KULT

Megsorozták egymást a hölgyek – a Sztárbox idei legjobb meccsét vívta Janicsák Veca és Szabados Ági

Az adás amúgy egy nagy Árulók promó volt, és nem csak egyes versenyzők, a műsorvezetők is meg-megbotlottak néha. Kabát Peti pedig szabályosan belerohant Rácz Jenő öklébe.

Link másolása

A Sztárbox 4. elődöntőjét át- és átjárta az Árulók című krimireality promója. Ez nem csak abban merült ki, hogy a műsorvezetők, Csobot Adél, Héder Barna és Szujó Zoli mögé beállítottak négy csuklyás alakot a ringbe, de a nézőtérre is beültették a műsor szereplőit. A csuklyások később Szabados Ági bevonulásánál is szerephez jutottak.

Az utolsó elődöntőben Kállay-Saunders András és Józan László, Szabados Ági és Janicsák Veca, Rácz Jenő és Kabát Péter csapott össze. Mint emlékezhetünk, Kabát Petinek múlt héten kellett volna ringbe szállnia, de egy sérülés miatt az orvosok javaslatára kapott plusz egy hetet. Ezért múlt vasárnap két nehézsúlyú mérkőzést láthattunk, most pedig két középsúlyút.

Szegény Szujó Zoli nehéz perceket élt át: úgy kellett felkonferálnia az első mérkőzést, hogy ott állt mellette Pak Pak, a műsor kabalája, aki ráadásul folyamatosan ütögette a jobb sorsra érdemes műsorvezető karját.

Remélem, Zoli, jól meg vagy fizetve!

Kállay-Saunders öltözőjében kisebb tömeg és jó hangulat fogadta Csobot Adélt. Józan László ellenben nem lazulással, hanem edzéssel múlatta az idejét.

Az első mérkőzés mindjárt egy vicces momentummal indult. Horti Gábor kommentátor a negyedik elődöntőben rácsodálkozott, hogy a fiúkon nincs fejvédő, pedig a férfiak mérkőzésén eddig sem viselt senki. Örülök, hogy Gábor végre megérkezett a műsorba.

Kállay kezdett jobban, több ütése is betalált. Ránézésre Józan Laci jobban kigyúrta magát, András viszont Bronxban nőtt fel, ahol a bunyó a mindennapok része volt.

A második menet kiegyenlítettebbre sikerült. Mindketten sokat védekeztek, ezért kevés akciót láthattunk. 2-3 ütés talált be, és mindet Józan Laci adta. A harmadik menetre Józan úgy tűnt, rájött, mivel lehet zavarba hozni Andrást, ráadásul az énekes kondíciója kezdett alábbhagyni, sorba kapta be a nagy csapottakat. A menet végén kicsit felhördült a közönség, mert Józan László elesett – de mint kiderült lökéstől, nem ütéstől.

Közben Adél és Barna szorgalmasan kérdezgette a celebeket. Molnár Áron Józan Lászlónak drukkolt, Tolvai Reni érthető módon a pasijának. A negyedik menetre Kállay teljesen elfogyott. Folyamatosan menekült és a bírónak reklamált.

Józan érthetetlen módon nem használta ki a lehetőségeit, pihenőket hagyott ellenfelének. Ha ráment volna jobban, korábban is eldönthette volna a mérkőzést. Összességében persze így sem volt veszélyben a győzelem, egyértelmű pontozással nyert.

A szünetben folytatódott az Árulók promó, Szujó Zoli Árpa Attilával és Nagy Zsolttal beszélgetett, akik elmondták, mennyire megterhelő a szereplőknek a nyomozós reality, igaz, más-más okból. Az „áldozatoknak” nyomozniuk kell, az árulók viszont reggeltől estig hazudnak. Ém már láttam az első három részt, és el kell ismernem, hogy nagyon szórakoztató.

Következett a nők mérkőzése. Ezzel kapcsolatban Adél kiderítette, hogy sem Kovácsovics Fruzsina, sem Vásáry André nem lépne ringbe, pedig, André nagypapája profi bokszoló volt, és André is tanult bokszolni.

Szabados Ági 2014 óta erősíti az RTL klubot műsorvezetőjeként. Évekig társastáncolt, kérdés, ez mennyi előny a ringben.

Janicsák Veca röplabdázott és kempózott korábban. Ági úgy vélte, önmaga a legnagyobb ellensége, akit le kell győznie. Janicsák Veca nagyon nyugodtan várta az összecsapást.

„Nincs tét. Holnap nem kel fel a nap, ha ma elvernek?”

Szujó Zoli kellemetlen bakit vétett. Norman Mailer A bokszmeccs című könyvét ajánlotta a nézőknek ezekkel a szavakkal:

„Norman Mailer – 22-es csapdája…” Joseph Heller lesz az, Zoli.

Veca nagyon bekezdett, és mindjárt az elején bevitt egy szép ütést, Szabados Ági nem igazán érezte a távolságot, és meg is kellett állítani egy pillanatra a mérkőzést, mert szétnyílt hátul a fejvédője. De hamar magára talált, és több szép egyenest is bevitt ellenfelének.

A folytatásban alaposan megsorozták egymást a hölgyek. Ami feltűnt, hogy mindketten remekül állták. Sokkal strammabbnak tűntek némelyik férfi versenyzőtársuknál.

A harmadik menetre mindketten láthatóan lelassultak, de a küzdelem nem lankadt. Mindketten sok találatot bevittek. De bármennyire is ólmosodott a mozgás, végigvitték a négy menetet. Nagyon nehéz volt eldönteni, ki a jobb.

Megkockáztatom, az idei Sztárbox legjobb, legszínvonalasabb mérkőzését láttuk.

Nem csoda, hogy most először megosztott pontozás született, de végül Janicsák Vecát hozták ki győztesnek.

A reklámszünet után következett az obligát zenei produkció. Bevallom, nem tudom, miért lép fel Trap kapitány Zöld manónak öltözve, minden esetre Kocsis Tiborral az Eye of the Tiger sajátos feldolgozását adták elő. Magam is meglepődtem, de tetszett.

Az utolsó mérkőzés is érdekesnek ígérkezett.

Rácz Jenő sztárséf és Kabát Péter futballista amúgy nagyon jó barátok, de a ringben ezt nyilván félre kell tenni a. Jenő egyébként gyerekkorában járt bokszterembe, de aztán választania kellett a sport és a vendéglátóipari iskola között.

Rácz Jenő nagyon bekezdett, Kabát nem győzött hátrálni, az első menetet ez határozta meg. A második menetet taktikusabban kezdte a futballista, jól védekezett, és ez megakasztotta Rácz Jenő lendületét. Aztán mikor körülbelül egy perc volt hátra, a futballista bekapott egy olyan sorozatot, hogy rá kellett számolni. Ekkor még folytatta a mérkőzést, sőt, úgy tűnt, feltámadt, rendesen nekiment ellenfelének, de a lendület figyelmetlenné tette, és szabályosan belerohant Rácz Jenő öklébe. A hatalmas ütéstől azonnal padlót fogott.

A Sztárboxban ekkora kiütést még nem láttunk, mindenki megijedt. Azonnal orvost hívtak, Peti párja hisztérikus állapotban rohant a ringbe. Szerencsére nagyobb volt az ijedtség, mint a baj, Peti hamarosan felállt, és nem szenvedett semmilyen tartós sérülést.

Most azonban egyértelműen kiderült, hogy bármennyire is szeretik egyesek leszólni a Sztárboxot, azért ennek is van tétje és sportértéke.

Kialakult a selejtező végeredménye, így már tudhatjuk a párosításokat is. Jövő szombaton Brasch Bence Szegedi Fecsóval, Berki Mazsi Janicsák Vecával, Istenes Bence pedig Rácz Jenővel mérkőzik meg. Nyilván utóbbi a legjobban várt mérkőzés, mivel Jenő és Bence között volt már némi üzengetés.

A látottak alapján én Brasch Bence, Janicsák Veca és Rácz Jenő győzelmére számítok. Aztán majd meglátjuk.

Nemrég alkalmam volt megkérdezni Árpa Attilát, kivel kerülne szívesen össze a következő körben, nevetve azt felelte:

"Dobos Evelinnel, de még az sem biztos."

Meglátjuk, mit szól majd Tenyához.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Kórházba került Jordán Tamás
A Nemzet Színésze mindenkit megnyugtatott: a probléma gyógyítható és szerencsére nem is súlyos. Hamarosan újra színpadra is áll.

Link másolása

Kórházi kezelésre szorul Jordán Tamás. A Nemzet Színésze azonban a Blikknek azt mondta, hogy már sokkal jobban van, és hamarosan újra színpadra áll.

Jordán eddig szinte minden nemzet színésze választáson részt vett. A Blikk szerint ezért is volt feltűnő, hogy nem volt ott május 3-án a Nemzeti Színházban, amikor a testület Kulka Jánosnak szavazta meg a címet.

„Kórházba kerültem egy kisebb beavatkozás miatt, amiről bővebben nem szeretnék beszélni. Annyit viszont mindenki megnyugtatására elárulhatok, hogy nem baleset ért, a probléma gyógyítható és szerencsére nem is súlyos. Hála Istennek, már sokkal jobban vagyok. Ha minden jól megy, vasárnap már otthon lehetek, hamarosan pedig újra színpadra állhatok”

- mondta a lapnak Jordán Tamás. Mint kiderült, a színésznek már egy április végi előadását is le kellett mondania.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
„Úgy látom magam, mint a Titanic zenekara” – Pályaelhagyó és maradó tanárok mesélték el történeteiket egy rendhagyó színdarabban
A Stereo Akt alkotócsoport darabjában összesen 11 volt vagy jelenlegi pedagógus szólalt meg, a végén pedig a közönség bevonásával ötleteltek arról, hogyan lehetne jobbá tenni az oktatást.

Link másolása

„2023. november 30. óta nem vagyok többé tanár, legalábbis a jog szerint. De a mai napig teljesen idegennek hat ez a félmondat: pont annyira képtelenül hangzik, mintha azt mondanám, nem vagyok többé anya, vagy nem vagyok többé ember.”

„2019 februárjában mondtam fel. Másnap elköszöntem édesanyámtól, akinél addig laktam, mert a keresetem egészét elvitte volna egy albérlet plusz az étkezés ára.

Budapestre költöztem, elmentem egy személyes interjúra, ahol elém tettek egy szerződést a tanári fizetésem háromszorosáért. Még olvasgattam a papírokat, amikor felhívott egy másik hely, és amikor elmondtam, hol vagyok, a korábbi bérem négyszeresét ajánlották.”

„Alapvetően minden rendben. Aztán egyszer csak meglátod a Facebookon, hogy a szintén felmondott magyartanár ismerősöd és szépséges Szabó Magda-verset posztol, és hirtelen kiesik a laptop a kezedből. Nem kellene neki folyamatosan versek és gyerekek között lennie? És az hogy lehet, hogy a legbölcsebb, legkorrektebb töritanár szoftvertesztelést tanul?”

A kőbányai Wesley János Általános Iskola egyik tantermében ezúttal felnőttek ülnek – némán, komor arccal hallgatják a hangszóróból visszhangzó mondatokat.

A Stereo Akt csapata a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében vitte (rendhagyó) színpadra a Miután felmondtam / Miután maradtam című darabot, amely pályaelhagyó, illetve minden nehézség ellenére is kitartó tanárok történeteit mutatja be.

Alapja a Miután felmondtam blog, amelyet 2023 év elején alapított két érintett pedagógus, Sikoparija Lujza és Kovács Éva. Céljuk az volt, hogy a nagyközönség számára is bemutassák a személyes sorsokat és drámákat, amelyek egy-egy ilyen döntés mögött húzódnak.

„Eleinte a blog írásaiból indultunk ki, de hamar rájöttünk, hogy szükség van az érem másik oldalára is: azoknak a pedagógusoknak a történeteire, akik a pályán maradtak, és minden kritikusságukkal együtt belülről folytatják az ellenállást”

– meséli Boross Martin rendező, művészeti vezető, akin kívül egy dramaturg és két drámainstruktor vett még részt a koncepció kidolgozásában.

A cél Boross szerint az volt, hogy a megszólalók az ország különböző pontjairól, a közoktatás különböző szakaszaiból, mozaikként kiadjanak egy rendszerszintű problémát. A blog szerkesztői is elküldték a saját kedvenceiket, ezekből választottak ki hatot. A maradók pedig ismerősi körből vagy ajánlás útján kerültek ki, illetve olyan is akadt, aki korábban már megszólalt a témában, és egy interjújának köszönhetően kérték fel.

Boross Martin

Sikoparija Lujza

A közönséget az előadás elején két részre osztották, az egyik csapat a pályaelhagyók, a másik pedig a maradók történeteit hallgatta meg először. A helyszín és az előadásmód is szimbolikus volt: a pályaelhagyóknak csak a hangját lehetett hallani, míg a maradók – egy kivétellel, aki épp táborozott az osztályával – személyesen is ott voltak. Ők viszont egy már nem használt, elhagyatott és lepusztult iskolaépületben beszéltek pár száz méterrel arrébb a motivációikról és belső vívódásaikról.

„A nulladik szülőin el fogom mondani a leendő osztályom szüleinek, hogy 3+2 éves szerződést kötök az osztállyal, 10. évfolyam végén felmondási opcióval. Ha a harmadik év végén úgy állnak a dolgok, hogy nem tudom többé a szakmai hitelemet és a nevemet adni ahhoz, ami az iskolában zajlik, ki fogok lépni a rendszerből”

– szögezte le az elsőként kiálló Horváth András, a kőbányai Szent László Gimnázium matematika-fizika szakos tanára. Hozzátette: nagyon nem szeretné, de elkerülhetetlennek látja, hogy ez előbb-utóbb meg fog történni.

Horváth András

Szilágyi Kitty

Egy soproni egyházi iskola tanára, Keresztény Dorka a rendszeren belüli lázadás taktikáját választotta. „A fénymásolási limitemet arra használom az iskolában, hogy a könyvekből véletlenül kifelejtett múveket pótoljam. Belülről bomlasztom a rendszert: József Attilával, kortárs irodalommal, színházzal” – fogalmazott, hozzátéve: „Mi van velünk, akik maradtunk? Összekapaszkodtunk, mert világossá vált számunkra, hogy magunkon kivül másra nem számíthatunk.”

Varga Sándor az Eötvös József Gimnáziumból azzal kezdte, több mint 30 éve tanító mestertanárként a pályája csúcsán van, a polgári engedetlenségi akcióba inkább a fiatalabb kollégáival vállalt szolidaritás miatt szállt be.

„A státusztörvényt végig sem olvastam, nem érdekelt különösebben, én csak tanítani akartam. Természetesen nekem is el kellett számolnom a lelkiismeretemmel, például a diákjaim és a gyermekeim előtt. Azt mondtam nekik, hogy úgy látom magam, mint a Titanic zenekara: addig játszom, ameddig hagynak.”

Szilágyi Kitty óvodapedagógus, civil aktivista pedig szinte a sírás határán mesélte: eleinte abban bízott, hogy képes lesz a rendszer hiányosságait kiküszöbölni, és megadni mindent a gyerekeknek, amire szükségük van. Aztán elvették tőlük a lehetőséget, hogy dönthessenek arról, ki léphet iskolába, és olyanok kezébe adták, akik még csak nem is találkoztak a gyerekekekkel.

„Sikerült az intézményvezetői államvizsgám, másnap pedig Novák Katalin aláírta a státusztörvényt. És akkor tudtam, hogy intézményvezető már nem leszek.”

A történetmesélő részhez szerettek volna hozzátenni még valamit a végére, hogy a nézők is aktív alkotóivá váljanak az élmények, illetve ne szomorú, frusztrált hangulatban távozzanak, hanem legyen egy konstruktív része is az estének.

A két részre osztott közönség ezért egy harmadik helyszínen újraegyesült, ahol kisebb csoportokba rendeződtek, majd egy-egy padot körbeülve próbálták megválaszolni az alábbi kérdéseket:

  • Mi garantálhatja, hogy jó tanárok dolgozzanak az iskolában?
  • Mit szeretnénk, hogy egy diák megtapasztaljon az iskolában?
  • Mit jelent a társadalom számára az oktatás? (Jelenlegi/ideális állapot)

A keretet ehhez egy elképzelt iskolai évzáró külsőségei biztosították, élen egy teljesen fogalmatlan “tankerületi vezető” – valójában a darab egyetlen színész szereplője – videós bejelentkezésével, aki beszédében zseniálisan hozta azt a közhelyparádét, ami (sajnos) gyakorlatilag bármelyik valódi ünnepségen elhangozhatott volna.

Az előadást egyelőre a most lezajlott két alkalomra tervezték, de mivel mindkét este hetekkel hamarabb telt házas lett, nem kizárt, hogy ősszel újabb előadásokra is sor kerül majd.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
59 éves korában elhunyt Jantyik Csaba, az Operettszínház színművésze
A színművész Shakespeare-, Molière-, Schiller-főszerepek mellett modern klasszikusokat is alakított.

Link másolása

Hosszan tartó betegség után 59 évesen elhunyt Jantyik Csaba színművész, a Budapesti Operettszínház társulatának tagja – közölte Facebook-oldalán az Operettszínház.

„Mély fájdalommal tudatjuk, hogy tegnap éjszaka hosszan tartó betegség után 59 éves korában elhunyt Jantyik Csaba színművész, társulatunk tagja”

– írták.

Jantyik Csaba 1964. július 30-án született Békésen. Szentesen a Horváth Mihály Gimnáziumban érettségizett irodalmi-drámai szakon 1982-ben, majd felvételt nyert a Színház- és Filmművészeti Főiskola színész szakára, Horvai István–Kapás Dezső osztályába. Diplomáját 1987-ben vette át – írja a Fidelio. Számos nívódíj mellett kitüntették a Debrecen Kultúrájáért díjjal.

2001-ben az Operettszínházhoz szerződött, ahol A muzsika hangja című világhírű musicalben Von Trapp kapitányt alakította először a budapesti közönség előtt. Fontosabb szerepei az intézményben: Kánkán (Aristide), West Side Story (Schrank), Mária főhadnagy (Kossuth Lajos), Lili bárónő (Malomszeghy báró), Menyasszonytánc (Rabbi), Abigél (Torma Gedeon), Szentivánéji álom (Theseus), Viktória (Webster), Rebecca (Julyan ezredes), János vitéz (A francia király), Hegedűs a háztetőn (Kocsmáros), Jekyll és Hyde (Apa, Lord Savage).

Jantyik Csabát a Budapesti Operettszínház saját halottjának tekinti.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt Dabney Coleman, az Aranyoskám és a Gengszterkorzó sztárja
A színészt utoljára a Yellowstone című sorozatban láthattuk. 92 éves volt.

Link másolása

92 éves korában pénteken Dabney Coleman, a Golden Globe- és Emmy-díjas amerikai színész. Halálhírét lánya, Quincy Coleman jelentette be – írja az MTI.

Coleman karrierje 1952-ben indult, és azóta több mint száz filmben szerepelt. Olyan klasszikusokban láthattuk, mint a Pokoli torony (1974), a Kilenctől ötig (1980), Az aranytó (1981), Aranyoskám (1982), Háborús játékok (1983) és a Gengszterkorzó (2010).

A színész a legjobb férfi főszerepért 1988-ban Golden Globe-díjat kapott a The Slap Maxwell Story című filmben nyújtott alakításáért, egy évvel korábban pedig Emmy-díjat nyert a Sworn to Silence című tévéfilmben nyújtott teljesítményéért.

Coleman gyakran alakított cinikus, szarkasztikus karaktereket. Ezt a képességét kamatoztatta olyan filmekben, mint az Aranyoskám és a Kilenctől ötig, ahol emlékezetes negatív figurákat formált meg.

Dabney Coleman hangját több animációs filmben és sorozatban is hallhattuk. Színészi karrierje előtt az Egyesült Államok hadseregében szolgált. A hadseregben töltött idő segített neki fegyelmet és kitartást tanulni, ami később a színészi karrierjében is hasznosnak bizonyult.

Coleman utoljára Yellowstone című tévésorozatban tűnt fel, amelyben egy rész erejéig a főhős John Dutton apját játszotta.


Link másolása
KÖVESS MINKET: