KULT
A Rovatból

Megvan az új Galla Miklós? Komplett őrültek, de zseniális hangok is feltűntek az X-Faktor új évadában

A 2024-es X-Faktor nyitányában kiderült, mennyire volt jó ötlet lecserélni a mentorcsapatot, hogyan lehet dalt írni a generátorról és miként teljesített Miklósa Erika felfedezettje. Kritika.


Évek óta írom a kritikákat az X-Faktorról. Nem mondom, hogy ez mindenestül rossz élmény, de azért tény, hogy ha szabadidős programot kell választanom, valószínűleg nem a tehetségkutató lesz a befutó. Épp ezért különösebben nem estem kétségbe, amiért tavaly szünetelt az X.

De aztán jött a Voice, és visszasírtam az X-Faktort. A Voice-ban olyan szinten nem működött semmi, hogy azt tervezni sem lehet. Nem csoda, hogy a csatorna egy év után inkább visszatért a járt útra. Bár mint azt Verebély Marcell producer elmondta nekünk, ő még nem tett le a Voice-ról sem.

Az X-Faktor sok szempontból megújult idén. A legszembetűnőbb változás, hogy szinte teljesen kicserélődött a mentorcsapat. Egyedül Gáspár Laci maradt, de Bye Alex, Herczeg Erika és Puskás Peti helyét Valkusz Milán, Tóth Andi és Majoros Péter „Majka” foglalta el.

A műsorvezetők terén is történt változás. Miller Dávidot nem cserélték ugyan le – a múlt vasárnapi Sztárbokszos KO-ja után talán nem is merik –, de jött mellé Pápai Joci, aki mostanság Sancho Panzaként követi Majkát mindenhova.

Állítólag lesznek új szabályok is, de ezek majd csak a Tábortól lépnek életbe, egyelőre titkolóznak. Amikor Gáspár Lacitól megkérdeztem, idén melyik kategóriát szeretné, azt felelte, erről még nem szabad beszélni. Ebből azt sejtem, hogy a kategóriákkal variáltak kicsit, vagy esetleg nem lesznek kategóriák, hanem bárki választhatja bármelyik énekest. Meglátjuk.

Megújult a stúdió is, de bevallom, ha Gáspár Laci nem hangsúlyozza ki, nem tűnt volna fel. Többek között került a színpadra egy világító X, ami azt jelzi, hová kell állnia a versenyzőknek. (Aztán kiderült, hogy X régen is volt, csak nem világított. Micsoda fejlődés, kérem!)

Persze ettől még a válogató körülbelül ugyanazt hozta, amit eddig: voltak vicces alakok, voltak tehetségesek, illetve langyosak, akik nem voltak bűnrosszak, de igazán jók sem.

Rögtön elsőként újra próbálkozott Kovács Gróf Péter, aki saját állítása szerint Kisgrofó unokaöccse, Pápai Jocit összetévesztette Majkával, és két éve azért vált emlékezetessé, mert totál berekedve, Donald kacsa hangon nyomta le a produkcióját.

Most az bizonygatta, hogy egészséges, semmi baja a hangjának. Utóbb persze kiderült, hogy ez legfeljebb orvosi szempontból igaz, és csak a beszédhangjára, mert énekhangja az nincs.

Igaz, Fásy Ádám ugyanilyen adottságokkal lovagkeresztig vitte, szóval mit lehet tudni.

Úgy tűnik, trollkodásban az új zsűri sem marad el a régitől, mert poénból végül tovább engedték a srácot, bár úgy láttam, Milán nem túl büszke erre.

Valkusz Milán arcára tömény döbbenet ült ki. Látszott rajta, hogy a Valmar legnépszerűbb slágerének címe jár a fejében („Úristen!”). Tóth Andi megőrizte hidegvérét, és hozta azt, amiért már a Sztárban sztárbanban is kedveltem: komolyan vette a feladatát, és bár tudott ugyanolyan laza, vicces és bulizós lenni mint a fiúk, azért egy percig sem felejtette el, hogy neki alapjában véve szakmai véleményt kell mondania.

Majkának szeme sem rebbent, őt a Sztárban sztár leszek zsűrijében eltöltött évek megedzették. Ne feledjük, őrültek ott is akadtak szép számban a színpadon, és hát a zsűriben ott ült Tóth Gabi is. Aki ezt éveken át ép ésszel kibírja, annak egy Hörcher László már semmiség. Amúgy nagyon kíváncsi vagyok, a festő/rockzenész idén feltűnik-e. Mint emlékezhetünk két éve Bye Alex buzdítására a mentorok tovább engedték a táborba, remélve, hogy így egyszer s mindenkorra megszabadulnak tőle.

Volt itt aztán minden a színpadon: például eljött a Balaton Hangja személyesen. Sajnos elküldték, de talán még elhelyezkedhet, mint tihanyi visszhang. A hölgy az elutasítás után a backstage-ben a barátnőjének bátran előadta, hogy a való életben megtépte volna Andit. Bátor.

Volt egy cuki, de zeneileg értékelhetetlen Oh Happy Day produkció, illetve egy hölgy úgy rikácsolta Máté Péter Elmegyek című számát, mint aki nagyon eltökélten igyekszik az ágyban.

Persze voltak ígéretes jelentkezők is. Közülük is kiemelkedik Kundra István Zsombor, aki halál lazán érkezett, semmi görcs nem volt benne, csípőből visszaszólt Lacinak a piszkálódásaira, és akkorát énekelt, hogy nem is lehetett kérdés a továbbjutás. Egyébként a Dumaszínházban is simán megállná a helyét.

Laci egyébként azt jegyezte meg, hogy „rövidnadrágban nem lépünk színpadra”. Laci, annyit mondok, ha egy rövidnadrág zavar, Iggy Popp koncertre semmiképp ne menj.

Az X-Faktorban gyakran jönnek olyan csiszolatlan tehetségek, akikből még bármi lehet. És aztán van olyan, aki már most „bármi”. Ilyen volt Kanalas Cintia, akiről elsőre cinikusan azt gondoltam, hogy na, itt a kötelező megható történet a műsorban – gyermekotthonban nőtt fel –, de akkorát énekelt, hogy attól kezdve semmi más nem is volt fontos.

Szerethető volt Fehér Krisztián, aki szigetelő-bádogosként dolgozik, és saját számokat gyárt. Alapjában véve nem az én műfajom, de egyáltalán nem gagyi, és van a srácban valami megnyerően csibészes, nem lehet nem szeretni. (Bár tudom, a kommentelőknek azért sikerül majd.)

Vidám pillanatokat okoztak azok a rajongók, akik ajándékot hoztak egy-egy mentornak. Milán zavarba is jött a virágtól, amit kapott. A legmeglepőbb viszont az az úriember volt, aki Majkának hozott egy szál rózsát. Hogy ez pontosan mit jelent, az szerencsére nem derült ki, így talán nem kell befóliázni a tévékészülékeket.

Meg ne feledkezzem a 14 éves Kovács Dorina Cintiáról, aki az 1492-őt énekelte. Majka oda sem mert nézni, annyira drukkolt, hogy jó legyen. Fölösleges volt aggódnia: a végtelenül kedveslánynak biztos helye van a Táborban.

Üdítő elem volt a pakisztáni fiú, Haroon Gill, aki egy szót sem beszél magyarul, mégis tökéletes magyar kiejtéssel adta elő az Úristent a Valmartól. Viszont a Sosem vagy egyedül ukulelés változata Boros László Róbert előadásában engem nem győzött meg, de a mentorok lelkesen tovább engedték, még Lacinak is tetszett.

Az első adásból a legnagyobb kedvencem Jakus Ferenc mezőgazdasági munkás, aki lazán szalonnázgatott a stúdióban, sőt, Dávidékat is megkínálta. Saját dalai vannak, sőt cd-je, ami bolti forgalomban – mily meglepő – nem kapható. Néhány cím az albumról: Elment a villanyáram, Zalaerdődön berúgtam, Pálinka lesz a szeszből.

A stúdióban az Adjál kölcsön generátort című slágerét adta elő, és nem maradt el a hatás. Még egy generátort is kapott Dávidéktól. Szögezzük le, Ferenc nem tud énekelni, de a dalai zseniálisak. Kell egyfajta lökött tehetség ahhoz, hogy valaki meglássa ezeket a témákat.

Nekem Galla Miklós és a GM49 jutott eszembe. Az Adjál kölcsön generátort majdnem olyan jó, mint a Bélát itt ne keressék, vagy a Kötöde.

Galla ugyan szintipopban nyomta, de Ferenc mulatós rockja is egészen hasonló ízlésvilágból és fejlövésből táplálkozik.

Majka és Milán igenje után mindenki meglepetésére az X-faktor trollkirálya, Laci mondott egy határozott nemet – ő ugyanis ekkor épp elhatározta, hogy véresen komolyan veszi a műsort, mivel korábban mentortársai kritziálták a bolondozásai miatt. De a többi fiú és a közönség meggyőzte Andit, így Ferenc három igennel továbbjutott a Táborba.

Szabó Bence a Voice-ból lehet ismerős. Akkor Miklósa Erika végül hazaküldte, de mint kiderült, nem engedte el a kezét. Azóta is foglalkozik Bencével, ami meg is látszik. Nagyon szép, érett produkciót láthattunk tőle. Pedig Josh Groban You Raise Me Upja egyáltalán nem könnyű falat. Mind a négy mentor állva tapsolt Bencének, aki ezen a ponton a műsor egyik favoritjának tűnik, bár Majka kíváncsi, tudja-e majd végig tartani ezt a színvonalat.

Összességében jót tett a műsornak a vérfrissítés. A négy mentor hamar megtalálta a közös hangot, és a Pápai-Miller duó is jó működik, sokkal szórakoztatóbb így, hogy a kulisszák mögött is van egy újfajta interakció.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Áprilisban történt egy eset” - Laár András nem tér vissza a KFT zenekarba
A KFT folytatja a koncertezést az új tagokkal, a nyári fesztiválok tapasztalataira hivatkozva. A dobos úgy nyilatkozott, hogy nincs jele a kapcsolat rendeződésének Laár Andrással, ugyanakkor azt kívánják, legyen ereje kilábalni a helyzetéből.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. szeptember 12.



Immár hivatalos, hogy új tagokkal bővült a KFT. Laár András áprilisi távozása után Szekeres András és Nedvig Balambér csatlakozott a zenekarhoz. A rajongók reakciója vegyes, írja a Blikk.

„Laár idén áprilisban azt mondta, többé nem jön. Jön viszont Szekeres András (ének) és Nedvig Balambér (gitár). Jó lesz. Több lesz a zene és kevesebb a bohóckodás. Ez a nyár – a számos fesztiválszereplés – bebizonyította, igazunk volt, hogy nem hagytuk abba. Köszönjük a közönség részéről megnyilvánuló nyitottságot és a nagy-nagy tapsokat” – írta Facebookon Bornai Tibor, a zenekar egyik alapítója.

A bejelentés után sokan támogatásukról biztosították az együttest, mások szerint Laár nélkül nem KFT a KFT.

„A koncerteken teljesen egyértelmű a helyzet, nagy szeretettel fogadott minket mindenhol a közönség. Természetesen nem egyszerű ez az egész, hiszen negyvennégy éven át együtt játszottunk Laár Andrissal, aki emblematikus énekese, szerzője volt a zenekarnak. Az interneten látok olyan kommenteket, amelyekből az derül ki, hogy hiányolják őt” – mondta a lapnak Márton András, a KFT dobosa, aki azt is elmesélte, hogy a történtek óta is rendszeresen fellépnek, az év végén pedig a Magyar Zene Házában adnak koncertet, míg jövőre, a zenekar alapításának 45. évfordulója alkalmából szerveznek ünnepi esteket.

„Áprilisban történt egy eset, ami miatt szakítottunk Laár Andrással, azóta egyikünk sem kereste a másikat. Nincs jele annak, hogy ez megváltozna. Szomorúan látjuk, mi van Andrissal, és a zenekar minden tagjával együtt azt kívánjuk, hogy legyen ereje kijutni ebből a helyzetből”

– tette hozzá Márton.

„Lehullott róluk a lepel, ez egy szeretet nélküli társaság. Teljesen világosan kiderült, hogy nem szeretnek engem, ehelyett érdekkapcsolat fűzte őket hozzám. Ezt régóta tudom, és nem értettem, miért van így, de most vége lett” – fogalmazott Laár András egy korábbi interjúban a szakítás kapcsán.

A zenekarnak állítólag elege lett abból, hogy az énekes késve érkezett a próbákra, és előbb távozott. Laár az elmúlt években sorban lezárt több ügyet: elvált, elhagyta az általa is alapított L’art pour l’art Társulatot, majd végleg szakított a KFT-vel is. Az együttes Magyarország második leghosszabb ideje az eredeti felállásban játszó pop-rock zenekara volt.

Laár most egy egykori Hip Hop Boyz-taggal dolgozik együtt. Kalocsai Krisztián abban is segíteni szeretne, hogy kárpótolják azokat, akik előre fizettek asztrológiai elemzésért, de a művész nem jelent meg a megbeszélt időpontban.

„Nincs semmi közünk a KFT együtteshez, így nem is szeretnénk kommentálni a körülöttük zajló eseményeket. Örömmel látjuk, hogy prosperál a zenekar” – válaszolta a Blikk kérdésére Kalocsai Krisztián Laár András nevében is.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
„3 éve veretünk” – Új dallal tért vissza Azahriah, itt a vemzavr!, és egy klip is hozzá Young Fly-jal
Ez Azahriah első új megjelenése azóta, hogy tavaly ősszel bejelentette visszavonulását. A dal klipjét már a megjelenés napján, néhány óra alatt közel 100 ezren látták a YouTube-on.


Hétfőn jelent meg Azahriah, azaz Baukó Attila és Young Fly, polgári nevén Schüller Ákos közös új dala vemzavr! címmel.

Az új számhoz különleges klip is készült, amelynek első felében fekete-fehér képkockák láthatók. A dalban Azahriah arról is énekel, hogyan változott meg az élete az elmúlt években.

„Sokat láttam, tapasztaltam 23 évem alatt / 3 éve veretünk, ezalatt lett a széfem full / Bocs, de a pihenésre nem érek rá”

– hallható a szövegben.

A 23 éves énekes nem most először dolgozik együtt Young Fly-jal. Korábban a Pannonia című dalon is közösen szerepeltek.

Ez Azahriah első új megjelenése azóta, hogy tavaly ősszel bejelentette visszavonulását. A dal klipjét már a megjelenés napján, néhány óra alatt közel 100 ezren látták a YouTube-on.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Meghalt Robert Redford
A világ egyik legnagyobb filmsztárja 89 évesen távozott. Színészként és rendezőként is világhírű alkotásokat tett le az asztalra. Redford olyan klasszikus filmekben játszott főszerepet, mint a Butch Cassidy és a Sundance kölyök vagy Az elnök emberei. Ő hozta létre a Sundance Intézetet, amely a független filmeket és színházat segíti, és amelynek nevéhez a világhírű Sundance Filmfesztivál fűződik.


89 éves korában meghalt Robert Redford színész és Oscar-díjas rendező – erősítette meg Cindi Berger a művész sajtósa.

„Robert Redford 2025. szeptember 16-án hunyt el otthonában, a Utah állambeli hegyekben, a Sundance-en – azon a helyen, amit szeretett, azok között, akiket szeretett. Nagyon fog hiányozni”

– közölte Berger a CNN-nel. „A család kéri a magánélet tiszteletben tartását.”

Redford olyan klasszikus filmekben játszott főszerepet, mint a Butch Cassidy és a Sundance kölyök vagy Az elnök emberei. Rendezőként is maradandót alkotott: nevéhez fűződik többek között az Átlagemberek és a Folyó szeli ketté című díjnyertes film.

A filmkészítés iránti elkötelezettsége miatt hozta létre a Sundance Intézetet, amely a független filmeket és színházat segíti, és amelynek nevéhez a világhírű Sundance Filmfesztivál fűződik.

Redford környezetvédőként is ismert volt. 1961-ben költözött Utah államba, ahol fontos szerepet vállalt a természet és az amerikai Nyugat tájainak megőrzésében.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Itt a legjobban várt magyar sorozat: Bróker Marcsi olyan legenda lesz, mint Repülős Gizi vagy a Viszkis
Az RTL saját fejlesztésű sorozata profi munka nagyszerű színészekkel, de azért helyenként kiszámítható és relativizáló.


FIGYELEM! A cikk kisebb SPOILEREKET tartalmaz!

Nagyon érdekes a Bróker Marcsihoz hasonló alkotások lélektana. " A filmsorozatot valós eset ihlette, de a megjelenített események, szervezetek, karakterek és egymáshoz való viszonyaik a képzelet szülöttei" írják ki a film elején. De ez csak egy kötelező kör, ami valójában sem az alkotókat, sem a nézőket nem érdekli különösebben. Mostantól ez Bróker Marcsi története, és azok, akik látják, bármiféle kritika nélkül beveszik majd. Ugyanúgy, ahogy tényként kezelik, hogy személyesen Dobrev Klára adott utasítást 2006-ban a tüntetők szétverésére, vagy azt, hogy Freddie Mercury a 80-as évek közepén otthagyta a Queent, hogy szólókarrierbe kezdjen.

Bróker Marcsi a magyar kriminalisztika 21. századi történetének emlékezetes figurája, olyan "előkelő" társaságban forog a neve, mint a Viszkis, Tribuszerné, és lehet, ennek a sorozatnak köszönhetően egyszer majd

épp olyan hamis romantika veszi majd körbe személyét, mint Repülős Gizit vagy Rózsa Sándort. Ambrus Attila példáját látva akár még közkedvelt celeb is lehet belőle, miután kiszabadult.

Mindazonáltal jobban jár mindenki, ha a Bróker Marcsi sorozatot fikcióként kezeli, és nem kezdi el találgatni, mi benne a valóságmorzsa.

Erős alkotógárda állt össze az idei ősz legjobban várt magyar sorozatához. Ditz Edit producer és férje, Geszti Péter neve összeforrt az igényességgel. A vezető író A nyomozót vagy a Terápiát is jegyző Gigor Attila. Herendi Gábort aligha kell bemutatni bárkinek, bár meglehetősen megosztó alkotó, az vitathatatlan, hogy számos közönségsiker fűződik a nevéhez. A másik rendező, Fazekas Máté Bence pedig olyan alkotásokkal hívta fel magára a figyelmet, mint a Kilakoltatás vagy az Apám szíve.

A sorozat a végén kezdődik: tanúi lehetünk Bróker Marcsi letartóztatásának Belize-ben. Majd visszatérünk a kezdetekhez, a 90-es évek végére. Innentől a sorozat ide-oda ugrál a két idősík között, míg nem a sorozat végén össze nem találkozik a kettő.

A 90-es évek végén Marika (Bacskó Tünde) immár 25 éve dolgozik egy karcagi bankfiókban. Amikor az igazgató nyugdíjba megy, mindenki arra számít, hogy Marikát nevezik ki a helyére. Ám ahogy ilyenkor lenni szokott, inkább egy külső embert hoznak, a csinos, fiatal ám okos és agilis Angélát (Szilágyi Csenge).

Marika érthetően búskomorságba esik, amiért így átléptek rajta, főleg, mikor a fiatal kolléganő ahelyett, hogy előadná a saját ötleteit, Marikától várja az újító javaslatokat. Marika frusztrációját fokozza, hogy a családja többi tagja mind épp az álmait próbálja megvalósítani. Férje, Feri (Thuróczy Szabolcs) lángossütőt üzemeltet, lánya, Csilla (Tóth Zsófia), kozmetikai szalont nyitott. Fia, Norbi (Martinovics Máté) még érettségi előtt van, és futballistának készül – bár később kiviláglik, hogy ez sokkal inkább az apja, Feri álma, mint az övé.

Marika úgy érzi, mindenki azt várja, hogy a fix állásával és fizetésével biztosítsa a családnak a stabil hátteret azért, hogy mindenki más úgy élhesse az életét, ahogy tetszik. Pedig neki is vannak álmai: valaha stewardess szeretett volna lenni. Egy hirtelen jött ötlettől vezérelve felmond a bankban, hitelt vesz fel és Kunviator néven utazási irodát nyit.

Csak hogy a kezdeti lendület gyorsan elakad. Norbi komolyan megkárosít egy helyi üzletembert, Kálmánt (Anger Zsolt), és hogy elkerüljék a feljelentést, Marikának a teljes kezdőtőkéjét oda kell adnia a férfinak. Ráadásul azzal kell szembesülnie, hogy az utazásai senkit nem érdekelnek. Bár a régi ügyfelei felkeresik új irodájában, de csak azért, mert mind azt szeretné, ha a befektetéseiket továbbra is Marika kezelné.

Az asszony eleinte hárítja, hiszen nincs engedélye ilyen tevékenységre, és az önbizalma sem elég nagy.

Ám amikor azzal kell szembesülnie, hogy teljesen csődbe megy – minden értelemben –, ha nem sikerül tőkét szereznie, beadja a derekát.

Persze szó sincs arról, hogy bárkit meg akarna károsítani: mindent precízen könyvel, szerződést ír az ügyfelekkel, a rábízott pénzt valutába fekteti, és ígéretéhez híven, a bankinál sokkal kedvezőbb kamatokat biztosít. Egészen addig, amíg el nem következik az első pénzügyi válság, amikor a bizalmukat vesztett ügyfelek egyszerre akarják kivenni a tőkéjüket. Marika régi szerelme, a gazdag vállalkozó, Gyula (Terhes Sándor) bíztatására úgy dönt, kihasználja azt a bizalmi tőkét, amit 25 év alatt szerzett Karcagon, és meggyőzi az embereket, hogy hagyják nála a pénzüket.

Innentől egyre többet kockáztat, kezd ráérezni az édes élet ízére. A városban is egyre nő a befolyása, részesedést szerez a helyi kábel tévéből, lekenyerezi a polgármestert, Sándort (Ficzere Béla), mindenki a tenyeréből eszik. De meddig lehet ezt folytatni? Marika minden krízis helyzetre azt mondja: "Megoldom!" És részben tehetségének, részben szerencsének, részben befolyásos barátoknak köszönhetően sokáig tényleg megússza a meredek szituációkat.

Miután ismerjük a sztori végét, az izgalmat nem az adja, hogy mi fog történni, hanem mikor és hogyan jutunk el odáig. Egyfajta Colombo dramaturgia: végig tudjuk, ki a bűnös, csak azt nem, hogy fog lelepleződni. Kicsit a Totál szívás is eszünkbe juthat, hisz itt is azt láthatjuk, hogy csúszik egy alapjában véve jóravaló, semmi rosszat nem akaró ember egyre mélyebbre a bűnben.

A Bróker Marcsi nagyon profin összerakott sorozat, és szórakoztató is, ugyanakkor néha az az érzésem, túlságosan rutinból készült. A szerzőknek a kisujjában van a forgatókönyvírás, viszont éppen ezért nagyon sok a panelmegoldás.

Ettől pedig sokszor kiszámíthatóvá válik a történet, és nem csak azért, mert tudjuk, hogy a végén Bróker Marcsit le fogják csukni.

Amikor például az elején Marika megérkezik a bankba, és csodálkozva szembesül az új, fiatal kolléganővel, Angélával, azonnal tudhatjuk, hogy Marika nem fogja megkapni az igazgatói kinevezését. Vagy amikor a lánya, Csilla észreveszi, hogy valaki lopja a hajfestéket a szalonból, nyilvánvaló, hogy ennek hamarosan jelentősége lesz.

Ugyanakkor vannak nagyon szépen felépített pillanatok is. Például amikor több részen keresztül várjuk, hogy mikor találkozhat az immár letartóztatot Marcsi a családjával, és ők hogyan fogadják majd.

A karakterek elég jól ki vannak dolgozva, a legkisebb epizódszereplő is próbál több lenni egyszerű, kétdimenziós papírfiguránál. Amihez persze kellenek a remek színészek is, akiknek a játéka sok esetben – nyilván szándékosan – a profi és a civil szereplő határán mozog, ami valahogy hihetőbbé teszi az egészet.

Két nagyon finom, érzékeny alakítást láthatunk. Az egyik a főszereplő, Bacskó Tünde, akinek szívből kívánom, hogy meghozza ez a sorozat a kiugrást, mert kiváló színésznő, és izgalmas lenne látni, mire képes más típusú szerepekben. Az ő megformálásában Bróker Marcsi nem egy megátalkodott bűnöző, hanem egy gyarló, sokszor önmagát is becsapó, hús-vér nő. Anya, feleség. Egy olyan ember, akin kicsit átlépett a történelem, aki még abban szocalizálódott, hogy ha jó vagy és szorgalmasan dolgozol, akkor szép lassan felérhetsz a szamárlétra tetejére. Csakhogy közben megváltozott a világ, és kiadták a jelszót: fiatalítani kell. Bróker Marcsi lehetne akárki, aki néhány rossz döntés és kísértés hatására rossz irányba indul. Lehetne a szomszédunk, a kolléganőnk, az anyukánk.

A másik alakítás, amit kiemelnék, Thuróczy Szabolcsé. Szabolcs az egyik legtöbbet foglalkoztatott színészünk, nagyon ismert, nagyon népszerű, és lássuk be, sokszor nagyon hasonló szerepeket osztanak rá. Ő a hőbörgésre hajlamos, kicsit vagy nagyon alkoholista, erőszakos, de azért szerethető családapa. Thuróczy mégis képes mélységet vinni a sablonokba. Amikor az ember azt várná, hogy robbanjon, visszakapcsol, és ettől sokkal nagyobb feszültséget teremt. Az pedig, ahogy a feleségét a börtönben meglátogató, időskori Ferit játssza, annyira finom, hogy szavakat sem találok rá. Bacskó és Thuróczy olyan kémiát teremt az idősödő házaspár között – akik a beszélőn épp csak egymás kisujját érinthetik meg –, am igazán különleges.

A Bróker Marcsi fő kérdése, amit el kell döntenünk magunkban, hogy mi az, ami még megbocsátható akár magánéleti, akár társadalmi szinten.

Sokszor volt az az érzésem, hogy a sorozat nagyon relativizálni próbálja Bróker Marcsi bűneit, és bár nyilván nem menthetőek fel az ügyfelei sem, akik kapzsiságtól vezetve, a nagyobb hozam reményében vitték hozzá a pénzt "okosba", nem pedig a bankba, azért alapvetően ők mégiscsak áldozatok.

A sorozat nagy erénye a korábrázolás, ami a zenék kiválasztásánál kezdődik. Elhihetitek, hogy nem vagyok, és soha nem is voltam különösebben nagy rajongója sem a Carpe Diemnek, sem az Animal Cannibalsnak.

Mégis, amikor az első rész elején meghallottam az Álomhajót, olyan volt, mint egy régi ismerőssel találkozni.

Mondjuk egy olyan osztálytárssal, akivel régen utáltátok egymást, és most mégis örültök, ha összefuttok. Instant odavarázsolta az ezredforduló hangulatát, és a készítők gondosan ügyeltek rá, hogy a korszak benne legyen minden díszletben és kellékben is. Szóval a hozzám hasonló X-eknek már csak nosztalgiából is érdemes megnézni a 6 epizódos minisorozatot.

A színészekre nem lehet panasz, mindenki hozza, amit kell. A rendezők jó érzékkel vegyítettek az ismeretlenebb szereplők közé ismerős arcokat. Cseke Katinka a városi tévé vezetőjének szerepében vagy Rezes Judit mint ügyvéd üdítő színfolt, akárcsak a Kálmánt alakító Anger Zsolt vagy a polgármester bőrébe bújt Ficzere Béla, akit szerencsére egyre többet láthatunk egyre nagyobb szerepekben a tévében és a filmvásznon. Kicsit sajnálom, hogy a Norbi barátnőjét, Anitát játszó Mosolygó Sárának nincs igazán lehetősége megmutatni, mit tud. Az esetek többségében a háttérben van, alig mond néhány szót.

De még így is képes érzékeltetni azt a lelki változást, ami a gimnazista lányból időközben édesanyává érő nőben végbement.

Bróker Marcsi története egyelőre csak az RTL+ premiumon streamelve érhető el. Akinek van lehetősége, mindenképpen nézzen bele, szerintem ott fog ragadni, de reméljük, hogy idővel a tv programban is találkozhatunk vele.


Link másolása
KÖVESS MINKET: