HÍREK
A Rovatból

Milyen jövő elé néz a vendéglátásban érintett közel 52 ezer hely és a sok ezer kapcsolódó vállalkozás?

Többek között erre is választ kaphatsz, ha becsatlakozol a Piqniq Budapest és a Mastercard közös online eseményeire, ami a hazai gasztrovállakozások mostani helyzetére segít rávilágítani.


Tanulj, fejlődj! – Nagykép a gasztronómiáról címmel indítja első online kampányát a Piqniq Budapest. A Mastercarddal közösen megvalósuló kezdeményezésben közel száz szakember megszólalásával, huszonöt témán keresztül mutatkoznak be a hazai gasztronómia szereplői: vendéglátósok, beszállítók, szolgáltatók és a szektorhoz kapcsolódó számos további szakma képviselői.

Milyen jövő elé néz a vendéglátásban érintett közel 52 ezer hely és a sok ezer kapcsolódó vállalkozás? Mi történik kedvenc éttermeinkkel, kávézóinkkal, streetfood-helyeinkkel ebben a vendéget és vállalkozót egyaránt próbára tevő időszakban? Hogyan vészelték át a járványhelyzet kihívásait? Milyen új ötletek, megoldások születhetnek a legnagyobb nyomás alatt?

A három hónapon át tartó kampány során ilyen, és ezekhez hasonló kérdésekre keresi a választ a Piqniq Budapest, elsődleges célja pedig a tudás és a tapasztalatok megosztása. A most induló kampány több oldalról, színes tartalmakkal mutatja be a gasztronómiai vállalkozások hétköznapjait, hogy az egyes szektorok sikeres szereplői milyen válaszokat adnak a mindennapi kihívásokra, és melyek azok a megoldások, amelyek mások számára is inspirációt jelenthetnek.

VIDEÓ: Tanulj, fejlődj! - Nagykép a gasztronómiáról. Piqniq X Mastercard Teaser

A gasztronómia kapcsolódás

A kampány bemutatja az iparágban dolgozók hálózatát, kapcsolatrendszerét, kiemelt figyelmet fordítva a vállalkozások mögött álló hétköznapi emberekre. Bepillantást enged többek között a vendéglátóhelyek kulisszái mögött zajló folyamatokba, az ételfutárok mindennapjaiba, a női vállalkozók életébe, az alapanyagok előállítóinak munkájába. A Piqniq Budapest hétről hétre újabb témákon keresztül, 25 különféle nézőpontból mutatja be a hazai gasztronómiai vállalkozások sokszínűségét, köztük olyan, különösen aktuális témákat is érint, amilyenek például:

● a gasztrodigitalizáció,

● a mezőgazdaság új generációja,

● a húsmentesség trendje,

● a fenntarthatóság, vagy

● a társadalmi felelősségvállalás

„Ez az év embert próbáló volt mindannyiunk számára, de a vendéglátás különösen megsínylette ezt az időszakot. Éppen ezért jó azt látni, hogy Magyarországon milyen sokan válaszoltak innovációval és újszerű gondolkodással a válságra. Úgy látjuk, hogy azok a vállalkozások tudtak nem csak túlélni, de előre is lépni, akik önmaguk helyett most is a vendégeikre figyeltek és azokra a megváltozott igényekre, amit az idei év hozott. Az innováció elkötelezett támogatójaként természetes volt számunkra, hogy beállunk egy olyan kezdeményezés mögé, ami őket mutatja be, ezzel is motiválva a piaci szereplőket – mondta Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

Idén különösen fontos társadalmi feladat, hogy a gasztrovállalkozások nagyobb láthatóságot, több megnyilvánulási lehetőséget kapjanak mind egymás, mind a vendégek felé. A Piqniq Budapest riportsorozatában ugyancsak kiemelt szerepet kap az üzletek, ügyek és vállalkozások mögött álló emberi értékek megmutatása, a Mastercarddal közös kampány a következő hónapokban ezért időt és teret biztosítani a közös tanulásnak, fejlődésnek.

A kezdeményezésben részt vesz többek között a Salt, a Freyja, az Artizán Pékség, a Róma ételbár, az Eisberg, az Élő Bolygó, a Netpincér, a Wolt, a Kifli.hu és az Édes Város. A vállalkozások mellett olyan neves iparági szakemberek nyilatkoznak a kampány három hónapja során, mint Tóth Sándor, kávés szakember, Tálos Gábor, a Zhao Zhou teaház alapítója, Unger Zsolt prémiummárka-építő, valamint Forgács Attila gasztropszichológus.

A Piqniq Budapest nyitott közösségként köti össze a gasztronómia szereplőit; célja a szektorhoz köthető vállalkozások, szakemberek és érdeklődők támogatása tudásmegosztással, információval, a pozitív változások érdekében. Eseményeiken teret adnak a fejlődésnek, a tanulásnak és a közösségépítésnek. A kampány fő támogatója a Mastercard, kiemelt médiapartnerei a Dívány és a We Love Budapest, szakmai partnerek többek között a Kutyabarát, a Loffice Budapest, a Bridge Budapest, illetve a Vállalható Üzleti Kultúráért programja.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Hadházy Ákos: Orbán tényleg azt hitte, hogy Szegeden van
A csütörtöki posztban megosztott videón a miniszterelnök munkanélküliségi mutatókat sorol egy uszodaátadón. Hadházy szerint a 2010-es 15 ezres szám a település népességéhez mérten nem áll meg.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. szeptember 19.



Hadházy Ákos csütörtök este a Facebookon jelezte, hogy Orbán Viktor a szekszárdi uszoda átadásán előbb egy szerinte lehetetlen statisztikát említett Szekszárdról, majd a beszéd későbbi részében már Szegedet nevezte meg helyszínként. A bejegyzéshez videót is mellékelt, írja a 24.hu.

A felvételen az hangzik el, hogy a miniszterelnök szerint 2010-ben 15 ezer álláskereső volt Szekszárdon, most pedig ötezer alatt van a munkanélküliek száma, és a városban 3 százalék alatti a munkanélküliségi ráta.

Hadházy szerint ez nem stimmel. Úgy fogalmazott, Szekszárd teljes lakossága 2010-ben alig haladta meg a 32 ezret,

így a 15 ezres munkanélküli szám azt jelentené, hogy nagyjából minden második embernek – a gyerekeket és időseket is beleszámítva – nem volt munkája.

A képviselő azt írta, ez ellentmond a hivatalos statisztikáknak és a lakosságszámnak. „A helyi vagy regionális statisztikáknak nézve sem találunk ilyen adatot, így az elhangzott szám vélhetően téves vagy nem Szekszárdra, hanem egy nagyobb területi egységre vonatkozott volna”, jelezte Hadházy.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
Váratlan fordulat: „érdemei elismerésével” felmentették a legfőbb ügyész helyettesét
Az erről szóló döntés a Magyar Közlöny csütörtök esti számában jelent meg. Ibolyát 2022-ben nevezték ki, a legfőbbügyészi poszton júniustól Nagy Gábor Bálint van.


A hvg.hu vette észre, hogy a Magyar Közlöny csütörtök esti számában megjelent a határozat:

Sulyok Tamás köztársasági elnök „érdemei elismerésével” felmentette tisztségéből Ibolya Tibor legfőbbügyész-helyettest.

A döntés 2025. szeptember 22-től hatályos.

Ibolya Tibor korábban fővárosi főügyészként dolgozott. 2022 júliusában nevezték ki legfőbbügyész-helyettesnek, akkor még Polt Péter mellett.

Időközben Polt Péter az Alkotmánybíróság elnöke lett. Helyére 2025 júniusában Nagy Gábor Bálint került, a megbízatása kilenc évre szól.

Ibolya 2017-ben, még fővárosi főügyészként így reagált arra a Kúria korábbi döntésére, amely szerint az ügyészséget lehet „fideszesnek” nevezni: „butaság”, „hiszti” és „valótlanság”.

(via 444)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Szebeni István Afrikában lett konzul – Nairobiban tűnt fel a volt híradós
Másfél év hallgatás után diplomáciai megbízást kaphatott a volt tévés. Nevét egy ENSZ-listán már feltüntették, a külügy honlapján viszont még nem szerepel.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. szeptember 19.



Másfél évvel a ráckevei polgármester-választás kudarca után a Blikk szerint Szebeni István diplomáciai megbízatást kapott: a kenyai magyar nagykövetség új konzulja lett. A Külügyminisztérium honlapján ez egyelőre nem látható.

A lap úgy tudja, Szebeni Nairobiban dolgozik. Az Egyesült Nemzetek Környezetvédelmi Programja oldalán a kapcsolattartók között már szerepel a kenyai magyar nagykövetség részéről Nyirati Katalin nagykövet, helyettese Kunt Balázs és a konzul, Szebeni István.

Információik szerint

a tavalyi sikertelen polgármesteri indulás után Szebeni külügyi képzést végzett, amely a külszolgálati munka alapjaira készít fel, és átvilágításon is átesett. Ismerősei többnyire csak annyit tudnak, hogy egy afrikai országba költözött.

Felmerülhet az is, hogy amíg a Külügyminisztérium hivatalosan nem közli a kinevezést, a részletekről nem beszélhetett.

Szebeni 2023 nyarán minden előzmény nélkül, titokban bontott szerződést a TV2-vel, ahol 2019 óta másodszor dolgozott. Nem sokkal később elindult a ráckevei polgármester-választáson, de a szavazatok negyven százalékát sem érte el. Tavaly ősszel a magánéletében is változás történt: 12 év után elvált gyermeke édesanyjától.

A Blikk megkereste a kenyai magyar nagykövetséget is. A konzuli szolgálat titkárnője közölte, hogy nem tudja kapcsolni Szebeni Istvánt, mert a konzulnak dolga van, de átadja az üzenetet.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
Névvel és arccal listázzák az újságírókat a Digitális Polgári Körök offline találkozóján
Orbán Viktor Facebook-videójában feltűnt egy tábla, amin újságírók neve és fotója látható. A feliratok szerint Zebra-díjra is „jelölik” őket.


Szombaton tartják a Digitális Polgári Körök első országos találkozóját, amit Orbán Viktor még augusztus elején jelentett be Digitális honfoglalás – A gyűlés címmel. A rendezvény helyszíne a Papp László Budapest Sportaréna lesz.

A miniszterelnök csütörtökön egy videót tett közzé a Facebook-oldalán, amelyben az előkészületekbe lehet bepillantani. A felvételen, a 13. másodpercnél egy különös tábla tűnik fel, amit egy szervező visz keresztül az arénán.

A táblán két nagy felirat látható: „TOP álhírgyárosok” és „Te kinek adnál ZEBRA-díjat?”. Alatta különböző szerkesztőségek szerint csoportosítva jelennek meg újságírók nevei és arcképei. Bár a videó minősége nem engedi, hogy minden név jól olvasható legyen, az egyértelműen kivehető, hogy a 444, a Telex, a Magyar Hang, a Direkt36, a Partizán, a 24.hu, a HVG, az RTL és a Népszava is szerepel a táblán. A Telex olvasói képén viszont az újságírók is jól láthatóak, akik között ott van többek között Gulyás Márton, Gulyás Balázs vagy a 24.hu főszerkesztője, Pető Péter is.

A videó hátterében a Fűrész című horrorfilm zenéje szól. A felvételből az is kiderül, hogy a Szuverenitásvédelmi Digitális Polgári Kör standjánál egy szerencsekereket lehet megpörgetni, amin többek között Donald Trump, Ursula Von der Leyen, Magyar Péter, Bóka János és Szijjártó Péter neve olvasható.


Link másolása
KÖVESS MINKET: