KULT
A Rovatból

„Valahányszor összetévesztenek Michael Palinnel, azt mondom: Igen, én vagyok az. Most pedig húzzon a francba, idióta!” – Eric Idle 80 éves

A Monty Python második legfiatalabb tagja jó barátja volt George Harrisonnak, szerepelt hollywoodi sikerfilmekben, de legtöbben mégis csak arra emlékeznek, amikor a Brian élete végén a feszületen énekelt. Eric Idle 80 éves.

Link másolása

Talán egy külföldi sztár sem játszott olyan fontos szerepet az életemben, mint a most 80 éves Eric Idle. Nem csak azért, mert nagy Monty Python-rajongó vagyok. Műfordítói pályám fontos állomásaként két könyvét is lefordíthattam.

De még talán ennél is fontosabb, hogy vele készítettem életem első interjúját!

Amikor ugyanis 2015-ben Magyarországra látogatott, szerveztek egy közönségtalálkozót. Elmentem, bemutatkoztam, mint a fordítója, és megkérdeztem, adna-e egy rövid interjút. Igent mondott, az írást pedig megvette egy hírportál, és ezzel új korszak indult az életemben.

Eric Idle a Monty Python második legfiatalabb, és sokak számára legkedvesebb tagja. Bár ő erről másképp vélekedik:

"Én vagyok a legkedvesebb a hat Monty Python-öregfiú közül… Jó, lehet, hogy Mike a legkedvesebb, de akkor is én vagyok a második. Persze Terry Jones is borzasztó kedves, ahogy most belegondolok, de a harmadik nem lehet más, mint én. Tudják, Terry Gilliam is tud kedves lenni, különösen bulikon. Talán túlságosan is kedves a bulikon. Akkor viszont én… Graham Chapman irtó kedves ember volt, és John Cleese is sokkal kedvesebb manapság, mint régen. Szóval azt hiszem, én vagyok a hatodik legkedvesebb a Python-csoportban.

Különben is, mitől olyan nagy szám kedvesnek lenni?"

Hihetetlen tehetsége van a verbális humorhoz. Előadóként a legnyelvcsavaróbb szójátékok mestere. Jó fülű dalszövegíró, és nagyszerűen parodizál különböző stílusokat. Emellett tehetséges gitáros is, nem csoda, hogy ő írta a legtöbb dalt a csapat számára.

A Brian életeemlékezetes zárójelenetében, a feszületen énekelt Always Look on the Bright Side of Life az egyetlen Python dal, amely felkerült a slágerlistákra. Amerikában egészen a harmadik helyig jutott. Futballmeccseken énekelték a szurkolók, sőt, 1982-ben a Falkland-szigeteki háborúban találatot kapott HMS Sheffield hadihajó legénysége is ezt énekelte, amíg a mentésre vártak. 2005-ben a Music Choice felmérése szerint ez volt a harmadik legnépszerűbb temetési zene a briteknél.

Eric Idle 1943. március 29-én született South Shieldsben. Mindössze két éves volt, amikor édesapja a frontról hazafelé jövet meghalt egy autóbalesetben. A hadiárváknak fenntartott, Wolverhamptoni Royal Schoolban tanult. 12 éven keresztül járt a rideg intézménybe. Az egyetemen az angol szakot választotta, így a cambridge-i Pembroke College-be jelentkezett 1962-ben.

„Három emberrel kellett találkoznom a Pembroke College felvételijén. Egy arabtudóssal, egy közgazdaságtan-professzorral, és egy matematikussal. Én pedig angol szakra jelentkeztem. Úgyhogy megvitattuk, mi megy a West Enden – ez volt az egyetlen közös témánk. A Pembroke a komikusok iskolája. Peter Cook is odajárt.”

Következő márciusban bejutott a cambridge-i egyetem színtársulatába, a Footlightsba, ahol összeismerkedett a nála idősebb John Cleese-zel és Graham Chapmannel.

1964-ben megválasztották a Footlights elnökének. Első elnöki intézkedéseként lehetővé tette nőknek is a belépést, ami addig tabunak számított.

Diploma után több helyen is fellépett, ám ezek az élmények arra a meggyőződésre vezették, hogy a színházi színész pálya nem neki való.

Írói karrierje 1966-ban szökkent szárba az I’m Sorry, I’ll Read that Again (Elnézést, újra olvasom) című humoros rádióműsorban és a The Frost Report-ban (A Frost jelentés), ahol szinte mindenki megfordult, aki később meghatározó szereplője lett a brit humorszcénának a 70-es 80-as években.

1967-ben saját műsort kapott, amely nálunk A hiba nem az ön készülékében van címen futott. Eredetileg gyerekműsornak szánták, de hamar kultikus rangra emelkedett a felnőttek körében. A műsor jelentősége, hogy szereplő társai között találjuk a későbbi Python-tagokat, Michael Palint és Terry Jonest, és a show grafikai arculatának kialakításában közreműködött egy bizonyos Terry Gilliam nevű amerikai rajzoló is…

1969 két nagy változást hozott Idle életében: elindult a Monty Python Repülő Cirkusza és július 7-én (a Python-forgatások első hetében) feleségül vette Lyn Ashley ausztrál színésznőt, akivel egy fiuk született.

Idle szerepelt a Repülő Cirkusz összes évadjában, filmében, színpadi előadásaiban, és ő szerkesztette a Python-könyveket.

1970-ben megírta első regényét. A „Hello, Sailor”-t (Helló matróz!), amely csak 1975-ben jelenhetett meg. Igaz, rögtön a megírás után volt jelentkező a könyv megjelentetésére. Amikor Idle bement a kiadó irodájába, ahol a cégvezető közölte:

– Szeretném kiadni a könyvét, de az ajánlatommal meg kell várnom az egyórás chepstowi lóversenyt! Átjönne a szemben lévő sörözőbe?

Eric furcsállta a dolgot, de átmentek. Ittak egyet, a kiadó pedig nézte a futamot a tévén. A ló befutott, a férfi pedig így fordult Erichez:

– Most már tárgyalhatunk.

Idle azonban úgy érezte, jobb nem összeállni egy olyan céggel, aminek az anyagi biztonsága egy lovon alapszik.

1975 és 1976 között sugározta a BBC2 a Rutland Weekend Television című kétszer hat részes sorozatot. Ez Anglia legkisebb költségvetésű tévéadóját próbálta életre kelteni. Eric Idle írta, a Monty Python-projektekben is közreműködő Neil Innes készítette a műsor zenei paródiáit, és maga is szerepelt benne. A sorozatból jelent meg lemez és könyv is. A műsor legemlékezetesebb epizódja a karácsonyi különkiadás volt, ebben hangzott el George Harrison előadásában az angol és amerikai rajongók körében népszerű „Kalóz dal”.

Harrison nagy Monty Python-rajongó volt, ám 1975-ig nem találkozott személyesen a csoport tagjaival, amikor is Eric Idle és Terry Gilliam Los Angelesbe repült a Gyalog galopp népszerűsítésére. George egy vetítés után gratulált Ericnek, és hosszas beszélgetésbe merültek.

Mély barátság alakult ki közöttük, mely egészen Harrison haláláig tartott. Összebarátkozásuk után Harrison felkérte Idle-t, hogy rendezzen meg két videoklipet legújabb, 33 1/3 című albumához. A This Song című dalban pedig Eric vicces női hangokon szólalt meg.

George Harrison később fontos szerepet kapott a Monty Python történetében, mivel ő finanszírozta a Brian élete költségeit, és közreműködött Eric Idle és Neil Innes Beatles paródia filmjében, a The Rutlesben.

A Monty Python felbomlása után Eric Idle Amerikába költözött második feleségével Tania Kosevichcsel, akivel 1981-ben házasodtak össze, és egy lányuk is született.

Idle a 80-as 90-es években filmekben vállalt kisebb szerepeket. Láthattuk többek között az Európai vakációban, a Drágám a kölykök összementek című Rick Moranis filmben, a Münchausen báró kalandjaiban vagy a Casperben.

Karrierje az 1990-es Apócák a pácban bemutatásával kapott új lendületet. Ebben a brit vígjátékban a tavaly elhunyt Robbie Coltrane-nel két kisstílű bűnözőt alakítanak, akiknek menekülniük kell a kollégáik elől, és egy zárdában, apácának öltözve próbálnak eltűnni, több-kevesebb sikerrel.

Az 1993-as Lökött örökösökben Rick Moranis, Catherine Zeta-Jones és John Cleese voltak a partnerei. Idle egy pakisztáni családban felnőtt fiatalembert alakít, aki megtudja, hogy annak idején örökbefogadták, és valójában egy dúsgazdag mágnás törvényes örököse.

Kiemelkedőbb szerepei közé tartozik a Harmadik Shrek, amelyben Merlin hangját adta.

Fontos kiemelni a Gyalog galoppból készült Spamalot című musicalt, illetve a Brian élete ihlette Nem a Messiás című oratóriumot. Mindkettőt régi alkotótársa, John DuPrez zenész segítségével írta.

2014-ben Eric Idle rendezte a Monty Python csoport 2014-es élő show-ját, melynek címe Monty Python Live (Mostly) – vagyis a Monty Python élőben (többé-kevésbé). Miután azóta Terry Jones is elhunyt, alighanem ez volt a csapat utolsó közös előadása.

2015-ben ezt kérdeztem a mestertől:

- A Mohó Gazember naplója című könyvedben írod, hogy zavarba hoz, amikor interjút kell adnod, mert az emberek általában a Monty Python csoport Eric Idle-jét szeretnék megismerni, te viszont már egészen más ember vagy. Kicsoda Eric Idle most?

- 72 éves vagyok. Két gyerekem van, az egyikük 42 éves. Kétszer nősültem. Író vagyok. Nem szeretem a filmeket, nem szeretek filmekben szerepelni. Tíz éve nem játszottam egy filmben sem. Szeretek új dolgokat kitalálni. Szeretek John Duprez-vel dolgozni. 35 éve dolgozunk együtt. Hosszabb ideje, mint ameddig a Pythonnal. Szeretek musicaleket írni, szeretem a zenés színházat. Szeretek csak írni, és látni, mi pattan ki a fejemből.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Teljes a káosz: az RTL úgy cserélgeti a főműsoridős műsorait, hogy erről már nem is szól
Teljes a fejetlenség a csatornánál, néhány nap alatt két fontos műsor ismétlése is csődöt mondott. Így hétköznap este ismét jöhetnek a pajkaszegiek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Ember legyen a talpán, aki követni tudja az RTL hétköznapokat érintő műsorváltozásait. A csatorna láthatóan nem tudja, mihez kezdjen Az álommeló második évada utáni sávval, ahol egyre-másra bedőlnek a korábbi műsorok ismétlései.

A március 25-én indult álláskereső reality után először a Gólkirályság első évadát ismételték, elfogadható eredményekkel, írja a Sorozatwiki. Április 8-tól Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban első évadát tűzték műsorra ugyanott, katasztrofális nézettség mellett.

Ezért most hétfőtől ebben az időpontban a Házasodna a gazda tavaly őszi, 6. szezonjának ismétlését kezdték el, ami két nap után szintén beleállt a földbe. Így péntektől, vagyis április 20-tól inkább egy újabb bőrt lehúznak Pajkaszeg lakóiról, és elkezdik A mi kis falunk hatodik szezonjának újravetítését.

A magyar sorozat után az RTL Híradó – Késő esti kiadás 10 perccel korábban, 22:40 helyett, 22:30-kor lesz látható a csatornán. Ezt követően a Gyilkos elmék 23:15 helyett, 23:05-kor kerül majd képernyőre.

A műsorváltozás a szombati és a vasárnapi napokat nem érinti.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Barátja és kollégája megható szavakkal búcsúzott a néhány napja meghalt magyar menedzsertől
Ferich Balázs Azahriah mellett a Wellhello, a Follow The Flow vagy az Anna and the Barbies partnere is volt. Az egész zenei szakma megrendülten búcsúzott a szakembertől.

Link másolása

Ferich Balázs halálát mi is megírtuk. Tóth Gergő, a menedzser üzlettársa és barátja jelentette be közösségi oldalán a hírt, egy rendhagyó megemlékezéssel. Ebből idézünk.

2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez. Együtt találtunk ki minden hülyeséget is, nagyon egy húron pendültünk, ami a poénkodást illeti. Néha nem voltak határaink ebben, sokan nem is értették a vicceinket. Mi viszont nagyokat nevettünk együtt. A Blind egy underground banda volt, de a Bazsival töltött időszak volt az egyik legsikeresebb korszaka.

Amikor felvettek a Magneotonba és belekezdtem a zenekarok menedzselésébe, minden áldott nap a melómról beszéltem vele. Ő ajánlotta a Cloud 9+-t, én pedig megmutattam a főnökeimnek. (...) Amikor megalapítottuk a Supermanagementet, hatalmas kockázatot vállaltunk. A mai napig hatalmas hálát érzek a Wellhellónak, hogy bíztak bennünk, hiszen feladtak egy nagykiadós hátteret két fekete humorú hülyegyerek által összegrundolt, no name vállalkozásért. Velünk tartottak az újrakezdésben. Egy pici lakásban volt az első irodánk, Bazsi albérletében. Az első pár hétben csatlakozott az Anna and the Barbies és leszerződtettük a Follow the Flow-t. Aztán egyre nagyobb lett a cég. Megszállottként dolgoztunk, 24/7-ben. Egyre nagyobb irodákba kellett költöznünk, egyre több szuper, aranyos kollégánk lett. A cloudos Biksi Gabi beajánlotta nekünk Dzsúdlót, Szakács Geri a Follow-ból pedig Azahriah-t és Desht. A kis független kiadónkból, menedzsmentünkből komoly vállalkozás lett. (...) Bazsinak hatalmas szíve volt. Imádta a gyerekeit és feleségét, Dittát, a legjobb apuka volt, akit valaha ismertem. Soha nem emelte fel a hangját gyerekei jelenlétében, olyan kedves volt velük, hogy mindig ő lesz az egyik legnagyobb inspiráció számomra gyereknevelésben. (...) Persze voltak vitáink is. Egyszer nagyon megsértettem, és hiába kértem bocsánatot, egy darabig nem volt minden perfekt közöttünk. A kapcsolatunk akkor vált újra tökéletessé, amikor 3 évvel ezelőtt a legrohadtabb betegséggel diagnosztizálták. Az elmúlt időszakban soha semmin nem vitáztunk, mindent teljes egyetértésben csináltunk. Már most iszonyatosan hiányzik.

Nagyon szeretlek Bazsi.

– zárta megemlékezését Tóth Gergő.

Ferich Balázs három évig harcolt az életéért súlyos betegségével.

A zenésszakma részéről többen is búcsúztak a szakembertől:

Jajj, srácok... megrendülve állunk. Sok-sok szeretettel gondolunk Bazsira, a családjára és rátok, Geri. Őszintén együttérzünk és sok erőt kívánunk Nektek, az egész zenekar, a stáb nevében” – Anna and the Barbies.

Őszinte részvétem, Gergő, sok erőt a családnak, mérhetetlen fájdalom...” – Tóth Gabi.

Végtelenül sajnálom, sok erőt kívánok, Gergő!” – Czutor Zoltán.

Döbbenet, részvétem” – Molnár Tamás, fekete szíves emojival.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Zack Snyder tovább kínoz minket: itt a Rebel Moon második része, A sebejtő azonban ezer sebből vérzik
Bizony, ez lett a „scargiver” magyar megfelelője: sebejtő. Persze ez a legkisebb gond a filmmel, amely láttán tengernyi fékevesztett ökörség miatt foghatjuk a fejünket, a tavalyi első résznél mégis jobb lett. Mutatjuk, miben.

Link másolása

A kezdetekről, vagyis a Rebel Moon: 1. rész – A tűz gyermekéről netflixes premierje idején, vagyis 2023 decemberében mi is megírtuk, hogy nem az lett író-rendezője, Zack Snyder megváltó filmje. Pedig nagyon ráférne már egy kis üdvösség, hiszen amilyen ütősen indult a karrierje olyan darabokkal, mint a 2004-es Holtak hajnala, a 2006-os 300 vagy a 2009-es Watchmen: Az őrzők, olyan gyorsan ábrándította ki magából addigi rajongóinak többségét a hatalmas katyvasz Álomháborúval (2011), vagy a vérkomolyan vett, és nagy vehemenciával elkészített, ám jókora luftot rugó DC-s szösszeneteivel (Az acélember – 2013, Batman Superman ellen: Az igazság hajnala – 2016, Az Igazság Ligája – 2017), ráadásul a zombizsánerhez való reményteli visszatérése sem sikeredett túl fényesen Az élőhalottak hadseregével.

A csalódások sorozata pedig így olyan hosszú lett, hogy már egy olyan darab kapcsán sem tápláltunk vérmes reményeket az újjáéledésre, mint a Star Wars nyomdokain járó Rebel Moon című űropera.

Sajnos nem is cáfolt ránk Snyder az első résznek kikiáltott A tűz gyermekével, amiben nagyjából minden filmből volt valami nyúlás, amit a direktora életében látott. Alapvetően A hét szamuráj alapszituját turbósította fel vaskos Star Wars-lopásokkal, és még sorolhatnánk, mi minden mással.

Ha pedig már az első etapnál is ilyen komoly gondok adódtak, abban bízni, hogy a négy hónappal később streamingre felpattintott folytatásra (a két filmet természetesen egyszerre forgatták) Snyder hirtelen mindent kijavít, eléggé halott ügy.

Ritkán fordulnak elő csodák, és talán senki sem hökken nagyot, ha azt mondjuk, A sebejtő (ez a magyar cím de fincsi) sem lőtte ki a Rebel Moont sci-fi műfaj halhatatlanjait rangsoroló képzeletbeli listák élére. De nem lett rosszabb, és ez is valami…

A tűz gyermeke sztorija ott ért véget (vagy inkább maradt abba), hogy a Veldt békés népét gabonáért sanyargató gonosz Atticus Noble (Ed Skrein) a Korával (Sophia Boutella) való bunyóban szétzúzódott a sziklákon, így hőseink úgy hitték, megmenekültek, hiszen parancsnok nélkül nincs sanyargatás. Persze tévedtek. A szedett-vedett banda, köztük Kora, Gunnar (Michiel Huisman), Titus tábornok (Djimon Hounsou), Nemezis (Bae Doona), Tarak herceg (Staz Nair) és Milius (Elise Duffy) visszatérnek a Veldtre, hogy meghozzák a jó hírt, miszerint a szorgos hangyáknak nem kell a náci felhangokkal és dizájnnal pöffeszkedő Anyavilág katonáinak átengedni a megélhetésüket és élelmüket, amikor jön az értesítés: Noble nem halt meg, és öt nap múlva ott is van óriás űrhajójával, hogy begyűjtse a gabonát.

Szóval Koráéknak ennyi idejük van felkészíteni a békés farmereket a harcra, plusz kigondolni egy taktikát, amely segítségével legyőzik majd a jókora túlerőt. Ja, és az Anthony Hopkins hangján beszélő, palástot viselő agancsos robot, Jimmy is itt kószál valahol. A sebejtő tehát folytatja A hét szamuráj-A hét mesterlövész-A három amigó-Egy bogár élete-tematikát, amiben a kis közösséget veszélyeztető gonosz hadakat kell néhány bátor hősnek kitessékelnie a faluból.

Viszont, vagy tán épp ezért, annyi hülyeségre ez a terep nem adott alkalmat, mint A tűz gyermekében, ahol a harcosgyűjtés közepette ide-oda csapódtunk, és csak néha csücsültünk le egy kis dombra egy szusszanás erejéig.

Oké, hülyeségre Snydernél mindig lehet számítani, így most is kapunk olyan jeleneteket, mint pl. amikor a királygyilkosságos puccshoz az élőben ott játszó csellókvartett szolgáltatja rendíthetetlenül, egy pillanatra sem kizökkenve szerepéből a zenei aláfestést, vagy amikor azt látjuk, hogy Noble gigantikus űrhajójának van egy gigantikus kazánháza, amelyben emberek lapátolják a kemencékbe (vagy mikbe) a szenet (vagy mit). Igen, ezzel megy az űrhajó. (Vagy ezzel fűtenek?) És nem gépek végzik a melót, hanem emberek... A Rebel Moonnak kétségkívül van némi steampunkos beütése, na de azért abban is van egy határ…

Az viszont mindenképp A sebejtő számlájára írandó, hogy az akciók ezúttal jobban sikerültek, A tűz gyermeke ugyanis ebben is harmatgyengének számított. A Veldten játszódó ostrom kétségkívül a filmduó legjobb akcióit foglalja magába, Kora és Gunnar pedig ezalatt becsempészik magukat Noble hajójára, hogy belülről robbantsák fel a fenevadat, s itt is találunk megkapó csörtéket.

Na de körülbelül ennyi az a pozitívum, amivel A sebejtő szolgálhat, mivel a karakterek szintjén ezúttal is falakba ütközünk.

Egy csomót mesélnek magukról (hiszen van egy jelenet, amelyben egy asztalnál ülnek hőseink, és szépen sorban mindenki elmeséli a háttérsztoriját, amit persze meg is mutat Snyder, szóval ez is letudva), mégsem ismerjük meg őket igazán, a drámájuk hatástalan marad, és ha meg is hal valaki (márpedig A hét szamuráj alapján nem élheti túl mindenki a kalandot), nem valószínű, hogy krokodilkönnyeket hullatunk majd érte.

Aki pedig azt hitte, hogy mivel A sebejtő a két film közül a második, így végre megnézhetjük Koráék sztorijának lezárását, nos, annak korai volt az öröme. Kapunk egy minifinálét, az igaz, de még sok minden van itt hátra, Snyder tehát valóban arra a merényletre készül, hogy Star Wars-méretű franchise-á dúsítsa vérszegény sci-fi-eposzát. Alig várjuk…

Link másolása
KÖVESS MINKET: