Sokkolóan dühítően zárta be kapuit a nagyszerű Esernyő Akadémia
Lehet, hogy egy szezonzárónak elég lett volna, amit kaptunk, de a negyedik évaddal ezennel véget ért az egész sorozat, viszont így nagyon rossz szájízzel álltam fel a tévé képernyője elől. Nem amiatt volt csalódás, ami történt benne, hanem a sorozat zárása semmissé tesz négy évadnyi karakterfejlődést és történetet.
Ők is alapvetően csak emberek, akik próbálnak boldogulni, és úsznak az életnek nevezett folyó sodrásában. Hiába van szupererejük, általában, ha használják azt, maximum egy újabb apokalipszist érnek el.

Márpedig a főszereplők ebben a legjobbak: világvégét okozni, majd szerencsével életben maradni. Nem készakarva teszik ezt. A környezetük és az egész gépezet körülöttük úgy épül fel, hogy szinte minden ellenük dolgozik, és ők mégis valahogy megoldják, csak épp másként, mint egy átlagos hős. Az Esernyő Akadémiában azért akad pár ártatlan karakter, akiket sajnos fel kell áldozni a nagyobb jóért.
Azért, mert tudjuk, hogy ők is emberek, és csak segíteni akarnak. Megoldani egy problémát, amit valószínűleg akaratuk ellenére okoztak, illetve mert nagyon szórakoztatóak, és jól átgondolt karakterek, akiket szinte öröm nézni, ahogy bénáznak. Hatalmas erővel bírnak, és amikor együtt dolgoznak, akár a Bosszúállókat is eltennék láb alól. Azt ne feledjük, azért itt tocsog a vér, a Netflix adott annyit a készítők kezébe, hogy 18+-os sorozatot tehessenek le az asztalra.
Az első három évad sokkal átgondoltabbnak tűnt, mint a lezáró szezon. Hiába éreztük már a harmadik szezon esetében is az enyhe izzadságszagot, ez semmi nem volt a negyedikhez képest. Az effektek olykor egész minőségiek, máskor gyengébb a CGI, de az akciójelenetek működnek – már az a kevés, amit láthatunk.
A forgatókönyv nem csavaros, nincs nagy csattanó, az egész sorozat megoldása pedig annyira csalódást keltő, hogy az már zavarba ejtő.

Pedig lett volna alapanyag, de nem meglepő, hogy a Netflix nem akarta a Trónok harca útját követni. Ugyanis Az Esernyő Akadémia képregényfolyam, még csak a közepénél jár, a képregényírók szerint akár kilenc kötetes is lehet, viszont még csak most jött ki a negyedik. Tehát a sorozat alkotói beérték az alapanyagot, a Netflix meg nem akarta jegelni a sorozatot, amíg mindenki teljesen el nem felejti.
Ami nem is lenne gond, de a koncepció átgondolatlan. Kapott a stáb két remek karakterszínészt, Nick Offermant és a feleségét alakító (a való életben is a házastársa) Megan Mullallyt. Offermant bármiben elnézem, Mullallyvel pedig egy kellően zavarba ejtő párost alakítanak két, őrült összeesküvéselmélet-hívő kultuszvezérként. De velük sem kezdenek igazán semmit a kreátorok, az emberek feletti hatalmukat pedig szinte röhejesen eltúlozzák. Illetve érkezett a szereplőgárdába még egy remek David Cross is, akinek a szerepe szintén teljesen felejthető.

De mi a helyzet a régi motorosokkal? Néhány karaktert szinte teljesen kiheréltek, akik szerették Luthert (Tom Hopper), azok nagyot fognak csalódni, szegény óriást teljesen hülyére vették az alkotók. Diego (David Castaneda) karaktere szintén félrement, nem ilyennek ismertük meg eddig. Ők ketten lealacsonyodtak a comic relief Klaus (Robert Sheehan) szintjére: olykor csak azért vannak ott, mert viccesek. Klaus volt eddig a kötelező vicc a családban, ez nem változott, de legalább ő kapott egy érdekesebb B-szálat, viszont párja, az ebben a szálban szintén eléggé mellékesre redukált Allison (Emmy Raver-Lampman) semmit nem tesz hozzá, hogy történetük maradandó legyen.
Az igazi hangsúly azonban Benen, (Justin H. Min), Viktoron (Elliot Page) és az egész család apján, Reginaldon (

Ebben az évadban senki nem kapott kielégítő lezárást, inkább csak mindenkivel egy kicsit kiszúrtak az alkotók. Az előző évados csavarokat egy kiszámítható és röhejes finálé váltotta le. A végső megoldás mintha teljesen kitörölte volna a négy évad eseményeit, mintha "mise" történt volna, ez pedig feldühítette egy picit az embereket. Hatalmas a felháborodás a neten, szinte internetes gyűlöletcunami indult a sorozat negyedik szezonja ellen. A kritikusok sem kedvelték, én sem voltam elájulva tőle, de amit a nézőktől kapnak az alkotók, azt nem fogják megköszönni.
Az előző két évad 91%-a után a Rotten Tomatoes oldalon jelenleg a kumulált értékelés 56%, közepes kritikai és gyenge nézői eredmények után. Ez valószínű a korai befejezés és az átlagon aluli forgatókönyv hibája. Ne értsen félre senki, én sem voltam oda ezért az évadért, de azért ennyire nem rossz a sorozat.

A bájai még mindig megvannak, attól függetlenül, hogy mit kapunk a végén.
Az se rosszabb lezárás, mint amit a negyedikben láthatunk.