Még lenyomja a fesztiválszezont idén, és aztán eltűnik egy évre. Aki a következő években is szeretné Krúbit a színpadon látni, 2026 októbere vagy novembere előtt ne nagyon tervezzen.
Egy váratlan bejelentés rázta fel a hazai zenei életet: Krúbi, a karcos szövegeiről ismert rapper, a közösségi oldalán jelentette be, hogy az idei koncertszezon után hosszabb szünetet tart. A rajongóknak azonban nem kell teljesen elkeseredniük, mert Krúbi azt is elárulta, mikor várható a visszatérése.
Azahriah tavaly őszi hasonló döntése után Krúbi Facebook-bejegyzésben tudatta, hogy 2025-ben tartja utolsó fellépéseit, majd legalább egy évig nem lép színpadra.
„Az idei fesztivál- és koncertszezon lezárását követően több mint egy évig nem lesz Krúbi-koncert. Sokat gondolkoztam azon, hogyan kommunikáljam ezt érthetően, anélkül, hogy promóciós fogásnak tűnjön. Most megpróbálom minél átláthatóbban elmondani, mi várható”
– írta a posztban a rapper. Világossá tette: a szünet előtti utolsó koncertje szeptember 5-én lesz.
Aki azonban a következő években is szeretné Krúbit a színpadon látni, 2026 októbere vagy novembere előtt ne nagyon tervezzen. Azt is megemlítette, hogy mellékprojektjével, a Mirror Glimpse-szel továbbra is aktív marad:
„Aki kedvet érez Misivel és velem együtt ugrálni, annak erre várhatóan lesz még lehetősége a szünet alatt is.”
A bejegyzés nemcsak a visszavonulásról szólt, hanem az idei szezon lezárásáról is.
„„Borzasztóan büszkék vagyunk a III. Krúbi-érára. 2023 nyarán, a Viktória Királynő Emlékkoncerteken ismerhettétek meg a pajzán herceget, amint trónörökösként várta, hogy betölthesse pozícióját. A koronázásra 2023 novemberében, a III. Krúbi-album megjelenésekor került sor. A zsarnok tavaly januárban a tróntermében, a Papp László Sportarénában fogadta hűséges népét. Szeptemberben pedig a Budapest Parkban kísértétek el a kiábrándult diktátort a boldogság felé vezető küldetésén.
Az idei szezon végén III. Krúbi története véget ér. Szeretném, ha ez a korszak méltó lezárást kapna. Ehhez arra van szükségem, hogy teljes erőbedobással az idei koncerteken dolgozzak úgy, hogy közben ne kelljen párhuzamosan készülnöm a következő szezonra. Így a következő időszakot inkább kihagyom, hogy legyen kapacitásom ezt az érát a lehető legmagasabb minőségben lezárni, és hogy 100%-ban ott tudjak lenni fejben veletek.”
– írta, utalva arra, hogy az idei koncertek teljes erőbedobást követelnek tőle. Ezt csak úgy tudja biztosítani, ha nem kell párhuzamosan a következő évadra készülnie.
A rapper már több mint egy éve dolgozik a negyedik albumán, amelyet saját bevallása szerint eddigi legérettebb és legizgalmasabb anyagának tart. Szeretne időt szánni a befejezésére, valamint az albumot követő turné alapos előkészítésére is.
A szünet szükségességét egy kissé humorosan is megindokolta:
„Menjetek el pár koncertre, ahol nem kell lórát jegyzetelni, ki lehet menni mosdóba anélkül, hogy lemaradnátok valamiről, és nem kérdezik meg tőletek tízpercenként, hogy »hogyérzitekmagatokatbudapest«”. Aztán ’26 végén újult erővel folytatjuk!”
– zárta a posztot, hozzátéve, hogy az idei szezonban még „beleadnak apait-anyait”.
A bejelentés után a kommentelők között megindult a találgatás, hogy a szünidő után milyen új arculattal és iránnyal tér vissza a rapper. Egy biztos: Krúbi még a távolléte alatt is téma marad.
Egy váratlan bejelentés rázta fel a hazai zenei életet: Krúbi, a karcos szövegeiről ismert rapper, a közösségi oldalán jelentette be, hogy az idei koncertszezon után hosszabb szünetet tart. A rajongóknak azonban nem kell teljesen elkeseredniük, mert Krúbi azt is elárulta, mikor várható a visszatérése.
Azahriah tavaly őszi hasonló döntése után Krúbi Facebook-bejegyzésben tudatta, hogy 2025-ben tartja utolsó fellépéseit, majd legalább egy évig nem lép színpadra.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Durrog a szoftpornó – lehengerlő képek és minimálra rakott nemzettudat a Hunyadi sorozatban
Közpénzek ide vagy oda, kaptunk egy gigasorozatot, amelyet egyébként egészen élvezhető nézni. Ezt nem lehet és nem is kell elvenni a Hunyaditól. De hogy kerül a leszbikus jelenet a TV2-re?
A hétvégén útjára indult egy újabb sorozat, amelyet a kormányközeli elit nagyon nagy szeretettel öltelt a keblére, és ami nemcsak abban az értelemben döntött rekordokat, hogy elvitte a nézettségi adatokat is A mi kis falunk elől, hanem abban is, hogy messze a legdrágább magyar sorozattá vált. Potom 25-26 milliárd forintnyi összköltség, amelynek több mint a fele valóban közpénzből lett finanszírozva (példa kedvéért: a S.E.R.E.G. mindössze 3 milliárd volt), egy adaptáció, Bán Mór regénye alapján. De mit tud adni egy ilyen sorozat, miért működik ez jobban, mint korábban bármelyik „nemzeti mű”?
A néző szórakozzon, ne az elit
Amikor felidézzük az összes korábbi, állami narratíva mentén kívánt, nemzeti identitásra hangoló filmet és sorozatot, hát, megvallva az őszintét, borzalmasan állunk ezekben a körökben. Elég csak a Most vagy soha! bukásáig menni, amelynek minden másodpercét darabokra szedték, főleg tehát történelmi vonatkozású filmekben és sorozatokban feltűnőek ezek a hiányosságok. Lejön az izzadságszag, a „Látod, mennyire jó, hogy magyar vagy?” – érzések tömkelege, ezekkel pedig egy átlagfogyasztót nem biztos, hogy meg lehet nyerni. Azért a korábbi S.E.R.E.G. és hasonló produkciók is elsősorban a fogyasztó részéről társulhattak jogosan olyan gondolattal, hogy még mindig van hátsó szándék ezekben, és nem pusztán a szórakoztatás a cél. Ez mindig visszásra sikeredett, és talán pont amiatt, mert pocsékul szájbarágós volt az üzenet.
A Hunyadi-sorozat eleve egy kicsit máshonnan közelíti meg a dolgokat (és nemcsak amiatt, mert magában az adaptált regényben is vannak pontatlanságok), valóban szórakoztatni akar, és ami a szemünk elé tárul, az maga a káprázat.
Hát az agyam eldobom, lehet ezt így is?
Azért a hazai filmkészítésben láttunk már felgyulladó milliárdokat jócskán, ugyanakkor a Hunyadi-sorozat képi világa minden értelemben felsőpolcosnak nevezhető. Nem kell Marvel-magasságokról ábrándozni, de azért az elmondható, hogy a remekül ható effektek, díszletek, jelmezek egészen sok történelmi filmre rávernek köröket. Elég csak a Mária című filmre gondolni a Netflixen, aminél véleményem szerint fejlettebb–képzettebb–korhűbb látványvilágot jelenít meg a Hunyadi sorozat. A háborús jelenetek sem cikik, de nem csinál a Hunyadi Cobra 11-et a történelemből az első két részben. Nincsen török szappanopera-feeling, és hasonlítási alapok tekintetében is nagyobb produkciók jutnak eszembe. Kosztümök tekintetében is egyetlen szőrszálhasogató infó maradt bennünk, az is annyi, hogy Vitéz János ferencesnek lett öltöztetve. (Noha abban az időszakban voltak ferencesek Magyarországon, illetve Kapisztrán Szent János is, mint fontos alak, releváns abban az időben, ugyanakkor Vitéz Jánosról nincs bizonyíték erre.)
Fejjel bele a csöcstengerbe
Azért nehéz lenne az 1400-as évekről úgy beszélni, mintha egyébként az ágyasok, az ármánykodás, illetve minden hasonló dolog ne lett volna a mindennapok része. A Hunyadi-sorozat egészen bátran beleáll ebbe a témába: a női főszereplőket azért részenként egyszer-kétszer levetkőzteti, összefekszik mindenki mindenkivel, már a második epizódban Jordán Adél és Hermányi Mariann karaktere is nekiesik egymásnak (ajjaj, mi lesz így az LMBTQ-törvényekkel, TV2?), aminek a realitásával elég nehéz vitába szállni. Az biztos, hogy elég komolyan felülünk a második résztől a horny-vonatra, ahonnan nincs is leszállás. Az online fórumokat nézegetve megéri várni a további részekre, mert részről részre egyre több vér és testnedv fog folyni (legalábbis magukat a műsoron háttérben dolgozónak mondó redditerek ezt ígérik).
Arról nem is beszélve, hogy maga Hunyadi (Kádár L. Gellért), vagy éppen a szultán (Murathan Muslu) sem feltétlenül rossz látvány a képernyőn, érződik is, mire van kihegyezve erősen a sorozat a történeti szál mellett.
Nem biztos, hogy a történetért nézem
Félreértés ne essék, ez egy szupersikeres szuperprodukció, és minden csúcsra van járatva, talán mégis a történeti szál egy kicsit gyengécske. Sok esetben kiszámítható dialógusok, vagy pedig szögegyenes karakterek vannak, amelyek egy óvodás szintjére leegyszerűsíthetőek: a nemes urak együgyűek, buták, szart kavarnak, és nem látnak túl a saját orrukon, míg Hunyadi közben próbál ezek között szövetségeseket szerválni mestertervéhez.
Maga a történeti szál tehát egészen egyértelmű, de mégis valahogy fent tudja tartani az ember figyelmét, noha az 50 perces sorozatok műfaja évről évre nehezebb. Nem vagyok benne biztos, hogy érdekel a történet maga, de az atmoszféra, az a világ, ami megteremtődik, valahogy mégis ott tud tartani a képernyő előtt.
A Hunyadi nem lett a NER-é
Közpénzek ide vagy oda, kaptunk egy gigasorozatot, amelyet egyébként egészen élvezhető nézni. Ezt pedig nem lehet elvenni a Hunyaditól: nagyon régen éreztem azt egy képernyő előtt, hogy ez nem izzadságszagú, nem erőltetett, és végeredményben egy olyan terméket kapunk, amelyben mindenki hős akar lenni, minden szálat szívesen nézünk, és ami még fontosabb: túllendültünk egy nemzeti narratíva kérdéskörén, és előkerült a nyilvánvaló szándék, a fogyasztó szórakoztatása.
A hétvégén útjára indult egy újabb sorozat, amelyet a kormányközeli elit nagyon nagy szeretettel öltelt a keblére, és ami nemcsak abban az értelemben döntött rekordokat, hogy elvitte a nézettségi adatokat is A mi kis falunk elől, hanem abban is, hogy messze a legdrágább magyar sorozattá vált. Potom 25-26 milliárd forintnyi összköltség, amelynek több mint a fele valóban közpénzből lett finanszírozva (példa kedvéért: a S.E.R.E.G. mindössze 3 milliárd volt), egy adaptáció, Bán Mór regénye alapján. De mit tud adni egy ilyen sorozat, miért működik ez jobban, mint korábban bármelyik „nemzeti mű”?
A néző szórakozzon, ne az elit
Amikor felidézzük az összes korábbi, állami narratíva mentén kívánt, nemzeti identitásra hangoló filmet és sorozatot, hát, megvallva az őszintét, borzalmasan állunk ezekben a körökben. Elég csak a Most vagy soha! bukásáig menni, amelynek minden másodpercét darabokra szedték, főleg tehát történelmi vonatkozású filmekben és sorozatokban feltűnőek ezek a hiányosságok. Lejön az izzadságszag, a „Látod, mennyire jó, hogy magyar vagy?” – érzések tömkelege, ezekkel pedig egy átlagfogyasztót nem biztos, hogy meg lehet nyerni. Azért a korábbi S.E.R.E.G. és hasonló produkciók is elsősorban a fogyasztó részéről társulhattak jogosan olyan gondolattal, hogy még mindig van hátsó szándék ezekben, és nem pusztán a szórakoztatás a cél. Ez mindig visszásra sikeredett, és talán pont amiatt, mert pocsékul szájbarágós volt az üzenet.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Újabb formátumot mutatott be a TV2. Persze csak nálunk új, hiszen a Password (Jelszó) 1961-ben debütált Amerikában, a CBS televízióban. Akkor még délutáni műsor volt, később főműsoridőbe került. Nálunk késő este, a Farm VIP után kerül adásba.
Maga a formátum leginkább az Activityhez hasonlít: adott két civil és két (többé-kevésbé) híres versenyző, akik párokat alkotva segítik a másikat a feladványban szereplő szavak kitalálásában.
A hasonlóságok ezzel véget is érnek, itt például a nyeremény teljes mértékben a civil delikvenst illeti (a fődíj akár 10 millió is lehet), és fontos különbség, hogy van „térfélcsere”, a hírességek két menet közt helyet cserélnek egymással.
Ez annyiból jó, hogy egyik játékos sem veszíthet azért, mert kifogott egy különösen aluledukált valóságshow-hőst.
A jelszó maga a feladvány. A páros egyik tagja egy-egy szó kimondásával, úgynevezett „nyom” megadásával segítheti a társát a kitalálásban. Nem használhat mozaikszót sem kötőjeles szót, és nem mutogathat kézzel, viszont hanggal, mimikával segítheti a megértést. Ha valaki szabálytalanul segít, a társa nem tippelhet, és a másik csapat következik.
A játék alapszakasza két körből áll, ha valaki megnyeri mindkettőt (az nyer, aki először eléri a 15 pontot) továbbjut a jutalomjátékba. Döntetlen esetén van még egy „döntő”, afféle villámjáték. A jutalomjátékban lehet ténylegesen pénzt nyerni. Összesen 10 jelszót kell a civilnek kitaláltatni a két hírességgel 30-30 másodperc alatt. Minden találat 250000 forint, de ha összejön a 10, akkor az már 5 milliót ér.
Itt azonban még nem dőlhet hátra a szerencsés és ügyes nyertes. Ugyanis kezdődik minden elölről, újabb kör, aminek a végén újabb civil kerül a jutalomjátékban. A fődíjat az nyeri, akinek a jutalomjátékban több tippjét találják ki.
Az abszolút nyertes bejut a végjátékba, ahol lehetősége van megduplázni a nyereményt, és elvinni a 10 milliós fődíjat. Míg a korábbiakban a nézők megtudták, mi a jelszó, a végén nem árulják el, csak a versenyző tudja. Egyetlen nyomot adhat, amiből a két celebnek közösen kell kitalálnia a jelszót.
A formátum színvilágával, zenéjével, a műsorvezető viselkedésével inkább próbál vidám légkört teremteni, ehhez képest viszont komikus az a néhány pillanat, amikor a műsorvezető, Lékai-Kiss Ramóna hosszasan a kamerába nézve várja, hogy kiderüljön a helyes megoldás. Sehogy sem sikerül feszültséget teremteni.
Körülbelül annyira működik, mintha Bogyó váratlanul veréssel fenyegetné Babócát.
Sajnos, a rossz beidegződések velünk élnek, a műsorvezetőt bombanőként konferálták be. Nem emlékszem, hogy Vágó Istvánt valaha is szívdöglesztőként vezették volna föl, azt sem mondták soha, hogy „a műsorvezető az izomkolosszus Egri János”, pedig lelkes hokijátékosként valószínűleg nem volt gyenge.
Ramóna egyáltalán nem buta, de a műsorkészítőknek szemmel láthatóan eszük ágában sem volt bármit is megmutatni az intellektusából.
Összességében a Password szórakoztató, a győzelemhez nem elég a szerencse, kell hozzá kreativitás, műveltség, és persze koncentráló képesség. Persze sok múlik a celebjátékosokon. Az első adásba a táncos Molnár Andrea és Tilla érkeztek, és jól működött a kémia köztük, illetve a civil játékosokkal is.
A játék egyik érdekessége, hogy a versenyzők hogyan tudnak építeni a másik csapat nyomaira. Például amikor a „pávián” volt a jelszó, Andi annyit mondott, „piros”, és próbált a feneke felé pillantgatni jelentőségteljesen. Máté illemtudó fiatalemberként a „szoknyára” tippelt. Viszont erre Tillának elég volt annyit mondani fejét rázva, hogy „csimpánz”, és Csillag már tudta, mi a megfejtés.
Nagy kár, hogy a TV2 óriási bakit követett el.
A második körben jártunk, ahol Máté és Csillag feszült egymásnak. Az első kört a srác nyerte Molnár Andi oldalán. A második kör első jelszavát is ő találta ki (épp Tilla volt a partnere). Ekkor azonban egy stoptrükkös váltással a jutalomjátékban találtuk magunkat. Kiderült, hogy Csillag valahogy megfordította az állást, döntetlenre mentette a meccset, és megnyerte a villámjátékot is. De mi mindezt nem láttuk.
Végül Csillag jutott be a végjátékba. Az utolsó jelszó – mint utóbb kiderült – az „Amőba” volt, amire Csillag azt adta nyomként Tillának és Andinak, hogy „Aknakereső”. Tilláék teljesen rossz irányba indultak, és a tűzszerészre tippeltek, így Csillag nem nyerte meg a 10 milliót, be kellett érnie a felével, amit mint megtudtuk, az esküvőjére fog költeni.
Még volt némi filozofálás azon, mi a különbség az Aknakereső, az Amőba és a Torpedó között, végül Rami elköszönt, és mindenkit arra biztatott, hogy játssza otthon is ezt a játékot családdal, barátokkal. Ha szeretitek a tévés vetélkedőket, érdemes adni egy esélyt a Passwordnek, remélhetőleg a többi adásban nem lesz a mostanihoz hasonló fiaskó.
Újabb formátumot mutatott be a TV2. Persze csak nálunk új, hiszen a Password (Jelszó) 1961-ben debütált Amerikában, a CBS televízióban. Akkor még délutáni műsor volt, később főműsoridőbe került. Nálunk késő este, a Farm VIP után kerül adásba.
Maga a formátum leginkább az Activityhez hasonlít: adott két civil és két (többé-kevésbé) híres versenyző, akik párokat alkotva segítik a másikat a feladványban szereplő szavak kitalálásában.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Átadták a Kossuth- és Széchenyi-díjakat: Koncz Gábor kapta a Kossuth-nagydíjat
A Széchenyi Nagydíjat Maróth Miklós klasszika-filológus kapta. A díjazottak között van többek között Dr. Stumpf István jogász, Döbrentei Kornél író, Müller Péter Sziámi előadóművész is.
Tarolt a Hunyadi-sorozat: milliós nézettség a tévében, és az interneten is rengetegen kerestek rá
Hunyadi János a televízióban is győzött: epizódonként mintegy egymillió néző látta a hétvégén indult sorozatot, amivel bezsebelte az első helyet a múlt heti nézettségi toplistán.
Magas nézettséggel indult a Hunyadi sorozat: a március 8-án sugárzott első két részt több mint egymillióan látták, és a vasárnap esti folytatást is csaknem egymillió néző követte figyelemmel a TV2 Média Csoport csatornáin – közölte a Nemzeti Filmintézet (NFI).
Az NFI támogatásával készült sorozat a teljes lakosság körében szombaton 23,2, illetve 25,7, vasárnap pedig 21 százalékos közönségarányt ért el.
A Hunyadi első epizódját 936 ezren látták
a TV2-n, a rendezői változatot pedig 167 ezren követték a SuperTV2-n. A második epizód átlagos nézőszáma a teljes lakosság körében szintén 936 ezer fő volt, a rendezői változatra pedig 138 ezren voltak kíváncsiak a SuperTV2-n. Vasárnap a harmadik epizódot 816 ezren látták, a rendezői változatért pedig 127 ezren kapcsoltak a SuperTv2-re.
Az első részek alapján született elismerő kritikák kiemelték a világszínvonalú látványvilágot, az elképesztő csatajeleneteket, a kiváló rendezést, a magával ragadó történetet, az erős női karaktereket és a remek színészi alakításokat – írták.
Ahogy már írtunk róla,
a Hunyadi minden idők legnagyobb és legköltségesebb magyar filmes produkciója.
A tízrészes széria Bán Mór regényei alapján készült, és Hunyadi János életét mutatja be. A látványos csatajelenetek mellett a történetben az érzelmek és az emberi kapcsolatok is hangsúlyos szerepet kapnak. A sorozat több mint 600 színész és kaszkadőr közreműködésével készült, a szereplők a hitelesség kedvéért kilenc nyelven, köztük magyarul, németül, törökül, olaszul, csehül, románul és szerbül keltik életre a középkori európai kulcsfontosságú személyeit.
A Hunyadi-sorozat az elmúlt hét napban toronymagasan vezeti a Google-keresések listáját is, de az egyik főhősnő, Törőcsik Franciska is dobogós helyen áll.
A Hunyadi sorozat kifejezésre több mint 100 ezren kerestek rá az elmúlt egy hétben, míg Törőcsik Franciska nevére több mint 5 ezren. A Google Trends felületén látható érték szombat 20 órára és vasárnapra 22 órára mutat kiugró számokat.
A Facebookon március 7. és 10. között organikusan megugrott a követőszám és a felkeresések is. Múlt péntek óta 1600 új követést és 63 100 felkeresést kapott az oldal. Az Instagramon is hasonló növekedés volt tapasztalható 8700 felkereséssel, írta az Index.
Magas nézettséggel indult a Hunyadi sorozat: a március 8-án sugárzott első két részt több mint egymillióan látták, és a vasárnap esti folytatást is csaknem egymillió néző követte figyelemmel a TV2 Média Csoport csatornáin – közölte a Nemzeti Filmintézet (NFI).
Az NFI támogatásával készült sorozat a teljes lakosság körében szombaton 23,2, illetve 25,7, vasárnap pedig 21 százalékos közönségarányt ért el.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!