KULT
A Rovatból

Ilyen a Die Hard a középkorban: A hercegnő – filmkritika

A vietnámi származású Le-Van Kiet a Disney+-on bemutatja, hogyan kell egy jó csajos akciófilmet készíteni.

Link másolása

Számomra is meglepetés volt, de A hercegnő borzasztóan szórakoztató, középkori akciófilm lett. Nem gondoltam volna, hogy a Disney+ főoldalán Joey King főszereplésével ajánlott kosztümös film megfog, de az első percben elkapott és 90 percig nem engedett szorításából.

A film nem teketóriázik, elkezdődik és 200%-on pörög, repkednek a testrészek, szúródnak a szemek és törnek a csontok.

Filmünk hercegnője, nem a szokásos „Disney-princess”,

őt ázsiai harcművészek edzették és ha kell, a kis 50 kilós Joey King elkeni a 100 kg-os páncélos lovagok száját. Sok vér folyik, fel kell készülni egy erős 16-os korhatárra.

Rengeteg alapanyagból kölcsönöz Kiet filmje, de mindezt tisztelettel teszi. A hercegnő egész első harmada, a Drágán add az életed, csak minden sallang nélkül, egyszer csak jönnek a rosszfiúk és mindenképpen meg akarják ölni főhősünket. Egy célja van McClane középkori női megfelelőjének: eljutni a torony aljába és megmenteni a családját. A „szereztem egy géppisztolyt” jelenetet is sikerült megidézni, csak itt egy kard a harci eszköz, de a liftaknában való átugrós részt is láthatjuk, csak várfallal. Ez egy kellemes egy helyszínen játszódó, bujkálós, lopakodós akcióremek.

Az egész cselekményt áthatja a keleties harcművészet világa.

Főhősünk is ebben nevelkedett, illetve maguk az akciójelenetek is a hongkongi akciófilmek stílusában készültek. Mindig van egy központi tárgy, vagy jellegzetes szoba, ahol harcolnak, vagy ami körül megy a halálos „tánc”, a hercegnő is olyan, mint Jackie Chan, minden tárgyat felhasznál maga körül a túlélés érdekében.

Nagyon látványosak az akciók és az alapból kimondottan törékeny Kingről is elhisszük, hogy hiába van ellene 20 páncélos lovag, nem ő van hátrányban.

Amilyen jól sikerültek a kaszkadőrmutatványok, a praktikai effektek, sajnos annyira gyengék lettek a vizuális trükkök.

Ezekre érezhetően nem volt elég pénz, szerencsére nincs belőlük sok, de amikor látjuk őket, akkor nagyon kilóg a lóláb. Egy lovag felgyújtása például kimondottan furán néz ki. Még a TV képernyőjén is olyan, mintha egy 2005-ös videojátékot néznénk. A díszletek teljesen megfelelnek a funkciójuknak, semmi kiemelkedő, viszont remek hátteret ad a középkori stílus ennek a Die Hard-os történetnek. Látszik, hogy streamingre készült, de a kisebb büdzséből is kihozták a maximumot.

A filmet a Die Hard mellett talán a 2012-es Dredd-hez tudnám még hasonlítani. Egyrészről főszereplőnk nagyon hasonlít Alex Garland Dredd bírójához - egy egyszemélyes hadsereg, aki darálja az ellenfél katonáit - másrészről ahogyan Dredd arcát sem látjuk soha, úgy a karakterünk nevét sem mondják ki, ő a film végéig „csak” a hercegnő.

A névtelen hős toposza egyébként teljesen illik az alapanyaghoz.

A tempó irdatlan, a harcjelenetek jól átláthatóak, minden pillanatban élvezhetőek, a játékidő tökéles, talán egy 10 perc volt, amíg a film kicsit leült, hogy a néző levegőt tudjon venni.

A többi szereplő nem igazán nyújt emlékezetes pillanatokat. A hercegnő családja teljesen jellegtelen, jelen vannak, de semmi egyéb szerepük nincs. A főgonosz Dominic Cooper egy nagyon jó színész, mégis ebben a filmben, mint főgenyó elég lapos.

Az Olga Kurylenko által játszott ostorral harcoló gonosz karakter is több teret kap a történetben, mint a trónbitorló gonosz.

Főszereplőnk tanítómestere az események során végig hátra kötözött kézzel figyel, miközben tanítványa és a hercegnő tizedeli a sereget. Gyakorlatilag, hasonlóan a királyi családhoz inkább díszlet, mint karakter. Természetesen ez nem vesz el semmit a film robogó élményéből.

Csak ajánlani tudom a Disney+ újdonságát. Akik kicsit érzékenyebbek a mai nagyon „voke” társadalomra, vagy a középkori történelmi hűségre, azok lehet sok esetben fogni fogják a fejüket, de

ha úgy tekintünk A hercegnőre, mint egy szórakoztató délutáni akciófilmre, akkor nem fogunk mellé.

Egy nagy költségvetésű Xena-epizódnak tűnik, de sokkal több van benne. Nem győzöm hangsúlyozni, szórakoztató, látványos, korhatáros móka, ha van Disney+ előfizetésetek, egy esti filmezésnél A hercegnővel nem fogtok mellé.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
36 évesen meghalt Ferich Balázs, Azahriah és a Wellhello menedzsere
A Supermanagement társtulajdonos-ügyvezetője csütörtök hajnalban halt meg hosszú betegség után. Barátja és üzlettársa megható sorokkal búcsúzott tőle.

Link másolása

Hosszú betegség után csütörtök hajnalban meghalt Ferich Balázs, a Supermanagement nevű kiadó-menedzsment társtulajdonos-ügyvezetője, a Blind Myself nevű magyar metálzenekar korábbi basszusgitárosa - írja a Forbes. A zenei szakember 36 éves volt.

A 2016-ban alapított Supermanagement a hazai piac egyik legsikeresebb szereplője, akik olyan magyar előadókat menedzselnek, mint a Wellhello, a Follow the Flow, az Anna and the Barbies, Dzsúdló, Desh és Azahriah.

Ferich Balázsról a Supermanagement másik alapítója, Tóth Gergő búcsúzott a Facebookon.

„2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez”.

Tóth felidézte, hogy a Cloud 9+ az első banda, amit együtt menedzseltek, és nagy kockázatot vállaltak, amikor megalapították a saját cégüket.

„Balázst imádták az előadóink, kollégái. Über-maximalista volt a melóban, nem elégedett meg sosem a második hellyel. Folyamatosan azon agyalt, hogyan lehetnénk még jobbak és jobbak. Bazsinak hatalmas szíve volt. Imádta a gyerekeit és feleségét, Dittát, a legjobb apuka volt, akit valaha ismertem.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Az egész hazai sztárvilág gyászolja a 36 évesen meghalt Ferich Balázst: „Mérhetetlen fájdalom”
Tóth Gabi, Czutor Zoltán és a Carson Coma is kifejezte együttérzését. A Supermanagement társtulajdonos-ügyvezetője csütörtök hajnalban halt meg hosszú betegség után.

Link másolása

Az egész hazai zenei világ gyászolja a 36 évesen meghalt Ferich Balázst, a Supermanagement nevű kiadó-menedzsment társtulajdonos-ügyvezetőjét.

A zenei szakember számos hazai sztárnak, köztük Azahriah-nak, a Wellhellonak és Dzsúdlónak volt a menezdzsere.

Ferich Balázsról a Supermanagement másik alapítója, Tóth Gergő megható sorokkal búcsúzott a Facebookon.

„2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez.”

A Supermanagement Facebook-oldalán csütörtök délután közzétett bejegyzésére azóta több mint ezer hozzászólás érkezett, köztük számos hazai sztár is kifejezte a részvétét. A Carson Coma zenekar egy fekete szívvel fejezte ki együttérzését, az AWS gitárosa, Brucker Bence pedig egy érzelmes üzenettel köszönt el Ferich Balázstól.

„A folyamatos profi és maximalista hozzáállásod mindig irigyeltem és nagyon nagy hatással volt rám! Ha nem ismerlek, bizony nem lennék ott ahol. Mindig emlékezni fogok rád!”

- írta többek között a zenész.

„Őszinte részvétem” - írta a hozzászólások között Azahriah gitárosa, Szabolcsi Fészek.

„Őszinte részvétem Gergő, sok erőt a családnak mérhetetlen fájdalom…” - írta Tóth Gabi.

„Végtelenül sajnálom, sok erőt kívánok Gergő!” - üzente megrendülve Czutor Zoltán.

Antal Timi énekesnő egy korlátozott ideig elérhető Instagram-sztoriban, egy fekete-fehér fotóval emlékezett meg, a képhez pedig azt írta:

„Ég Veled, Balázs!”

via Blikk


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Teljes a káosz: az RTL úgy cserélgeti a főműsoridős műsorait, hogy erről már nem is szól
Teljes a fejetlenség a csatornánál, néhány nap alatt két fontos műsor ismétlése is csődöt mondott. Így hétköznap este ismét jöhetnek a pajkaszegiek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Ember legyen a talpán, aki követni tudja az RTL hétköznapokat érintő műsorváltozásait. A csatorna láthatóan nem tudja, mihez kezdjen Az álommeló második évada utáni sávval, ahol egyre-másra bedőlnek a korábbi műsorok ismétlései.

A március 25-én indult álláskereső reality után először a Gólkirályság első évadát ismételték, elfogadható eredményekkel, írja a Sorozatwiki. Április 8-tól Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban első évadát tűzték műsorra ugyanott, katasztrofális nézettség mellett.

Ezért most hétfőtől ebben az időpontban a Házasodna a gazda tavaly őszi, 6. szezonjának ismétlését kezdték el, ami két nap után szintén beleállt a földbe. Így péntektől, vagyis április 20-tól inkább egy újabb bőrt lehúznak Pajkaszeg lakóiról, és elkezdik A mi kis falunk hatodik szezonjának újravetítését.

A magyar sorozat után az RTL Híradó – Késő esti kiadás 10 perccel korábban, 22:40 helyett, 22:30-kor lesz látható a csatornán. Ezt követően a Gyilkos elmék 23:15 helyett, 23:05-kor kerül majd képernyőre.

A műsorváltozás a szombati és a vasárnapi napokat nem érinti.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Eltemették Tordy Gézát
Ernyey Béla közös emlékeket idézve búcsúzott Tordy Gézától. Óriási szívű, nagystílű ember volt - mondta. A Vígszínház társulata nevében Lukács Sándor színművész búcsúzott.

Link másolása

Családja, barátai, pályatársai, tisztelői kísérték utolsó útjára Tordy Géza Kossuth-díjas, kétszeres Jászai Mari-díjas színművészt, rendezőt, érdemes és kiváló művészt, a nemzet színészét, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját csütörtökön Budapesten, a Farkasréti temetőben.

A 85 éves korában, március 30-án elhunyt színművész búcsúztatásán elsőként a jövő színésznemzedéke nevében Szőcs Artur mondott beszédet. A színész-rendező felidézte, hogy Tordy Gézát még színművészetisként ismerte meg, majd 15 évadot dolgoztak együtt. Kiemelte: Tordy Gézát ízig-vérig érdekelte a színházcsinálás, fontos volt számára a csapatmunka.

Ernyey Béla közös emlékeket idézve búcsúzott Tordy Gézától. Óriási szívű, nagystílű ember volt - mondta a művészről, akivel 1963-ban találkozott először, és akihez élete leghosszabb barátsága fűzte.

A Vígszínház társulata nevében Lukács Sándor színművész búcsúzott, színészkollégája játékát és közös munkáikat idézte fel. Mint mondta, Tordy Gézában nagy erők lakoztak, nagy dühök és nagy szenvedélyek.

A színészet illanó pálya - fogalmazott. A kincs az az üzenet, amelyet át tudunk adni úgy, hogy a lelkekben minél tovább megmaradjon. "És te, Gézus, ezeknek az üzeneteknek katartikus átadója voltál" - mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET: