KULT
A Rovatból

Elmarad jövőre a Red Bull Pilvaker

Szünetet tartanak, hogy 2019-ben még nagyobbá nőjenek. Részletesen megindokolták a döntést.


Jövőre biztosan nem lehet majd a Red Bull Pilvakerrel ünnepelni az Erkel Színházban, az előadás-sorozat szünetet tart, de ez nem jelenti azt, hogy el is tűnne a 2018-as évre.

Aki egy kicsit is ismeri és szereti a Red Bull Pilvakert, annak 2017 tavaszán már nem volt kérdés, hol szeretné március 15-én azt kiáltani: „Szabadság, szerelem”. Évről évre egyre többen érdeklődnek a rendezvény iránt, 2012-es indulása óta olyan nagyra nőtt a produkció, hogy az Erkel Színház csupán a töredékét képes kiszolgálni annak az óriási érdeklődésnek, ami A szavak forradalmát övezi.

Idén háromszor futott telt házzal a show, a több mint 3500 jegy pedig nem egészen öt perc alatt fogyott el a három alkalomra.

Bátran mondhatjuk, hogy ez a sebesség egy teljes mértékben magyar produkció esetében abszolút egyedülálló. Ez pedig a szervezők elmondása szerint óriási felelősséggel is jár.

Annyira nagy felelősséggel, hogy

úgy döntöttek, 2018-ban egy évre leteszik a lantot, hogy 2019-ben új koncepcióval térhessenek vissza. A cél, hogy még többen élvezhessék a helyszínen, élőben az előadásokat.

Ám a Pilvaker addig sem pihen: már most folynak a 2019-es produkció előkészületei, hiszen az alkotók azt szeretnék, ha másfél év múlva a Red Bull Pilvaker maximálisan megfelelne a rajongók elvárásainak - ez pedig rengeteg munkát jelent.

pilvaer3

„A Pilvakert sosem csak úgy hirtelen dobtuk össze, közel 8 hónapos szervezési folyamat előzi meg a rendezvényt egy 30 fős csapat részvételével. A legtöbben azt hiszik, hogy néhány hét alatt összeáll ez a show nagyjából magától. Jó lenne, ha ilyen könnyű lenne, de hogy elkészüljenek a dalok, a klipek, a színpad, a látvány és még baromi sok más elem, ahhoz hatalmas stáb és rengeteg idő szükséges. Ennyi melóra a Pilvaker indulásakor nem számított senki, akkor még egyszeri alkalomról volt szó, azóta viszont rendesen kinőtte magát a kezdeményezés, sőt, mióta a Szavak tananyag lett, sokkal felelősebben gondolkodik mindenki a csapatban” – mondta Szabó Simon, a Red Bull Pilvaker rendezője.

Nagyon összetett feladat ennyi embert összefogni, a fellépők ugyanis az évek során egyre elfoglaltabbak lettek, az évi legalább 120-150 élő koncert mellett nem egyszerű összeegyeztetni az előkészületeket az állandó zenekari elfoglaltságaikkal.

„Amikor először kerültünk a Pilvaker közelébe, még közel sem volt annyi fellépésünk és egyéb kötelezettségünk, mint most, és már akkor is nehezen tudtunk mindig ott lenni, ha éppen szólított minket ez a projekt”

– mesélte Fluor Tomi. „Meglehetősen nehéz ügy ez, mert a versek átdolgozása, a stúdiózások, a klipforgatások, a másfél hónapos próbafolyamat más-más csapatokból emel ki tagokat, akiknek azonkívül, hogy teljesen eltér az időbeosztása, más az elképzelése a képviselt zeneiségről, imidzsről, más fér bele. Arról nem is beszélve, hogy a lehető legkülönbözőbb habitusú előadókról van szó.

Kár lenne tagadni, nehéz velük, vagyis velünk. Az meg megint egy más probléma, mégis érinti a Pilvakert, hogy az érdemi munka éppen abban az őszi-téli időszakban zajlik, amikor az ember túl van a szokásos nyári fesztiválőrületén, teljesen hulla, szeretne kicsit pihenni, töltődni valamennyit, mielőtt nekiáll a saját anyagainak egy újabb húzós év előtt. De mégis összekapjuk magunkat, megyünk és csináljuk, mert nagyon szeretjük! Bár azt nem bánjuk, ha most kapunk egy kis időt a szusszanásra...” – tette hozzá.

pilvaker2

Deego, aki bő 15 éve meghatározó alakja a magyar rapzenének, más okokból (is) imádja a projektet: „Egészen hihetetlen, hogyan hajtja a Pilvaker a fiatalabbakat az irodalom felé, iszonyúan sok pozitív visszajelzés érkezik diákoktól, akik sokkal könnyebben tanultak verseket, és tanároktól, akik látják, hogy mennyivel nyitottabbak a tanítványaik a költészetre. Ez eszméletlen jó érzés! Szerintem nincs olyan közöttünk, aki ne lenne erre büszke. Az is látszik, hogy a rap műfajának előtérben tartásához is bőven hozzájárul a Pilvaker, vannak, akik a közös dalaink hatására kezdtek el rappelni, tehetségesek is, és nagyon jó lenne, ha ez még éveken keresztül így maradna!”

Ha a Pilvaker-csapaton múlik, ez így is lesz. Ugyan a Pilvaker 2018-ban nem egy színházi produkció formájában tér vissza, hanem úgy, hogy a közönséget még annál is jobban bevonja "a szavak forradalmába" - de hogy pontosan hogyan, az egyelőre titok. Az viszont elmondásuk szerint teljesen biztos, hogy mindenki készülhet, aki a betűk jó barátja és a szó bizalmasa.

A jövő év egyébként több meglepetést is hoz majd a rajongók számára, 2019-ben pedig minden eddiginél erősebb programmal tér majd vissza a show - ígérik a szervezők.

A Red Bull Pilvaker tehát egyáltalán nem tűnik el, nem lett füstbe ment terv, hanem valami igazán naggyá válik 2019. március 15-én. "És addig is igyekszik talpra állítani a magyarokat, úgy, ahogy eddig. Tiszta szívvel" - zárul a közlemény.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!


Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.

A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.

S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.

Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.

Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.

Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.

A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).

Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.

Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.

Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.

A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.

Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.

E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.


Link másolása
KÖVESS MINKET: