KULT
A Rovatból

Balaton Sound: 750 forint az ásványvíz, 1190 a legolcsóbb sör, a gyros pitában 3200 forintba kerül

Négy tematikus VIP helyszín várja azokat a bulizókat, akik megfizetik az árát, egy napra 57 900 forintot.

Link másolása

Két év szünet után tért vissza a legnagyobb balatoni fesztivál, a Balaton Sound. A fellépők névsora illusztris. Aki elektronikus zenét hallgat, az idén sem fog csalódni.

A fellépőkről

A mainstream elektronikus tánczene világsztárjai lépnek majd a fesztivál nagyszínpadára, köztük a világ legjobb dj-it jegyző Dj Mag top 100-as listáján ezüstérmes Martin Garrix, a Top 100-as lista 4. helyét birtokló Alok, a kívánságlisták állandó éllovas duója, Dimitri Vegas & Like Mike, az álarc mögé rejtőző világsztár, Marshmello, a svéd house fenomén, Alesso, a slágergyáros német house dj, Robin Schulz valamint Paul van Dyk , az izraeli psytrance duó, a Vini Vici, vagy a Sound egyik legnagyobb közönségkedvence, Timmy Trumpet.

A techno, a tech-house a minimál és a house rajongói sem fognak csalódni az idei évi programban. A hazai legnagyobb underground elektronikus zenei fesztivál, a B my Lake 2022-ben a Balaton Sound keretei között kerül megrendezésre, két zenei színpaddal, a stílus több, mint 50 nemzetközi sztár dj-jének közreműködésével.

A Viper B Stage és a világhírű spanyol partisorozat, az elrow at CocaCola Stage színpadának line up-ját olyan ikonikus nevek fémjelzik, mint a műfaj egyik legnagyobb klasszikusaként számon tartott techno dj, Paul Kalkbrenner, a háromszoros dj awards nyertes Richie Hawtin, Sven Vath, Fisher, Deborah de Luca, Danny Tenaglia, Jamie Jones, Joseph Capriati, Monolink, Ben Böhmer vagy éppen a műfaj olyan állócsillagai, mint Hernan Cattaneo és Nick Warren.

Balaton Sound - időpont, jegyárak, részletes program és infók:

VIP élmény, de mennyiért?

A Sound mar évekkel ezelőtt is híres volt arról, hogy a VIP élményre helyezte a hangsúlyt, és ez idén sincs másképp.

Nem egy, hanem rögtön négy tematikus VIP helyszín várja azokat, akik megfizetik az árát.

És bár a sima napijegy sem olcsó (28.900 Ft), a VIP egy napra 57.900 forintba, négy napra pedig 125.500 forintba kerül.

Emellé az ár mellé nyilván társulnak abszolút hasznos szolgáltatások. Külön mosdók, lelátók, pultok, törölköző a strandoláshoz, kaszinó (valódi pénzmozgás nélkül), és elszeparáltan lehet szórakozni a normál jegyet váltott emberektől.

A dekoráció nem sokat változott a 2019-es állapothoz képest. A VIP-n kívül egy kicsit egyszerűbb lett a díszítés. De tegyük hozzá, hogy mi dél környékén jártuk be a fesztivált. Ha lemegy a nap, és megérkeznek az emberek, ez jóval hangulatosabb lesz.

Kaszinó tematikájú VIP

VIP strand és nappali pihegő

Szafari hangulatú VIP

Épülő Nagyszínpad

Nem tudjuk, hogy ki az, aki csak egy fellépő miatt megy egy ilyen fesztiválra, és spórolni szeretne az inni- és ennivalóval. De ha már egy nagyjából harmincezres jegyet kiköhög valaki magából, akkor valószínűleg fel van rá készülve, hogy budapesti szórakozóhelyekhez hasonló árakkal fog találkozni.

A 750 forintos víz azért mindenkit szíven üt egy picit.

És ha innen indítunk, akkor nem meglepő, hogy 850 egy kóla, hogy 1190 egy sör, és hogy 4 cl gin minimum 2190 forint.

A balatoni lángosárakon bosszankodóknak üzenjük, hogy mi töltött lángost 2900-ért ettünk, de ha a gyrost kívántuk volna, az már 3200 forintba fájt volna.

Az Aldi feliratnak nagyon megörültünk, de félig-meddig téves riasztás volt, mert csak grill ételeket árulnak, bolt nincs a fesztivál területén. Egy igazán olcsó dolgot találtunk kinn, a mosdók melletti ingyenes ivóvizet. (Amúgy tök jó, hogy van, és hogy hideg!)

De a fesztivál nem létszükséglet, és az áremelkedéssel mindenki tisztában van, nagy meglepetésként nem érhet már senkit. Felesleges is rajta sokat bosszankodni!

A szerdai két fő fellépő a Lost Frequencies és Martin Garrix.

Ha még naplemente előtt jöttök, készüljetek naptejjel és fejfedővel, mert a nyári időjárásra nem lehet panasz. A Balaton vize is kitűnő, szóval nem a természeti adottságokon fog múlni a buli.

A biztonság az első!

A szórakozóhelyeken és a fesztiválokon felmerülő problémás esetek elkerülésére és a biztonság növelésére hozták létre a fesztivál szervezői 2018-ban a Safety First kezdeményezést, amelyet idén, két kimaradt fesztiválszezon után még több önkéntes bevonásával és digitális megoldásokkal szeretnének megerősíteni.

A program egyik fő eleme az edukáció, amely olyan szakértők részvételével és segítségével nyújt preventív megoldásokat a váratlan problémákra, mint dr. Hevesi Krisztina egészségfejlesztő szakpszichológus és dr. Zacher Gábor toxikológus.

A Safety First önkéntesek, elsősorban orvostan, nemzetvédelmi és pszichológia szakos hallgatók az egészségügyi szakszemélyzet és a biztonsági szolgálat munkáját segítik a rendezvény ideje alatt azzal, hogy járőrszolgálatot teljesítve vagy a különféle Safety First pontokon ügyeletet ellátva nyújtanak segítséget a fesztiválozóknak.

Az edukáció mellett a látogatók szokásait figyelembe véve a Balaton Sound szervezői idén még nagyobb fókuszt helyeznek a digitális fejlesztésre.

A Balaton Sound applikáción belül elérhetővé válik majd a fesztivál idején Safety First funkció, amely a fesztiválozók biztonságát szolgálja azzal, hogy közvetlenül is segítséget kérhet a Safety First csapatától akár hívással, akár üzenetben, és a segítségkérő pontos helyzete is nyomon követhető.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
„Így tovább nem lehet élni” – Újabb zseniális Bödőcs-kisfilm készült, Csákányi Eszter és Znamenák István is remek benne
Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással. Egy kis Örkény, egy kis Wes Anderson négy és fél percben.

Link másolása

Új kisfilm került fel Bödőcs Tibor YouTube-oldalára: a mintegy 4 és fél perces alkotás két főszereplője Znamenák István és Csákányi Eszter.

A kérvény című opus egy Wes Anderson-szerű miliőben játszódik, és lényegében egy kérvény felolvasásából áll, na meg a hangos csattanóból. De az egészben benne van az „elmúthatvanév” Magyarországa, persze a megfelelően vicces, ironikus körítéssel. A kérvény című kispróza egyébként Bödőcs Prímszámok hóesésben című kötetének egyik fejezete.

Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással.

De felesleges is ennél több, nézzük a kisfilmet:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt András Ferenc
A nemzet művészének rendezőként olyan filmek fűzödnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét vagy a Dögkeselyű. 81 éves volt.

Link másolása

Nyolcvanegy éves korában elhunyt András Ferenc Kossuth- és Balázs Béla-díjas filmrendező, forgatókönyvíró, producer, érdemes művész, a nemzet művésze – jelentette be csütörtökön Szombathelyen Kollarik Tamás, a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság elnöki főtanácsadója és Lovass Tibor, a Savaria Filmakadémia elnöke a 11. Savaria Filmszemle keretében rendezett médiakonferencián.

András Ferenc, a Savaria Filmszemle életműdíjas zsűritagja emléke előtt a konferencia résztvevői néma felállással tisztelegtek.

A Színház- és Filmművészeti Egyetem MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az intézmény harmadéves filmrendező osztályának osztályvezető tanára csütörtökön hajnalban hunyt el.

András Ferenc 1942. november 24-én született Budapesten, 1973-ban szerzett rendezői diplomát a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. Életében mindvégig jelentős szerepet játszott a film és a televízió. Pályáját 1962-ben kezdte a Magyar Televízióban, majd dolgozott a filmiparban is, ahol a korszak legnagyobb rendezőivel működött együtt, köztük Ranódy Lászlóval és Makk Károllyal.

Rendezőként és forgatókönyvíróként olyan rendkívüli alkotások kötődnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét, a Dögkeselyű, A kárókatonák még nem jöttek vissza, a Családi kör vagy a Törvénytelen című film – olvasható az SZFE méltatásban.

Mint írták, András Ferenc 1977-ben aláírta a Demokratikus Chartát, kifejezve tiltakozását a csehszlovákiai diktatúra intézkedései ellen, a politikai nyilatkozat támogatása miatt hosszú ideig nem forgathatott újabb játékfilmet.

A nyolcvanas években a MAFILM színésztársulatának vezetője volt, majd később a Dialóg Filmstúdiót irányította. Produceri tevékenysége mellett meghatározó szerepet vállalt a szinkronszakma alakításában, valamint a Duna Televízió szinkronműhelyének korszakos vezetője volt. Szerteágazó tudása és tapasztalata ellenére viszonylag későn kezdett tanítani: 2021-től volt az Színház- és Filmművészeti Egyetem filmrendező osztályának osztályvezető oktatója, aranydiplomáját pedig 2023-ban vehette át ugyanitt - emelik ki a közleményben.

András Ferenc halálával a magyar film világa kiváló alkotót veszített el, emlékét a filmjein és oktatói munkáján keresztül őrzi a Színház- és Filmművészeti Egyetem

– írták.

Link másolása
KÖVESS MINKET: