SIKERSZTORIK
A Rovatból

Ahelyett, hogy bezúznák, csodás táskát varázsolnak belőle

Burai Péter biztonsági övekből csinál táskát. A Reborn kivételes dizájntermék: nem csak újrahasznosított, elegáns is.


“Egy üzleti tárgyalásra nem mész el egy molinóból készült táskával, mert nem elegáns. Nem sokan vesznek meg egy táskát csupán amiatt, mert újrahasznosított. Ahhoz szépnek is kell lennie”

- szögezi le Burai Péter, mikor az alapanyagválasztásáról kérdezem az Üllői úti műhelyében. A szűk, kissé túlfűtött helyiségben körülvesznek minket az izgalmasabbnál izgalmasabb anyagok, én pedig csak kapkodom a fejem jobbra-balra, hogy mi mindenből készülhet táska.

Honnan szerzett ejtőernyőt? Mire használja a 70 darab SAAB kormánylégzsákot, ami a sarokban hever? Milyen elektronikai eszközöket szerelt szét azért, hogy mágneseket szerezzen a táskáiba? Ilyen kérdések merülnek fel bennem, miközben mesél, a beszélgetés végére pedig azon kapom magam, hogy imádom, amit csinál.

Burai Péter táskáinak ugyanis a biztonsági öv szolgál legfőbb alapanyagául.

A többnyire fekete, fényes, strapabíró anyag a kocsikkal együtt megy a bontóba, senki nem foglalkozik az újrahasznosításával. Pedig az anyag szinte el sem használódik, a hátsókat soha, senki nem köti be, az elsőket sem sokszor, arról nem is beszélve, hogy a több méteres szalagnak csak töredékét húzzuk ki a dobból élete során. A legnagyobb része még napfényt sem lát.

11130244_813449732080172_4754355013337202498_n

A csíkokat egymás alá helyezi, azaz “táblásítja”, így egy kisebb neszesszerhez elég akár másfél méter öv, de egy komolyabb táskához akár 12-16 méter övet is felhasznál. Különböző modelleket gyárt, férfi és női típusokat, például egy-egy elütő színű csíkkal vagy hasonló izgalmas megoldással. Mostani kollekciójában sokféle modell szerepel, de aki egyedi táskát szeretne, kaphat személyre szóló extrákat is. Még. Burai Péternek és társának, Takács Zsoltnak ugyanis nagy szabású tervei vannak.

Fűtéscsövön lógnak az övek

Péter egy korábbi vállalkozásával külföldre akart menni, de az nem jött össze, ezért vágott bele a táskakészítésbe. Mindig motiválta, hogy olyan anyagokból teremtsen értéket, amik mások számára értéktelenek. A Rebornnak még az ötlete sem volt meg, mikor már több fotelt, széket hasznosított újra. Amikor körbenézek, észreveszem, hogy a műhelyben sincs két egyforma szék vagy lámpa - mindet innen-onnan mentette meg.

Nem végzett dizájniskolát, csak egyszerűen érdekelte a világ. Egyszer Ausztriában látott egy molinóból készült, de nagyon drága táskát, és azt gondolta: “Ezt sokkal jobban is meg tudom csinálni.” Az első táskák molinókból készültek, de egy fontos dologban különbözött a többi, újrahasznosítás témakörben születő dizájner terméktől. Péter azt szerette volna elérni, hogy ne csak a váz legyen “reborn”, hanem az utolsó elemig minden.

10687140_709665482458598_8909930592843890079_n

„Az első időkben a biztonsági övet csak táskapántnak, vállpántnak használtuk. Egyre több autóbontóval vettük fel a kapcsolatot, és egyre több és több övet gyűjtöttünk össze. Természetesen először alaposan ki kellett tisztítani a roncsokból származó biztonsági öveket, ez az otthoni mosógéppel legalább háromszori mosást jelentett, a lakásunk minden fűtéscsövét száradó biztonsági övek díszítették. Az így összegyűlt és kitisztított biztonsági övek egyre nagyobb és nagyobb kupacban álltak a lakásban. Ekkor merült fel annak az ötlete, hogy varrjunk össze hosszában öveket, és a táblásításból kapott anyagból készítsünk táskát.” - meséli Péter

10934044_813449692080176_4128294215035321462_n

Próbából csinált három táskát és azokat kivitte egy vásárra. Amikor kettőből hármat rögtön elvittek, tudta, hogy van benne jövő, plusz kiderítette azt is, hogy ezzel az anyaggal nem dolgozott még más.

“Ügyesek ezek a színes, molinóból készülő táskák, de egy üzleti tárgyalásra nem mész el velük. A biztonsági övből készült táskák elegánsak is. Számomra fontos, hogy minden része újrahasznosított legyen, de közben az is, hogy ne az bűvölje el, hogy újrahasznosított, hanem hogy szép” - fejti ki Péter, mi a különbség újrahasznosított és újrahasznosított között. Én pedig nézem a táskáit és bólogatok.

10985878_813448528746959_6109723218276325560_n

Légzsák, ejtőernyő, hőlégballon

“A minden elem újrahasznosított” megfogalmazás nem igaz, hiszen jól működő, strapabíró cipzárt “lomizni” nem lehet. De jól tükrözi az erre való törekvést az a több száz mágnes, ami a varrógép mellett sorakozik. A táskák zárására használt elemeket egy elektronikai üzlet által kidobott alkatrészekből szerelte ki.

“Rendszeresen járok egy roncstelepre, ahol találtam négyszáz, bezúzás előtt álló elektronikus alkatrészt. Ezekkel rögzítik a boltokban a mobilokat a pulthoz. Kértem, adják nekem, mert én tudok vele mit kezdeni. Kiszereltem belőle a mágneseket, és violá” - dicsekedik a leleményességével, én pedig ezzel a lendülettel le is teszem a mágneseket. Jobban is teszem, hiszen olyan erősek, hogy még komolyabb bajom esik.

10712836_709669112458235_1787804669843322244_n

A biztonsági övön és a mágneseken kívül rengeteg izgalmas alapanyag hever a polcokon. A sarokban van például 70 darab SAAB kormánylégzsák, amiből majd zseb készül a táskákba. Ez brutál erős, mégis vékony anyag, éppen alkalmas arra, amire Péter szánja. Ilyen cucc a hőlégballon ponyvája is: ezt a köbméternyi anyagot egy raktárban kellett felvagdosnia, hogy egyáltalán el tudja hozni a műhelyébe.

Megszokott anyag a molinó és az épületháló is.

Ezek beszerzéséhez reklámügynökségekkel kell jóban lenni. Péter törekszik is erre, hónapokig izgatottan várta például a Corvin negyedben felszerelt Sin City reklám lebontását is, sajnos ezt nem kapta meg végül.

“Pedig lehettél volna a férfi, aki táskát csinált Jessica Alba szájából” - jegyzem meg.

1972357_709665479125265_6994744515275119071_n

A felsoroltakon kívül használ még biciklibelsőt, ejtőernyőt, de készített mér tűzoltótömlőből neszeszert. Amikor megemlítem neki, hogy ezek szerint minden alapanyagot ingyen szerez be, látom, hogy szeretne tiszta vizet önteni a pohárba.

“Ez nagyrészt így van. Ez alapján azt is mondhatnád, hogy ez a világ legnagyobb üzlete, hiszen mindent ingyen szerzek be, a táskát meg pénzért adom. De ez nem teljesen van így: a rengeteg biztonsági övet mosatni, szabatni, varratni kell. Arról nem is beszélve, hogy ha kiszámolnánk, hogy mennyi munkaórába került ezeknek az anyagoknak a felderítése és beszerzése, már nagyon távol lenne az ingyentől.”

Ha mindent egyedül csinálsz, az maga alá temet

A vállalkozásnak ő az ötletgazdája, az arca, ő árulja a táskákat a WAMP-on, ő menedzseli a céget, de már a kezdésnél összeszedett egy ütőképes csapatot grafikussal, marketingessel, fotóssal. Ők egyébként mind Péter barátai, akik a munkájuk mellett, csupa lelkesedésből segítenek neki. Tervezik az arculatot és a logót, készítik a termékfotókat, szervezik a marketinget.

10689416_737985436293269_8910993321613309833_n

Péter a tervezéssel szeret foglalkozni. Kitalálja milyen anyagokkal, milyen táskákat és főleg hogyan készítenek majd el, de sokszor támaszkodik lelkes szakértői csapatára. Persze ennél sokkal messzebbre menő tervei vannak Péternek, ha beindul a táskabiznisz (és erre 2016-ban egészen jó esély mutatkozik), akkor mindannyiukat szeretné foglalkoztatni, hogy nekik pénzügyileg is megérje.

Van egy barátja, Takács Zsolt, aki mióta látott fantáziát a cégben, a barát mellett üzlettárs is lett. Ő a gazdasági háttér megteremtésével egészíti ki a nagy Reborn-puzzlet egy egész képpé. Befektetőként is jelen van, pályázatokat keres, és a többi.

11156371_813453655413113_1732274383619122852_n

Az eladott táskák számán kívül Péternek a legnagyobb elismerés az volt, hogy

egy neves magyar divattervező is vásárolt tőle, sőt, felajánlotta a segítségét a továbbiakhoz.

“Nagyon sok egyszemélyes dizájnervállalkozás ott vérzik el, hogy mindent egyedül akarnak csinálni. Nem érthetsz egyszerre a táskákhoz, a marketinghez, a fotózáshoz, grafikához, a varráshoz” - meséli és láthatóan büszke arra, hogy az eddigi és az esetleges még nagyobb sikereinek egyik kulcsa, hogy minden feladatot a kezdetektől olyanhoz delegál, aki ért hozzá és van kedve segíteni. “Ha ilyen - ugyan újrahasznosított, de minőségi - anyagokat használsz, muszáj szakemberekkel dolgoznod, hogy a végtermék is minőségi legyen.”

A rövidtávú tervek között az szerepel, hogy létrehozzanak egy webshopot és külföldre terjeszkedjenek. A vállalkozás alapjai ehhez megvannak, van üzleti tervük és sok-sok új táskaötletük is. Ha viszont nagyon beindul majd az üzlet, akkor újabb kihívások kerülnek majd elő, például az alapanyagok beszerzése. Amúgy erre is vannak már terveik.

Képek forrása: Reborn

Ha neked is tetszenek a táskák, nyomj egy lájkot!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk