Államilag elismert iskola lett a Budapest School – A következő lépés a nemzetközi terjeszkedés
Ezzel kapcsolatban megjegyezte, szülőként, munka mellett a digitális oktatás számukra is jelentős kihívást jelentett, és a tanároknak is megterhelő időszak volt. Ugyan a Budapest School tanárainak és a hozzájuk járó diákok szüleinek a digitális felkészültsége is magas és a szükséges eszközök is minden háztartásban rendelkezésre álltak, mégis, az új helyzet új kihívások elé állította a közösséget, új képességekre volt szükség, hogy a digitálisan megtartott foglalkozások, megbeszélések jól működjenek. Halácsy hangsúlyozta, céljuk szülőként és tanárként, hogy megtartsák a közösségeket, ezért amíg lehet, személyesen zajlik az oktatás, de ha az esetszámok továbbra is dinamikusan emelkednek, vagy megbetegedések miatt át kell állni online-ra, most már azért gördülékenyebben megy majd minden, mert tanultak a tavaszi tapasztalatokból.
"Azt gondolom, sok szempontból jobb iskola vagyunk most, mint 2 éve, mert a jogszabályok által felvetett problémákat végiggondoltuk és reagáltunk rájuk"
– tért vissza az akkreditációra, hozzátéve, a nemzetközi akkreditációs folyamatot is elindították.
"Azért választottunk nemzetközi nevet, mert szeretnénk nemzetközi porondon is megmutatkozni. Az oktatási modellünk ugyanis a világ minden táján megállja a helyét, és úgy látjuk, lenne is rá igény, például Londonban” – mondta.
Nemcsak oktatási intézmény, hanem közösség
A Budapest School sajátossága, hogy új struktúrákkal, új iskolaszervezési módokkal kísérleteznek, hogy minél inkább a gyerekek és a családok igényei köré tudják alakítani az iskolát.
Vagyis itt a szülőknek is aktívan részt kell venniük a folyamatokban.
Az iskola évről évre növekszik, azonban Halácsy kiemelte, túljelentkezésről nem lehet beszélni, mert azért minden évfolyamon van egy-két szabad hely, ha valaki csatlakozni szeretne.
"Mi nemcsak gyerekekkel, hanem családokkal dolgozunk együtt. Nálunk működhet a differenciálás, nem minden gyerek ugyanazt és ugyanúgy csinálja a foglalkozásokon, egyéni, saját célokat fogalmaz meg minden gyerek, a szülei és a tanárai segítségével. Olyan célokat tűzünk ki, amik reálisak, és a gyerek számára fontosak. Az én egyik gyerekem hatéves. Persze, mondhatja, hogy ő űrhajós szeretne lenni, de akkor a tanára és mi, a szülei rávilágítunk arra, hogy valami kézzelfoghatóbb kellene, valami például az írással kapcsolatban” – mondta, hogyan is kell ezt elképzelni. Az elvárások mellett abban is megállapodnak, ki hogyan járul majd hozzá az adott félévben a célok eléréséhez, mit tesz ezért a gyerek, tanár és a szülő.
Az eredményt a tanulási-tanítási egységeken, a modulokon keresztül vagy az egyéni, önálló tanulás alapján érik el. A gyerekeket mentorok segítik, nincsenek tabuk, nincsenek kínos kérdések, a lényeg az együttműködés és egymás segítése.
Halácsy Péter elmondta: amióta államilag elismert iskolaként működhetnek, nőtt a jelentkezők száma, de mint mondta, nem kell attól tartani, hogy esetleg jövőre nem lesz hely a gyereknek, folyamatosan bővülnek: a terv az, hogy 3 év múlva már országszerte 2000 diák tanulhasson a Budapest Schoolban.
Állami iskolákban tanulhatnak a diákok a BPS modell szerint
A Budapest School több középiskolát is működtet, de idén két, nem a Budapest Schoolhoz tartozó, más állami iskolában is lehetősége van 50 diáknak a BPS modell szerint tanulni.
"Idén szeptemberben indult el a BPS Code kísérleti osztálya a BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskolában és a Tolna Megyei SZC Apáczai Csere János Technikum és Kollégiumban. Ez tulajdonképpen öt évfolyamos képzés, az érettségi után, az ötödik évben pedig kizárólag szoftverfejlesztést és angolt tanulnak majd a gyerekek" – mondta, hozzátéve, a Budapest School szorosan együttműködik a tanárokkal és a szülőkkel, ez megint egy előremutató, új irányt, új lehetőségeket vetít előre.