Legalább lesz mire elaludni – színtelen, íztelen, szagtalan Netflix-produktum az Éjjeli ügynök 2. évada
Őszinte leszek, nem voltam oda az Éjjeli ügynök első szezonjáért. A második elől pedig még rosszabb érzéssel keltem fel. Az Éjjeli ügynök Matthew Quirk azonos című könyve alapján készült. Főhősünk, Peter Sutherland (Gabriel Basso) egy titkosügynököt alakít, aki egy globális összeesküvés középpontjába kerül majd nagy nehezen kimászik a slamasztikából.
Az éjjeli akciókat az éjjeli ügynökök végzik, ezek olyan titkos, mindenki előtt letagadható műveletek, amik a legnagyobb körültekintést igénylik, és közvetlenül elnöki parancsot teljesítenek. Peter az első évad végével bekerült a köreikbe, és innen indul a második szezon.

Nem kezdem rögtön a feketelevessel, menjünk a pozitívumok irányából. Látszik, hogy az első évad sikerén felbuzdulva a Netflix több pénzt költött a második eresztésre. Több helyszín, több akció, jobban szervezett tűzpárbajok, és úgy általában minden nagyobb, szebb és drágább. Ennyi is volt.
Látszik, hogy nagyon nagyot akartak robbantani. Gabriel Basso az első részben konkrétan végig verekszik, lövöldözik, fut, impresszív lőpárbajokat hoz le, de az egész mégis unalmas. Olyan, mintha megnyújtották volna az Mission: Impossible 1996-os első részének legelejét, a lebukós jelenetet. Szinte 40 perc céltalan fel-alá rohangálásnak tűnik. Nem tudjuk meg a hátteret, nem igazán értünk semmit, csak annyit látunk, hogy Petert és társát meg akarják ölni. Emellett kapunk Rose Larkinból (Luciane Buchanan) is egy kicsit, ahogy próbálja megtalálni korábbi megmentőjét, Petert.
A második epizódtól próbálják bontogatni a történetet, belép egy iráni történetszál, Noor (Arienne Mandi) főszereplésével, aki kémkedik az amerikaiaknak, hogy át tudja hozni családját Iránból. Az amerikaiak persze kihasználják a nőt, egészen addig, amíg Peter ügye összefüggésbe nem kerül Nooréval, és máris fontossá válik az iráni nő.
Noor karaktere is fontos lesz a nézőknek, tudunk majd érte aggódni. A nő mindenáron a családját szeretné megmenteni, de a nagykövetség biztonsági főnöke Javad (a Térségből ismert Keon Alexander) csapja neki a szelet, ami persze megnehezíti a kémkedést.

Ahogy haladunk előre, úgy fogy el a lendület. Egyszerűen nem értem, miért kellett ennek a történetnek 10 rész, túlnyújtották. Egy feszes 5 részben kényelmesen el tudták volna mesélni ezt az összeesküvést. De valahogy az évad szerkezete se működik.
Az akció ugyan korrekt, de teljesen vértelen. A 16-os korhatár inkább csak a depresszív és negatív hangnem miatt van, mert durvaságban egy esti híradó is simán lenyomja. A történetben legalább hoznak egy-két bátor döntést, megölnek olyan karaktereket, akikre nem számítottam volna. Ezt is felírhatjuk a pozitívumok rövid listájához.

A színészek teszik a dolgukat, hozzák a színvonalat, amit egy ilyen produkciótól elvár az ember. Egy kivétellel: Amanda Warren, mint Peter felettese, Catherine Weaver közelébe sem ér az első évadban Hong Chau által alakított Diane Farrhoz. Pedig nagyon próbálkoztak, hogy most Catherine-re fogják az áruló szerepet, de nagyon átlátszó volt a csali.
Megint úgy érzem magam, mint az első évad után. Hogy elment-elment, de ez mitől sikeres? Egyszerűen nem értem, miért nézik ezt a teljesen közepes, átlagos, színtelen, íztelen, szagtalan Netflix-produktumot. Még a zsánerében is érkezett nem is oly rég sokkal jobb darab. Sőt nemsokára jön az új Reacher-évad, annak az előzetese többet ért, mint az Éjjeli ügynök teljes második évada.

Tele van fura megoldásokkal, béna magyarázatokkal. A töredezett szerkezet nem segít, rengetegszer véletlenszerűen mutatnak új karaktereket, majd két résszel később megtudjuk, kik ők. Az iráni oldal jó ötlet, béna megvalósítással és érdektelen cselekménnyel. A történet harmatgyenge. Mindig meg kell szerezni egy mappát, amin nagy piros betűvel rajta van, hogy TOP SECRET, vagy fájlok kellenek egy számítógépről, aztán megy a pendrive csere-bere.
Próbálnak kapcsolatot teremteni az első szériával, és a főhős múltjával kapcsolatban belengetnek egy még nagyobb fenyegetést. Ez persze érthető, mert az előző évad is hatalmas siker volt, miért ne szedje le a Netflix a közepes munkájuk gyümölcsét? Őszintén nem tudom, hogy ki az, aki a drága idejét önszántából egy ilyen langyos csapvízre pazarolja, amikor annyi jó tartalom van a streaming-szolgáltatók kínálatában. Én megbántam, de legalább esténként volt min elaludni.