Lopás, drogok, szex: van, aki bármire hajlandó azért, hogy megtartsa a házát – A Mindig eljön az éj egyetlen éjszaka pokoljárása
Benjamin Caron, olyan tévésorozatok rutinos rendezője, mint a Wallander, a Sherlock, A korona és az Andor, két évvel ezelőtt váltott át az egész estés bizniszre, és elkészítette a Simlis (2023) című átverős szélhámosfilmjét az Apple TV+-ra Julianne Moore-ral és Sebastian Stannel, ami kissé felemásra sikeredett, jobb és fárasztó pillanatokkal egyaránt megspékelve. Caron azonban vérszemet kapott, és maradt a játékfilmes fronton, sőt, a streamingen is, csak most a Netflixnek rendezte meg második darabját, a Mindig eljön az éjt. Egy eredeti forgatókönyv állt rendelkezésére a Sólyomszem-sorozat és a Simlis szerzőitől (Brian Gatewood, Alessandro Tanaka), amely
A sztori középpontjában ugyanis ott van nekünk a harmincas évek második felét taposó Lynette (Vanessa Kirby), aki több munkahelyen is dolgozik (gyárban és bárban, plusz egy gazdag fickó eszkortlányaként), hogy elég pénzt keressen a létminimumon tengődő családjának, amely az anyjából, Doreenből (Jennifer Jason Leigh) és Down-szindrómás bátyjából, Kennyből (Zack Gottsagen) áll. De legfőképp azért melózik éjt nappallá téve, nehogy elveszítsék a házukat, mivel egy hajszál (pontosabban egy éjszaka) választja el őket attól, hogy az utcára kerüljenek. Egy kölcsönt intéz éppen, amelynek önrészét (25 ezer dollárt) az anyja elherdál egy új kocsira, így, ahogy fentebb is áll, egyetlen éjjel marad arra, hogy előteremtse valahonnan ezt az összeget, hogy megtarthassák a házukat. A tét tehát egy hollywoodi filmhez képest kicsi, egy átlagemberhez képest óriási.

Lynette múltja sem mentes a traumáktól és a nehézségektől, most mégis kénytelen előhívni a régi életének sötét darabkáit, hogy megszerezze azt a 25 lepedőt. Kocsilopás, széftörés, drogok, van itt minden, ami igen tömény élmény a számára, főként, hogy mindez néhány óra leforgása alatt megy végbe. A sötét kalandjain ráadásul Kenny is kénytelen elkísérni, ami tovább bonyolítja a dolgokat.

Hogy végül Benjamin Caron második rendezése is felemásra sikeredett, főként a forgatókönyv tehet. Az egyik legfőbb gond, hogy nehéz együtt menni a szereplőkkel, még Lynette-tel is, mivel olyan dolgokat tesznek, amivel nem könnyű azonosulni, így nekik drukkolni sem. Nyilván benne van a sztoriban, hogy Lynette próbálna kitörni ebből a világból, ami azonban minduntalan visszahúzza, és mivel annyira, foggal-körömmel ragaszkodik a házukhoz, hogy egyben tartsa a családját (a speciális igényű Kennyt biztosan elveszik tőlük, ha nincs hol lakniuk), erkölcsileg nem kevés megkérdőjelezhető dolgot tesz.
mivel egyszerűen csak egyik stikliből átugrunk a másikba, feltűnnek, majd végleg eltűnnek fontosnak tűnő szereplők – pl. az eszkorttárs Gloria (Julia Fox), Lynette bárbeli kollégája, a volt sittes Cody (Stephan James), a szexuális szolgáltatásait igénybe vevő Scott (Randall Park) vagy a régi pasija (és stricije), Tommy (Michael Kelly) –, s így hiányoznak a részeket összecsiszoló átmenetek, amelyek nélkül az érzelmi belehelyezkedés is nehézkes.
Azért nem kell teljesen leírni a filmet, vannak erények is szerencsére.
Illetve ott van még a Mindig eljön az éj másik nagy kincse, a Kennyt játszó Zack Gottsagen, akit sokan már a szívükbe zártak a 2019-es Mogyoróvaj Sólyom főszereplőjeként, és persze ezúttal sem lehet nem imádni őt, ahogy próbálja védelmezni a nővérét, noha nem érti, milyen helyekre, milyen emberek közé keveredik neki köszönhetően.
A másik pedig a suspense-faktor, ami sok esetben tényleg működik. Kifejezetten izgalmasra és gyanúsan életszagúra, hollywoodi sallangoktól mentesre sikeredett például a széftöréses szekvencia, amelynél átérezzük Lynette feszengesét, miszerint mit művel, és mit keres ott egyáltalán ilyen emberek között?

Összességében azonban a Mindig eljön az éj sajnos egy kihagyott ziccer, ami az amerikai létminimumon tengődő emberek kitörési nehézségeiből próbált egy izgalmas krimi-thrillert faragni, a fináléval pedig még némi elgondolkodtatni valóval is szolgál, mégsem áll össze az egész egy konzekvens, következetes egésszé, és így csak részleteiben tud szórakoztatni.