Szívesen kimanifesztálnám PSG Oglit – Megnéztük a Dancing With The Stars első adását
A Dancing With the Stars a világ legjobb tévéműsora lehetne. A versenytánc az a műfaj – a műkorcsolyához hasonlóan – amit sokan szívesen néznek, valamennyire kapcsolódni is tudnak hozzá, hiszen szoktak táncolni, páran akár táncleckéket is vettek már életükben.
A tánc ráadásul a kommersz szórakoztatásnak és a magas művészetnek az a határmezsgyéje, ami alkalmas arra, hogy minden rétegből megtalálja a rajongóit. És amíg teszem azt egy éneklős tehetségkutatóban lehet alibizni – kicsit hamis, de mekkora egyéniség, kezdő még, de van benne perspektíva, annyira rossz, hogy már jó – a táncban sokkal kevésbé: vagy kijön a lépésszám, vagy nem. Vagy kiemeled a partnert, vagy elejted. Sokkal kisebb terep jut a szubjektív megítélésnek.
A mellébeszélést nehezíti a formátum egyik fő eleme is, hogy a párok egyik tagja profi táncos, ami önmagában is garancia lehetne az igényes, szakmai hozzáálláshoz.
Szerintem a zsűri is rendben van. Juronics Tamás nem kérdés, Szente Vajk pedig függetlenül attól, ki mennyire szereti, kétségtelenül a mai magyar zenésszínház egyik meghatározó szereplője. Szakmaiság szempontjából talán Ördög Nóra a leggyengébb láncszem, de mivel neki is van táncos múltja, érdemben tud hozzászólni a témához. Sokkal inkább védhető, mint amikor Lakatos Márk értékelte profi énekesek és színészek produkcióját a Sztárban sztár című műsorban.
Ezek után tényleg nincs más feladata a csatornának, mint megfelelően összeválogatott, színvonalas ám de népszerű arcokat felkérni versenyzőnek, és köré tenni azt a profi showt, ami egy ekkora kereskedelmi csatornának rutin feladat.
A Dancing With the Stars tehát a világ legjobb tévéműsora lehetne, és hogy miért mégsem az, az összefogható egyetlen képpel.
Franciska a generációnk egyik legtehetségesebb színésznője, Ogli érdeme annyi, hogy átjön a képernyőn, mekkora tahó. Az üzenet egyértelmű: nem számít, milyen ember vagy, mit tettél le az asztalra, ha el tudunk adni, jöhetsz.
Tévedés ne essék, eszem ágában sincs Franciskát hibáztatni, amiért mindezek ellenére szerepel ebben a műsorban. Bármennyire csodás színész, szüksége van a képernyőidőre, hogy megismerjék, szüksége van az imázsépítésre – hogy megmutassa, nem csak remek színész de tehetségesen táncol is –, és ne legyünk álszentek, nyilván szüksége van a gázsira is, amit ezért a szereplésért kap.
Franciska ugyanúgy áldozat ebben, mint a nézők, legfőképp azok a fiatalok, akiknek az lesz az életcélja, hogy olyanok legyenek, mint a Kőgazdag fiatalok.
Na és rögtön itt a másik húzás, a Lagzi Lajcsi-sztori. Az, hogy Südi Iringó visszatér a képernyőre, igazán örömteli. Az már egy más kérdés, miért tartotta jó ötletnek a TV2 felkérni Lagzi Lajcsit Iringó mellé, és ha már felkérte, miért nem tisztázta jó előre, hogy a hatóságok mit szólnak hozzá.
Félreértés ne essék, összességében én bírom Lajcsit, és az általa elkövetett bűntett az a kategória, amire azt mondom, ha kellő megbánást tanúsít, adjunk neki még egy esélyt.
A nézőknek feltálalt sztori szerint a házi őrizetben tengődő Lajcsi nem kapta meg az engedélyt a tévés szereplésre, ezért a felkészülési időszak közepén kellett lecserélni. Nehéz elhinni, hogy nem akadt a TV2 környékén egy jogász, aki felvilágosította volna a producereket, hogy milyen hosszú egy ilyen engedélyezési eljárás és mennyi esély van a pozitív elbírálásra. Szóval az egésznek van egy kis műbalhé szaga.
Azt sejtem, a csatornának hosszútávú tervei vannak Lajcsival, ezért minden alkalmat megragadnak, hogy felvillantsák különböző műsorokban, és teszteljék, mennyire kap a szívéhez a nagyérdemű, ha meglátja.
A műsor meglehetősen kellemetlen bakival indult, Juronics Tamás mikrofonjával lehetett valami, alig lehetett hallani, amit beszél. Talán benyomva maradt a mute a sávján. Szerencsére a következő körre, amikor legközelebb megszólalt a zsűri, elhárították a hibát.
A DWTS első adásának kötelező eleme a kis videó, amiben megmutatják, hogy találkoztak a kezdetek kezdetén a táncpartnerek. Elvileg meglepetés volt nekik is, de érdekes módon mindenki azt a partner kapta, akit szeretett volna.
Na jó, egyedül Szőke Zsuzsa nem, a nagyszerű táncosnő mosolya nem volt teljesen őszinte, amikor rájött, hogy PSG Ogli jutott neki. Akik követik a műsort emlékezhetnek, hogy tavaly Zsuzsa az első fordulóban esett ki Simon Kornél oldalán, drukkoltam, hogy idén olyan partnert kapjon, akivel tovább jut. A hölgy igazi profiként felvette a pókerarcot és megpróbálta kihozni a szituációból amit lehet.
A műsorban túl sok változás nem történt tavaly óta, annyi, hogy a reklámszünetekben a TV2 honlapján látható háttérbeszélgetéseket immár nem Gelencsér Timi készíti – aki átigazolt az RTL-re és a novemberben induló Hell Boxing Kings műsorvezetője lesz –, hanem Lissák Laura, akit ennek megfelelően idén hiába is keresnénk a táncparketten. A műsorvezetők ugyanúgy Lékai-Kiss Ramóna és Stohl András maradt.
A végén már gyanakodni kezdtem, hogy ez valami ravasz termékelhelyezés, de nem tudom elképzelni azt a csapnivaló marketingest, aki ilyen nevet ad bármilyen terméknek.
Szabó Zsófi például „bemanifesztálta” Andrei Mangrát, ami azt jelenti, nagyon erősen arra gondot, hogy ő legyen a partnere. És lőn. Zsófi 10 év után tért vissza a TV2-re, az energikus tangójuk elég jól megadta a műsor alaphangját. A hosszú asztalt látva én kicsit azt vártam, megjelenik George Berger a Hairből és szétrobbantja a bulit, de erre nem került sor.
A zsűri megfogadta, hogy szigorúan fog pontozni, ezért „csak” 22 pontot adtak a nyitó produkcióra. A műsor elején a műsorvezető megkérdezte a zsűrit, mit várnak, amire Ördög Nóra azt felelte:
„Azt várom, hogy látok valamit, és az menjen végig a testemen”.
Kucsera Gábor és Stana Alexandra szambájának azt a címet adnám: Dorothy megolajozta a bádogembert, de túl sokat vár tőle az első randin. Gábor mozgása meglehetősen darabos még, bár kétségtelen előnye nagy testi ereje, én egy kislányt sem biztos, hogy fel tudnék így emelni, ahogy ő felkapta Szandrát, arról nem is beszélve, hogy legkésőbb a második pörgésnél elejteném és elterülnék a földön.
A zsűri megdicsérte, hogy nem spórolták ki a lépéseket, de így is csak 18 pontra értékelték.
Sok éve írok tévéműsorokról, de egészen mostanáig sikerült megúsznom, hogy foglalkoznom kelljen Kamarás Norbival vagyis Éjjel-Nappal Lalival. Amennyit itt-ott elkaptam belőle különböző műsorokban, sosem éreztem, hogy szeretnék többet látni, sőt.
Szerencsére Norbi az első percekben meggyőzött róla, hogy előzetes benyomásaim helyesek voltak: ha nem is annyira bunkó, mint Ogli, azért ráférne egy gyorstalpaló kurzus Görög Ibolyánál. Norbi partnere az a Sebesi Daniella, akit a korábbi évadokban háttértáncosként láthattunk a Dancingben. Norbi első kérdése mi volt?
Én ennél a mondatnál hagytam volna faképnél (de gondolom Daniellát kötötte a szerződése).
Norbinak meglehetősen meggyűlt a baja azzal a koncepcióval, hogy nem egyedül áll majd a színpadon, hanem lesz egy partnere, akire ráadásul – most kapaszkodjatok meg – oda kell figyelnie. Jive-ot táncoltak, és el kell ismernem, hogy Norbi Kucseránál azért valamivel higanyosabban mozgott. Vajk szóvá tette, hogy Norbinak többet kéne foglalkoznia a partnerével Nóra pedig keveselte a „rugót” a mozgásban. De a 20 pont arra elég volt, hogy ne az utolsó helyre kerüljenek.
Mihályfi Luca és Hegyes Berci salsája az est egyik legszínvonalasabb előadása volt, Szente Vajk odáig ment, hogy szerinte Luca a műsor egyik esélyese.
Ugyanez nem mondható el Szőke Zsuzsáról és PSG Ogliról. Zsuzsa igyekezett olyan koreográfiát összeállítani, hogy Oglinak minél kevesebb dolga legyen, de a Tik-tokernek így is sikerült elejtenie a végén táncpartnerét, aki igazi profiként rendületlen mosollyal csinálta végig a produkciót.
Juronics Tamás el is mondta, hogy a táncban magabiztosság helyett először alázat kell, és az is segít, ha a versenyző nem néz fel a haverjaira tánc közben. Oglin nem nagyon látszott, hogy bármit felfogott volna az iróniából, elégedetten vonult le a táncparkettről. Még a 15 pont sem ültette el benne a gyanút, hogy talán valamit elszúrt.
Törőcsik Franciska és Baranya Dávid következett, akik egy zöldellő réten adtak találkozót egymásnak, és némi erőlködés után megfejtették, hogy ők bizony már dolgoztak együtt a Hogyan tudnék élni nélküled forgatásán. Nekem kicsit sántított ez a bizonytalankodás. A nyáron összefutottam Franciskával és simán emlékezett, hogy 3-4 éve készítettem vele telefonos interjút. Ezek után nem hiszem, hogy ne emlékezne tökéletesen Dávidra, akivel nem olyan rég együtt forgatott.
A slowfoxuk viszont nagyon szépre sikerült, én egész biztosan szurkolni fogok nekik.
Az idei évad egyik sötét lova Whisperton, aki a Tik-tok talán legnépszerűbb hazai sztárja, de én sem nagyon jegyeztem eddig. Amikor a gyerekeim elmagyarázták, ki ő, rájöttem, hogy láttam már videóját, de nem értettem, mitől olyan felkapott.
Hamar kiderült, hogy nagyon is helye van a Dancingben. Mint kiderült, Ton (ahogy mindenki szólítja) évekig balettozott. Ami azt jelenti, hogy más minőséget képvisel a műsorban, mint a többiek, és ez meg is látszott. Tóth Katicával valami egészen csodálatos koreográfiát mutattak be.
Juronics Tamás úgy vélte, nem is lehet ugyanolyan mércével pontozni őket, mint a többieket, akik közül sokan még most csodálkoztak rá, hogy van kezük-lábuk. Ezzel együtt az eset legmagasabb pontszámát kapták a zsűritől, 25 pontot.
Zavarba ejtő Tóth Gabi és Papp Máté szerepeltetése a műsorban. Gabi már szerepelt táncos műsorban, mégpedig igen jól. Máté viszont nem profi versenytáncos, hanem néptáncos, akinek külön órákat kellett vennie kollégáktól ahhoz, hogy a párosuk kvázi profijaként szerepelhessen. Valljuk be, értelmesebb lett volna őt is celebként szerepeltetni egy profi versenytáncos partnereként.
Szóval az egész rém erőltetett, ilyen az, amikor gombhoz keresik a kabátot.
Bár érteni vélem, hogy a TV2 úgy gondolta, lehúz még egy bőrt a tavalyi év legnagyobb celebválásáról, de míg a táncban a szerelmet megtaláló Krausz Gábor egyértelműen pozitív hősként jelent meg a közönség szemében, Gabinál ez nem fog működni.
Külön pikantériája a dolognak, hogy Mikes Anna idén már nem vállalta a szereplést, amit ő azzal indokolt, hogy úgy érzi, a részvétele nem a táncról szólna, hanem a bulvárról. Nem csodálkoznék, ha a döntésében szerepet játszott volna Tóth Gabi szereplése is.
A zsűri sem volt elájulva Gabiék táncától, különösen Szente Vajk fogalmazott markánsan. 20 pontot ért a szerelmes szenvelgés.
Sokáig titkolták, ki lesz Lagzi Lajcsi helyett Südi Iringó partnere. Tekintve, hogy nagy meglepetést ígértek, valami Lajcsihoz hasonló nagyon ismert névre számítottam. Ehhez képest Vomberg Frigyes némileg csalódást jelentett. Nem tudom, hogy a Séfek séfje nézőit kivéve ismeri-e bárki a nevét, nem az a tipikus celeb. Ő egy profi szakács, aki van annyira képernyőképes, hogy beférjen egy főzős tévéműsorba. Lehet, ez most megváltozik, mert az idei mezőnynek tagadhatatlanul az egyik legszimpatikusabb versenyzője, aki kicsit nagypapás modorával példát mutatott alázatból és profi hozzáállásból. Bármennyire is megszokta, hogy a konyhában parancsolgat, maximálisan elismerte, hogy most Iringó a szakember és mindenben rábízta magát. 22 pontot bécsikeringőztek össze.
Hátra volt még a szavazás. A végén a zsűri Hosszú Katinkát mentette meg a veszélyzónából, a nézők Tóth Gabiékat, így Daniella és Norbi számára ért véget a műsor. Szőke Zsuzsa továbbjutásának örülök, bár szívem szerint Psg Oglit szívesen kimanifesztálnám a műsorból.