KULT
A Rovatból

„Többszörös személyiségzavara van, egyszer ilyen, egyszer olyan” – interjú a friss lemezes Fran Palermo frontemberével

Henri Gonzóval az eddigi legsokszínűbb és legérettebb Fran Palermo anyagról beszélgettünk.

Link másolása

Ha csak egy albumot hallgatnátok meg ezen a hétvégén – bár remélhetőleg ennél több is aláfestheti a teendőiteket – akkor az a Fran Palermo zenekar napokban megjelent korongja legyen. Hiszen hiába vagyunk most átmenetileg eltiltva az utazgatástól, a Crocodile Juice Bar tizenegy külön történetnek beillő dal segítségével eklektikus belső korzózásra invitál.

“Ez a lemez olyan, mint végigsétálni egy nagyon hosszú utcán, ahol van rock and roll kocsma, latin negyed, francia terasz, utcán éneklő afro-kórus, arab és zsidó negyed, templom, temető, kaszinó... Mindenhol megálltunk, mindenhová bementünk, és pár percig figyeltük, hogy mi történik. Az utca egyik végén sivatag, a másikon tenger”

- mondja Henri Gonzo, frontember-zeneszerző-szövegíró, akinek neve a zenekari munkásságán kívül a FOMO című film betétdalai, a Dalfutár című műsor vagy a róla forgatott, Indexes dokumentumfilm miatt is ismerősen csenghet.

A Crocodile Juice Bar-t részben Henri házi stúdiójában, részben pedig a legendás londoni Toe Rag Studiosban rögzítették a Grammy-díjas Liam Watson produceri segédletével, akinél olyan előadók fordultak már meg, mint Jack White, a Tame Impala, a Metronomy, a Wolf Alice vagy a Temples.

Henri az album személyiségén kívül a vírushelyzet miatt némileg átalakult tervekről is adott egy kis helyzetjelentést, az interjú után pedig valamennyi dal hátteréről is olvashattok bővebben.

- Lehet, hogy az interjú megjelenésére már az április 4-re tervezett új lemezetek is napvilágot lát. A vírushelyzet miatt van ez a csúszás elsősorban, vagy ha már így hozta sors, csiszolgattátok tovább?

- A csúszás nekem nagyon jól jött, mert így megúsztam a hajrá-stresszt a lemezfelvétel végén, és úgy döntöttem, hogy lassabban fejezem be az egészet. Az alkotással járó szorongás és stressz így sem maradt el, de így is sokkal nyugodtabb körülmények között születhetett meg a kis "Crocodile".

- Már több mint egy hónapja tartanak a korlátozások, te hogy viseled ezt a fajta kötelező otthonlétet?

- Jól, kivéve, ha megkérdezik, hogy hogy viselem, mert akkor eszembe jut, hogy ezt amúgy rosszul kéne viselni.

- Van olyan projekt vagy tevékenység, amire most van időd és belevágtál? Akár általánosságban, akár zenei téren, vagy mint a FOMO filmzenés közreműködés volt?

- Már dolgozom egy új filmzenén, jelenleg egy szép, balatoni nyaralóban. Ugyanitt egy-két videóklip írásába, rendezésébe és forgatásába kezdtem bele.

- Ha a mostaniról még nem is beszélhetünk, de általánosságban milyen filmhez, filmstílushoz írnál legszívesebben filmzenét? Lehet létező vagy fiktív is.

- A művészfilmeket szeretem. Például filmek, amik megtalálhatók a Criterion Collectionben, olyanokkal dolgoznék a legszívesebben.

- Zenekarilag hogy működtök jelenleg? Vannak online próbák vagy inkább mindenki egyénileg csinálja a dolgát (vagy épp nem csinálja)?

- Az online próba nem kivitelezhető, és nincs is most mire. Nem is tudom, hogy pontosan ki mit csinál mostanában, de azt hiszem, van, aki az építőiparban nyomja, van, aki szakdogázik, más államvizsgázik. Én csak a tőlem nem messze lakó Árvayval (Árvay Gábor) a billentyűsünkkel találkoztam pár napja, mert elmotoroztam hozzá, csak hogy bedudáljak a kapualjban. Ő a bátyjával grillezett.

- Gondolom, hiányoznak a koncertek. Ha választani kéne, mi hiányzik a legjobban az élő zenéből?

- Nekem személy szerint még nem vészesen hiányoznak a koncertek, inkább csak a közönségünk. Dimi (Dimitris Topuzidis) mondta, hogy neki hiányzik a benzinkúti kaja, amin turné idején vagy a fesztiválszezonban élünk. Én a lemezbemutató koncertünket sajnáltam nagyon, hogy el kellett tolni, de túl vagyunk rajta.

- Online koncertre, élőzésre gondoltatok?

- Korán reggeltől késő estig live mindenki. Megértem, ha valaki például alapból jógaoktató és heti kétszer live órát tart, de random emberek miért gondolják, hogy bárkit érdekel, hogy hányat guggoltak vagy bukfenceztek ma? Tegnap láttam, hogy Britney Spears is erre akar inspirálni engem. Túl sok az ilyen net-szennyezés.

A zenés liveok, amiket eddig láttam, nem voltak színvonalasak, nem tudom, ki bírja két percnél tovább nézni ezeket. Persze gondolkodtunk ezen már március elején, de egyelőre nem volt kedvünk csinálni egy recsegős, akadozós videót. Most láttuk, hogy a Rolling Stones live videója is össze-vissza csúszik, és a hang is pocsék. Ha esetleg csinálunk ilyet, akkor csakis akkor, ha megtudjuk oldani, hogy jól látható és hallható legyen az egész.

- Nem vagytok messze a 10 éves fennállástól és a Crocodile Juice Barról azt is mondjátok, hogy az eddigi legérettebb munkátok. Szerinted miben változtatok a legtöbbet, miben érezhető ez az érettség a legjobban?

- A mostani felállás kb négy-öt éves. Nyolc éve csak a név volt ugyanez, és volt már néhány dalunk, de nagyon sokat fejlődött azóta a zenekar.

Folyamatosan csiszolódott ez a kis gyémánt. Mind hangszerelésben, szövegírásban, vizuális megjelenésben, amiben lehet, fejlődött a projekt. Addig jó, amíg ez van.

- A lemez egy részét Londonban rögzítettétek, hogy jött ez a lehetőség?

- Öt éve mesélt nekem a stúdióról Nemes Tomi barátom - aki jelenleg a Kistehén zenekar menedzsere, akkoriban talán a 30Y-é volt, ha jól emlékszem - ami a hatvanas évek technikájával készít analóg felvételeket és úgy néz ki, mint a NASA űrállomás. Ő kötött össze a Grammy-díjas producerrel, Liam Watsonnal, akivel együtt dolgoztunk az év elején. Ebben a stúdióban dolgozott már Jack White, a fiatal Tame Impala, a Metronomy és még sokan mások. Már régóta szerettem volna ott felvenni valamit, és most végre meg is léptük ezt.

- Hogy írnád le a Crocodile Juice Bar „személyiségét”?

- Többszörös személyiségzavara van, egyszer ilyen, egyszer olyan.

Egy kicsit olyan, mint egy film, vagy színdarab, vagy könyv. Sokféle érzelem, hangzás és történet kavarodik benne. 11 különálló sztori, ami magában foglal mindent, ami az elmúlt pár évben hatott rám vagy történt velem.

- Melyik szerzemény áll a legközelebb hozzád az új albumról?



Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
36 évesen meghalt Ferich Balázs, Azahriah és a Wellhello menedzsere
A Supermanagement társtulajdonos-ügyvezetője csütörtök hajnalban halt meg hosszú betegség után. Barátja és üzlettársa megható sorokkal búcsúzott tőle.

Link másolása

Hosszú betegség után csütörtök hajnalban meghalt Ferich Balázs, a Supermanagement nevű kiadó-menedzsment társtulajdonos-ügyvezetője, a Blind Myself nevű magyar metálzenekar korábbi basszusgitárosa - írja a Forbes. A zenei szakember 36 éves volt.

A 2016-ban alapított Supermanagement a hazai piac egyik legsikeresebb szereplője, akik olyan magyar előadókat menedzselnek, mint a Wellhello, a Follow the Flow, az Anna and the Barbies, Dzsúdló, Desh és Azahriah.

Ferich Balázsról a Supermanagement másik alapítója, Tóth Gergő búcsúzott a Facebookon.

„2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez”.

Tóth felidézte, hogy a Cloud 9+ az első banda, amit együtt menedzseltek, és nagy kockázatot vállaltak, amikor megalapították a saját cégüket.

„Balázst imádták az előadóink, kollégái. Über-maximalista volt a melóban, nem elégedett meg sosem a második hellyel. Folyamatosan azon agyalt, hogyan lehetnénk még jobbak és jobbak. Bazsinak hatalmas szíve volt. Imádta a gyerekeit és feleségét, Dittát, a legjobb apuka volt, akit valaha ismertem.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Az egész hazai sztárvilág gyászolja a 36 évesen meghalt Ferich Balázst: „Mérhetetlen fájdalom”
Tóth Gabi, Czutor Zoltán és a Carson Coma is kifejezte együttérzését. A Supermanagement társtulajdonos-ügyvezetője csütörtök hajnalban halt meg hosszú betegség után.

Link másolása

Az egész hazai zenei világ gyászolja a 36 évesen meghalt Ferich Balázst, a Supermanagement nevű kiadó-menedzsment társtulajdonos-ügyvezetőjét.

A zenei szakember számos hazai sztárnak, köztük Azahriah-nak, a Wellhellonak és Dzsúdlónak volt a menezdzsere.

Ferich Balázsról a Supermanagement másik alapítója, Tóth Gergő megható sorokkal búcsúzott a Facebookon.

„2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez.”

A Supermanagement Facebook-oldalán csütörtök délután közzétett bejegyzésére azóta több mint ezer hozzászólás érkezett, köztük számos hazai sztár is kifejezte a részvétét. A Carson Coma zenekar egy fekete szívvel fejezte ki együttérzését, az AWS gitárosa, Brucker Bence pedig egy érzelmes üzenettel köszönt el Ferich Balázstól.

„A folyamatos profi és maximalista hozzáállásod mindig irigyeltem és nagyon nagy hatással volt rám! Ha nem ismerlek, bizony nem lennék ott ahol. Mindig emlékezni fogok rád!”

- írta többek között a zenész.

„Őszinte részvétem” - írta a hozzászólások között Azahriah gitárosa, Szabolcsi Fészek.

„Őszinte részvétem Gergő, sok erőt a családnak mérhetetlen fájdalom…” - írta Tóth Gabi.

„Végtelenül sajnálom, sok erőt kívánok Gergő!” - üzente megrendülve Czutor Zoltán.

Antal Timi énekesnő egy korlátozott ideig elérhető Instagram-sztoriban, egy fekete-fehér fotóval emlékezett meg, a képhez pedig azt írta:

„Ég Veled, Balázs!”

via Blikk


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Teljes a káosz: az RTL úgy cserélgeti a főműsoridős műsorait, hogy erről már nem is szól
Teljes a fejetlenség a csatornánál, néhány nap alatt két fontos műsor ismétlése is csődöt mondott. Így hétköznap este ismét jöhetnek a pajkaszegiek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Ember legyen a talpán, aki követni tudja az RTL hétköznapokat érintő műsorváltozásait. A csatorna láthatóan nem tudja, mihez kezdjen Az álommeló második évada utáni sávval, ahol egyre-másra bedőlnek a korábbi műsorok ismétlései.

A március 25-én indult álláskereső reality után először a Gólkirályság első évadát ismételték, elfogadható eredményekkel, írja a Sorozatwiki. Április 8-tól Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban első évadát tűzték műsorra ugyanott, katasztrofális nézettség mellett.

Ezért most hétfőtől ebben az időpontban a Házasodna a gazda tavaly őszi, 6. szezonjának ismétlését kezdték el, ami két nap után szintén beleállt a földbe. Így péntektől, vagyis április 20-tól inkább egy újabb bőrt lehúznak Pajkaszeg lakóiról, és elkezdik A mi kis falunk hatodik szezonjának újravetítését.

A magyar sorozat után az RTL Híradó – Késő esti kiadás 10 perccel korábban, 22:40 helyett, 22:30-kor lesz látható a csatornán. Ezt követően a Gyilkos elmék 23:15 helyett, 23:05-kor kerül majd képernyőre.

A műsorváltozás a szombati és a vasárnapi napokat nem érinti.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Eltemették Tordy Gézát
Ernyey Béla közös emlékeket idézve búcsúzott Tordy Gézától. Óriási szívű, nagystílű ember volt - mondta. A Vígszínház társulata nevében Lukács Sándor színművész búcsúzott.

Link másolása

Családja, barátai, pályatársai, tisztelői kísérték utolsó útjára Tordy Géza Kossuth-díjas, kétszeres Jászai Mari-díjas színművészt, rendezőt, érdemes és kiváló művészt, a nemzet színészét, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját csütörtökön Budapesten, a Farkasréti temetőben.

A 85 éves korában, március 30-án elhunyt színművész búcsúztatásán elsőként a jövő színésznemzedéke nevében Szőcs Artur mondott beszédet. A színész-rendező felidézte, hogy Tordy Gézát még színművészetisként ismerte meg, majd 15 évadot dolgoztak együtt. Kiemelte: Tordy Gézát ízig-vérig érdekelte a színházcsinálás, fontos volt számára a csapatmunka.

Ernyey Béla közös emlékeket idézve búcsúzott Tordy Gézától. Óriási szívű, nagystílű ember volt - mondta a művészről, akivel 1963-ban találkozott először, és akihez élete leghosszabb barátsága fűzte.

A Vígszínház társulata nevében Lukács Sándor színművész búcsúzott, színészkollégája játékát és közös munkáikat idézte fel. Mint mondta, Tordy Gézában nagy erők lakoztak, nagy dühök és nagy szenvedélyek.

A színészet illanó pálya - fogalmazott. A kincs az az üzenet, amelyet át tudunk adni úgy, hogy a lelkekben minél tovább megmaradjon. "És te, Gézus, ezeknek az üzeneteknek katartikus átadója voltál" - mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk