SIKERSZTORIK
A Rovatból

A kedvenc zenészed nem jön Magyarországra koncertezni? A Todi megoldja a problémádat

Hennel Tivadar, vagyis Todi egyetemistaként döntötte el, hogy koncertutakat szervez. Ma már ezrek utaznak vele évente.

Link másolása

Hennel Tivadar, a Todi koncertutazások alapítója és tulajdonosa egyetemistaként kezdett ezzel foglalkozni. Az ötlet onnan származik, hogy egyre kevesebb nagy név ad Magyarországon koncertet, és a húzónevekért, mint a Guns N’ Roses vagy a nagy öregekért, mint a Rolling Stones, gyakran külföldre kell menni. Tivadar egyszer stoppal utazott ki Lengyelországba egy U2-koncertre a barátaival, és rájött, hogy bár szerencséjük volt az utazással, nem árt előre leszervezni.

Így indult a buszos, koncertjegy eladásával egybekötött utak megszervezése, kifejezetten azoknak, akik például nem tudnak vagy nem akarnak autóval kimenni, hogy a kedvenceiket láthassák.

Todival ma már évente több ezren utaznak, a Facebookon 26 ezer rajongójuk van. Hennel Tivadarral a Todi koncertutazásokról beszélgettünk.

- Mi volt ebben az évben a legütősebb bulitok, amire pillanatok alatt elkeltek a jegyek?

- A Guns N’ Roses júliusi bécsi koncertje, amire több mint hétszázan utaztunk.

Amikor elkezdtük hirdetni, néhány nap alatt több száz jegyet adtunk el.

Szerencsére sikerült remek promóteri kapcsolatokat kiépíteni, ennek köszönhetően egyrészt a hivatalos jegyeladás előtt három nappal már a saját közönségünknek árusítottuk a jegyeket. Elég nagy megnyugvás volt a Guns-rajongók számára, hogy nem kellett a külföldi jegyértékesítő oldalakon bankkártyával ugrásra készen várniuk, hanem nálunk kényelmesen meg tudták venni. A jól kiépített kapcsolatok miatt akkor is tudtunk pluszjegyeket szerezni, amikor kifogytunk belőlük, és a hivatalos oldalon sem volt már elérhető.

VIDEÓ: Mindhalálig rock - koncertutak a Todival:20140015_1925064261043185_8483481835311648786_n20292881_1925061894376755_40483603785090366_n20246378_1925064524376492_6206888228293657763_n

„Édesapám ismertette meg velem a rockzenét igazán. Valahogy úgy kezdődött, hogy 12 voltam, s egyszer csak ráakadtam az öregem bakelitgyűjteményére. Jugó utánnyomású, meg néhány féltve őrzött eredeti Deep Purple-, Pink Floyd- és Led Zeppelin-lemeze volt, amiket ezután rongyosra hallgattam.

Nem sokkal később volt egy kódolatlan HBO-hétvége, amikor leadták a U2 2001-es bostoni koncertjét. Magával ragadott az egyszerre hullámzó és a zenekarral együtt éneklő tömeg hangulata, és lenyűgözött, hogy mekkora energiák szabadulnak fel egy ilyen koncerten.”

Forrás: Hard Rock Magazin

- Annyian panaszkodnak, hogy nincsen pénzük koncertjegyekre, és a vállalkozásoknak is nehéz. Nem kockázatos a Todinak ezeket a koncertutakat megszervezni?

- Én azt látom, hogy mi olyan piacon kezdtünk el dolgozni, és olyan területen vagyunk jelen, ahol elég erős igény van arra, amit mi nyújtunk.

Búcsúturnék, hatalmas blockbuster koncertek zajlanak mindenfelé. Ez pontosan olyan szegmens, amire még a kisebb keresetű utasok is azt mondják, hogy

„nem érdekel, de erre összegyűjtöm a pénzt, mert ott akarok lenni az AC/DC-n, ott akarok lenni a Guns N’ Roseson, mert mi van, ha soha többet nem látom őket”.

Olyanról is hallottunk már, hogy valaki inkább későbbre tolta a lakásfelújítást azért, hogy elmehessen a kedvence koncertjére. Ennek az az oka, hogy sok zenekar most utoljára látható. Ilyen lesz novemberben a Manowar, de a HIM is búcsúturnén van. A Guns N' Roses turnéja Not In This Lifetime néven futott, de például Rolling Stonesék is 74 évesek már.

A vásárlóinkat pedig azzal segítjük, hogy például adunk részletfizetési lehetőséget. Úgy látom, a szolgáltatásunkra komoly igény van, júliusban például hétszázan voltak, akik a Guns N’ Roses koncertjére több mint 50 ezer forintot is kifizettek, de akadt, aki nyolcvanat is, mert kiemelt, színpad elé szóló jegyet kért.

Így azt mondhatom, én nem tapasztalom a vállalkozásokat érintő válság nyomait. Lehet, hogy mi nyúltunk bele jó szegmensbe, vagy mi mozgunk olyan piacon, de nekünk nincs okunk panaszra.21752258_1945820895634188_3597342246213434210_n21616247_1947782128771398_7444029731916751265_n21687544_1947782135438064_8435602899872388212_n

- Most mi a legnehezebb a koncertutak szervezésében? Van-e visszatérő probléma?

- A legnehezebb annak a megtippelése, hogy mekkora lesz az igény az adott bulira. Mi rendszerint lefoglalunk egy-egy keretszámot egy adott koncertre, azt értékesítjük. Ezért fordulhat elő olyan helyzet, hogy az előbb említett HIM-koncertre nem lehet jegyet kapni a jegyértékesítő portálokon, nálunk viszont még elérhetők.

Van, amikor alábecsüljük, van, amikor túlbecsüljük az igényeket. Előfordul, hogy kétszáz emberre számítunk, de már négy nap után elfogynak a jegyek, mert alábecsültük a saját közönségünk érdeklődését. Van, amikor még az utazás előtti napokban is lehet nálunk jegyeket kapni, mert elszámoljuk magunkat.

Még most tanulgatjuk ezeket a dolgokat, nekünk ez a harmadik olyan évünk, amikor koncertutazásokat szervezünk.

Nem tizenéves cégről van szó, még zsenge vállalkozás a miénk.

- Három év távlatából mi az, amit másképp csinálnátok, ha elölről kezdhetnétek?

- Hobbinak indult ez az egész, első körben az volt a célunk, hogy a saját baráti körünket koncertre vigyük, és ebből nőtte ki magát a vállalkozás. Talán azt mondanám, ha három évvel ezelőtt tudtam volna, hogy ez a vállalkozás ennyire sikeres lesz, nem ilyen félve kezdtem volna hozzá, és nem kis lépésenként építettem volna fel.

A Todi koncertutazásokba úgy vágtam bele, hogy mellette még máshol dolgoztam. Délutánonként, estefelé, hobbiból kezdtük összerakni a honlapot, posztolgattunk a Facebookon. Ez két évig tartott. Szerencsére a munkahelyemen ezt rugalmasan kezelték.

Ha három évvel ezelőtt azt mondta volna valaki, hogy hat-hétszáz embert tudunk eljuttatni egy-egy koncertre, nagyobb lendülettel fogok bele. Ennek ellenére azt mondom, így is elég nagy fejlődésen mentünk keresztül, és úgy látom, még adódnak további lehetőségek.

Ha üzenetet kellene megfogalmaznom korábbi önmagamnak, az így hangzana: Ne félj!

- Volt, aki őrültségnek tartotta a Todi koncertutazásokat a környezetedben? Akadt, aki megpróbált erről lebeszélni?

- Nem, mindenki azt mondta, hogy szuper ötlet. Sokan még hozzáteszik: „De kár, hogy nem én találtam ki!” Szerencsére a családom is támogató, és a baráti körben sem tapasztaltam irigységet, inkább a szurkolást éreztem, és az elismerést, hogy látványosan fejlődünk. Ez utóbbi a Facebook-oldalunkon is nyomon követhető.

Hennel Tivadar gyakornokként kezdett dolgozni egy kis cégnél, majd ott el is helyezkedett. Onnan szervezte a koncertutakat. Az akkori főnöke vállalkozói szemmel látott fantáziát az utaztatásban. Most ő a Todi koncertutazásokban a cégtársa.
20374344_1925075184375426_5022272789807907618_n20265003_1925057287710549_485397039349975573_n

- Mivel telik egy napod?

- Ha egy szóval kellene válaszolnom, akkor csak azt mondanám: marketinggel. Cikkeket írunk, hírleveleket szerkesztünk, posztokat szövegezünk, kampányokat rakunk össze. Azt azért el kell mondanom, hogy nem olyan könnyű elérni a célközönséget, mert igen szűk rétegről van szó. Mondjuk van az országban nyolcezer ember, aki egy-egy zenekart kedvel. Őket pedig tudatos munkával kell elérni.

Ez egy tanulási folyamat, nem csak a marketinget kell megtanulni, hanem bele kellett jönni a cégvezetésbe, számlázásba. Főállásban csak ketten visszük a Todit, és van mellettünk még egy egyetemista munkatárs, aki besegít.

Hogy pörögjön a vállalkozás, minden olyan munkát, amit csak lehet, automatizálunk. Az a vesszőparipám, hogy amit a gép el tud végezni, azt ne az ember végezze el: például a számlát ne kézzel töltögessük minden alkalommal, ha van olyan szoftver, ami ezt elvégzi helyettünk. De ez csak egy példa a sok közül…

Amikor koncertbejelentés van, akkor kezdődik az őrült telefonálás, hogy jegykontingenst szerezzünk, frissítjük a honlapot az új utazással. Amikor pedig közeledik az utazás időpontja akkor főleg az ügyfélszolgálat pörög fel.

Igyekszünk mindenről tájékoztatni az utasokat, például az indulás pontos helyéről és idejéről. Ha valaki egy információt nem kap meg, elküldjük újra. Ezek teljesen átlagos ügyfélszolgálati problémák.

- Láttam néhány negatív értékelést a Facebook-oldalon, amikor valakinek valami nem tetszett, és ezt keresetlen szavakkal leírta, vagy alacsony pontot adott nektek. Ezek a bejegyzések nem törik le a lelkesedést?

- Ha ránézek ugyanarra a felületre, egyrészt azt látom, hogy bitang jó, 4,6 az értékelésünk. Másrészt arányait tekintve lényegesen több a pozitív megnyilvánulás. Egyébként az észrevételek is korrekt módon vannak megfogalmazva. Az utasainkra is jellemző ez a korrektség. Őszintén elmondják, ha valami nem működött megfelelően, például nem ment a buszban a légkondi, vagy nem volt kényelmes az ülés. Így mi is tudjuk, milyen problémát kell megoldani. A példánál maradva, legközelebbre szerzünk egy még jobb buszt.

A Facebook csillagokkal történő értékeléséhez még annyit, hogy az egycsillagos értékeléseket nem a saját kedvünk elrontására használjuk fel, hanem inkább tanulunk belőle, és fejlesztünk. Hiszen a negatív véleményeket sem véletlenül írták meg: mi is hibázunk, ha az alvállalkozónk hibázik, azt is nekünk kell felvállalnunk. Igyekszünk ezeken javítani, de tudni kell, hogy ilyen mindig lesz, mert sajnos az is előfordul, hogy akad, akinek a legjobb sem jó. Viszont olyan is történik, hogy mi látjuk a problémákat, ám az utasunk mégis maximális pontot ad. Amiért ő jött, azt megkapta, és nem tapasztalt semmi kivetnivalót.

- A résztvevőktől rendszerint milyen visszajelzéseket kaptok?

- Éppen azért, mert pici cég vagyunk, nekünk nagyon fontos minden visszajelzés, ezekből fejlődünk.

Már az utazás során megkérdezzük a véleményüket az útról és a koncertről,

ez a Mosoly Kártya intézménye. Ott írják meg a véleményüket a legnyersebben, mert nem kérünk nevet hozzá. Mi a véleményed rólunk? Hogyan tennéd jobbá a szolgáltatást? Milyen koncertre mennél el? Itt kerek perec elmondják, hogy zörög a busz, véleményt mondanak az utaskísérő munkájáról, mindenről. Mivel friss az élmény, az út során kitöltött kérdőív a legőszintébb, abból tudunk legjobban dolgozni, és azt látjuk, hogy száz emberből hatvan kitölti.

Másnap, miután hazaértünk, küldünk az utasoknak egy e-mailt, ami egy 1-10-ig tartó skálán történő pontozásos kontrolling, és az utaskísérőre, a tájékoztatásra, a hangulatra, a buszra, a buszsofőrre terjed ki. Ezen kívül egy szöveges box is a rendelkezésükre áll, ahol kiönthetik a lelküket. Ezekre az e-mailekre is sokan válaszolnak, és itt is őszinte reakciókat kapunk. De, mivel ez az értékelés már két nap múlva történik, a válaszadók nem térnek ki olyan problémákra, amelyeket a buszon még megemlítettek, inkább az összkép alapján értékelnek: milyen volt a koncert, az utazás hangulata, stb.

Végül a harmadik körben Facebookon is reagálnak a programra. Itt már látszik, hogy tudják, másoknak is írnak, az ismerőseik is látják a hozzászólást, úgyhogy itt egészen másképp fogalmaznak, lényegében azonban nem változik az üzenetük.

Bőven kapunk tehát visszajelzést, és ezek miatt tudunk így fejlődni.

Eljön mondjuk ötszáz ember egy koncertutazásra, abból háromszáz ad véleményt, amiből nagyjából száz igazán értékelhető, vagyis nemcsak azt mondja, hogy jó volt, hanem érdemben ír valamit. Ez lényeges, mert attól, hogy valaki tíz pontos értékelést ad, írhat olyat is, amire nem is gondoltunk addig. Száz véleményből pedig már nagyon sok hasznos információt lehet összegyűjteni, ezekből többet már meg is valósítottunk.20374753_1925056481043963_201763590403170737_n

- Milyen irányban fejlődhet tovább a Todi koncertutazások a maga műfajában? Mi a jövő?

- Rengeteg még a bővülési lehetőség ezen a területen. Mondok egy konkrét példát: a szeptemberi ausztriai Rolling Stones-koncertre körülbelül háromszázötvenen utaztunk, a szlovén partnerünkkel pedig ugyanerre a koncertre háromezren jöttek. Ha azt számoljuk, hogy Szlovénia lakossága 2 millió a mi csaknem 10 milliós lakosságunkhoz képest, akkor az arányokat alapul véve azt kapjuk, hogy akár tizenötezren is lehettünk volna. Igaz, hogy Szlovénia gazdaságilag erősebb nálunk, de a horvát partnerünk is ötszáz koncertezőt vitt ki.

Az ő előnyük persze az, hogy 10-15 éve csinálják ugyanezt, amit mi, és lehet, hogy a marketinggel sem kell foglalkozniuk, mert aki a koncertezést szereti, őket követi. Nekünk még nagy erőfeszítéseket kell tennünk, hogy elérjük azokat, akik egy adott zenekart szeretnek. Egy példát erre is tudok erre mondani.

Egymást követő években szerveztek két AC/DC-koncertet Ausztriában; mind a kettőre kiutaztunk, az elsőre 180-an, a másodikra pedig több mint 400-an.

Egy év alatt ekkora volt a fejlődés!

Ami az egész érdekessége, hogy marketingre a második útnál sem költöttünk többet,

mert aki eljött az előző évben, azok nagy része eljött a következőben is, nekik már csak egy e-mailt kellett küldeni. És eljöttek azok a Facebook-rajongóink is, akik az első koncertről lemaradtak.

Ha elértük a csúcsot, akkor beszélünk arról, hogy hogyan tovább.

- Ötletek azért már most vannak?

- Szeretnék repülős utakat is, például van egy nagyon jó arizonai fesztivál, arra is szeretnék kimenni 8-10 emberrel egy hétre. Emellett szeretnék ottalvós koncertezést egy kis városnézéssel, például olyan helyekre, mint Prága, ahol sörözéssel is összeköthetjük a programot. Ehhez hasonló terveink vannak. Már csak megvalósításra várnak.20294431_1925066267709651_3055704152869464302_n

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
„Két napon át nem találták a szelvényt a lakásban” – sofőrként dolgozik az első magyar lottónyertes unokája
Gáborban csak nagymamája halálakor tudatosult, hogy híres család tagja: felmenője igazi híresség volt az ötvenes években. Miután nyertek, napokig keresték a lottószelvényt a lakásban.

Link másolása

Ring Sándorné vitte el a hazai lottójátékok történelmének első főnyereményét 1957-ben. Az asszony a 6. játékhéten játszotta meg négy gyermeke életkorának számát, ötödikként pedig a saját életkorát húzta be. Misi 23, Marica 26, Sanyi 33, Laci 37, ő maga pedig 66 éves volt. Pár nap múlva éppen ez az öt szám volt a nyerő, Ring néninek 855 ezer forint ütötte a markát. Érdemes tudni, hogy

az akkori az átlagkereset 1442 forint volt, mai értékre átszámolva pedig 146 millió forintot érne ez a nyeremény.

„Édesapám volt a legfiatalabb, ő nem is kapott olyan sokat a nyereményből. A nagyi elég szigorú asszony volt, poroszosan nevelte a gyerekeit és velünk is így viselkedett. Festményekbe, műtárgyakba fektette a pénzt, emlékszem, hogy édesapám is kapott egy nagy képet, de nagy gazdagság nem köszöntött ránk” – mesélte Gábor a Blikknek.

Nagy volt az izgalom a sorsolás után, ugyanis két napon át nem találták meg a szelvényt a lakásban.

Végül egy kabátzsebből került elő az értékes papírdarab. Ring Sándorné akkoriban azt nyilatkozta, hogy egyelőre takarékba teszi a pénzt. Később ugyan próbált okosan gazdálkodni az összeggel, de gyermekei nehezen tudták kezelni a hirtelen jött gazdagságot.

Gábornak ha pénz nem is jutott, a lottózás szeretete azért megmaradt. Ő is mindig ugyanazokkal a számokkal játszik, bízva abban, hogy egyszer rámosolyog a szerencse.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Szinte csoda: közel 30 év után találták meg a Forma-1-es versenyző ellopott Ferrariját
Mint kiderült, Gerhard Berger 1995-ben eltűnt autója Japánba került, majd onnan Nagy-Britanniába, ahol most találta meg a Scotland Yard.

Link másolása

Londonban találták meg Gerhard Berger volt Forma-1-es autóversenyző csaknem 29 éve ellopott Ferrariját.

Az osztrák expilóta Ferrari F512M típusú személyautóját 1995 áprilisában, a San Marino-i Nagydíj első időmérő edzése után lopták el ismeretlen tettesek Berger imolai szállodájának parkolójából, a Ferrari-istálló akkori másik versenyzője, Jean Alesi ugyancsak Ferrari típusú autójával együtt.

A Scotland Yard hétfőn bejelentette, hogy Berger Ferrariját az autókhoz kapcsolódó szervezett bűnözéssel foglalkozó ügyosztálya 29 évvel az eset után Nagy-Britanniában megtalálta.

A beszámoló szerint a londoni rendőrség januárban értesítést kapott a Ferrari autógyártól arról, hogy egy amerikai vásárló tavaly egy brit közvetítő révén kívánt megvásárolni egy Ferrari személyautót, ám a cég vizsgálatai kiderítették, hogy lopott kocsiról van szó.

A Scotland Yard ilyen ügyekre szakosodott részlege kiterjedt vizsgálatot indított, amelyből kiderült, hogy Berger ellopott autójáról van szó. Az ügyosztály kiderítette azt is, hogy a kocsit a 29 évvel ezelőtti lopás után nem sokkal Japánba szállítottak, és onnan érkezett 2023 végén Nagy-Britanniába.

Az ügyosztály négynapi vizsgálattal feltárta a kocsi múltját, és a Scotland Yard ezután lefoglalta a járművet, megakadályozva elszállítását Nagy-Britanniából – áll a londoni rendőrség hétfői beszámolójában.

A vizsgálatot vezető nyomozó, Mike Pilbeam közölte: szakértői becslések szerint a kocsi értéke megközelíti a 350 ezer fontot (162 millió forint).

Pilbeam közölte azt is, hogy Alesi ellopott Ferrarija továbbra sem került elő.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
TikTok-videókban mutatja be Balázs, hogyan varázsoltak át egy romos parasztházat álmaik otthonává
Teljesen laikusként, szinte nulláról kellett felújítaniuk az etyeki házat, a három évig tartó munkát részletesen dokumentálták. A videókban szó esik sitthordásról, flexelésről, de még az építkezési alkoholizmusról is.
Láng Dávid - szmo.hu
2024. február 18.


Link másolása

Vidékre Házasodtunk címmel október elején indult Tarnóczi Balázs TikTok-csatornája, amelyen elmeséli, milyen kihívásokkal kellett szembenéznie friss házasként és apukaként egy házfelújítás levezénylése során. Arról beszélgettünk, mennyire tette próbára a projekt a kapcsolatukat a feleségével, előfordult-e, hogy besokalltak, és hogyan érintette őket az építőanyagok óriási áremelkedése.

– Sokan a gondolatától is fáznak annak, hogy felújítandó ingatlant vásároljanak. Számotokra mi szólt mellette?

– Épp nemrég készült egy kétrészes videóm arról, milyen előnyei vannak a romos, vagy legalábbis erősen felújítandó állapotú házaknak. A leglényegesebb szempont az ár, jóval olcsóbban meg lehet venni, mint egy kulcsrakész ingatlant. Emellett egy látszólag felújított ház is rejthet csapdákat: lehet, hogy amikor megveszi az ember, tök jónak tűnik, de pár hónap múlva mondjuk kiderül, hogy azért húztak fel gipszkarton falat, mert mögötte durván penészedik a valódi fal. Ilyenkor nincs más lehetőség, mint visszabontani az egészet, akkor pedig máris ugyanott tartunk.

Ha a problémák előre láthatóak, az összességében sokkal ideálisabb helyzet, mint amikor ránézésre minden rendben, majd szép lassan kiderül, hogy valójában nagyon nem.

– Ha a fő indokotok az ár volt, akkor valójában kényszerből döntöttetek így, és mondjuk háromszor-négyszer annyi pénz birtokában inkább maradtatok volna Budapest belvárosában?

– Biztos, hogy nem. Én Salgótarjánban nőttem fel, aztán 12 évet éltem Budapesten, egyetemistaként és közvetlenül utána még kiélvezve ennek minden előnyét. Alapítottam stand up comedy társulatot, játszottam kilenc zenekarban, és még sorolhatnám. De ahogy elcsitultak bennem a kozmopolita ingerek, valahogy sokkal inkább a természetközeliség és a nyugalom kezdett vonzani.

Egyértelmű volt, hogy Budapestről el kell jönnünk, viszont a munkáim miatt valamennyire azért közel kellett maradnunk hozzá. Így végül a mindössze félórányira lévő Etyekre esett a választásunk. Egyéb szempontok is szóltak mellette, arról szintén készítettem egy videót, hogy mit érdemes mérlegelni, amikor az ember lakóhelyet választ.

– Mekkora személyes jelenlétet igényel egy ilyen projekt? Tudtatok-e dolgozni mellette?

– Amikor elkezdtük, hétvégente jártunk ki, már csak azért is, mert akkoriban olyan munkahelyem volt, ami állandó városi jelenlétet igényelt. Viszont apósom a távollétünkben is egyengette a dolgokat. Négy és fél hónapunk volt arra, hogy befejezzük az első szobát és a fürdőszobát, mivel addig tartott at albérleti szerződésünk, amit csak nagyon előnytelen feltételekkel tudtunk volna meghosszabbítani. Emiatt az első 4 hónap, 2020 decemberétől 2021 áprilisáig rettentően feszített tempóban zajlott.

Ráadásul ez pont a karantén idejére esett, ami abból a szempontból jó volt, hogy nem is vágyakoztunk elmenetelre, hiszen lehetőségünk se lett volna rá. Emiatt az összes szabadidőnket ebbe öltük. Az áprilisi beköltözést követően pedig már hétköznapokon is tudtunk haladni.

A munkám addigra jórészt otthonról végezhetővé vált, szóval két feladat között „pihenésként” nem megittam egy teát, hanem mondjuk elhordtam pár vödör sittet, kiástam egy négyzetmétert a terasz előkészítéséhez, esetleg leszedtem pár kiló mészkövet a disznóólról, hogy szét tudjuk bontani.

Amiatt is sietnünk kellett, mert augusztusban összeházasodtunk, és az esküvőnk után már itt nálunk szerettünk volna egy összejövetelt tartani, tehát addigra vendégfogadásra alkalmas állapotba kellett hozni a helyet. Nem egyszer fordult elő, hogy felkeltünk egy órával hamarabb hajnalban, hogy felvihessünk még egy réteg meszet valamelyik szobára, mert akkor az napközben tud száradni, és este mehet rá egy újabb réteg.

– Volt olyan, hogy besokalltatok?

– Inkább a feleségemnek volt olyan érzése néha, hogy jó volna szünetet tartani, elmenni kirándulni, vagy bárhogyan kikapcsolódni. De annyira hajtott bennünket a határidő és az előre lefektetett ütemterv, hogy nem éreztem szükségét a pihenésnek. Ez konfliktusokhoz is vezetett köztünk, úgyhogy meg kellett tanulnom kikapcsolni. Ahhoz képest, hogy ez a fajta munkavégzés addig totálisan távol állt tőlem, egy egészen új dimenzióját ismertem meg a flow érzésnek.

– Hárman csináltátok az egészet az apósoddal, senki mást nem vontatok be?

– Kezdetben még próbálkoztunk barátok elhívásával, hogy egyfajta közösségi élményt nyújtva őket is részesévé tegyük a történetnek, de ez nem mindig sült el jól. Ment rá emberi kapcsolatunk arra, hogy aki segíteni jött, nem tudta felvenni azt a tempót, amihez mi hozzáedződtünk a hónapok során.

Ilyenkor egy idő után óhatatlanul fellép egy olyan rossz érzés, hogy „mégse voltam jó segítség”, és ha sikerélmény helyett ezzel tér haza az adott barát, az sajnos súrlódáshoz vezethet. Egyébként készült arról a témáról is egy videóm, hogyan lehet elkerülni az ilyesmit.

Volt egy egyszemélyes kőműves segítségünk is egy idős mester bácsi személyében, aki például a vakolást és az ablakok cseréjét végezte, közben pedig folyamatosan tanított bennünket. Rengeteget köszönhetünk neki, de mivel korlátozottak voltak az anyagi lehetőségeink, csak időnként bíztuk meg őt. És persze ott voltak szüleim is, akik amikor tudtak, bekapcsolódtak az aktuális folyamatokba, de Salgótarjánból nekik ez bonyolultabb volt azért, úgyhogy távmunkában végezhető feladatokat vittek, mint például a 100 éves tálaló szekrényünk kipofozása.

– A kapcsolatotokat mennyire tette próbára a projekt?

– Próbára tette, de kiállta a próbát. Amikor tavaly nyáron, a terhessége hetedik hónapjában nekiláttam a pince felújításának, és egy héten keresztül napi 12 órát ott töltöttem a pincében, amit ő akkor megközelíteni se tudott, érthető módon nem volt boldog. De fantasztikus megbocsátó- és megértőkészsége van, szóval ezen és a hasonló helyzetekben szerencsére túl tudtunk lendülni.

– Az építőanyagok ára óriásit nőtt az elmúlt pár évben. Ezt ti mennyire éreztétek meg?

– Abszolút mértékig. Épp most tervezek egy videót arról, mikor érdemes anyagot venni az építkezéshez, a válasz erre nagyon röviden annyi, hogy amint pénze van az embernek. Attól jobb ajánlatot ugyanis, amit ma kap, később biztos nem fog kapni, valószínűleg már másnap se. Rosszabbat viszont annál inkább kaphat. Az építkezés három éve alatt a faanyagtól a cementen át a sóderig mindennek az ára hatalmasat drágult.

@videkrehazasodtunk Első meglepetések a felújítában Pt.1 #vidékreházasodtunk #költözzvidékre #vidékiélet #vidék #etyek #csináldmagad #diy #diyproject #felújítás #házfelújítás #házasélet #házépítés #házilag #hajópadló #homok #építkezünk #építkezés #parketta #vizesedés #falak #fal #tippek #tippeknektek #tippekneked #fyp #tippektrükkök #mész #mészkő #festék ♬ eredeti hang - VidekreHazasodtunk

– Milyen váratlan akadályok merültek még fel?

– Rögtön az építkezés elején volt egy olyan bakim, hogy meg kellett néznem, milyen mélyen van a ház alapja. Soha nem csináltam előtte ilyet, szóval bementem a szoba közepére és ott kezdtem el ásni. Már egy egész nagy kupacot kiástam, amikor bejött a feleségem, majd nevetve közölte, hogy az alapot a fal mellett kell megnézni, nem a szoba közepén. Hasonló, a szaktudás hiányából fakadó felesleges feladatvégzések több alkalommal adódtak, de a ház állapota is okozott meglepetéseket.

– Hogy jött a TikTok-csatorna ötlete, ki a célközönség?

– Magával a csatornával többféle célom is volt. A fő szempont mindenképpen az oktatás, hiszen én pusztán gyakorlat útján el tudtam jutni a teljesen laikus szintről egy olyan fokra, amikor már magabiztosnak mondhatom magam az építkezéssel összefüggő kérdésekben. Szerettem volna a megszerzett tudást minél többeknek átadni, hiszen ha a munka elején is rendelkeztem volna vele, biztosan rengeteget tudtunk volna spórolni. Egyben azt a nézetet is népszerűsítem, hogy nyugodtan vágjunk bele olyan dolgokba, amelyekhez látszólag egyáltalán nem értünk, mert minden tanulható.

A harmadik szempont pedig, hogy teljesen beleszerettem a vidéki életbe, ami egykori városiként komoly tanulási folyamat volt. Ennek része például, hogy igen, itt előfordul, hogy hétvégén is kaszálnak az emberek a telkükön, de valamikor le kell vágniuk a füvet, és mivel hétköznap dolgoznak, máskor nem tudják. Empatikusnak kell lenni mások felé. Az is teljesen természetes dolog, hogy az út közepén sétálnak az emberek, mert itt nincs járda, városiként viszont ez is nagyon furcsa lehet.

Rengeteg olyan vidékre települő van, aki pontosan azt a városi kultúrát hozza magával, amit hátra akart hagyni. Szerintem ha szórakoztató formában mutatjuk be az itteni tipikus élethelyzeteket, az nekik is segít az átállásban. Most már 53 videó közül lehet válogatni, emellett a YouTube-csatornán elindítottam egy podcast-sorozatot is, amelyben a miénkhez hasonló történeteket mutatok be olyan emberekkel beszélgetve, akik városból költöztek vidékre.

@videkrehazasodtunk Miket kell elfogadj vidéken? 3: Ne flexelj! #vidékreházasodtunk #vidék #vidékiélet #vidékiéletszépségei #vidékvagyváros #vidéki #közösség #tanács #tanácsadás #tanácsok #gondoldújra #tipp #tippek #tippeknektek #tippekneked #tippektrükkök #flex #flexelés #társadalom #társadalomkritika #fy #fyp #foryou #foryourpage #ingyen #jótékonyság #felajánlás #szerénység #bmw #porsche #maserati #balenciaga ♬ eredeti hang - VidekreHazasodtunk

– A ház már teljesen készen van, vagy akad még feladat?

– Egy ház soha nem lesz kész… (nevet) Egyelőre ami látható feladat, az a falak külső lemeszelése, ugyanakkor a gyerekünknek a cseresznyefára elképzelt lombháztól kezdve az udvarban kialakítandó járófelületig folyamatosan jutnak eszünkbe olyan dolgokat, amiket meg lehetne valósítani, és ami persze tartalmat is biztosítana a csatornára. Egyelőre még visszamenőleg dolgozom fel az elmúlt 3 év eseményeit, de miután azzal végeztem, jöhetnek az újabb témák.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Balogh Levente: Az első évadban egészen szelíd voltam ahhoz képest, amilyen a másodikban vagyok
Keménykezű vezető vagy szőrösszívű üzletember? Milyen valójában Balogh Levente? Tényleg minden üzletet megköt? Az Álommeló és a Cápák között befektetője fogadott minket az irodájában.

Link másolása

Balogh Levente üzletember, befektető, televíziós személyiség, a Szentkirályi Magyarország Kft. alapítója és vezetője. Vízmárkája mellett kozmetikai termékeket és kávékat értékesít a piacon, közvetett módon több tízezer embernek ad munkát. Jelenleg is új munkatársat keres.

- Néhány hete indult az Álommeló 2, az első évad megosztó volt, egyértelmű volt a második évad elindítása?

- Nem volt egyértelmű. Amikor az első évadot forgattuk, szó sem volt a folytatásról, viszont olyan jól sikerült, hogy adta magát. A műsor nézettségét tekintve úgy döntöttünk az RTL Klubbal, hogy érdemes továbbvinni. Ami a személyes megélést illeti, nagyon jó élmény volt számomra, arról nem beszélve, hogy valóban egy remek munkatársat kaptam az Álommelónak köszönhetően.

- Mondjuk el, hogy az irodájában itt van velünk Keserű Balázs, az Álommeló első győztese, aki szemmel láthatóan jó munkaerő, amióta itt vagyok, elképesztő tempóban dolgozik, és az is látszik, hogy jól kijönnek egymással. De meg kell hagyni, hogy a műsorban kemény kezű volt a versenyzőkkel, és ez most sincs másképp.

- Az első évadban egészen szelíd voltam ahhoz képest, amilyen a másodikban vagyok.

Ez pedig semmi ahhoz képest, ahogy a műsor amerikai változatában viselkedik a cégvezető, igazi kispályás vagyok hozzá képest. Ezzel nem teljesen értek egyet, édesapám volt ilyen keménykezű, én ebben különbözök tőle.

Ugyanakkor tudom, hogy milyen sok múlik a kiválasztáson, ha rossz embert választok, akkor csak hátráltatom magamat, ha viszont megtalálom a pozícióra legalkalmasabb kollégát, akkor sokat tehetek a cégért. Vagyis az én elméletem a következő: legyél nagyon kemény, ha új munkatársak keresel.

- Ilyen az igazi Balogh Levente?

- Aki szeretné tudni, hogy milyen vagyok valójában, nézze meg az Álommelót és a Cápák között műsort. Az igazság a kettő között van.

Balogh Levente és Keserű Balázs, Az álommeló 1. évadának győztese. Fotó: RTL

- Az üzleti műsorról akartam kérdezni. Megszámlálhatatlan vállalkozásba szállt be, legalábbis mi ezt láttuk a képernyőn.

- Azért a gyakorlatban ez nem egy nagy szám, ráadásul folyamatosan változik, ezért most nem tudom megmondani, hogy ezen a napon pontosan mennyi együttműködésről van szó. Ennek oka, hogy folyamatosan változnak a részesedések,

van, hogy kivásárolnak engem a vállalkozásból, vagy hogy egy vállalkozó nem teljesíti a műsorban foglalt feltételeket, ezért nem tudok beszállni.

Persze még ez is változhat. Előfordult, hogy egy cég nem teljesítette a feltételeket, viszont sok pontenciál volt az üzletben, ezért újra tárgyaltunk arról, hogy érdemes lenne szerződni. Összességében a Cápák között műsorban kötött üzleteknek az ötven százaléka valósul meg.

- Ez játék vagy üzleti stratégia?

- Ezen a szinten játék. A Szentkirályi 70 milliárdot ér, ezzel szemben a néhány milliós vállalkozások eltörpülnek.

- Mi a helyzet a saját vállalatával? Van itt ivóvíz, kozmetikumok és már kávé is.

- A Szentkirályinál jelenleg kőkemény automatizálás folyik. A cél, hogy megőrizzük azt a minőséget, amit megszoktak a fogyasztók, ebből nem engedek. Most, amikor itt beszélünk, közvetlen módon négyezer embernek ad munkát a Szentkirályi, közben szépen halad a maga útján. Akárcsak a Vízangyal, amelyből két kategóriát készítettem, egy mindennapi, könnyen elérhető termékcsaládot, valamint egy prémiumkategóriás termékcsaládot, amelyre kozmetikai láncot építettem.

A legújabb üzletem a kávéra épül, ez egy szerelemprojekt, aminek a célja, hogy olyan magas minőségű kávét áruljak, amelyek vélhetően sosem fognak bekerülni a boltok polcaira, elvégre az igazán jó kávékat nem a multikban árulják.

Miért éppen kávé? Szeretem, jó ötletnek tűnt beszállni a kávépiacra, de a fókusz mindig a Szentkirályin lesz. Ez a legfontosabb minden üzlet között, és büszkén mondhatom, hogy a Szentkirályi tőkeszerkezete sokkal erősebb, mint bármikor korábban, arról nem beszélve, hogy a cég régen kinőtte magát. Negyven év múlva fellövöm az űrbe, ott lesz a Holdon a Szentkirályi!

Fotó: Ujvári Sándor

- Mintha csak a magyar Elon Musk lenne. Külföldre is terjeszkedik?

- Nem célom az exportálás. Nem lenne jó döntés, márcsak azért sem, mert az Európai Unió korlátozza. A kút forrástól számított ötszáz kilométeres sugarú körön kívül nem adhat vizet.

Ez védi a vízbázist attól, hogy ne fosszuk ki.

Így van ezzel minden nemzet, Szerbiában például ott van Milos víz vagy Ausztriában a San Pellegrino, és még hosszan sorolhatnám a többi ország nemzeti vízmárkáját. Ezt pedig tiszteletben tartja minden cégtulajdonos, valamint ezt támogatja a nemzetközi Centrál European Mineral Water Holding, amelynek ez elnöke vagyok.

- Mindig is erre vágyott: cégvezetés, üzleti döntések, elnöki poszt?

- Édesapámtól láttam, hogyan lehet felépíteni egy sikeres vállalkozást. Majd megismertem egy görög milliárdost, akinek tetszett a vezetői stílusa, az élete, a gondolkodása, és elkezdtem figyelni őt. Mellette rengeteget olvastam a világ legnagyobb, leghíresebb márkáiról, kezdve a Gucci háztól a Mercedesig. Tizennégy éves korom óta tudatosan építem magam, ez lett az eredménye, amit ön most felsorolt.

- Tehát kemény munka árán jutott ilyen magasra?

- Sok munka van benne, ez nem vitás, de azért hozzá kell tenni, hogy erre születni kellett. Mert vagy vezetőnek születik valaki, vagy nem. Itt vannak például a zeneművészek. Vegyünk egy zseniális hegedűművészt: hiába tanul sokat a virtuóz, ha nem erre született, akkor nem lesz nagy művész. A gyerekekkel is ezt akarom megértetni, amikor előadásokat tartok számukra. Arra ösztönzöm őket, hogy

vizsgálják meg, minek születtek: vezetőnek vagy menedzsernek. Ha vezetőnek, akkor ennek megfelelően kell továbbmenni az életben,

ha menedzsernek, akkor ennek megfelelően edukálják magukat. És van még valami, legyenek értékeik! Sajnos ma egyre kevesebben vagyunk azok, akik saját értékeink mentén teremtettünk vállalkozást, holott erre óriási szükség lenne ma Magyarországon, mert a német cégek nem fogják képviselni a mi értékeinket…

 

Link másolása
KÖVESS MINKET: