A kategória legnagyobb csomagterével hódit a Honda Civic Tourer
A Honda Civic sok szempontból kilóg a hagyományos alsó-középkategóriás modellek sorából egyedi, formabontó stílusának köszönhetően. Ha a modelltörténetet vizsgáljuk, észrevehető, hogy a Civic például abban a tekintetben is eltért a versenytársaitól, hogy korábban nem kínált 5 ajtós kombi változatot a vásárlóinak. A múlt idő használata nem véletlen, 2014 óta ugyanis már ilyen formában is elérhető a messzi múltra visszatekintő modell. Ahogyan a sima 5 ajtós változat, úgy a Tourer is megosztja a társadalmat, van aki kedveli, van aki pedig nem tudja befogadni a szokatlan alkatot, s megoldásokat. Egy biztos: semleges senki nem marad a Civiccel kapcsolatosan.

Töredelmesen bevallom, régebben inkább a formát tagadóak sorát erősítettem, hosszú időbe telt, míg elfogadtam a különleges megjelenést. Mára azonban pont az tetszik a modellben, hogy a Civic nem állt be az egyenautók sorába, hanem épp ellenkezőleg, egyediségével hódít. S ez a Tourer esetében is látható, hiszen alapvető stílusjegyeiben nem változott a modell. A Civic kombi változatban is kifejezetten áramvonalas, megjelenése sportos, dinamikus jellemzőkkel bír. Az orr rész a leginkább karakteres pontja e variánsnak, de szintén erősen befolyásolja az összképet az oldalsó vonalvezetés előrefelé süllyedő íve.

A kocsi tehát egy igazi karakter, ami az utastérben is alátámasztást nyer. Miután beszállunk a Civicbe, kellemesen záródik az ajtó, érezni, hogy finom megoldásokra törekedtek az autó tervezői. A műszerfal egyedi kialakítása már ismerős az ötajtós változatból: a kormány mögött három kijelzőt találunk, középen a fordulatszámmérővel. Felettük, szemmagasságban helyezkedik el a digitális kilométeróra, attól jobbra pedig a fedélzeti számítógép kijelzője. A középkonzol kissé sűrű a számos kapcsolónak köszönhetően, azonban ezek kezelése nem okoz gondot.

Ellenben a fedélzeti számítógéppel, melynek megismerése picit több időt igényel. Az utastér helykínálatára sem elől, sem hátul nincs panasz, főleg annak tudatában, hogy a kategória legnagyobb csomagtartójával büszkélkedhet a kocsi. S, hogy ez nem csak beszéd, álljanak itt a számok: a Tourer 624 literes csomagtere bődületesen nagy helyet kínál, amihez 125 liternyi padló alatti tárolóhely társul. Ha ez még mindig nem lenne elég, az ülések lehajtásával 1668 literesre bővíthetjük a rakodóhelyet.

A hátsó üléssor egyébként remekül variálható, köszönhetően a Magic Seat elnevezésű rendszernek, de a pakolhatóságot nem csak ez, hanem a csomagtartó alacsony pereme is segíti.

A remek megoldások mellett a vezetési élményre sem lehet panasz, bár az 1.8-as, 16 szelepes, szívó benzinmotor nem az aszfaltszaggató erejéről híres. Ennek ellenére jó volt ismét szívómotoros autót vezetni, ezek ugyanis egyre inkább kopnak ki a kínálatból - egyrészt a technológia fejlődésnek köszönhetően, másrészt környezetvédelmi és takarékossági okokból. A 142 lóerős erőforrás tehát nem gyűri alánk a betont, de kellemesen sportos hangon duruzsol, s ha megfelelő fordulaton autózunk, akkor még a dinamizmusra sem lehet panaszunk.

A motor 174 Nm-es maximális forgatónyomatéka 4300-as fordulaton érkezik meg, s 9,2 másodperc alatt éri el a 100 km/órát. A fogyasztása lendületes autózás mellett 8,5 liter körül mozgott még start-stop rendszerrel is (ami a működését tekintve az utóbbi idők egyik legjobbika egyébként), de nyugodtabb vezetési stílussal pár decivel biztosan csökkenthető ez az adat. A kínálat egyébként nem nyújt széleskörű választékot, emellett egy 1.6-os dízel rendelhető a Tourerhez.

Az 1.8-as benzines esetében kérhetünk hatfokozatú kézi, vagy automata váltót is, mi az előbbivel konfigurált autót vezettük. A kézi kapcsoló tökéletes működésű, szinte élményszámba megy a fokozatok váltása. A váltó remekül vezetett, megfelelő hosszúságú úton jár, s hihetetlenül finoman kapcsolhatóak a sebességek. Az extraként rendelhető adaptív futómű állításnak köszönhetően magunk állíthatjuk a feszességet, így a vezetési stílusunknak, s az útviszonyoknak megfelelően szabályozhatjuk azt. A rendszer három üzemmódban használható: Comfort (kényelmes), Normal (normális) és Dynamic (dinamikus).

A Tourer esetében három felszereltségi szint közül választhatunk, de emellett számos vezetéssegítő rendszert, s egyéb extrát is rendelhetünk autónkhoz. A példa kedvéért kérhető közúti tábla felismerő-, holttérfigyelő-, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer vagy az aktív városi fékrendszer is. A kocsi egyébként 5,639 millió forintról indul, ami nagyjából 700.000 forinttal drágább a sima ötajtósnál. A tesztautónk a 6,5 millió forintot is átlépte az extráknak köszönhetően, aki azonban teheti, ne sajnálja rá ezt a pluszt, hiszen számos kényelmi szolgáltatást kapunk ezért az összegért.
Adatok
Hengerűrtartalom: 1798 cm3
Teljesítmény: 104 kW (142 LE)/6500
Nyomaték: 174 Nm/4300
Széndioxid kibocsátás: 149 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,6 s
Végsebesség: 210 km/h
Tesztfogyasztás: 8,5 l/100 km
A modell alapára: 5.639.000 Ft