KULT
A Rovatból

Hullanak a tinédzserek, ömlik a vér – A félelem utcája: A bálkirálynő vérbeli horrorként, de pocsék színészi játékkal támad

Lehet imádni, lehet utálni a Netflixet, de az biztos, hogy konzisztensen adja nekünk a tartalmat. Ha van egy franchise, amit meg lehet fejni, egy biztos: a piros streamingszolgáltató ott fog állni a tehénke mellett kezében fémvödörrel.
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. május 24.



Robert Lawrence Stine, vagy ahogy többen ismerhetik R.L. Stein amerikai író. Könyvei hatalmas sikerűek világszerte. Neki köszönhetjük a Libabőr, a Rotten School, a The Nightmare Room és a Fear Street horror regényfolyamokat is. Magyarul a Libabőrrel találkozhattunk csak, pedig külföldön a Fear Street/A félelem utcája széria is nagy sikernek örvend.

Ezután érkezett a Netflix és jól megvásárolta a Fear Street jogait.

A több mint 51 regényből álló tinihorrormaszlagot fogták, kiválasztottak három menőn hangzó címet, és 2021-ben ráfűztek egy horroreseményt mely a nyári szünetben érkezett hetente. Inkább érdekes volt, mint hatásos, de valószínűleg működött, mert 2025-ben érkezett is a folytatás: A félelem utcája: A bálkirálynő!

A három részes horrort anno egy boszorkányos történetszálon vezették át, nem volt rossz, de nem éreztem az igazinak sem – felvizezett „horror light”-nak nevezném. Akik nem igazán szeretik a zsánert, vagy ez volt az első találkozásuk vele, azok a nézők lehet, hogy jobban értékelték. Visszafogottabb volt a vérmennyiség, de azért annyit próbáltak csavarni a zsáneren, hogy legyen benne valami egyedi. A bálkirálynőre is ezt gondoltam, egészen addig, amíg egy kibelezett áldozat a belsőségeit a kezében el nem kezdett sétálni a kamera felé.

Hát itt nem szerénykedtek a vérrel és a vérengzéssel. Itt kérem a tinik hullanak, mint a legyek és ez sokat dob, az amúgy nem túl magas mércén.

Ez egy kő egyszerű „whodunnit” slasher. A „whodunnit” az a típusú nyomozós film, amiben a főszereplőnknek ki kell találni ki is a gyilkos a szereplőgárdából. A slasher rész pedig annyit tesz, hogy van egy maszkos gyilkos, aki darabolja a fiatalokat. Természetesen mindig akad egy „utolsó lány”, akinek egyetlen esélye a túlélésre, ha végül szembe száll az üldözőjével. Aki látott már Péntek 13, Halloween vagy Sikoly-filmet, az a látottak alapján semmin sem fog meglepődni.

Főszereplőnk Lori (India Fowler) egy tinilány, aki szeretne családi „örökségétől” megszabadulni és megmutatni az igazi önmagát, ő szeretne lenni az 1988-as évfolyam bálkirálynője. Ezt persze nem egyedül ő szeretné. Az évfolyamból még van öt lány, a „Farkasfalka”, akiknek ugyan ez a céljuk – gyakorlatilag egy 18+ -os Bajos csajok. Mint a nevük is mutatja, van egy alfa köztük, Tiffany (Fina Strazza), aki mindenen és mindenkin keresztülgyalogol, hogy ő lehessen a királynő. Ebben nem csak gyönyörű és felszínes barátai, de szülei is támogatják, Nancy (Katherine Waterston) és Dan (Chris Klein).

Innentől a történet átmegy tipikus slasherbe, unalmas kamasz mellékszálakkal. A szereplők közti interakciók annyira hitelesek, mint O. J. Simpson a tárgyalásán.

Minden, ami nem közvetlenül a testek darabolásáról szól félrement A bálkirálynőben. Mondjuk nem meglepő, mert az előző három film is legalább ennyire blőd butaság volt, csak itt legalább a vér folyik. És bizony folyik, ömlik, bugyog és bugyorog. Minden gyilkosság egy kicsit visszahozza a régi Péntek 13-as életérzést. Akinek a 2023-as Hullaadás tetszett, kb. olyannak lehet elképzelni, csak jóval gyengébb színészekkel.

Apropó, színészek. Mindenki gyönyörű, divatos és felszínes. Színészkedni ugyan nem annyira tudnak, de legalább tényleg szépek. A büdzsé jelentős része nem a castingra ment el, hanem a zenei jogdíjakta. Na de nézzük a szereplőket: India Fowler alapvetően jól működő utolsó lány, sikít, menekül, teszi a dolgát. A többi tini is jelen van és szépek.

Egy két veterán színész dob a hangulaton, Chris Kleint mindig jó látni valamiben, Katherine Waterston nálam néha betalál, néha viszont rettenetesen irritál, itt működött.

A gyilkos egyébként kellően túljátssza szerepét, maga a rejtély, hogy ki a gyilkos, szerintem nagyon gyenge, egy ponton lelőnek egy fordulatot, amit inkább a végére kellett volna hagyni, mert így egyértelművé vált a kiléte. Van természetesen egy nagy csavar, amit kilométerekről látni. Minden kicsit klisés, igazából azok, amik egy slashernél kötelező elemek jelen vannak.

Nem fog senkit meglepni A bálkirálynő, de kellemes kis slasher péntek estére. Randifilmnek elmegy, Netflix színvonal alapján nézhető alkotás. Nekem jobban bejött, mint a sorozat eddigi részei, valószínűleg a vérengzés megjelenése miatt.

A film humora se rossz, a megszokott tini cuccokon kívül azért van egy-két rejtett gyöngyszem, amin jót lehet mosolyogni.

Például, hogy főszereplőnk anyja Rosemary és többször megjegyzik neki, hogy bizony ő Rosemary gyermeke, aki nem tudja miről van szó, sürgősen pótolja az 1968-as Roman Polanski filmet ezen a címen. Jobban jár, mint a Fear Street bármelyik darabjával.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!


Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.

A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.

S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.

Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.

Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.

Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.

A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).

Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.

Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.

Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.

A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.

Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.

E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk