hirdetés

KULT
A Rovatból
hirdetés

Budapesten jártak a szexről mesélő nénik

"Azért nem szégyelltük, mert nem volt hazugság semmi." . mondták a Szerelempatak szereplői. Láthatjátok nálunk a filmet is!
Szegedi Éva, Fotók: Huszár Boglárka - szmo.hu
2014. május 01.

hirdetés

Magyar dokumentumfilm már régen aratott ekkora sikert, mint a Szerelempatak, amelyben hihetetlen őszinteséggel és nyitottsággal vallanak szépkorú erdélyi nők és férfiak a szerelemről és a testiségről. Az HBO támogatásával készült alkotás januárban a 25. Trieszti Filmfesztiválon is tarolt: nemcsak a legjobb dokumentumfilm díját nyerte el, hanem megkapta az Espansioni Egylet díját is.

Hónapok óta téma itthon a Szerelempatak, kortól és nemtől függetlenül. A nézők azonnal szívükbe zárták a film szereplőit. Közülük ketten, Both Veronka és Török Julianna 13 órát utaztak vonaton azért, hogy a találkozzanak a budapesti közönséggel. Április 30-án este Budán, a Hagyományok Házában a filmvetítés és a csíki táncház után adott nekünk interjút nekünk Both Veronka néni és Sós Ágnes, a film rendezője és társproducere.

VIDEÓ: Itt megnézhetitek az egész filmet

szerelempatak-hbogi-13

hirdetés

szerelempatak-hbogi-4

"Már nem tudom, honnan jött az ötlet" felelt kérdésünkre Sós Ágnes. "Eddig 20 filmet forgattam, mindenféle témával foglalkoztam. Amikor kitaláltam, mit szeretnék, végiggondoltam: oké, de beszélnének a nénik a szerelemről, a szexuális szokásokról? Hogyan lesz abból film? Magyarországon kezdtem a munkát, ám végül nem maradtak a filmben magyarországi szereplők. Erdélyben jártam, ott találkoztam Dr. Balázs Lajos néprajzkutatóval, ő segített abban, hogy eljussak az első szereplőhöz, Veronka nénihez. Onnantól már Veronka nénivel kerestem a film többi lehetséges szereplőjét."

szerelempatak-hbogi-2

Both Veronka néni kedvesen mosolyog. "Ági nagyon aranyos volt. Legelőször hozzám jött, mivel a professzor, Balázs Lajos, aki írt vagy 3-4 könyvet, 30 évvel ezelőtt kezdett hozzánk járni, Ágit hozzám igazította. Ági bemutatkozott, mondta, hogy csinál egy dokumentumfilmet. Megkérdeztem, miről fog szólni. Ő azt mondta, hát az itteni emberek sorsáról, életéről. Úgy igaz, úgy kezdte, hogy filmezte, amint hagymát palántáltam, két nagy gumicsizmában az állatokat intéztem. A filmben is van egy szekér, ahogy rakom."

szerelempatak-hbogi-7

"Eddig senki nem merte feltenni ezeket a kérdéseket filmen, ezért mindenki azt hiszi, hogy a legnehezebb szóra bírni ezeket az embereket" - árulta el Sós Ágnes. "Pedig ez a legkönnyebb, előfordul, hogy elég rá öt perc. Talán azért, mert érezték a feléjük irányuló szeretetet. Talán, mert jó a humorérzékük. Talán, mert ez a szakmám."

Sós Ágnes

1991-ben kezdett dokumentumfilmeket készíteni. Filmjeiben szeret a szereplői életének mélyére ásni, láttatni az okokat és a motivációt. Bensőséges témákat dolgoz fel, ám soha nem lépi át a személyességnek egy határát, soha nem válik tolakodóvá.

Akár több évig is kíséri szereplői életét, amíg összeáll a film nyersanyaga. Hét évig készült a Láthatatlan húrok – A tehetséges Pusker nővérek című filmje egy kecskeméti születésű hegedűművész testvérpár életéről. Éveken át kísért fiatal római katolikus és görög katolikus papokat, hogy elkészüljön az Őrült szerelem ez című alkotás. A Szerelempatakhoz három éven át forgatott.

"Minden filmem ilyen őszinte és közeli. Persze én is izgultam, néha görcsben volt a gyomrom, de nagyon könnyű megnyitni az embereket, ha őszinte vagy, kíváncsi vagy, szeretet és bizalom van benned és bennük."

szerelempatak-hbogi5

"Megmondom őszintén, a legnehezebb az volt, hogy ki kellett mondani mindent, meg kellett nyílni. Mi eddig titokban tartottuk ezeket a dolgokat" - mondta Both Veronka. "Szégyelltük, a vallásosságunk miatt. Utána a faluban volt, aki jót mondott, volt aki rosszat" - tette hozzá Török Julianna.

A film fő helyszíne

Romániában, Hargita megyében találjuk Csíkszentdomokost, 29 kilométerre a megyeszékhelytől, Csíkszeredától. A szomszédos Szenttamással már összenőtt. A magyarajkú falu Felcsík legnépesebb települése. A lakók erősen őrzik hagyományaikat és nyelvüket.

szerelempatak-hbogi-3

Veronka néni megosztotta velünk, hogyan reagáltak a falubeliek a filmben látottakra. "A 85 százalékának pozitív véleménye volt, gratuláltak. 15 százalékának volt negatív véleménye. Azt kérdezték, hogy jaj, nem szégyelltük ezt kimondani? Azért nem szégyelltük, mert ez így volt a valóság, nem volt hazugság semmi. Így éltünk. Amikor összekerültünk, akkor persze mondogattuk egymásnak, hogy így volt, úgy volt, Ági kérdezősködött, aztán úgy megnyíltunk, s mondtuk. Egymás közt addig csak annak mondtuk, akiben úgy megbíztunk. Amikor mi fiatalok voltunk, a szexről úgy tudtuk, hogy az csak szükség. A szülőktől sem hallottuk."

szerelempatak-hbogi-6

szerelempatak-hbogi-8

Veronka néni őszintén beszélt arról, mennyire tabutémának számított a szexualitás és milyen érzés volt saját magát látni a filmen. "A lányom 1979-ben ment férjhez, neki sem mondtam soha semmit. Azt mondtam neki, hogy vigyázzon magára, nehogy valami baj történjen. De hogy vele elbeszélgessek... Nem volt szabad erről beszélni. Kaptunk egy DVD-t, amikor a filmet bemutatták. A DVD-t a mai napig sem látták a gyerekeim. Aztán persze látták az internetről. De ők nem bántottak ezzel engem, hogy miért így, vagy miért úgy. Meglepett egy kicsit, amikor magamat láttam. Úgy hüledeztünk, hogy hű, miket mondtunk! De nem szégyellem. És azt sem bántam meg, hogy filmet csináltak."

szerelempatak-hbogi-9

szerelempatak-hbogi-10

szerelempatak-hbogi-11

szerelempatak-hbogi-12

szerelempatak-hbogi-14

Ha szereted a Szerelempatakot, nyomj egy lájkot!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
KULT

Premier: a dányi romatelep tinilányaival készítettek közös dalt ismert magyar zenészek

Bemutatkozik a Pacekos Banda! Interjú az AZVLM és a Bagázs Egyesület közös projektjéről, aminek keretében hamarosan egy kislemez is megjelenik majd.
Láng Dávid; fotók: Lukácsi Liza - szmo.hu
2021. január 20.

hirdetés

Az AZVLM (“azvalami”) 2018 végén alakult, a kollektíva a 2019-es évben a kísérletező, határfeszegető és emellett változatos művészeti projekteket bevonó bulijairól lett ismert (ennek kapcsán már készítettünk egy interjút velük).

Különlegességük, hogy a programjaikat koncepciókba ágyazzák, ami lehetőséget teremt különböző projektek közös bemutatására, együttműködésekre és aktuális témák körüljárására.

A saját eseményeken kívül művészeket és programokat közvetítenek fesztiválokra, illetve Miaza? címen rádióműsort szerkesztenek a Lahmacun rádióban.

A koronavírus-járvány első hulláma alatt született meg a csapatban az igény, hogy szociális ügyekben is felelősséget vállaljon. Így jött létre a Digitális Művészetek az Oktatásban projekt, melynek célja a zene és tánc népszerűsítése olyan szoftverek segítségével, melyek tartják a lépést a technológiai fejlődéssel.

Ennek keretében kezdtek foglalkozásokat tartani a dányi romatelep tinilányainak, aminek eredménye egy hamarosan megjelenő EP lesz. Az első beharangozó dal ebben a cikkben debütál, a csapat tagjai (Jezerszky Viki, Gyarmati Zea, Makay Anna, Mohácsi Luca) pedig a kezdeményezés hátteréről is meséltek.

– Meséljetek kicsit az alapötletről: kiben merült fel először és hogyan kezdtetek neki a megvalósításnak?

hirdetés

– Sajnos tavaly tavasszal a koronavírus első hulláma miatt elmaradt a harmadik nagy AZVLM esemény. Egy picit mind összetörtünk, hiszen rengeteg munkánk ment a kukába. Egy pár hónap semmittevés után úgy éreztük, hogy ideje a kulturális iparba fektetett energiáink egy részét szociális irányba terelni.

Nyár elején Makay Anna (MA’AM) állt elő az ötlettel, hogy szeretne elektronikus zenei workshopokat tartani hátrányos helyzetű gyerekeknek. A projektterv kidolgozása során került képbe a BAGÁZS Egyesület, aminek régóta figyelemmel kísértük a munkásságát.

Felvetettük nekik az ötletünket, hogy zenei foglalkozások során egy zenei albumot készítenénk a dányi gyerekek és híres zenészek együttműködésével. Szerencsére nagyon nyitottan fogadták a tervet, szeptemberben el is kezdtük a közös munkát, aminek az első lépése egy 3 napos önkéntesképző program volt.

Ehhez jött a tavaly tavaszra tervezett AZVLM egyik legizgalmasabb projektje, a XORXOR kreatív kódoló csapattal való kollaboráció, a Digitális Táncház Szoftver elkészítése. Mivel a szoftver is a digitális művészetekkel foglalkozik és kifejezetten alkalmas a tanulásra, elég gyorsan jött az ötlet, hogy a két projektet összeboronáljuk, és így született meg a Digitális Művészetek az Oktatásban. Célja a digitális úton történő zene- és táncalkotás népszerűsítése. A projekt megvalósítására elindítottunk egy közösségi finanszírozást, hogy a közösségünk tudja támogatni a munkánkat.

– A gyerekek nyitottak voltak a foglalkozásokra? Mennyire könnyen tudtátok lekötni a figyelmüket?

– Alapvetően nagyon nyitottak a gyerekek, óriási igényük van arra, hogy kiadhassák magukból a kreatív energiákat. A BAGÁZS korosztály szerint tartja a délutáni foglalkozásokat a gyerekeknek, mi a tinédzser lányokkal foglalkozunk.

Ez talán abból a szempontból kicsit nehezebb, hogy 12-15 évesen sok lányt otthon már felnőttként kezelnek, kevésbé lehet játékokkal lekötni a figyelmüket, meg az is közrejátszik, hogy tinik és menő nem figyelni. Szerencsére elég hamar megtaláltuk a közös hangot, talán mert mi is nagyon hangosak vagyunk.

A lemez ötlete nagyon tetszett nekik, a zene és az éneklés a közös nyelvünk, ami mindenkinek otthonos terep. Az albumírás pedig teljesen újféle, teljesen más jellegű, mint az eddigi BAGÁZSos foglalkozások, amiken részt vehettek.

– Hogy zajlottak a foglalkozások, mi volt a menete egy-egy alkalomnak?

– Minden héten más, változatos feladatokkal készülünk, amik hétről-hétre egymásra épülnek, a munka előrehaladtával pedig folyamatos sikerélményt váltanak ki. Legtöbbször egy órás a foglalkozás, amit több részre osztunk, hogy fent tudjuk tartani a lányok érdeklődését. Az informális tanítási programunkba sok minden belefér, például szövegíró- és ritmusjátékok, launchpad-használat és ismerkedés az Ableton Live-val, szintén játékos módon. Közösen választottuk meg a zenekar nevét is: mi vagyunk a Pacekos Banda.

– Mennyiben változtatta meg a terveket a járvány?

– Lassította a folyamatokat minden szempontból. A járvány miatt nem lehet lejárni a gyerekekhez, a foglalkozások nélkül alig tudunk haladni az albummal, hiszen nem tudjuk felvenni az énekeket, illetve a félkész dalokat sem tudjuk tovább írni. Megpróbáltuk az online térbe átmenteni, ami jóval nehezebb, mert a legtöbb dányi családban egy okostelefon van, amit legtöbbször az apuka használ munkához, így nehéz összeegyeztetni, hogy mindenkit egy adott időben elérjünk, ráadásul telefonon kreatív csoportfoglalkozást tartani elég hálátlan feladat. De nagyon jó érzés, amikor láthatjuk őket, és ők is sokszor mondják, hogy mennyire hiányolják a közös alkotást.

– Milyen lesz a lemez, amit a most megjelenő dal beharangoz? Mit árulhattok el róla?

– A lemezen (vagyis valójában EP-n) 4 dal fog szerepelni, ami stílusában elég eklektikus. Megmutatjuk, milyen jól mutat egymás mellett a népdal és a rap, mindenki meg fogja találni a kedvencét.

A szövegek és a dallamok nagy részét a dányi lányokkal együtt írtuk. Ismert zenészeket kértünk fel az együttműködésre, ahogy pedig egyre nagyobb közönséghez jutott el a projekt híre, többen jelentkeztek, hogy szeretnének csatlakozni. Zenél majd az albumon Farkas Kriszti (Muzsik és Volkova), Antonia Vai, Lee Oliver (ÉK), Zahár Fanni, Oláh Józsi (ParnoGraszt), Ferenczi György, Szabó Sipos Ágoston (Freakin’ Disco), Konsiczky Dávid (csaknekedkislány), Palágyi Máté és Fehér Gábor (Bohemian Betyars).

Íme a Pacekos Banda első dala:

– A most megjelenő dalnak mi a története, és miért pont ezt választottátok teasernek?

– Ez a dal a legelső foglalkozáson született. Megkértük a lányokat, hogy írjanak szavakat a szöveghez és a banda elnevezéséhez is. Azt vettük észre, hogy utánozzák egymást, kihallgatják, hogy ki mit ír. Így nagyon sokan írták le a “Laura és a majmai” kifejezést.

Mikor Anna nekiesett a dal összerakásának, egyre csak az járt a fejében, hogy bár a gyerekek utánzós kismajmok még, de szeretnek és mernek játszani és nyitottak a kreativitásra. Erről szól a dal is.

A ritmikájához roma költők versei és roma dalok adták az inspirációt. Tartozik hozzá egy közös koreográfia is, aminek az eltáncolásával és éneklésével kezdjük és zárjuk a foglalkozásokat. A dalban Lee Olivér gitározik, Fehér Gábor basszusgitározik, Palágyi Máté hegedül, Farkas Kriszti, Antonia Vai, Makay Anna és természetesen a dányi lányok énekelnek.

– Milyen terveitek vannak még a telep lakóival?

– Remélhetőleg mihamarabb visszatérhetünk a lányokhoz befejezni az albumot és készíthetünk egy közös klipet is. Az elkészült album megvásárolható lesz, a bevételek pedig a Bagázs számlájára kerülnek majd. Szeretnénk visszatérni a Bagázs nyári táborba is, hogy a többi gyerekkel is kipróbálhassuk a workshopot. Valamint minden évben van egy jutalomkirándulás a gyerekekkel, és az a tervünk, hogy a Pacekos Bandával is kipróbáljuk a táncház szoftvert, aminek már elkészült a demo verziója, a végleges fejlesztésekhez pedig további adományokat várunk a FundRazr-es oldalunkon.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
KULT

Megkerült a világ legdrágább festményének a másolata

Leonardo eredeti festményét egy szaúdi herceg vette meg a Christie's 2017-es New York-i aukcióján 450,3 millió dollárért. Ennek a képnek a másolata két éve Nápolyból tűnt el.
Fotó: MTI/EPA/ANSA/Ciro Fusco - szmo.hu
2021. január 19.

hirdetés

Ahogy a képen is látjuk, már rendőrök állnak – a két éve ellopott és nemrégiben előkerült – Leonardo da Vinci olasz művész Salvator Mundi (A világ megváltója) című festményének mása mellett a Nápolyban tartott sajtótájékoztatón.

A Salvator Mundi Jézust ábrázolja, a festő pedig Leonardo da Vinci - legalábbis a művészettörténészek így gondolták. A festmény szakértője, Martin Kemp oxfordi művészettörténész hosszasan tanulmányozta a képet, amelyet úgy ír le, mint ami "a Mona Lisa egyfajta vallásos verziója, amely az isteni minőség illékonyságának legerőteljesebb példája."

Az eredeti festményt egy szaúdi herceg vette meg a Christie's 2017-es New York-i aukcióján 450,3 millió dollárért (mintegy 129 milliárd forintért). A festménynek azonban ismert egy másolata is, amit a szakértők szerint Leonardo egyik tanítványa, Girolamo Alibrandi készített.

A másolatot két éve lopták el a nápolyi San Domenico Maggiore múzeumból. A lopással kapcsolatban a hatóságok őrizetbe vettek egy 36 éves férfit. Mi két éve írtunk arról, még az is előfordulhat, hogy az eredeti is hamisítvány.

Később arról szóltak a hírek, hogy az eredetinek hitt kép valahol eltűnt, kézen-közön... A New York Times írt akkor oknyomozó cikket a festményről, amelyről kiderült... hogy nincs meg. Ugyanis tavaly szeptemberben lett volna az ünnepélyes leleplezése az Abu Dhabiban lévő Louvre-ban, ami elmaradt, a kulturális tárca pedig minden, a képpel kapcsolatos kérdéstől elzárkózik.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
KULT

Szívszorító Tiger Woods tragédiája, felemelkedése és bukása

Az HBO kétrészes dokumentumfilmje felkavaró képet ad egy zseniről, akit messiási szereppel ruházott fel az apja, de összetört alatta.
Szajki-Vörös Adél, fotók: HBO GO - szmo.hu
2021. január 20.

hirdetés

Tiger címmel mutatta be az HBO a Tiger Woods legendás golfjátékosról szóló kétrészes dokumentumfilmjét. Elsőre elgondolkodtam, vajon mi lehet annyira  érdekes ebben az emberben, hogy még két epizódnyi anyagot is készítettek róla. Mindenki hallott már Tiger Woodsról, de az alapján mondjuk egy filmnyi adásidőt képzeltem neki, hiszen ha másfél óra elég volt Robin Williamsnek - szintén az HBO GO-n megtekinthető, nagyszerű dokumentumfilm az életéről - , akkor Tigernek is elég kellene lennie. Majd az első fél óra után már értettem a dolgot. Tiger Woods élete sokkal több titkot rejt magában, a titkok felfedése pedig hihetetlenül érdekes. 

A Tiger trailere:

A két rész két külön fejezetet tár fel Tiger életéből: az első a gyermekkorára és apjával való nem teljesen egészséges kapcsolatára fókuszál, gyerekkori titkokat mutat be egészen apja haláláig, a második pedig a felnőtt Tiger Woodsra helyezi a hangsúlyt, akinek már az apja nélkül kell boldogulnia - és megmutatkoznak a makulátlannak megismert sportoló mocskos titkai és szétesésének fázisai. Tiger Woods máig  minden idők második legsikeresebb golfjátékosa a világon, éveken át a legjobban kereső sportoló volt évi százmillió dolláros bevételeivel, és ő a legelső színes bőrű golflegenda, hiszen előtte leginkább a fehérek sportja volt a játék.

A Tiger méltó helyét foglalja el az HBO kiváló dokumentumfilmjei sorában, ez is egy kiemelkedőbb darabnak számít, ugyan nem üt akkorát, mint a Michael Jackson pedofil drámáját bemutató Leaving Neverland, mégis lebilincselő darab. Talán még lehetett volna egy kicsit feszesebbre vágni, vagy egy kicsit direktebb dramaturgia mentén összerakni a második részt, hogy ugyanannyira szuggesztív legyen, mint az első  - mégis, a világ egyik leghíresebb sportolójának életébe, legintimebb pillanataiba nyerünk betekintést, és izgalmas következtetésekre juthatunk.

Az elmúlt években többször lehetett Tigerről furcsa híreket olvasni: gyógyszerektől kiütve vezetett, később balesetet szenvedett, kisebb-nagyobb szexbotrányai voltak, melyek közül a 2010-es botrányát és a válását szavazták meg Amerikában az év botrányának.

A dokumentumfilm erejét az adja, hogy rávilágít a mélyben feszülő összefüggésekre, bemutatja a gyerekkorából eredő belső feszültségeket, melyeket a főhős folyamatosan megpróbált minél mélyebbre ásni magában. Csakhogy ezek a feszültségek - mert ilyen a feszültségek természete ugye -  valamilyen formában mindig utat törnek maguknak, és az gyakran romboló hatású tud lenni.

hirdetés

Talán épp azért is az első részt érezhetjük kiforrottabbnak, mert igazán alapos betekintést kapunk az apjával való viszonyába, ahol a barátság és a katonai szintű szigorú ambivalens nevelés keveredik egymással. Megdöbbentő, ahogy a kisgyereket az apja militarista szigorral edzi a rá váró sikerekre és az általa hitt messiási (?!) szerepre, miközben távol is tartja tőle a valódi életet, ami a golfpályán kívül várna rá. Döbbenetesek azok a pillanatok például, amikor elszakítják a szülei a fiút első szerelmétől. De lenyűgöző egy tehetség kibomlását is figyelni és vitathatatlanok az apa bizonyos tehetséggondozó érdemei is, hiszen nem minden nyolc hónapos (!) baba kezd el golfozni, majd 2 évesen már a televízióban profin ütni.

Az alkotás attól a legérdekesebb, hogy a Tigert - már eleve ilyen nevet is adtak egy gyereknek, ez is jelzésértékű - nagyon jól ismerő emberek mesélik el a saját szemszögükből az eseményeket a lehető legnagyobb őszinteséggel, így pedig egész közel tudunk kerülni a főszereplőhöz (aki maga nem is szerepel a filmben, vagyis nem vállalt külön felvételeket az alkotás elkészítéséhez).

Van viszont róla sok felvétel, hiszen kamerák kereszttüzében éli az életét, és bizony sok az árulkodó: az ártatlan kisfiútól, aki még 21 éves korában is tiszta tekintettel hisz a vállalt faji felelősségében, melynek ekkor még nem is sejti a súlyát, a megtört emberig, akinek a legmélyebbről kell felállnia.

A Tiger erőssége az is, hogy empátiával közelíti meg a szereplőjét és megpróbál válaszokat adni a kérdésekre, megpróbálja a nézővel megértetni, hogy mekkora súlyt helyez a sztárság és a hírnév és az odafelé vezető út egy emberre. Megkapjuk a tökéletes választ arra a kérdésre, hogy mi történik egy személyiséggel, ha óriási tehetség, de maximalista elvárások közt nevelődik, ami - ez egy pszichológiai terápiás módszer kifejezése - az önmagával szembeni könyörtelen mércévé torzul. Ezzel az áldással és ezzel a teherrel kénytelen együtt élni Tiger, és ezért könnyezzük el magunkat többször, amikor együttérzünk vele. A nagy kérdés, amire a film is keresi a választ: fel lehet-e innen állni? Ennek drukkolunk nézőként.

A Tiger megtekinthető az HBO GO-n.

A szerző írásai itt olvashatók:


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
KULT
A Rovatból
hirdetés

Óriásit robbantott a Netflix, már több mint 200 millió előfizetője van világszerte

A streamingszolgáltató előfizetőinek száma 2020 utolsó negyedévében több mint 8,5 millióval nőtt. Egy év alatt pedig 36,6 millióval.
MTI - szmo.hu
2021. január 20.

hirdetés

A streamingszolgáltató csak 6 millió új előfizetővel számolt az utolsó negyedévben, de a pandémia miatt csaknem 2,5 millióval több, 8,51 millió felhasználó rendelte meg újonnan a szolgáltatást. A Variety.com cikke szerint a tavalyi év végére ezzel már globálisan 203,7 millióra nőtt a Netflix-előfizetők száma.

2020-ban a streamingóriás saját korábbi rekordját is megdöntötte, mikor egyetlen év alatt 36,6 millió előfizetővel gyarapodott. A korábbi rekordévet 2018-ban zárta 28,6 millió új előfizetővel.

A Netflix negyedik negyedéves bevételét is közzétette, ami 6,64 milliárd dollár (2000 milliárd forint) volt.

A szolgáltatónak jelenleg több mint 500 produkciója tart már az utómunkáknál vagy vár a bemutatásra. Ebben szerepel már az idei évre tervezett 71 filmje. A tervek szerint idén hetente legalább egy új filmet kínálnak majd az előfizetőknek.

A legnépszerűbb Netflix-sorozatok között volt a tavalyi év végén A korona negyedik évada. A sorozatnak az indulása óta már több mint százmillió nézője volt a szolgáltató adatai szerint. (A Netflixnél nézőnek számolják, aki legalább két percet néz meg egy produkcióból.)

hirdetés

Egy másik sikeres produkció volt A vezércsel, amelyet bemutatása első négy hetében 62 millió előfizető háztartásában néztek.

A Netflix riválisai között szerepel a Disney Plus, a Hulu, az HBO Max, a Peacock, a Discovery Plus, a Paramount Plus és az Amazon Prime Video. A vállalat a részvényeseinek küldött levelében azt vállalta, hogy olyan tartalmat szolgáltat, amivel továbbra is meg tudja őrizni vezető helyét a streamingszolgáltatók versenyében.

A Disneynek 131,4 millió előfizetője van világszerte, ebből a Disney Plus 86,8 millió előfizetővel rendelkezik, a Hulu 38,8 millióval, a sportműsorokat sugárzó ESPN+ pedig 11,5 millióval.

Reed Hastings, a Netflix egyik vezérigazgatója kedden elmondta, hogy a vállalatnak még nagyon nagy tere van a növekedésre. Az Egyesült Államokban, ahol a háztartások mintegy 60 százalékában vannak jelen, a Netflix még mindig nem éri el a teljes tévénézési idő 10 százalékát. "Sok előfizetőnk van az Egyesült Államokban, de sokkal több tévénézési időt akarunk elérni" - hangsúlyozta.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: