KULT
A Rovatból

A Megasztár egyelőre csak külsőségeiben különbözik az X-Faktortól - a zsűri közötti kémia is várat magára

A Megasztár eddig csak részben tudott a legendás első szériák nyomába lépni, és nem látszik, miben lesz más, több, mint az X-Faktor.


Engem is meglepett, mennyi nosztalgikus érzés tolult fel bennem, amikor leültem megnézni a Megasztár 7. évadának nyitó adását. Az első évad óta felnőtt egy generáció, akik már nem is érthetik, hogy annak idején, 2003-ban mekkora eseménynek számított a Megasztár elindulása.

Mindössze 6 évvel korábban, 1997-ben indult a két országos kereskedelmi csatorna, a TV2, majd két nappal rá az RTL Klub. Mai értelemben vett tehetségkutatók nem igen voltak.

Az ingerszegény szocialista média Ki Mit Tudja után olyan volt a Megasztár, mint krumplicukor után a Mozart kugeln.

Hogy mennyire kezdetleges volt minden: az első élő show-ban még hirtelen halál volt, tehát némi várakoztatás után egyszerűen benyögték, ki esik ki (Aczél Gergő). Aztán a második adástól rájöttek (gondolom, közben belenéztek a Pop Idolba), hogy sokkal izgalmasabb, és jóval több műsoridőt csinálhatnak vele, ha Tilla (a TV2 kősziklája) egyesével olvassa fel a továbbjutók nevét.

Akkor tehát még hírnek számított egy ilyen műsor, már csak a zsűri miatt is. Talán azóta sem sikerült ilyen tökéletes összeállítást találni. Volt zenei producer (Pierrot), népszerű, fiatal de megkérdőjelezhetetlen zenei tudású popsztár (Pély Barna), még a zsűri legmegosztóbb tagja, az extrém öltözködéséről, spiritista nézeteiről és polgárpukkasztó megnyilvánulásairól híres Soma is jazzkonzit végzett.

Bakáts Tibor „Settenkedő” személyével tudtak a legkevésbé mit kezdeni az emberek. Az értelmiségi elefántcsonttoronyból megbocsáthatatlan bűnnek tekintették, hogy az ÉS publicistája szerepel egy ennyire kommersz műsorban, az átlag bulvármédia fogyasztónak pedig ismeretlen volt Bakáts.

Bakátsnak rá is ment az élete, úgy lett a cancel culture egyik első hazai áldozata, hogy egyetlen bűne – akkor még – az volt, hogy szeretett volna egy kis pénzt keresni a kereskedelmi tévében.

Az Megasztár legnagyobb húzása azonban mégis Presser Gábor szerepeltetése volt. Ő egyszerre volt popsztár, a 20. század második felének megkerülhetetlen dalszerzője, és klasszikus értelemben vett zeneszerző. Az ő személye önmagában is óriási hitelt adott a vállalkozásnak.

Persze tudom, sokan cikizték és cikizik ma is ezeket a tehetségkutatókat. De álljon itt néhány név, akik az első évadban tűntek fel: Tóth Vera, Oláh Ibolya, Gáspár Laci, Dér Heni, Mujahid Zoltán, Galambos Dorina vagy a már említett Aczél Gergő.

Minden tehetséges énekest nem sorolhatunk most fel, akiket a Megasztárnak köszönhetünk, de az egykori győzteseket azért soroljuk fel: Tóth Vera, Molnár Ferenc „Caramel”, Rúzsa Magdi, Király Viktor, Tolvai Reni és Radics Gigi. Az X-Faktor mentorcsapata évekig a Megasztárosokból élt: Tóth Gabi, Gáspár Laci, Puskás Peti és Radics Gigi is a TV2-től igazolt át.

Egészen Csobot Adélig kellett várni, hogy X-Faktor versenyző üljön az RTL-es zsűriben, és Tóth Andi az első X győztes, akiben bízik annyira a csatorna, hogy a mentorszékbe ültette.

A 12 év kihagyás után jelentkező 7. évad előtt két kérdésem volt. Az egyik: képes-e a korábbiakhoz méltó zsűrit kiállítani a TV2? Hiszen a későbbi évadokban is olyanok ültek a zsűriszékben, mint Fenyő Miklós, Eszenyi Enikő, Mester Tamás vagy Bereczki Zoltán.

Első ránézésre a zsűri elfogadható. Caramel és Rúzsa Magdi képviselik a brandet, és lehet őket szeretni vagy nem szeretni, de az biztos, hogy impozáns pályafutást tudhatnak maguk mögött és a kisujjukban van a szakma.

Papp Szabi eladhatóság szempontjából talán nem akkora nagyágyú, mint a két Megasztár-győztes, de ő is régóta jelen van a hazai könnyűzenében, és a Sztárban sztárnak köszönhetően a közönség már ismeri és kedveli, mint zsűritagot. Marsalkó Dávidról tudom a legkevesebbet, a Halott pénz finoman szólva nem az én zenei világom, de tudom, hogy népszerű zenekarról van szó, és nyilván fontos a fiatalokat is leültetni valahogy a képernyő elé.

Ugyanezt a célt szolgálja Marics Peti, akit tavaly ugyancsak láthattunk zsűrizni a Sztárban sztár utolsó évadában, és nem is volt rossz. Nyilván ő rendelkezik a legkevesebb tapasztalattal a zsűriből, de tehetsége vitathatatlan, ötből egynek mindenképp belefér.

A helyzet pikantériája, hogy a Valmar másik fele, Valkusz Milán a konkurenciánál zsűrizik. Az ilyen műsorokban bevett szokás, hogy a zsűritagok is fellépnek, promózzák a következő koncertjüket, lemezüket.

Kérdés, hogy a Valmar jelen körülmények között melyik csatornán jelenhet meg teljes létszámban.

A másik nagy kérdés: miben képes mást adni a Megasztár, mint az X-Faktor? Az első adás erre nem tudott megnyugtató választ adni. Ha volt előnye a Sztárban sztárnak és spin offjának, a Sztárban sztár leszeknek, hogy markánsan mást tudott nyújtani: ötvözte a zenei tehetségkutatókat a röhögéssel.

A Megasztár viszont egyelőre csak külsőségeiben különbözik az X-Faktortól. Tévéstúdió helyett a Bálnában zajlanak a selejtezők, ami más hangulatot ad az egésznek, és négy helyett öttagú a zsűri, így nagyobb az esély, hogy valaki megkapja a továbbjutáshoz szükséges három igent. Ennyi.

Hozhatna még különbséget a zsűri közötti kémia, de az első selejtezőn ez még csak nyomokban született meg. Míg az X-faktorban a ¾ részben kicserélődött mentorcsapat szinte azonnal egymásra talált,

Rúzsa Magdiék kicsit nyársat nyeltek. Próbálnak nagyon szakmaiak lenni, ami amúgy helyes, de még nem érzik, mikor és mennyire lehet fellazulni ahhoz, hogy a tévénézők jól szórakozzanak.

Műsorvezető-fronton változás történt a korábbiakhoz képest: Görög Zita, Szekeres Nóra és Liptai Claudia után most Ördög Nóra lett Tilla partnere.

A műsor fő attrakcióját - akárcsak régen - a hibás önképű Florence Foster Jenkinsek jelentették. Például az az anyuka, akit kamasz fia próbált lebeszélni az éneklésről. Vivien neki és a többi kritizálónak akarta bebizonyítani, hogy igenis van hangja. Nem sikerült, de ez nem szegte a kedvét. Leszögezte, hogy aki szerint neki nincs hangja, annak botfüle van.

Egészen érdekes mutatványt nyújtott Zita, aki füléhez tapasztott telefonon hallgatta a zenét, így próbált énekelni. Talán senkit nem lep meg, ha elmondom, hogy nem sikerült neki.

Üdítő színfolt volt Gábor és exe Dia, akik „véletlenül” pont egymás után lettek beosztva a műsorba. Egyikük sem jutott tovább, de értékes műsoridőt lehetett kitölteni velük és a végén együtt távoztak. Ördög Nóra reményét fejezte ki, hogy hátha megint összejönnek.

Muhar Zita különleges háttértáncossal érkezett: a kisfiával.

Zita énekelni nem igazán tud, de a kissrác belopta magát a zsűri és a nézők szívébe. Ennek ellenére természetesen nem jutottak tovább.

Azt hiszem minden tehetségkutató réme a versenyző, aki nem akarja elhinni, hogy kiesett. Ezúttal Varga Zitára jutott ez a szerep, aki az első kudarc után megpróbált acapella énekelni – szemmel láthatóan nem tudta eldönteni, hogy mit kezdjen a kezében lévő mikrofonnal –, és amikor elküldték, még többször megállt és hitetlenkedve nézett vissza.

Azért voltak szerencsére értékelhető produkciók is. Szilágyi József először megijesztett, amikor közölte, hogy csak 3-4 hónapja tanul komolyabban énekelni. Szerencsére hamar kiderült, hogy őstehetségről van szó, aki így is reménykeltő „alapanyag”.

Horváth Dzsennifer – Caramel szavaival élve – igazi csiszolatlan gyémánt. Illi Ráhel tökéletesen énekelte a Rise Upot, a zsűri egyenesen győztes jelöltnek nevezte.

A nagyváradi színész, Buzási Patrik merészen George Michael Faith-jével érkezett. Annak idején ebben a klipben ismertem és kedveltem meg George Michaelt, ezért különösen kritikus vagyok, ha ezt énekli valaki. De Patrik nem okozott csalódást. Tény, hogy a hangszínje is nagyon illik ehhez a slágerhez, a kérdés az, hogy képes lesz-e egészen más jellegű dalokban is helytállni.

A legjobban nyilván mindenki ifj. Schóbert Norbi érkezését várta. Kicsit fura volt, hogy most nincs ott vele az egész dinasztia, hiszen idősebb Norbi és Réka nem szívesen hagy ki semmilyen képernyőlehetőséget.

Réka még arra is talált módot, hogy a Nagy Őben feltűnhessen: az egyik barátnőjét személyesen adta át Jákob Zolinak.

A megfejtés nyilván abban keresendő, hogy Schóbert Lara az ősellenség RTL Klubon bokszol, a Schóbert szülők pedig ott csápolnak minden meccsen, ha kell, ha nem.

Norbi produkciója megosztotta a zsűrit. Caramel és Dávid igennel szavazott. Papp Szabit nem győzte meg. Magdiból kijött az anya, úgy érezte, jelenleg túl sok lenne Norbinak a Megasztárral járó terhelés, ezért egy „érted, nem ellened” jellegű nemet mondott. Marics Peti némi tépelődés után viszont úgy gondolta, legyenek merészek, és legalább még egy kört adjanak a fiatal srácnak, ezért megadta a továbbjutáshoz szükséges harmadik igent. Én leginkább Szabival értek egyet. Nem mondom, hogy köze sincs Norbinak az énekléshez, de nagyon sok volt a hamiskás hang.

Ugyancsak megosztotta a zsűrit Barton Marci, aki úgy öltözött, mintha egy 60-as évekbeli hollywoodi musicalből lépett volna ki, és ennek megfelelően Elvist énekelt. Nem volt tökéletes, de végül nagy nehezen összejött neki a 3 igen. Gyakorlatilag Marics Peti vitte tovább a hátán, szájába adta, mit mondjon, és addig zaklatta Magdit, amíg be nem adta a derekát.

A végére hagyták a legjobbat. Tóth Abigél Evelin egy bántalmazó kapcsolattal a háta mögött érkezett, hogy kiénekelje a fájdalmát. Mint elmondta, a nehéz pillanatokban a zene adott neki erőt, és szeretne másoknak is segíteni az énekléssel.

Rúzsa Magdi ezzel summázta a produkciót:

„Szerintem megvan a nyertesünk.”

Összességében a Megasztár nem tudott sem önmagához, sem a konkurenciához képest markánsan újat hozni. Remélhetőleg a későbbiekben magára talál a műsor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Hunyadi-láz a TV2-n! Újabb műsorokat töröltek a sorozat sikere miatt
A történelmi sorozat népszerűsége továbbra is töretlen, már több mint egymillióan követték a TV2-n. A csatorna emiatt ismét műsorváltozást jelentett be, a Farm VIP újabb epizódja is elmarad.
F. O. - szmo.hu
2025. március 19.



A TV2 ismét műsorváltozást jelentett be a Hunyadi című sorozat miatt. A március 22-i, szombat esti program átalakul, ugyanis a Tények után újra levetítik a negyedik és ötödik epizódot. Emiatt a 18:55-kor kezdődő Tények Plusz, a Farm VIP aznap nem kerül adásba.

Ez már a második alkalom, hogy a valóságshow egy epizódját kihagyják a történelmi sorozat sugárzása miatt.

A Hunyadi János életét bemutató sorozat március 8-án indult a TV2-n, Kádár L. Gellért főszereplésével. A Bán Mór regénye alapján készült produkció már a premierhétvégén a nézettségi toplista élére került, és a múlt hétvégén is kiemelkedő eredményeket ért el: a sugárzott epizódokat több mint egymillió néző követte a TV2 Média Csoport csatornáin.

A sorozat sikere miatt a csatorna március 15-én ismét műsorra tűzte az első három epizódot, majd az esti órákban levetítette a negyedik és ötödik részt is. Akkor a Farm VIP egyik epizódját szintén levették a műsorról. Az új, hatodik epizódot március 22-én, 21 órától sugározza a TV2.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Mihályfi Lucáék Hófehérke felfogása nem biztos, hogy tetszene Dúró Dórának – Megnéztük A Nagy Duett első adását
Hét évnyi kihagyás után tért vissza a képernyőre a zenés celebshow. Hajós András kollégákat sérteget, Kasza Tibi viccesen őszinte, és van olyan páros, ahol az elvileg amatőr tag jobban énekel, mint némelyik profi.


Sosem értettem, hogy híres emberek miért tartják jó ötletnek elmenni egy műsorba, ami egyértelműen olyan képességekre épül, amelyekkel ők nem rendelkeznek. Magyarán: miért megy énekes műsorba az, akinek nincs jó hangja, és egészen nyilvánvalóan nem tud énekelni? Jó, tudom, pénzért, na de ennyire? Hajdú Pétert még megértettem, őt hírhedten nem érdekli, mivel kerül be a hírekbe. És ismerjük el, tényleg mindegy. Na de az amúgy tehetséges emberek miért vállalják ezt be?

Kész szerencse, hogy nem rendeznek sebész show-t celebekkel, szerintem egy csomóan azt is bevállalnák.

Bárhogy is van, hét év kihagyás után visszatért a TV2 képernyőjére A Nagy Duett, ami abból a szempontból kiemelkedik a hazai mezőnyből, hogy nem licenc műsor, hanem saját fejlesztés. Az ilyesmi ritka, mint a fehér holló.

Kicsit árnyalja a lelkesedésem, hogy a műsor hét évadának egyetlen fix embere Kasza Tibi. Jó, most csak gonoszkodom, Tibi mégis csak Toldy Máriához és a Kőbányai Zenei Stúdióba járt, ami azért nem rossz alap, és van a háta mögött annyi a popszakmában, hogy zsűrizhessen. Ízlésről pedig ugye nem vitázunk.

Rajta kívül még a műsorvezetők, Liptay Claudia és Tilla jelentenek némi stabilitást. Clau egy kivételével minden évadban szerepelt, hol Majkával, hol Tillával az oldalán. Abban az egy évadban pedig, amikor távol maradt, Tilla vitte egyedül a műsort.

Kasza Tibi mellé idén teljesen új zsűritársak érkeztek Szabó Zsófi, Horváth Tamás és Hajós András személyében.

A műsor celebshow, ahol egy-egy profi énekes vagy énekes színész („mester”) duót alkot egy olyan hírességgel, aki nem feltétlenül a zene terén alkotott kiemelkedőt (és persze akad olyan is, aki sehol).

Szabó Zsófi egyébként először zsűrizik tehetségkutató műsorban. Liptai Claudia gyorsan rámutatott, hogy aki A Nagy Duett zsűrijében ült hölgyként, eddig mindig teherbe esett – ami meglepő információ, és kíváncsian várom, ki mit hallott Balázs Klári eltitkolt gyermekéről. Akibe amúgy Hajós András szépen bele is rúgott, de erről majd később.

A műsor első duója, Nótár Mary és Aurelio Ricky Martin Maria című slágerét énekelte duettesítve. Habár Nótár Mary műfaja meglehetősen távol áll tőlem, annak idején a Sztárban sztárban kiderült, hogy remek énekesnő. VV Aurelióról is kiderült ez az elmúlt években. Az RTL valóságshowjában leginkább a „helikopterezéssel” hívta fel magával a figyelmet (akik lemaradtak volna, legyen elég annyi, hogy a rotor a lába között volt), aztán 2021-ben elítélték emberrablásért. De leülte, megbánta, jó útra tért. Higgyünk neki.

Most mindehhez kiderült az is, hogy nem tud énekelni, de legalább komolyan vette a feladatot, és beletette a munkát.

Engem kicsit nyomasztana, ha a legkeményebb munkával sem érném el azt a szintet, ami legalább elfogadhatónak nevezhető, például ezért hagytam fel a zongorázással.

Az ilyen típusú műsoroknak a legszórakoztatóbb eleme, ahogy a zsűri vért izzadva próbál véleményt mondani azokról a kollégákról, akikkel amúgy bármikor együtt találhatják magukat egy tévéműsorban vagy épp vidéki haknin. A nehézség persze csak akkor áll fent, ha nem akarják vérig sérteni az illetőt, de közben azért szeretnének szakmailag hitelesek maradni.

Legtöbbször elkerülő manőverekkel próbálkoznak. Ha arról beszélnek, hogy az illető mennyi munkát tett bele, milyen komolyan vette, mekkorát lépett előre magához képest, és mellé nagyon sokat vicceskednek, az általában azt jelenti, hogy az illető pocsékul énekel.

Azért Hajós megmondta az őszintét: „Egy férfi ha valamit elkezd, és az elejétől a végéig rossz, akkor is végigcsinálja.”

Erre Kasza Tibi is rácsatlakozott a maga módján, aki szerint,

ha Mary énekelt, olyan volt, „mintha egy film betétdala szólalt volna meg élőben. Amikor Aurelio szólalt meg, akkor meg egy katasztrófafilm.”

Aztán elmondta, hogy a zsűritagok megfogadták: az első adásban szigorúak lesznek, és nem adnak magas pontokat. Ehhez képest csupa 7-est osztottak, ami Aurelio énektudása tükrében, ráadásul adásindító produkciónál, kicsit optimistának tűnik. Egyedül Hajós pontozott keményen, aki a szívével hallgatja a produkciót, de a fülével pontoz. Szerintem is az 5 pont volt a reális.

L.L. Junior és Szorcsik Viki következett. L.L-. Junior pályafutása sem tartozik azok közé, amelyet nagyon szorosan követnék, viszont az Azariah filmben meglepően szerethető volt. Az Aerosmith-tól énekelték a Cry-t, gyerekkorunk nagy slágerét, némileg megbolondítva.

Viki elárulta, már rég vágyott rá, hogy megmutassa, van köze „ehhez”. Én is örültem volna neki. Egyébként kíváncsi lennék, ha valakinek a műsor és a szereplők ismerete nélkül megmutatnánk ezt a felvételt, mit tippelne, ki a mester.

L.L. Junior nem véletlenül rapper inkább. Nem mondom, hogy egyáltalán nem tud énekelni, de az biztos, hogy nem rock éneklésre termett. Viki hangjában jóval több dög volt, de ő sem volt elég jó.

Az egy dolog, hogy bizonytalanok voltak a hangok, betudhatnánk az izgulásnak, de a legnagyobb baj, hogy unalmasan adták elő a dalt. Még az sem segített, hogy időközben Viki ledobta a bőrkabátot.

Tibi szerint amit láttunk az „az amerikai milliomos románca az animátorral”. Horváth Tomi nálam jóval elégedettebb volt, arra tudok gondolni, hogy élőben talán hatásosabb volt a produkció.

Hajóst két meglepetése érte. Az egyik, hogy Vikinek a hangja az már énekhangnak nevezhető. És ez már pozitívum, bár éreztette, hogy azért van még mit dolgozni rajta. Talán ennél is jobban meglepte, hogy Juniornak is van. Összesen ők is 26 pontot kaptak, mint Aurelióék.

Sydney van den Bosch nevével már találkoztam a Dancing With the Starsban, de bevallom, Pető Brúnóra rá kellett keresnem. Annyira nem meglepő, hogy eddig nem tűnt fel a boomer-radaron, amennyire a netről kideríthető, eddig leginkább azzal tűnt ki, hogy Marics Petivel versenyzett az Ázsia expresszben és ugyancsak vele feltűnt a Zsákbamacskában is versenyzőként, majd műsorvezetőként is.

Egyik kedvenc Hungária slágeremet énekelték, a Casino Twistet. Ennek a párosnak érdekessége, hogy bár elvileg Brúnó lenne a mester, de saját bevallása szerint ő csak rappelni tud. Ez magyarázza, miért énekelt olyan gyengén. Azt mondjuk nem, hogy miért nem volt képes időben belépni az énekkel. Az első taktusokban végig kullogott a kíséret után.

Tilla meg is jegyezte, hogy időnként nem lehetett tudni, ki a mester és ki a tanítvány, de ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy Sydney annyira jó volt. Mondjuk ő legalább time-ban maradt.

A produkció tükrében végképp érthetetlen, miért konferálták fel Brúnót úgy, mint a 21. századi Fenyő Miklós. Egyrészt Fenyő Miklós generációja egyik legjobb énekese. Másrészt a Casino Twistet speciel Novai Gábor énekelte.

A zsűri viszont jól szórakozott, és úgy látszik, manapság ez is elég. Tibor szerint Sydney nagyon tüneményes és szerethető volt, de ez az összes pozitívum. Andrástól elhangzott egy merész mondat: „Biztosan tudom, hogy készül egy alkotmánymódosítás, amely szerint az ember vagy énekes, vagy nem.” Persze egy normális országban, normális időkben nem volna probléma, de a mai Magyarországon a TV2 képernyőjén...

A zsűri által kiosztott 23 pont így is a top 3-ba juttatta őket, igaz, csak is azért, mert ők voltak a harmadik produkció.

Következett a honi médiavilág kedvenc álompárja, akik a Krausz Gábor-Mikes Anna párost ütötték ki a képzeletbeli nyeregből a Dancing With the Stars őszi etapjában. Most fordult a szereposztás, ezúttal Mihályfi Luca lett Hegyes Berci mestere. Ennek megfelelőn egy modern Hófehérke feldolgozással érkeztek, ahol a Disney hercegnő ébreszti fel a koporsóban fekvő herceget, ráadásul a háttérben táncoló szakállas törpék egy része nő volt.

Reméljük, Dúró Dóra azért nem darálja le őket, bár ő talán még mindig nem tért magához a Hunyadi-sorozat leszbi jelenete után.

A Hol van az a lány Halott pénz által felturbózott változatát adták elő. Berci a korábbi amatőrökhöz – és Brúnóhoz – képest jobb volt, Luca viszont magához képest kicsit csalódást okozott. Az X-Faktorban tényleg fantasztikus énekléseket hallhattunk tőle, ez most nem volt az a szint.

Zsófi megfejtette a produkció alapján, hogy Luca és Berci nem véletlenül van együtt, és ő is szeretne egy ilyen herceget. Ehhez azért Lucának is lesz még talán néhány szava, de ez az ő dolguk. Hajós András ezen a ponton jegyezte meg:

„ha az együttlakás segítene az énektudásban, mostanra Klárika is tudna énekelni.”

Kicsit túlzásnak tűnik, Gyuri bácsiék meg most persze csinálják a fesztivált.

Az biztos, hogy Lucáéké volt eddig a legjobb produkció, ennek megfelelően mindenkitől 8 pontot kaptak.

Következett Déri Heni, aki hősiesen próbált jó képet vágni Győzikéhez, ami lássuk be, nem könnyű. Győzi szerencsére most a szerényebb arcát vette elő, elhatározta, hogy bizonyítani fog, elsősorban anyósának.

Némileg meglepett, hogy az RTL-es Fehér Krisztián Gyere kislány, igyunk valamit című dalát ötvözték az Acalari Bombával, ami Bangó Margit és Nádor Dávid slágere.

A legfőbb pozitívum: végre nem lehetett kétséges, hogy ki a párosból a mester. Dér Heni nagyon jó énekesnő. Egyébként Győzi sem volt rosszabb, mint Aurelio vagy Sdyney, és legalább tényleg jó hangulatot csináltak. Hajós szerint a legjobb, hogy Győző önmagát adta. Kicsit gonoszan megjegyezte: „A hangod semmit nem változott az évek alatt.” 26 pontot kaptak a zsűritől.

Geszler Dorottyától nem idegen a színpad, az éneklés annál inkább. Mestere Stohl András számos zenés produkcióban énekel – jó magam nem rég láttam a Mamma miában – és amikor esetleg nem megy úgy az éneklés, akkor is eljátssza.

A Bon-Bon együttes Holnaptól című dalát énekelték, aminek a klipjében hogy-hogy nem Geszler Dorottya szerepelt (az amúgy szintén remek színész, Kaszás Gergő oldalán). Stohl ide vagy oda, énekileg nem volt rendben ez a produkció, aminek Tibi és Tamás is hangot adott. Nem is értékelték túl őket. 23 pontot kaptak.

Visváder Tamás is olyan versenyző, akinek utána kellett néznem. Mint kiderült, vállalkozó, akik olyan műsorokban szerepelt, mint az Árulók (ebből emlékeznem kéne rá, de nem), a Farm VIP és a Nyerő Páros. Azt nem sikerült kiderítenem, pontosan mitől vált képernyős tényezővé.

Gondolom, az utóbbi években tapasztalt sikere egyáltalán nem függ össze azzal, hogy Vajna Tímea sógora.

A produkciónak azért volt két nagy előnye. Egyrészt Tamás Radics Gigit kapta partnernek, aki az egyik legjobb hazai énekesnő, és a Parno Graszt Már nem szédülök című dala talán a legjobb kortárs dal, amit a Petőfi Rádió hajlandó műsorra tűzni.

Egyébként Tamás sem énekel rosszul, a „tanítványok” között abszolút az élmezőnybe tartozik, és még kannázni is megtanult valamennyire. Az is igaz, hogy a szólama azért nem jelentett akkora kihívást énektechnikailag. 30 ponttal másodikok lettek a zsűri listán.

Schmuck Andor furcsa figurája a hazai közéletnek és médiának. Ha valaki megkérdezné, ki ő és mihez ért, nehéz lenne válaszolni. Hacsak nem úgy, ahogy Kiszel Tünde aposztrofálta önmagát: médiaszemélyiség. Akárhogy is nézzük, van benne valami szerethető, és legalább nem arcoskodik, mint oly sok nála jóval kisebb kvalitásokkal rendelkező celeb.

A nagyszerű Sári Évi oldalán elfogadhatóan hozták a Te rongyos életet. Évi remekül énekelt, Andor derekasan küzdött. Bár meg kell jegyezni, az ő robosztusságával és mozgáskultúrájával esélyes sem volt megközelíteni Rátonyi Róbert tánctudását. Igaz, nagy felelősség hárult rá: ha rálép Sári Évi lábára, gipszben viszik el az énekesnőt. Andor a fellépti díját jótékony célra adományozza, nyugdíjas otthonokat támogat vele. 28 ponttal a középmezőnybe kerültek.

Következett Lékai-Kiss Ramóna és Brasch Bence. A mester most is látható énekes produkcióban, a Pesti Színházban a Rémségek kicsiny boltjában tekintheti meg a publikum.

Ramit szokás leírni, mivel szappanoperában robbant be annak idején, és pechére még csinos is. De műsorról műsorra bizonyítja, hogy nem érdemtelenül van ott, ahol. Most énektudását villantotta meg, mert hogy az is van neki. Míg az eddigi – ének szempontból – amatőr szereplőknél mindig hozzá kellett tenni, hogy „ahhoz képest”, Rami némelyik mesternél is jobban énekelt. Ráadásul nagyon jó Bagossy Brothers dalt kaptak.

Érezhetően a zsűrinek és a közönségnek is az egyik kedvenc párosa, a műsor abszolút favoritjai. A zsűritől az est legtöbb pontját kapták, 36-ot.

Ezen a ponton már kezdett kicsit megviselni a maratoni hosszúságú műsoridő, vigasztalt, hogy már nem sok volt hátra.

Ezután Molnár Anikó és Nagy Feró lépett színpadra, utóbbi rögtön a felvezető filmben elsütötte azt a Kossuth-díjashoz méltó poént Anikónak, miszerint „én szívesen hegedülnék veled”.

Nem mondom, hogy AC/DC-t countrysan énekelni szentségtörés, de akkor legalább legyen jó. Feróék Thunderstruck feldolgozása azonban nagyon harmatosra sikerült. Sajnos be kéne látni a honi műsorkésztőknek, hogy Feró nem jó énekes. Feró egy valamennyire énekelni képes jó rockfazon, aki abban a műfajban, amit kitalált magának, jól működik a színpadon. Az, hogy manapság mennyire tekinthető még hitelesnek, azt hagyjuk. De tény, hogy vannak (voltak) olyan dalai és színpadi megnyilvánulásai, amik szerethetőek.

Arra viszont, hogy más előadók nagy slágereit adja elő, pláne feldolgozásban, alkalmatlan. Kivéve, ha a saját stílusára alakítja az adott dalt, mint anno a Pancsoló kislány esetében. 27 pontot kaptak, ami se nem sok, se nem kevés.

Volt vendégfellépő is, a Megasztár győztese, Gudics Máté érkezett egy dalpremierrel. Ezután következett az igazság pillanata. Mint sok hasonló műsorban, elsőként itt is választottak egy adásgyőztest. Mihályfi Lucáék örülhettek, ők már továbbjutottak. Ezután az utolsó 3 párosból egyet megmenthetett a zsűri. Különösebb indokot nem tudok rá, miért Feróékra esett a választásuk, de így történt.

A Stohl-Geszler és L.L. Junior-Szorcsik párosra újra indították a szavazást, és ezt a kört Buciék nyerték. Szorcsik Viki azóta több helyen is kétségeit fejezte ki a végeredményt illetően, de ezen sosem érdemes dühöngeni. Az ilyen műsorokban a tehetség és a teljesítmény meglehetősen hátul szerepel a fontossági sorrendben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Rekordott döntött a Demjén-film, ezt nézték meg a legtöbben a rendszerváltás óta a mozikban
A Hogyan tudnék élni nélküled? című filmet már 741 ezren nézték meg a mozikban. Ezzel átvette a vezetést a Futni mentem című filmtől.


December 12-én került a mozikba a Hogyan tudnék élni nélküled? című film, amelyben Törőcsik Franciska, Ember Márk és Marics Peti is szerepel. Az alkotás hatalmas siker lett,

már 741 ezren váltottak rá jegyet, amivel a rendszerváltás óta ez lett a legnézettebb magyar film

– számolt be róla a Médiapiac.

A Kormos Anett és Goda Kriszta forgatókönyvéből készült filmet Orosz Dénes rendezte, a producer pedig Kirády Attila volt. A történet 1994-be repíti vissza a nézőket, miközben Demjén Ferenc slágerei csendülnek fel. A produkció már az első hétvégén is rengeteg embert vonzott a mozikba, és azóta is tömegek kíváncsiak rá. A Filmforgalmazók Egyesületének adatai szerint pedig minden eddigi rekordot megdöntött.

A film megelőzte a korábbi csúcstartókat, a Miniszter félrelép és a nemrég első helyre került Futni mentem című alkotásokat.

Demjén Ferenc is elmondta a véleményét a sikerrel kapcsolatban.

„Vasárnap Kaposváron játszottunk, ahol telt ház volt, és már ott is éreztem a közönségen, hogy a Hogyan tudnék élni nélküled? több mint egy film, egy mozgalom lett. Hiszen rengeteg fiatal is ott volt, akik jöttek fotózkodni, autogramot kérni és a filmről beszéltek. Nagyon boldog vagyok, hogy a közönség ennyire megszerette ezt az alkotást”

– mondta a Blikknek.

Amikor arról kérdezték, hogy a nagy sikerre való tekintettel várható-e folytatás, sejtelmesen csak annyit mondott: „Nem vagyok illetékes ebben, de úgy tudom, van valami mozgolódás…”


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Több mint 8 millióra büntette Balázsékat a médiahatóság, számos szexuális utalás miatt
A hatóság szerint egy tavaly októberi adásban egy fogadás kapcsán számos közvetett és közvetlen szexuális utalást tettek. Ezzel megsértették a korhatári kategória-besorolás szabályait.


A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) nagy bírságot szabott ki a Rádió1-en futó Balázsék című műsora, mert az ismételten megsértette a műsorszámok korhatári kategóriába sorolására és közzétételének időpontjára vonatkozó törvényi előírásokat.

Az ominózus műsor kifogásolt része 2024. október 24-én reggel 6 óra 3 perctől volt hallható. A Balázsékban a műsorvezetők

„egy fogadás kapcsán számos közvetett és közvetlen szexuális utalást tettek”

- írja közleményében az NMHH.

A közzétett adással szerintük a műsor ismét megsértette a médiatörvény kiskorúakat védő rendelkezéseit.

A Médiatanács azzal indokolta a döntést, hogy a Rádió1 a tizenkettes karikás III. korhatári kategóriába sorolta a Balázsék műsorát, holott az legalább 16 éven aluliak számára nem ajánlott, vagyis a IV. korhatári kategóriába sorolható volt.

Mégpedig azért, mert „közvetlen és közvetett szexuális utalások, valamint a közönséges, trágár nyelvhasználat” volt hallható a műsorban korán reggel.

„A műsorszámok korhatári kategóriába sorolására és sugárzási időpontjára vonatkozó törvényi előírások megsértése miatt

a Médiatanács 7 millió 150 ezer forint bírságot rótt ki a médiaszolgáltatóra,

a Radio Plus Kft.-re, és a jogsértés tényéről szóló közlemény közzétételére is kötelezte. A jogsértés ismételtségére tekintettel a médiaszolgáltató vezető tisztségviselőjét 175 ezer forint bírsággal sújtotta a testület” - írta az NMHH közleményében.

via Sassy.hu


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk