FELFEDEZŐ

Azóta fele annyi időbe telik a vasúti tehervagonok be- és kipakolása – 60 éves az EUR-raklap

Az 1961-ben feltalált, hatékony szállítmányozási eszköz azóta forradalmasította a logisztikát.
Forrás:Indóház közlekedési portál, címkép: ÖBB RCG - szmo.hu
2021. július 25.


Link másolása

Számos eseményről híres az 1961-es év: először járt ember az űrben Jurij Gagarin személyében, megépült a berlini fal – és Franciaországban megalkották az úgynevezett euro-raklapot, vagy más néven EUR-raklapot. Az azóta eltelt hatvan év során az emberiség élete rengeteget változott: a nemzetet, nemzeteket szétválasztó berlini falat lebontották, az űrutazás és a raklapok pedig sokat fejlődtek. Habár a raklapok külseje lényegében változatlan maradt, a logisztikai ágazat egyik, rivaldafényt kerülő főhőse Európa-szerte forradalmasította a szállítmányozást: segítségükkel fele annyi időbe telik a vasúti tehervagonok be- és kipakolása.

A logisztika világa a 800 x 1200 milliméter szélességű és 144 milliméter magas eszköz méretére alapoz mindent, a raktáraktól kezdve a szállítási rendszereken át a kamionok és teherautók felépítményéig.

A raklapok gyors terjedésével egyidejűleg egy nemzetközi csererendszer is kialakult, ennek köszönhetően az EUR-raklapok is gyorsan elterjedtek. Napjainkban nagyjából 600 millió EUR-raklapot használnak világszerte.

Globális újrahasználhatóságuknak és cserélhetőségüknek köszönhetően az EUR-raklapok rendkívül környezetbarátok is, így fenntartható teherszállító eszközök. Ráadásul

elsősorban újrahasznosított faanyagból készülnek. Igénybevételtől függően egy EUR-raklapot körülbelül hatszor–hétszer lehet felhasználni, mielőtt javítani kellene, ezt követően ismét be lehet vetni.

Az EUR-raklap terhelhetősége szempontjából döntő fontosságú a megfelelő fafajta és az annak megfelelő maximális nedvességtartalom használata, emiatt is bír el akár másfél tonnát is. A raklap elemei szabványosak: pontosan tizenegy falécből, kilenc fatömbből és 78 szögből állnak össze.

A forradalmi raklaptípus sikerének egyik alapja a szigorú minőségellenőrzés: csak hivatalos engedéllyel rendelkező cégek gyárthatják és javíthatják. Az előállítási és javítási minőséget a jövőre száz éves Nemzetközi Vasútegylet (UIC) végzi. Az eredetiséget a raklapok felületére festett „EUR” jelzés bizonyítja, a minőséget és a cserélhetőséget garantáló logó 1961 óta az ÖBB Rail Cargo Austria (ÖBB RCA), valamint a jogelőd Osztrák Szövetségi Vasutak (Österreichische Bundesbahnen, ÖBB) tulajdona.

Az ÖBB teherszállítási ágaként funkcionáló Rail Cargo Group (ÖBB RCG) Európa vezető logisztikai vállalataként formálja az iparágat, a nap minden órájában, Európától Ázsiáig, összekötve embereket, üzleteket és piacokat, az elsőtől az utolsó kilométerig. A vállalat 9340 alkalmazottal 18 országban évente 460 ezer vonatot – naponta nagyjából 1260-at – közlekedtet le biztonságosan, évente 95 millió tonna nettó forgalmat kezelve, hatékonyan.

A Rail Cargo Austria AG-hoz tartozó RCG az Ausztriában szállított áruk 28,2 százalékát továbbítja, ezzel Európa élmezőnyébe tartozik. Ráadásul így évente körülbelül 1,1 millió tonna szén-dioxid kibocsátását is megelőzi Ausztriában.

Hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik, kövesd az INDÓHÁZ oldalát!

# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Vérfoltok, összetört autók, sérültek – hajtóvadászatban fogták el a Buckingham-palota elszabadult lovait
Az elszabadult lovak a brit hadsereg egyik legrangosabb ezredéhez tartoznak, amiknek fontos szerepe van állami és közfeladatok ellátásában.

Link másolása

Szerda reggel lovak szabadultak el a londoni Buckingham-palota környékéről – írja a 444. A hatóságok állítása szerint a lovak a brit hadsereg egyik legrangosabb ezredéhez tartoznak, és olyan állami, valamint közfeladatok ellátásában vesznek részt, akár például a koronázás.

A rendőrség és a hadsereg a délelőtt folyamán együttes erővel kutatták fel a lovakat,

amik teljes felszerelésben okoztak károkat a brit fővárosban. Több balesetet is okoztak az elszabadult állatok, egy autó szélvédőjét betörték, legalább négy ember pedig megsérült.

A hatóság közleménye szerint mostanra az összes lovat befogták: kettőt a Limehouse-nál található autópályán. Az egyik lovon súlyos sérülés nyomait fedezték fel, de az összes hátas állatorvosi ellátásban részesül.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

FELFEDEZŐ
A Rovatból
300 ezer egy éjszaka Mészáros Lőrinc borászának szállodájában, amelyet egy francia kastélyból csinált
Kalocsai László három évvel ezelőtt vette meg a bordeaux-i birtokot. 5-6 milliárd forintot költhetett el az ingatlan átalakítására.

Link másolása

A jelek szerint szálloda nyílt Mészáros Lőrinc borászának bordeaux-i birtokán, írja a 444. A Chateau de Clotte egykoron Castillon herceg tulajdona volt, története a XIII. századig nyúlik vissza.

Kalocsai László még három évvel ezelőtt alapított Franciaországban céget, és megvásárolt egy neves, díjnyertes borokat készítő bordeaux-i szőlőbirtokot. A XVIII. században létrehozott Chateau de Clotte vételára és finanszírozása nem volt ismert, de a szomszédos chateau tulajdonosa szerint korábban hatmillió euróért (akkori árfolyamon több mint kétmilliárd forintért) árulták a szőlőbirtokot. A csaknem 50 parcellát magába foglaló területhez pince és műemlék jellegű épületek is tartoznak.

A francia cégnyilvántartás szerint Kalocsai László tavaly egy újabb céget hozott létre Winemajor Receptif néven, írta meg elsőként a 24.hu. Ebben azonban már nem ő volt az egyedüli tulajdonos, mint a szőlőbirtokot megvásárló Winemajor SAS-ben; 50 százalékban társtulajdonosa lett a tokaji borász, Bai Edit. Ők ketten már jó ideje együttműködnek, hiszen közösen birtokolják a Winemajor Hungary Kft.-t is.

A birtokon elvégzett munkálatokban tervezőként részt vett a Tuoton Architect építésziroda, a projekten dolgozó Alliance Duplan főként épületgépészettel, napelemekkel foglalkozó cég, kivitelezőként pedig a lap megtalálta a Dune Construction építőipari céget is. Utóbbi két társaság a honlapján nemcsak a referenciák között tünteti fel a Chateau de Clotte-t, hanem a projekt költségét is szerepelteti.

Az Alliance Duplan adók nélkül 8,5 millió eurós beruházásról ír, ami az elmúlt évek átlagos euró árfolyamát tekintve 3,2-3,3 milliárd forintot jelent. A Dune Construction a borközpont felújításán és a szobák kialakításán dolgozott, a projekt értékeként pedig 856 ezer eurót tüntetett fel adók nélkül, ami átszámítva 320-330 millió forint.

Vagyis a nagyjából kétmilliárd forintos vételárral együtt feltételezhetően 5-6 milliárd közötti összeget biztosan elkölthetett Kalocsai László cége a szőlőbirtokra, miközben céges érdekeltségeinek bevétele és profitja alapján nem látható, hogy honnan volt tőkéje egy ilyen volumenű beruházásra.

A Chateau de Clotte már a Booking.com-on is elérhető, így bárki foglalhat szállást a birtokra. Az erkélyes junior lakosztályban 289 ezer forintba kerül egy éjszaka két főre (az árban benne van a reggeli is), míg a hagyományos lakosztályban 314 ezer forintot kell fizetni. Ugyanez a főszezonban, júliusban 324, illetve 362 ezer forintba kerül.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Orbán Viktor 3 év után lecserélte profilképét, mutatjuk, mire
A magyar kormányfő legutóbb 2021. december 23-án változtatta meg a profilképét a Facebookon.

Link másolása

Lecserélte a profilképét a Facebookon Orbán Viktor csütörtökön. A magyar kormányfőnek ezentúl ez a képe lesz a közösségi-oldalán:

Orbán legutóbb 2021. december 23-án cserélt profilképet a Facebookon.

via 24.hu


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Brutális, 53 milliós telefonszámlát kapott a svájci vakáció után egy floridai férfi
A 71 éves férfi ellátogatott abba a svájci városba, ahol felnőtt. Könnyen elképzelhető, hogy a világ legdrágább nyaralós képeit küldte haza az ismerőseinek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 18.


Link másolása

143 ezer dolláros, vagyis közel 53 millió forintos telefonszámlát kapott egy floridai férfi, miután hazatért háromhetes európai vakációjáról, írja a Unilad. Rene Remund eredetileg Svájcból származik, ezért feleségével együtt úgy döntöttek, hogy felkeresik az a várost, ahol felnőtt.

Az utazás előtt a férfi elment a T-Mobile-hoz, ahol azt mondták neki, hogy minden rendben, biztosítva van - jelentsen ez bármit -, és kapcsolódjanak ki nyugodtan. A nyaralás ezek után pompásan sikerült, sok fotót készítettek a csodás helyeken, ahol jártak, csakhogy a képeket átküldték ismerőseiknek is. Ennek pedig utólag borsos ára lett.

A férfi az utazás alatt 9,5 gigabájtnyi adatot használt el, ami nem több, mint az átlagos havi adatforgalma, csakhogy a 71 éves férfi és 65 éves felesége mindezt roamingozva érték el, amire extra díjat számolt fel a szolgáltató. Remund nem hitt a szemének, amikor kézhez kapta a következő telefonszámlát.

Azonnal hívta a T-Mobile-t, hogy hátha valami tévedés történt, de kiderült, hogy semmit nem írtak el, a számla tökéletes. A férfi ezután ügyvédet fogadott, és még a telekommunikációs cég igazgatójának is írt levelet az ügyben, de választ egyelőre nem kapott.

Az ügyvéd végül eljuttatta a számlát és Remund történetét egy helyi lapnak, amire reagált a távközlési cég is. A válasz alapján úgy tűnik, hogy talán elengedik a férfi tartozását.

A T-Mobile felhívta a figyelmet arra, hogy utazás előtt mindenki ellenőrizze a mobiltelefonos csomagját, különös tekintettel a régi előfizetőkre, akiknek a díjcsomagja nem biztos, hogy tartalmazza a nemzetközi roaming adatforgalomra vonatkozó kitételeket. Ezen felül azt is javasolják, hogy amikor csak lehet az emberek használjanak egyszerre repülőgép-üzemmódot és wifit, amivel biztosan elkerülhetik a helyenként rendkívül drága mobilos adatforgalmat.

A férfi történetéről az ABC is beszámolt.


Link másolása
KÖVESS MINKET: