KULT
A Rovatból

Két frontember, öt fúvós, két orgona a színpadon – óriási örömzenélésre készül a PASO és a Kéknyúl

A két zenekar először lép fel közösen, ennek apropóján kérdeztük őket arról, mire számíthat a közönség a koncerten.
Láng Dávid - szmo.hu
2019. február 20.


Link másolása

Aki szereti a sok fúvóssal felturbózott lendületes bulizenéket, február 23-án a Barba Negra klubban a helye: két olyan együttes lép fel ugyanis, akik külön-külön is óriási hangulatot tudnak teremteni, együtt pedig ez valószínűleg hatványozottan igaz lesz.

KRSA, a PASO frontembere, valamint Premecz Mátyás, a Kéknyúl Hammond-orgonása és zenekarvezetője válaszolt a kérdésekre.

– Mind a két zenekar koncertjein szinte garantált, hogy a közönség táncra perdül. Milyen közös pontok vannak (akár hangszerelésben, felállásban) a két zenekarban, a stílusokban?

Premecz Mátyás: Közös pont annyi van, hogy a közönség lehet, hogy a különbözőségeken fog vitatkozni a koncert végén. A felállás nagyon hasonló, van Hammond, vannak fúvósok, gitárok, meg egy jó pörgős frontember is jutott minkét bandába! Stílusok mögött abszolút ott dolgozik a közös gyökér, a funk.

KRSA: Mindkét zenekar korábbi időszakok tánczenéit hívta alapul, azokra építkezik, azokat mutatja be a saját ízlése szerint, modernizálva, a saját képére formálva. Ezen az attitűdön kívül közös még a két bandában, hogy dögös, vastag hangzást keres, ami elég erőteljes ahhoz, hogy közvetítse a zenében rejlő energiát. Ehhez olyan hangszerelés dukál, amiben nagy szerepet kapnak a fúvósok és a hammond orgona is, nem véletlen, hogy emiatt gyakorlatilag megegyezik a két zenekar felállása.

– Annak fényében, hogy mindketten alapvetően tánczenét játszotok, mi a benyomásotok, a közönség mennyire figyel oda a dalszövegeitekre?

P.M.: Nálunk angol nyelvűek a dalok, mert angol anyanyelvű az énekes.

Andrew remek szövegeket ír, sokszor olyan angolsággal, ami bizony rutinos angolosoknak is feladja a leckét. Ennek ellenére érdemes elmélyedni a szövegekben, mert mindegyik nagyon személyes és szép, már-már költemény.

KRSA: A PASO esetében azt gondolom, hogy figyelik a szövegeket is, biztos vagyok benne például, hogy a Budapest, vagy a System Connection kritikusabb dalszövege átjön a hallgatóságnak. A Hungarian Dish, vagy az Elhagytam Magam dalszövege pedig szórakoztatja, mosolygásra készteti őket. Nyilván a magyar szöveg egyből hat, ott nincs is nagyon kérdés, de azt is gyakran tapasztaljuk, hogy az angol szövegeket is éneklik velünk és érti a mondanivalójukat.

Panorámakép a próbateremből

– Biztosan sokszor léptetek már föl közös helyszínen, fesztiválon. Miért csak most született meg a közös koncert ötlete?

P.M.: Az ötlet nem új, van vagy 3-4 éve, hogy kipattant a fejünkből.

Ennyi embert összeegyeztetni, és egy igazán méltó helyet találni viszont már egyáltalán nem triviális. Na erre kellett ez a sok idő.

Emellett van egy olyan szempont is, hogy talán mindkét banda olyan pillanatban van az életútján, amikor sokat profitálhat egymás közönségétől. Biztosan vannak olyan PASO rajongók, akik még nem voltak Kéknyúlon, és fordítva. Ezek az emberek talán most kaphatnak valami igazán izgalmas élményt.

– Hogyan zajlanak a közös próbák? Mit tanul egymástól a két zenekar?

KRSA: Bár egy-két hónapja közös lett még a próbatermünk is, egyszerre mindkét zenekar teljes tagsága mégsincs jelen. Egyszerűen nem férnénk el egy ekkora helyen ennyien egy időben. Inkább egymás próbáin vendégeskedünk és így alakítjuk ki a közös dalokat. A közös munka során betekintést nyerünk abba, hogy ki hogyan közelíti meg az adott stílusokat, mi a próba hatékony módszere, és ki hogyan főz a saját zenei konyhájában.

– A hammond és a fúvósok mind a két zenekar hangzását meghatározza. Erre építetek a közös munka során?

P.M.: Lesz némi mash-up a színpadon, igyekszünk lejátszani minden lehetőséget. Két frontember, öt fúvós, két orgona, mind-mind lesznek az este folyamán.

– A PASO dobosának kilépése tavaly tavasszal elég nagy hírverést kapott, nem feltétlenül pozitív értelemben. Rendeztétek azóta a soraitokat?

KRSA: Ha a gyakorlati részét nézzük, akkor egyből megoldottuk a dolgot, egyetlen egy PASO koncert sem maradt el. Minden lekötött koncertet megcsináltunk és az esethez igen közeli, külön nagy felkészülést igénylő 15 éves születésnapi koncertünk is nagy sikerrel lezajlott. Azóta folyamatos a munka, koncertezünk, készülnek az új dalok és színpadra állítottunk egy big band produkciót is, amit a Müpában mutattunk be tavaly október végén, aztán a remek fogadtatásra való tekintettel tartottunk egy ráadás koncertet a veszprémi Hangvillában is még, az év zárásaként.

Emberileg viszont már sokkal nehezebb volt a dolog, mert komoly árulásként éltük meg az egészet és nyilvánvalóan egyáltalán nem így képzeltük a 15 éves jubileumi évünket. Nekem személy szerint nagyon komoly csalódás volt, baráti, szakmai, minden szinten.

Ráadásul az egész egy olyan helyzetben ért, amikor épp nem is tartózkodtam az országban, így reagálni is alig tudtam, és a többiekkel is csak rendkívül korlátozottan tudtam kommunikálni. Lipi a kilépésével együtt megszakított a zenekarból mindenkivel minden kapcsolatot és én sem kerestem, mert egyszerűen magam sem tudtam, hogy hogy reagálnék. A baráti érzelmek nagyon erősek maradtak, aggódtam érte, de olyan dolgokat kaptunk tőle, amit egyáltalán nem érdemeltünk meg. Végül háromnegyed év után, egy hónappal ezelőtt, felhívott és bocsánatot kért.

– Riger János, aki több dalt is énekel a PASO-ban, elég más karakter KRSA-hoz képest. Hogy jött ez a kettősség, és mennyire működik jól szerintetek egymás mellett?

KRSA: A zenekar indulásánál már megvolt ez a koncepció és az akkori három énekes mind egy-egy más időszakát képviselte a ska/reggae műfajnak. Ezt akkor nagyon szerették az emberek és az a tapasztalat, hogy még most kiválóak a visszajelzések, sőt, a közös klipeket például rendszeresen díjazták a Magyar Klipszemlén (a "Részeg" megnyerte az I. Magyar Klipszemle fődíját, az "Utca végén" pedig a legutóbbi Klipszemlén a legjobb rendezés díját hozta el). Ezek alapján az a sejtésünk, hogy elég jól működik ez együtt. (mosolyog)

– "Karibi gyerekbuli" címen direkt kicsiknek is felléptek időnként. Miben mások ezek a koncertek?

KRSA: Ezek gyerekkoncertek, tehát kifejezetten a kicsiknek szólnak. A dalok többsége külön erre a produkcióra íródott, vagy olyan művek feldolgozásai, amik eleve gyerekdalok, esetleg klasszikus ska dalok, átírt szöveggel. Előbbiek táborát erősíti "A medve megfázott", az átdolgozásra példa a Kaláka "Nandu"-ja, a ska klasszikusok újraértelmezésére pedig a "Nyami, nyami".

Természetesen az egész koncert karibi köntösbe van helyezve, tehát minden a PASO megszokott táncos stílusában szólal meg, így aztán rengeteg pozitív visszajelzés érkezett a szülőktől is, hogy végre van egy olyan gyerekkoncert, amit ők is élveznek.

– Február 23-án két zenei stílus találkozik, így könnyen lehet, hogy a közönség egy része először találkozik majd a PASO-val vagy a Kéknyúllal. Hogyan "készítenétek fel őket" a saját produkciótokra?

P.M.: Csak nyugi, és adjátok át magatokat az élménynek!

KRSA: Különösebb felkészítő iránymutatást nem adnánk – abban bízunk, hogy a sodró zene és a hasonlóan dús hangszerelés egyből megteszi a hatását és mindenkit elkap a karibi lüktetés és a PASO élő ereje.

– Van-e olyan dal, ami kifejezetten erre a felállásra születik meg, és várható-e a későbbiekben is közös munka?

KRSA: Bizonyos dalok mindenképpen újraértelmezésre kerülnek. Hogy ezekből készül-e stúdiófelvétel, vagy későbbi produktum, az még a jövő zenéje – de egyáltalán nem lenne ellenünkre, sőt... ;)

P.M.: Új Kéknyúl dal most nem lesz, inkább a régebbieket próbáljuk meg új oldalukról megmutatni!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
36 évesen meghalt Ferich Balázs, Azahriah és a Wellhello menedzsere
A Supermanagement társtulajdonos-ügyvezetője csütörtök hajnalban halt meg hosszú betegség után. Barátja és üzlettársa megható sorokkal búcsúzott tőle.

Link másolása

Hosszú betegség után csütörtök hajnalban meghalt Ferich Balázs, a Supermanagement nevű kiadó-menedzsment társtulajdonos-ügyvezetője, a Blind Myself nevű magyar metálzenekar korábbi basszusgitárosa - írja a Forbes. A zenei szakember 36 éves volt.

A 2016-ban alapított Supermanagement a hazai piac egyik legsikeresebb szereplője, akik olyan magyar előadókat menedzselnek, mint a Wellhello, a Follow the Flow, az Anna and the Barbies, Dzsúdló, Desh és Azahriah.

Ferich Balázsról a Supermanagement másik alapítója, Tóth Gergő búcsúzott a Facebookon.

„2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez”.

Tóth felidézte, hogy a Cloud 9+ az első banda, amit együtt menedzseltek, és nagy kockázatot vállaltak, amikor megalapították a saját cégüket.

„Balázst imádták az előadóink, kollégái. Über-maximalista volt a melóban, nem elégedett meg sosem a második hellyel. Folyamatosan azon agyalt, hogyan lehetnénk még jobbak és jobbak. Bazsinak hatalmas szíve volt. Imádta a gyerekeit és feleségét, Dittát, a legjobb apuka volt, akit valaha ismertem.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Az egész hazai sztárvilág gyászolja a 36 évesen meghalt Ferich Balázst: „Mérhetetlen fájdalom”
Tóth Gabi, Czutor Zoltán és a Carson Coma is kifejezte együttérzését. A Supermanagement társtulajdonos-ügyvezetője csütörtök hajnalban halt meg hosszú betegség után.

Link másolása

Az egész hazai zenei világ gyászolja a 36 évesen meghalt Ferich Balázst, a Supermanagement nevű kiadó-menedzsment társtulajdonos-ügyvezetőjét.

A zenei szakember számos hazai sztárnak, köztük Azahriah-nak, a Wellhellonak és Dzsúdlónak volt a menezdzsere.

Ferich Balázsról a Supermanagement másik alapítója, Tóth Gergő megható sorokkal búcsúzott a Facebookon.

„2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez.”

A Supermanagement Facebook-oldalán csütörtök délután közzétett bejegyzésére azóta több mint ezer hozzászólás érkezett, köztük számos hazai sztár is kifejezte a részvétét. A Carson Coma zenekar egy fekete szívvel fejezte ki együttérzését, az AWS gitárosa, Brucker Bence pedig egy érzelmes üzenettel köszönt el Ferich Balázstól.

„A folyamatos profi és maximalista hozzáállásod mindig irigyeltem és nagyon nagy hatással volt rám! Ha nem ismerlek, bizony nem lennék ott ahol. Mindig emlékezni fogok rád!”

- írta többek között a zenész.

„Őszinte részvétem” - írta a hozzászólások között Azahriah gitárosa, Szabolcsi Fészek.

„Őszinte részvétem Gergő, sok erőt a családnak mérhetetlen fájdalom…” - írta Tóth Gabi.

„Végtelenül sajnálom, sok erőt kívánok Gergő!” - üzente megrendülve Czutor Zoltán.

Antal Timi énekesnő egy korlátozott ideig elérhető Instagram-sztoriban, egy fekete-fehér fotóval emlékezett meg, a képhez pedig azt írta:

„Ég Veled, Balázs!”

via Blikk


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Teljes a káosz: az RTL úgy cserélgeti a főműsoridős műsorait, hogy erről már nem is szól
Teljes a fejetlenség a csatornánál, néhány nap alatt két fontos műsor ismétlése is csődöt mondott. Így hétköznap este ismét jöhetnek a pajkaszegiek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Ember legyen a talpán, aki követni tudja az RTL hétköznapokat érintő műsorváltozásait. A csatorna láthatóan nem tudja, mihez kezdjen Az álommeló második évada utáni sávval, ahol egyre-másra bedőlnek a korábbi műsorok ismétlései.

A március 25-én indult álláskereső reality után először a Gólkirályság első évadát ismételték, elfogadható eredményekkel, írja a Sorozatwiki. Április 8-tól Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban első évadát tűzték műsorra ugyanott, katasztrofális nézettség mellett.

Ezért most hétfőtől ebben az időpontban a Házasodna a gazda tavaly őszi, 6. szezonjának ismétlését kezdték el, ami két nap után szintén beleállt a földbe. Így péntektől, vagyis április 20-tól inkább egy újabb bőrt lehúznak Pajkaszeg lakóiról, és elkezdik A mi kis falunk hatodik szezonjának újravetítését.

A magyar sorozat után az RTL Híradó – Késő esti kiadás 10 perccel korábban, 22:40 helyett, 22:30-kor lesz látható a csatornán. Ezt követően a Gyilkos elmék 23:15 helyett, 23:05-kor kerül majd képernyőre.

A műsorváltozás a szombati és a vasárnapi napokat nem érinti.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Eltemették Tordy Gézát
Ernyey Béla közös emlékeket idézve búcsúzott Tordy Gézától. Óriási szívű, nagystílű ember volt - mondta. A Vígszínház társulata nevében Lukács Sándor színművész búcsúzott.

Link másolása

Családja, barátai, pályatársai, tisztelői kísérték utolsó útjára Tordy Géza Kossuth-díjas, kétszeres Jászai Mari-díjas színművészt, rendezőt, érdemes és kiváló művészt, a nemzet színészét, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját csütörtökön Budapesten, a Farkasréti temetőben.

A 85 éves korában, március 30-án elhunyt színművész búcsúztatásán elsőként a jövő színésznemzedéke nevében Szőcs Artur mondott beszédet. A színész-rendező felidézte, hogy Tordy Gézát még színművészetisként ismerte meg, majd 15 évadot dolgoztak együtt. Kiemelte: Tordy Gézát ízig-vérig érdekelte a színházcsinálás, fontos volt számára a csapatmunka.

Ernyey Béla közös emlékeket idézve búcsúzott Tordy Gézától. Óriási szívű, nagystílű ember volt - mondta a művészről, akivel 1963-ban találkozott először, és akihez élete leghosszabb barátsága fűzte.

A Vígszínház társulata nevében Lukács Sándor színművész búcsúzott, színészkollégája játékát és közös munkáikat idézte fel. Mint mondta, Tordy Gézában nagy erők lakoztak, nagy dühök és nagy szenvedélyek.

A színészet illanó pálya - fogalmazott. A kincs az az üzenet, amelyet át tudunk adni úgy, hogy a lelkekben minél tovább megmaradjon. "És te, Gézus, ezeknek az üzeneteknek katartikus átadója voltál" - mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET: