Cinego: a nappalinkig szállítja nehezen elcsíphető filmekkel az art mozik kínálatát az új magyar streamigoldal
Mozit nyitni hatalmas befektetés és kockázat, vidéki városokban a művészmozik egy-két kivétellel szinte mindig önkormányzati fenntartásúak.
Ha új művészmozik nem is fognak tucatszámra nyílni, reméljük, hogy a meglévő, mainstream filmeket vetítő mozik kínálatában fokozatosan több artfilm fog megjelenni. És azokra az emberekre is gondolni kell, akik lehetőség hiányában nehezen jutnak el egyáltalán bármilyen moziba. Reméljük a Cinegóval nekik is segíteni tudunk.
Elképzelhető, hogy a weboldal mellett alkalmazás is készül majd a Cinegóhoz?
Folyamatosan tervezzünk fejlesztéseket az oldalhoz, mobilos és okosTV alkalmazás is tervben van, de ha a meglévő okosTV tud kezelni böngészőt, akkor most is fut rajta a Cinego. Emellett Airplayjel és Chromecasttel már most is lehet nézni a filmeket.
Ha jól tudom, amellett, hogy a Cinego ügyvezetője vagy, a Mozinet filmforgalmazónál is dolgozol, illetve 2015 óta a Magyar Art-Mozi Egyesület alelnökeként munkálkodsz. A filmek világán belül hogyhogy a művészfilmek szeglete szippantott be a legjobban?
Igen, ha épp nincs világjárvány, és a mozik nyitva lehetnek, akkor én alapvetően mozifilmek forgalmazásával foglalkozom a Mozinetnél. Rég kezdődött ez a rajongás, a középiskolám a Puskin mozitól két percre volt, sokszor mentünk suli után oda mozizni, illetve aztán a Tabánba is, mert akkoriban vetítettek nagy klasszikusokat, mint például a Hét szamurájt vagy a Tükör által homályosant.
Ha választani kéne 3 filmet, amit az olvasóknak ajánlasz a mostani kínálatból, mik lennének azok?:)
Természetesen nehéz kérdés, mert legszívesebben a Cinego egész kínálatát ajánlanám, de próbáljuk meg:
Élősködők – az első nem amerikai film, ami elnyerte a Legjobb film Oscar-díját, ezzel filmtörténelmet írt. Egy éve mutatták be Cannes-ban, ahol el is vitte az Arany Pálmát. Az elmúlt egy évben ezzel a filmmel foglalkoztam a legtöbbet, és elképesztő jó érzés látni, milyen sikereket ért el.
A négyzet – Abszurd, kínos, szórakoztató. Mindenkinek ajánlom, aki mondta már múzeumban kortárs alkotásra, hogy ezt ő is meg tudja festeni, és persze főleg azoknak, akik egy ilyen megjegyzésre kiakadnak.
Arcélek, útszélek – Generációk találkozása egy különös dokumentumfilmben, Franciaországon keresztül. A tavaly elhunyt Agnès Varda, a francia újhullám egyik legfontosabb alkotójának utolsó előtti filmje. A társrendező fotós JR-rel házfalnyi portrékat készítenek gyönyörű francia falvak falára, közben pedig betekintést nyerhetünk a helyiek életébe is.