hirdetés

PROGRAMOK

Idén újra lesz BrandFestival

Újra offline keretek között, több mint 100 előadó boncolgatja majd a jövő marketingkommunikációs és vállalatvezetési irányait az idei BrandFestivalon.

Link másolása

hirdetés

A BrandFestival trendLAB a hazai reklámiparág több mint 20 szaktekintélyeinek bevonásával vizsgálta a jövő marketing-kommunikációs trendjeit. A vezetőkből álló grémium a döntéshozatali mechanizmusok, a kognitív torzítások és a viselkedés-közgazdaságtan aktualitásai kapcsán vonta le a következtetéseket, melyek az októberi konferencia vezérfonalát alkotják.

Egyre inkább gyorsuló világunkban a szervezet- és vezetőfejlesztésben, a kommunikációs trendek ismeretében lépést kell tartani a változásokkal. Az a túlélőkészlet, amivel a vezetők korábban rendelkeztek, ma már nem működőképes. Olyan kihívásokkal kell szembe néznünk, amelyek befolyásolják a teljes média- és reklámpiaci értékláncot, a médiapiaci szereplők üzleti modelljeit, a vásárlók médiafogyasztását, termék- és szolgáltatásvásárlási szokásait.

BrandFestival trendLAB - trendek, amik a jövőt formálják

A reklám- és kommunikációs iparág hazai vezetőiből álló grémium a jelen tendenciái alapján vizsgálta a jövő marketing-kommunikációs trendjeit, elsősorban a magyar piac sajátosságait figyelembe véve. A BrandFestival programalkotásának alapjául szolgáló, demokratikus-konferenciamodell keretében szervezett „master mind” találkozókon az üzleti környezetet meghatározó, néhány nagyobb ívű, és pár azonnal is érzékelhető trendet sikerült meghatározni. A számos stratégiai fontosságú terület közül kiemelkedett a fogyasztókkal való kapcsolat-teremtés/bevonás jelentősége.

Hogyan befolyásolja a viselkedés-közgazdaságtan az üzleti sikereket?

A Nobel-díjas Daniel Kahneman és Amos Tversky izraeli-amerikai pszichológusok, valamint Dan Aiely, az emberi döntés irracionalitásának legelismertebb szakértője nyomán az üzleti világban számos viselkedés-pszichológia által ismert kognitív torzítás létezik, ami nagyban befolyásolja a vásárlási attitűdöt és ezzel a vállalatok nyereségességét és marketing stratégiáját.

Október 28-29-én többek közötti az alábbi hat fogyasztói döntést befolyásoló torzításé lesz a főszerep:
  • Veszteségkerülés (loss aversion) - Félelem a veszteségtől = kétszeres konverziós ráta.
  • Hiánytorzítás (scarcity bias) - A valós, vagy gerjesztett készlethiány felkorbácsolja az érdeklődést.
  • Társadalmi bizonyíték (social proof) - Ha mások is ajánlják, akkor megnő a vásárlási hajlandóság.
  • A választás paradoxona (paradox of choice)- A bőség zavara kontraproduktív is lehet.
  • Mentális horgonyzás (anchoring effect) - Ártorzító kedvezmények, félrevezető akciók.
  • Csali hatás (decoy effect) - A visszautasíthatatlan kettő az egyben ajánlatok.

Az „irracionális fogyasztói döntések” megértése a korábbiaktól gyökeresen más kommunikációs kompetenciákat, stratégiai tervezést igényel. Ennek a megértésében segít.

hirdetés

Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozója idén, 2021. október 28-29-én, a Cinext Etele Moziban a „Viselkedéstudomány” alapgondolata mentén elemzi a jövőt – számos nemzetközi top speaker és hazai előadó segítségével. A részletes programokat hivatalos oldalukon találjátok!

Top Speakerek

Idén a BrandFestival-on megosztja gondolatait többek között Daphne Cheung, a The Walt Disney Company (Disney+) adattudósa és Lauren Kelly, a viselkedés-pszichológia világhírű szakértője.

A Walt Disney jelenleg a világ egyik legjelentősebb szórakoztatóipari vállalata. Számos kasszasikerfilmet készítenek minden évben, a főhősök szereplőiről mintázott figurák és játékok uralják a kereskedelmet, emellett pedig a televíziózásban is meghatározó szerepet játszanak.

Daphne, jelenleg a Disney+ adattudósa, aki a gépi tanulás és az adatvezérelt technológiák segítségével erősíti streaming-márka piaci jelenlétét. A Disney-parkokra, filmekre és a Disney+, feltörekvő streaming-szolgáltatóra fókuszálva mutatja be, hogy miként tökéletesítik a keresőalgoritmust, és miként alkalmazza a viselkedési közgazdaságtan legújabb eredményeit a média álomgyár. (Létezik olyan iparági kutatás, amely szerint vannak, akik évente 187 órát töltenek el azzal, hogy keresnek valamit a Netflixen. Elvileg erre a problémára lettek kitalálva azok az algoritmusok, amelyek folyamatosan próbálják kitalálni az ízlésünket és igyekeznek kedvünkre való tartalmat ajánlani.)

A Mickey egeres cég nemrég egyes alkotásainál bevezette a Disney Plus Premiere Access nevezetű megoldást: a mozis bemutatóval együtt a Disney+-ra felkerülő tartalmakhoz az előfizetői díjon felül további összeg befizetésével férhettek hozzá az amerikai nézők, amely kategóriába a Fekete Özvegy, a Szörnyella és a Dzsungeltúra is beletartozik. Scarlett Johansson, a Fekete Özvegy főszereplője be is pöccent, amikor kiderült, hogy a Disney ugyanazon a napon tette elérhetővé a filmet a Disney+ alkalmazáson, mint amikor a mozikba is megérkezett. Scarlett szerint azért bukta a film bevételei után járó milliós bónuszait, mert a cég a Disney+ felületén keresztül szinte ingyen kínálta a mozit a nézőknek. Mindezért 50 millió dolláros kárterítést követel – korábban általában 90 és 120 nap közötti időszakban kizárólagos vetítési jogot élveztek a mozik. A színésznőnek nem kenyérre kell ez az összeg, hiszen vezette az amerikai Forbes 2018-as és 2019-es legjobban kereső színésznők listáját. Az adózás előtti vagyona 2019 júniusáig 56 millió dollárra rúgott.

Bár az indulásakor még akár úgy is tűnhetett, hogy a The Walt Disney Company saját streaming-szolgáltatása nem lesz képes komoly konkurenciát jelenteni a Netflixnek, hamar rácáfoltak ezekre a teóriákra. Sőt, egyes iparági szakértők manapság már úgy vélekednek, hogy 2026-ra a Disney+-nak több előfizetője lesz, mint Reed Hastingsék jelentősen korábban indult szolgáltatásának.

Milyen eljárásokkal vizslatják az újhullámos marketingguruk a vásárlási szokásainkat?

Lauren, az előadásában közismert márkákon keresztül mutatja be, hogy mire számíthatnak a viselkedéstudományok és a dizájn metszetében dolgozók az elkövetkező évben. (A közelmúltban jelent meg a Behavioral Design Report 2021, ami a két terület legújabb trendjeit foglalja össze.)

A viselkedési közgazdaságtan elsődleges célja, hogy elméletei, modelljei és előrejelzései segítségével jobb üzleti döntések szülessenek.

A viselkedés-tudományi kutatások gyökereiben változtathatják meg a reklámozási szokásokat, hiszen már nemcsak az eladási eredmények mérhetőek, hanem megismerhetőek azok a folyamatok is, melyek vásárlásra késztetik a fogyasztót. Egyes viselkedés-tudományi kutatások szerint a „fogyasztói” gondolatok és az érzelmek 95 százaléka azelőtt születik meg, mielőtt tudatosulna. Az értékesítők mégsem akarnak tudomást venni a tudatalatti folyamatok fontosságáról, ehelyett az agy maradék 5 százalékát bombázzák reklámjaikkal és hagyományos ajánlataikkal.

A viselkedési közgazdaságtan felfedezései velünk vannak, és folyamatosan „bökdösnek” minket. Hogy mire használjuk, és mennyire tesszük vele jobb hellyé a világot, csak rajtunk múlik.

Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozója 2021. október 28-29-én, a „Viselkedéstudomány” alapgondolata mentén elemzi a jövőt - számos nemzetközi Top Speaker és hazai előadó segítségével: http://brandfestival.hu/

A BrandFestival trendLAB tagjai:

Barna Tamás: Republic Group, ügyvezető, a BrandFestival elnöke

Bene Nikolett: ex. Spar, head of e-commerce

Bóna Richárd: freelance consultant, monsunkft., ex.ceo

Burka Szilvia: Praktiker Magyarország, marketing manager

Csepreghy Nándor: Miniszterelnökség volt parlamenti államtitkára, miniszterhelyettes

Csikesz Erika: TV2, értékesítési igazgató

Dr. Berkes Péter: BrandFestival, szakmai igazgató

Dudás Gergely: R-time, ügyvezető igazgató

Furák András: Republic Group, portfólió-igazgató

Gabriel Marton: Michelin, business segment manager (brand director) KLEBER & T3 brands – Europe, Middle East and Africa

Goneth Jácint: Promolab.Io, head of business development

Göncz Gábor: Sanofi, head of marketing

Komándi Krisztián: Frontìra strategic design consultancy, consultant, behavioural science

Márton Szabolcs: Republic Group, kreatívigazgató, a BrandFestival kreatív vezetője

Nád-Kántor Mariann: Cofidis, márka- és marketingkommunikációs vezető

Neszveda Gábor: Magyar Nemzeti Bank, senior researcher

Oláh Peter: Lego, head of marketing

Pessenlehner Dóra: Coca-Cola Hellenic Bottling Company, shopper marketing manager

Pogátsa Zoltán: Nyugat-magyarországi egyetem, magyar közgazdász, szociológus, habilitált egyetemi docens, a nemzetközi politikai gazdaságtan szakértője

Schuster Roland: De'Longhi, marketing manager, Romania&Hungary kitchen, home&comfort categories

Szili Tímea: Futureal/Cordia Group Marketing & Communications Director

Szászi Barnabás Imre: Eötvös Loránd University, Decision lab, head of behavioral insight unit at the decision lab

Tasi Dóra: Jacobs Douwe Egberts, category manager



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
PROGRAMOK

Jön a Grand Handball Day, a Kézilabdázás napja!

Egész napos családi kézilabda-fesztivál a 2022 januárjában rendezendő férfi kézilabda Európa-bajnokság jegyében, a BOK Csarnokban.

Link másolása

hirdetés

Jelenlegi és korábbi válogatott kézilabdázókkal, közismert személyiségekkel, változatos aktivitásokkal és versenyekkel, valamint gasztronómiai kiegészítő programokkal jelentkezik a Grand Handball Day október 9-én. A 2022-es, magyar-szlovák közös rendezésű férfi kézilabda Európa-bajnokság január 13-i, budapesti rajtjáig kevesebb mint 100 nap lesz hátra az esemény idején, a hazai szervezőbizottság ezt a mérföldkövet ünnepli a nagyszabású programmal, amelyre a belépés ingyenes.

Watch Games. See More. – az Európa-bajnokság szlogenje a Grand Handball Day alkalmával is érvényes lesz. Az egész napos rendezvényen a kézilabda lesz a középpontban, a kiegészítő aktivitások pedig a kellemes kikapcsolódást garantálják majd, minden korosztály számára.

A programok 10 órakor indulnak, és egészen napnyugtáig lesz mozgásban a helyszín. Először a gyerekek, majd később a fiatalok teljesíthetnek kézilabdás kihívásokat, tesztelhetik készségeiket, ahogyan egész nap kipróbálható lesz egy kézilabda-tematikus élménypark is. Itt a legmodernebb digitális eszközök mérik például a lövéserősséget, a pontosságot vagy épp a reakcióidőt.

Az Európa-bajnokságra készülő magyar válogatott tagjai is ott lesznek az eseményen, így a szurkolóknak lehetőségük lesz találkozni a kedvenceikkel.

Várhatóan nagy érdeklődés övezi majd a közismert személyek és férfiválogatottunk korábbi tagjainak félórás játékát, ahogyan a kora délutáni nosztalgiamérkőzést is, amelyen a magyar kézilabdázás korábbi meghatározó alakjai közül vesznek részt többen is, így Nagy László, Gulyás István, Carlos Perez vagy Zubai Szabolcs. A közéleti személyiségek csapatában ott lesz többek között Diaz, Henry Kettner, Péter Szabó Szilvia vagy épp Vastag Csaba, aki Veszprémben nőtt fel és 12 évig kézilabdázott. A nap során kiderül, mennyire kopott meg a tudása.

A nap során egyetemisták, valamint a szenior korosztály képviselői is játszanak rövid mérkőzéseket, de lesz kerekesszékes kézilabda-bemutató és ügyességi verseny, ahogyan a világszerte ismert Face Team akrobatikus kézilabdabemutatója is ott szerepel a programban.

hirdetés

A Grand Handball Day egyik főszereplője ezzel együtt az Európa-bajnokság kabalafigurája, Tricky lehet, a mókás szarvas felel majd a minél oldottabb hangulatért. Sőt, kollégáival, egyesületek, sportági szervezetek kabaláival is vív majd egy párbajt az élményparkban.

Gasztronómiai kitelepülések is színesítik a napot, ott lesz a VIWA Vitaminwater és a The Box Donut mellett a Watch Games. See More. limitált kiadású borát kínáló Miklós Csabi Pincéje, valamint a Horizont Brewing kézműves sörfőzde, amely külön meglepetéssel készül a látogatók számára.

A Grand Handball Day a BOK Csarnokban várja a kézilabdabarátokat, érdemes az eseményt a közösségi oldalon is követni a friss és aktuális információkért.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
PROGRAMOK
A Rovatból
hirdetés

Idén visszatér az ősz egyik legnagyobb balatoni gasztrorendezvénye, a siófoki Halfesztivál!

A legfinomabb halételek mellett családi programokkal, játékokkal, óriásbográccsal, ingyenes koncertekkel, hangulatos Halpiknikkel és Fish Food főzőversennyel várják a látogatókat.

Link másolása

hirdetés

Érdemes lesz ellátogatni október 15-17. között Siófok Fő terére, hiszen a legfinomabb halételek mellett családi programokkal, játékokkal, óriásbográccsal, ingyenes koncertekkel és hangulatos főzőversenyekkel vár a Siófoki Halfesztivál. Az idei évben még büszkébben hozza el számunkra a kulináris élményeket a halból készült egyedi ételek által, hiszen a tóban élő fogassüllő és ponty „Balatoni Halként” idén júniusban uniós oltalom alá került. Ennek örömére rajzpályázatot is hirdet a város, melyre alsó és felső tagozatos általános iskolások műveit várják értékes siófoki ajándékokért. Jelentkezni október 13-ig lehet!

Szombat reggel a város lakóinak konyhája kerül a középpontba: a helyi egyesületek által életre hívott Halpiknik során mindenki megmutathatja, milyen páratlan ízeket tud felvonultatni a Balatoni Hal ünnepén. A díjazottak kihirdetése után a Balaton élővilágába nyerünk bepillantást, hiszen a víz alatti világ és a horgászat rejtelmeibe kalauzol minket Bodó Iván, a Balatoni Halmesék című könyv szerzője, aki siófokiként - rengeteg balatoni élményén keresztül - ezer szállal kötődik a tóhoz.

Vasárnap is sor kerül a balatoni halat felvonultató szakácsok közötti megmérettetésre, ahol a gasztroárusok legjobb halas ételeit értékeli a szakértő zsűri a Fish Food versenyen.

A főzőversenyek, előadások és koncertek mellett kézműves vásár, halas gyerekjátékok és ízletes halételek várnak az érdeklődőkre a siófoki Víztorony körül. A Halfesztivál hagyományainak megfelelően idén sem maradhat el az óriásbogrács, amelyben több mint 1000 liter halászlé készül majd az ínyencek örömére.

A rendezvény ingyenes és védettségi igazolvány nélkül látogatható.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
PROGRAMOK
A Rovatból
hirdetés

Libás finomságok várnak novemberben Siófokon

A gasztroélmények mellett koncertek, kalandos gyermekprogramok és minőségi kézműves termékek várnak ránk.

Link másolása

hirdetés

Az ősz még mindig a gasztronómiáé Siófokon! November 12-14. között a Márton-napi népszokások és a liba kerül a középpontba a Libadalom hétvégéjén.

Pénteken Liba Márton varázslatos szakácskönyve elevenedik meg a színpadon, majd Siófok egyik legjobb zenekarával, a Popdealersszel utcabálozhatunk a Víztorony szomszédságában. Szombaton Lúdas Matyi történetét tekinthetjük meg egy zenés mesejátékon, majd a 90-es és 2000-es évek slágereivel hangolódhatunk az esti V-Tech koncertre.

Vasárnapra is gondoltak a legkisebbek szórakoztatására, hiszen a gyermekszínház Galibás Galiba című mesejátéka elevenedik meg Várfi Sándor és Jónás Andi előadásában. Ezt követően - nagy sikerű nyári koncertje után - Zoltán Erika tér vissza Siófokra. A rendezvényt a szintén helyi The FreakEnd zenekar fergeteges koncertje zárja.

Az ingyenes programok mellett kézműves vásár és sok finomság vár a látogatókra egész hétvégén! A Libadalom gasztrosétányán számos környékbeli vendéglátó kínál a gasztronómia szerelmesei számára jobbnál jobb libás ételeket, őszi ízeket.

Részletek: Siófok Guide Facebook oldal

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
PROGRAMOK
A Rovatból
hirdetés

Nevetéssel, börtöndrámával jön a 19. olasz filmfesztivál

November 6-16. között láthatjuk a legújabb olasz filmeket.

Link másolása

hirdetés

November 6-án a budapesti Puskin moziban Mario Martone filmjével, az idei Velencei Filmfesztivál versenyprogramjában debütált és több díjat is nyert Itt én nevetek (Qui Rido Io) című alkotással nyílik a 19. Olasz Filmfesztivál. A XX. század elején, a Belle Époque Nápolyában játszódó film a nagyszerű komikus színész, Eduardo Scarpetta életét mutatja be, akinek a színház volt az élete.

A feleségekből, élettársakból, szeretőkből, törvényes és törvénytelen gyermekekből (köztük Titina, Eduardo és Peppino De Filippo) álló népes családjának élete szintén a színház körül forgott. Sikere csúcsán Scarpetta egy merész vállalkozásba fog. Elhatározza, hogy paródiát készít a kor legnagyobb olasz költője, Gabriele D'Annunzio egyik tragédiájából. D'Annunzio erre plágium miatt feljelenti Scarpettát. Ez volt egyébként az első nagy szerzői jogi per Olaszországban. A pereskedés évei kimerítőek voltak, ám Scarpetta egy nagyszerű színészi alakítással képes szembe szállni a sorsával.

A Rácsokon túl (Ariaferma - rendező: Leonardo Di Costanzo) főszereplője is Toni Servillo. A sztori szerint amikor egy börtönt felszámolnak, bürokratikus problémák miatt egy tucatnyi rab néhány börtönőr kíséretében arra vár, hogy átvigyék őket új helyükre. A kialakult feszült légkörben az elkülönülés szabályai fellazulnak, és az ottrekedt férfiak között új kapcsolati formák látszanak kialakulni.

Szintén az idei Velencei Fesztiválon volt a világpremiere az idei Torontói Filmfesztiválon is nagy sikert aratott a Latinamerika (America Latina) című filmnek, melynek rendezői Damiano és Fabio D’Innocenzo ikertestvérek. A különös hangulatú alkotás főszereplője az udvarias és nyugodt Massimo, a kiváló fogorvos, aki mindent elért az életben, amire ember vágyhat: anyagi jólét, szép család, kiegyensúlyozott élet. Ám ez nap egy nap Massimo lemegy a pincébe és az abszurditás átveszi az irányítást az élete felett. A főszereplőt, Elio Germanot olyan filmekből ismerhetjük, mint az El akartam rejtőzni, Rózsa-sziget, Előtted az élet, Az Ötödik kerék, Lucia Látomásai vagy a Testvérem egyedüli gyerek.

Izgalmas csemegének ígérkezik Pietro Marcello (Martin Eden), Francesco Munzi és Alice Rohrwacher (A Szent és a Farkas) közös alkotása, a több fesztiválon is hatalmas sikert aratott Futura című film is. Egy hosszú, Olaszországon át vezető út során megismerhetjük a 15 és 20 év közötti fiatalok jövőről alkotott elképzeléseit. A film Olaszország portréját rajzolja meg, úgy, ahogyan a mai tizenévesek látják, akik lakóhelyükről, álmaikról, várakozásaikról, vágyaikról és félelmeikről mesélnek.

hirdetés

A Könyvesbolt Párizsban (Il materiale emotivo) című film Pierre-ről, egy párizsi antikváriusról szól, akinek élete a ritka könyvek és bénulásban szenvedő lánya körül forog, amíg meg nem ismerkedik egy közvetlen, életvidám nővel. A film rendezője és főszereplője az egyik legismertebb olasz színész, Sergio Castellitto, akire a Fortunata rendezőjeként és a Bella Martha főszereplőjeként emlékezhet a magyar közönség.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: