KULT
A Rovatból

A Barbie kontra Oppenheimer jelenség menti meg a mozikat?

Az utóbbi évek legviccesebb filmes rivalizálása! Az Oppenheimer vs. Barbie mémek mostanában teljesen ellepték az internetet, mivel a két nagyszabású film egyszerre kerül a mozikba július 21-én (nálunk 20-án), ez pedig egy olyan filmes viszályt indított el, ami még sokáig fennmarad.


Barbenheimer – így nevezték el a rajongók a Barbie és az Oppenheimer „összecsapását”. Az egésznek az adja a báját, hogy a két film, vagyis Christopher Nolan Oppenheimere Cillian Murphyvel és Greta Gerwig Barbie-ja Margot Robbie-val és Ryan Goslinggal szinte már nem is lehetne különbözőbb, épp ezért is egyezett bele a Universal (Oppenheimer) és a Warner Bros. (Barbie) stúdió a közös bemutatódátumba, hiszen szerintük egyik sem szipkáz el jelentős mennyiségű nézőt a másiktól, tehát annyira más a célközönség, hogy jól megférnek egymás mellett. A Barbie és az Oppenheimer az utóbbi időben mégis egymásnak estek. Persze csak poénból.

A két film közötti versengés egy kifejezetten vicces online eszmecserét váltott ki, amelyben rajongók és hírességek egyaránt beleszóltak a vitába. De miről is szól pontosan ez a vita?

Együtt erősebbek

Az Oppenheimer vs. Barbie mémek és maga a diskurzus akkor kezdődött, amikor a filmrajongók rádöbbentek, hogy mindkét filmet ugyanazon a napon mutatják be. Az irónia már az egész haddelhadd legelejétől tisztán érezhető volt, hiszen a poénokat természetesen főként arra hegyezték ki, hogy a tartalmuk annyira… nos, különböző.

A Barbie természetesen Margot Robbie Barbie-jának, Ryan Gosling Kenjének, valamint a társaik nagyon rózsaszín és nagyon bájos életéről szól, akik mindannyian egy varázslatos pink álomvilágban élnek, majd átkerülnek a való világba, ami egy kissé más, mint amihez hozzászoktak. A Christopher Nolan (Mementó, A sötét lovag-trilógia, Eredet, Csillagok között, Dunkirk, Tenet) rendezte Oppenheimer viszont a tudós J. Robert Oppenheimer valós történetének fiktív újragondolása, akinek számot kell vetnie azzal, hogy részt vett a világ elpusztítására képes atombomba megalkotásában. A Birmingham bandája és számos mozifilm sztárja, Cillian Murphy játssza Oppenheimert, rajta kívül pedig egy elsöprő sztárgárda tűnik fel a filmben, köztük: Robert Downey Jr., Matt Damon, Emily Blunt, Florence Pugh, Kenneth Branagh, Gary Oldman, Rami Malek és Casey Affleck.

A mémek alkotói közül a legtöbben azon gúnyolódnak, hogy a bemutató napján sok mozi tele lesz izgatott Barbie-rajongókkal a jóval komorabb Oppenheimer-nézők mellett, el lehet például tűnődni azon, mennyire eltérő lesz például a két közönség öltözködési stílusa… És ha ez még nem lenne elég, a Barbie vs. Oppenheimer csevegés csak fokozódott, hiszen most már maguk a hollywoodi hírességek is beleszólnak a dologba!

Például Tom Cruise, akinek új filmje, a Mission: Impossible – Leszámolás Első rész szintén július közepén jelenik meg, bevallotta, hogy mindkettőt meg fogja nézni a nagyvásznon. „Mind a Barbie-t, mind az Oppenheimert látni akarom. Megnézem őket a nyitóhétvégén. Előbb pénteken az Oppenheimert, majd szombaton a Barbie-t” – nyilatkozta a filmsztár.

A mozilátogatók azt is megjegyezték, hogy amíg Margot Robbie lelkesen és megállás nélkül népszerűsíti új filmjét, addig Cillian Murhpy promóciója sokkal visszafogottabb, ezzel is aláhúzva filmjük stílusát, különbözőségét.

Mindenesetre a Barbie rendezője, Greta Gerwig és a sztárja, Robbie nemrég megosztottak egy képet, amelyen az Oppenheimerre szóló elővételes jegyeiket tartják a kezükben, ezzel is erősítve azt a gondolatot, hogy a nézők ne vagy-vagy alapon döntsenek majd, amikor a két film a mozikba kerül. A kérdés tehát nem az lesz, hogy te melyik filmet fogod megnézni, hanem hogy melyiket először és melyiket utána.

A Barbenheimer pszichológiája

A rózsaszín és a fekete. Két nagyon különböző szín, két nagyon különböző film, ugyanaz a megjelenési nap. Egy pezsgő vígjáték kontra egy sötét életrajzi film. Barbie rózsaszín világa szemben az Oppenheimer atombombája által teremtett sötétséggel. Az ellentétek vonzzák egymást – mondják. Ez pedig sok szempontból igaz is, de nem ez az egyetlen pszichológiai ok, amiért ez a furcsa páros létrejött, és amiért imádnivaló. A kontraszthatás is fontos szerepet játszik a Barbenheimer vonzerejében. Ez lényegében azt jelenti, hogy amikor két dolgot egymás mellé teszünk, vagy egymás után tapasztalunk, hajlamosak vagyunk erősebb különbséget, kontrasztot érzékelni közöttük.

Tehát, ha egy nagyon kicsi dolgot nézünk, épp miután valami hatalmasat láttunk, akkor az még kisebbnek tűnhet, mint amekkora valójában, ennek a kontraszthatásnak köszönhetően. Az agyunk ugyanis felerősíti a két inger vagy érzés közötti különbségeket, így azok szélsőségesebbnek tűnnek.

Amikor a Barbie-t és az Oppenheimert egymás mellé helyezzük, mindkét világot intenzívebben tapasztaljuk meg. Amikor a rózsaszín közel van a feketéhez, még feltűnőbbnek tűnik. Vagyis a Barbenheimer valójában maga a nagybetűs kontraszt, aminek máris több millió rajongója van világszerte.

A kérdés inkább az, hogy melyiket érdemes megnézni előbb? Ehhez is több irányból lehet közelíteni. Amennyiben az Oppenheimert nézzük először, a Barbie-val egy pozitívabb végkicsengést kapunk, s talán oldottabban távozunk a mozikból, ám ekkor fennáll a veszélye annak, hogy az előbb látott fajsúlyosabb téma még a Barbie alatt is erősen zakatol majd a gondolatainkban, így kevésbé tudunk koncentrálni a vidámabb képsorokra. Ha pedig a Barbie az első, akkor arra is és utána az Oppenheimerre is kellőképp ki tudjuk hegyezni figyelmünket, de minden bizonnyal kevésbé kellemes hangulatban távozunk a moziból. Ám akárhogy is döntünk, az biztos, hogy egy kifogástalan kontrasztélményben lesz részünk.

Miről is szól ez az egész valójában?

A versengés egyébként csak félig poén, hiszen valóban lesznek azért olyanok, akik csak az egyikre ülnek majd be, az előzetes box office-jóslatok szerint a Barbie kerül majd ki győztesen a gigászok küzdelméből. A helyzetet pedig tovább súlyosbítja, hogy az Oppenheimer egy Universal-film, és közel két évtized óta ez az első alkalom, hogy Christopher Nolan nem a Warner Bros.-szal dolgozott. A szakításuk indító oka az volt, hogy Nolan 2020-as filmje, a Tenet nem tudta visszahívni a közönséget a mozikba a világjárvány közepén. A Tenet sikertelensége miatt a Warner pedig akkor arra kényszerült, hogy a filmjeit egy hibrid (mozi/streaming) megjelenési stratégiára állítsa át. Ez egy rendkívül ellentmondásos lépés volt, amit azóta visszavontak, a mozi- és nagyvászon-őrült Nolant azonban különösen felháborította. S így a Warnertől nem tűnhet szimpatikus lépésnek, hogy a Barbie premierjét épp Nolan új filmjére időzítik… Mégsem erről szól ez az egész.

Néhány kivételtől eltekintve ugyanis, mint például a 2022-es Top Gun: Maverick, a szintén tavalyi Avatar: A víz útja, vagy idén a Super Mario Bros.: A film, a közönség következetesen vonakodik visszatérni a mozikba, legalábbis ami a Covid előtti állapotokat illeti, ezt viszont a filmipar eléggé megsínyli.

A közönség hajlandósága azonban, hogy egy egész napos mozis eseményt hozzon létre a Barbie-ból és az Oppenheimerből, azt sugallja, hogy a két film együttesen lehet az a lökés, amire a 2023-as kasszasikereknek szükségük van: egy szikra, amely újra fellobbantja a filmrajongók lángját, és emlékeztet mindannyiunkat arra, hogy miért szeretünk moziba járni.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Váratlan műsorváltozás a TV2-n: meglepődtek a nézők, visszatért egy népszerű műsor
Elindultak a Kincsvadászok új részei, emiatt borult az eddigi műsorrend. A Házasság első látásra korábban kezdődik, a Legyen Ön is Milliomos! pedig később.
DKA – Fotó: TV2 - szmo.hu
2025. november 18.



Hétfő estétől új műsorrenddel jelentkezik a TV2, a változás a csatorna teljes hétköznap esti sávját érinti.

A Házasság első látásra a korábbi 19:45-ös kezdés helyett már 19:20-kor képernyőre kerül, ezt követően 20:40-től a Kincsvadászok vadonatúj részei láthatók, az estét pedig 22:00-tól a Legyen Ön is Milliomos! zárja.

Az eddigi műsorrend a népszerű műtárgy-kereskedő show visszatérése miatt borult, a változás viszont sok nézőt váratlanul ért. A TV2 közösségi oldalain számos értetlenkedő hozzászólás jelent meg.

„Kedves TV2, most mi ez? A Házassâg első látásra 21:20-ig van írva. Akkor most, hogy van ez?” – kérdezte egy kommentelő.

„Hogy került a Kincsvadászok ide?” – írta egy másik.

A Kincsvadászok stábja nem változott: a műsorvezető Till Attila, a műtárgyszakértők Kelen Anna és Megyesi Balázs, a kereskedői székben pedig dr. Katona Szandra, Fertőszögi Péter, Fejes Tamás, Nagyházi Lőrinc és Molnár Viktor foglalnak helyet. A műsorban civil eladók hoznak be különleges tárgyakat a stúdióba, ahol azokat szakértők értékelik, majd a kereskedők licitálnak rájuk. A műsor sikerét a tárgyak mögötti történetek, az értékbecslés és az alku izgalma adja, a csatorna a mostani évadban a szokatlan darabokra és a már ismert, stabil szereplőgárdára épít.

A Palik László nevével fémjelzett Legyen Ön is Milliomos! 2025-ben több új etappal tért vissza, és ismét a TV2 egyik rendszeres esti műsorává vált.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
„Jani, nem jön a vonat!” – a Bankrupt új dala a MÁV-ot állítja célkeresztbe
Alig néhány hónappal azután, hogy megénekelték „Repülős Petit”, újra támad az utóbbi évek talán legtöbb politikai-közéleti dalát szállító zenekar. Premier!
L.D. - szmo.hu
2025. november 19.



„Ez a szám egy rendőrautóban fogant, útban a veszprémi vasútállomás felé, ahová a járőrnek kellett négyesével bevinnie a sztrádán lerohadt vonatpótló busz utasait. Amióta a Batidai Vámpír kezében a MÁV, bárki gazdagodhat hasonló élményekkel, ha kénytelen igénybe venni a vasúti szolgáltatást, így nem lesz nehéz azonosulni a dalszöveggel.”

A Bankrupt frontembere, Sarkadi Balázs a fenti szavakkal mutatja be a zenekar legújabb dalát, ami egyben a zenekar idei termését összefoglaló új négyszámos EP címadója is.

Nem jön a vonat:

No Train’s Coming:

Spotify-ra és a többi streaming platformra november 28-án érkezik, a lemezbemutató koncert pedig november 29-én az Instantban lesz, ahol a legmenőbb osztrák punk rock zenekar, a DeeCracks lesz a vendégünk. Ezen kívül számos vidéki városban is lesz alkalmunk bemutatni a Fish! és a Kozmosz zenekarokkal már javában zajló turnén. A felvétel ezúttal is a Grenma Stúdióban készült Botlik Mátyással, a borítógrafika pedig ismét Vass Richárd alkotása.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Gerendai Károly a Sziget megmentéséről: A politikusok azt a játékot játszották, hogy ki rántja el előbb a kormányt
Az üzletember szerint a politikai szereplők akkor szembesültek a helyzet súlyával, amikor a Sziget elmaradása valós veszéllyé vált, és ez komoly indulatokat korbácsolt.


Gerendai Károly volt a Della, a 24.hu gazdasági podcastjának vendége, melyben többek között arról beszélt, hogy miért és hogyan vette vissza a Sziget Fesztivált.

Az üzletember azt mondja, nem tervezte, hogy újra „szigetezni” fog, egyszerűen azzal a ténnyel szembesült, hogy az eddigi tulajdonosi kör kivonul a magyar piacról és nem folytatják tovább a fesztivált sem. Amikor felkínálták neki a lehetőséget, hogy a helyükre lépve megmentheti a Szigetet, akkor szembesült ezzel a kihívással.

Az interjú rögzítésekor még nem volt végleges döntés a Fővárosi Közgyűlés részéről a közterület-használati szerződésről, ami a fesztivál megrendezésének kulcsa. Gerendai Károly elmondta, bizonytalansági tényező még van, de bizakodó, mert a frakciók jelezték, hogy a legutóbbi kérelmüket már támogatni fogja a többség. A közgyűlésben zajló vitákat egyenesen pejoratív jelzővel illette.

„Tudom, hogy milyen jó szó erre, ez a tényleg cirkusz, kutyakomédia, nem tudom micsoda, mert nekem tényleg egyszerűen abszurd volt, hogy miközben mindenki arról beszél, hogy legyen Sziget, meg kell menteni a Szigetet, a végén gyakorlatilag az volt az érzésem, hogy azt a játékot játsszák, mint amikor két autó megy egymással szembe és kirántja el előbb a kormányt, és a végén ugye egyik se rántotta el a kormányt, aminek az lett a vége, hogy majdnem nem lett Sziget”

– fogalmazott. Szerinte végül utólag történt egyfajta „kormány elrántás”, ami oda vezetett, hogy újra be tudták adni a kérelmüket.

Gerendai elmondása szerint a szavazás másnapján találkozott Magyar Péterrel, ahol megegyeztek azokról a feltételekről, amelyekkel a TISZA Párt frakciója is támogatni tudja az előterjesztést. Arra a kérdésre, hogy Magyar Péter politikai haszon reményében járt-e el, Gerendai úgy felelt:

„Én inkább úgy fogalmaznék, hogy szerintem ő nem politikai haszonszerzés, hanem politikai kármentés reményében tette ezt a lépést szerintem.”

Úgy véli, a politikai szereplők akkor szembesültek a helyzet súlyával, amikor a Sziget elmaradása valós veszéllyé vált, és ez komoly indulatokat korbácsolt.

„És valószínűleg ez volt az a pont, ahol ők is azt felmérték, hogy ez rájuk éghet ez a helyzet, hogy akkor a végén esetleg a Tisza-szavazók egy része azt gondolja, hogy ez mégse szimpatikus ez a politikai formáció számára, hogyha egy ilyen kérdésben nem álltak ki és elkaszálják”

– mondta, hozzátéve, hogy a TISZA és a Fidesz-frakció is tartózkodott, ami majdnem a Sziget végét jelentette.

Állítása szerint a közgyűlésen egyedül Karácsony Gergely főpolgármester, illetve az ő emberei kérdezték meg arról, hogy mit gondol a pártok által benyújtott módosító indítványokról. Ezek között szerinte egészen furcsák is voltak, például hogy a Sziget vegyen buszokat vagy adjon aranyrészvényt a fővárosnak.

„Abszolút azt éreztem, hogy itt majd zajlik a kampány, és egyszerűen mindenki elfelejtkezik arról, hogy hát közben ott a sok bába között mi lesz a gyerekkel”

– jellemezte a helyzetet.

A jobboldali médiában megjelent narratíváról, miszerint egy ukránokat pénzelő amerikai tőkealaptól veszi vissza a Szigetet, Gerendai azt mondta, ez a „ne sírjak vagy nevessek” kategória. „Tényleg egyszerűen abszurd, hogy milyen ötleteket tudnak egyáltalán kitalálni” – jelentette ki. Hozzátette, elkeserítőnek tartja, hogy nehéz elképzelni, hogy valaki egyszerűen csak meg akarja menteni a fesztivált, ami szerinte a főváros, az ország, a fiatalok, a kultúra és a turizmus közös érdeke.

A korábbi, saját időszakát érő kritikákra is reagált, miszerint a Sziget nulla közeli eredményt hozott, a pénzt pedig a járulékos vállalkozásokon keresztül vették ki. Gerendai szerint ez egy „klassz összeesküvési elmélet”. Állítása szerint visszanézve a 17. Szigetig, kilenc nyereséges, négy nullszaldós és négy veszteséges évük volt. Feltette a kérdést:

„Mi értelme van, hogy kilopjam a saját cégemből egy másik cégembe a pénzt? Így is úgy is adót kell fizetni utána.”

Elmagyarázta a sokat kritizált nagykereskedelmi modelljüket is: eszerint a nagyker árrésébe építették be a vendéglátósok által fizetendő díjat, ami így a forgalomtól függött. Ez egyfajta kockázatmegosztás volt, és a bevétel a Sziget kasszájába folyt be.

Gerendai kritikusan beszélt a korábbi külföldi tulajdonosok stratégiájáról. Szerinte a probléma az volt, hogy egy kaptafára próbálták működtetni a nyolcvanvalahány fesztiváljukat. A Sziget esetében ez a stratégia, ami a sztárfellépőkre (line-up) épült, nem működött.

„Ez egy kis lélekszámú, nem annyira fizetőképes piac, ahol nagyon nehéz lesz csak napijegyekből sokat eladni a fellépők neveire”

– magyarázta.

Rámutatott, hogy a külföldi látogatókat nem lehet csak a fellépőkkel becsábítani.

„Hogyha valaki csak azt tudja, hogy ki lép fel egy fesztiválon, akkor azért mondjuk egy angol fiatal föl fog ülni egy repülőre, hogy egy angol zenekart nézzen meg, hát azt otthon is megkapja.”

Ezzel szemben ők korábban a Sziget egyediségét, a sokszínűséget és Budapest vonzerejét kommunikálták.

A stratégiaváltás hatását számokkal is alátámasztotta. „Még mondjuk a 2010-es évek vége felé, tehát még az utolsó években, amikor még mi is részt vettünk, akkorról tudom a számokat, akkor nagyságrendileg 50-60 ezer bérletet adtunk a szigetre, és ennek a 85%-át külföldön. Most 22.800 bérlet volt már az utolsó évben eladva, és már ennek is csak a 70%-a külföldön.” Szerinte a magyar látogatók száma nem esett vissza, a külföldieké viszont jelentősen. Ennek egyik konkrét okaként a 26 országban működő képviselői hálózatuk leépítését nevezte meg, ami szerinte „életveszélyes döntés” volt.

A jövőbeli tervekről elmondta, mindenképpen meg akarják erősíteni a fesztivál kulturális kínálatának egyéb lábait, és nemcsak a programokra, hanem a szolgáltatásokra, a kommunikációra és a látványvilágra is több forrást szánnak. Célja, hogy a fesztiválélményt erősítsék, mert a legnagyobb előadók már kevésbé preferálják a fesztiválokat.

„Nekünk abban a modellben kell újra visszakormányozni a szigetet, amilyen régen is volt, tehát hogy mi 60-70%-át úgy adtuk el a jegyeknek, hogy még nem hirdettünk programot”

– vázolta fel a célt. Emellett szeretnének nyitni a régebbi, 30-40-es korosztály felé is, nem csak a Z-generációra fókuszálni.

Az üzleti háttérről elmondta, a Sziget Zrt.-t visszavásárolták, de a Sziget brand a korábbi tulajdonosnál maradt, amiért licencdíjat fizetnek. A fesztiválszervező csapat megmarad, Gerendai elsősorban a stratégiai irányok meghatározásában vesz részt. Heti két napot tervez a Sziget-irodában tölteni, ami miatt leginkább az utazásairól kell lemondania, de a vendéglátós érdekeltségeinek napi működését egy felépített menedzsmentcsapat viszi tovább. Az új projektek indítását azonban újra kell gondolnia.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
A Szépművészetiben balhézva és a Dunán hajókázva sem kápráztatnak el igazán a Szemfényvesztők 3 illuzionistái
Azért így is akad néhány csavaros trükk a tarsolyban, csak ne lenne minden karakter ennyire elszállva magától.


Kilenc év után folytatódik a „robinhoodkodó” bűvészbanda kálváriája. A Szemfényvesztők 2013-ban meglepetéssikert aratott: a David Copperfield babérjaira törő illuzionisták látványos akciókkal megtűzdelt és csavaros heistfilmje 351 millió dollárt termelt a világ mozijaiban, ami, ha belegondolunk, mégsem olyan nagy csoda, hiszen olyan sztárokkal volt karimáig pakolva a film, mint Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo, Woody Harrelson, Morgan Freeman, Michael Caine, Dave Franco, Isla Fisher, Mélanie Laurent, Common vagy Caitríona Balfe. A minőségről alapvetően ritkán gondoskodó Louis Leterrier rendező (A szállító 1-2, A nyakörv, A hihetetlen Hulk, A titánok harca, Agyas és agyatlan, A leszámolás, Halálos iramban 10) akkor egész szépen betalált, és egy valóban szórakoztató és meglepő fordulatokkal teli filmet tett le az asztalra.

Nem is kellett hát nagyon sokat várni a folytatásra, 2016-ban érkezett a Szemfényvesztők 2. A rendezői széket ezúttal a szintén nem túl erős filmjeiről ismert Jon M. Chu (Step Up 2-3, G.I. Joe: Megtorlás) foglalta el, aki csak később kezdett igazán értékelhető mozgóképeket összerakni (Kőgazdag ázsiaiak, In the Heights – New York peremén, Wicked). A Szemfényvesztők 2 zárta le a rossz korszakát, amely sajnos nem tudta megismételni az első etap erényeit, a gyenge sztori és a fantasztikumot súroló nevetséges jelenetek (a kártyadobálós szcéna eléggé hírhedt lett) megtették a magukét. Az anyagi siker azonban most sem maradt el (főként az USA-n kívüli terepeknek köszönhetően), összesen 334,8 millió dollárt kalapoztak össze a mágusaink, tehát csak egy kicsivel kevesebbet, mint az első résszel.

Úgy tűnik azonban, hogy ez a visszaesés (az Egyesült Államokban csak 65 milliót hozott) elegendő volt ahhoz, hogy a Lionsgate stúdió egy időre parkolópályára állítsa a franchise-t.

Végül azonban újra összegyűlt a banda (legalábbis a nagyja), hogy kilenc évvel a legutóbbi húzásuk után ismét valami nagyon villantsanak. A harmadik alkalomra is új rendező vállalta el a levezénylést, méghozzá a főszereplő Jesse Eisenberg régi haverja, Ruben Fleischer, akivel korábban együtt forgatták a Zombieland első és második részét, valamint a 30 perc vagy annyi se című akció-vígjátékot (Fleischer azért ezek mellett nagyot ment a Venommal és az Uncharteddal is).

Hőseink, avagy a Négy Lovas visszatér, és velük együtt egy új generáció illuzionistái is színre lépnek. Nem kis feladatra vállalkoznak: minden idők legjobban őrzött, legértékesebb ékszerét, a Szívgyémántot tervezik becserkészni a gonosz cégvezér Veronika Vanderbergtől (Rosamund Pike).

Pontosabban csak Atlas (Jesse Eisenberg) vág neki a társai nélkül a körmönfont rablásnak, amelyhez egy új, fiatal illuzionistatriót kér fel társnak, akik épp a Négy Lovas álcája mögött kopasztottak meg legutóbb egy sokakat megkárosító, milliomos kriptohuszárt. A színész Bosco (Dominic Sessa), a fürge June (Ariana Greenblatt) és az „agy” Charlie (Justice Smith) belemennek a játékba, a balhé közben azonban feltűnnek a régi Lovasok is, a kártyazsonglőr Jackkel (Dave Franco), a szabadulóművész Henley-vel (Isla Fisher) és a hipnotizőr Merritt-tel (Woody Harrelson), akik, Atlashoz hasonlóan, kaptak egy új kalandra invitáló kártyát egy titokzatos megbízótól. Vagyis a veteránok és az ifjoncok kénytelenek összefogni a közös nemezissel szemben.

Persze nem eszik olyan forrón a kását egy Szemfényvesztők-filmben, így megannyi csavarra és trükkre kell számítani a játékidő alatt.

Sajnos azonban ezek közül továbbra sem működik mindegyik. Alapvetően nagy gond ezzel a franchise-zal, hogy pontosan tudjuk, a benne szereplő színészek nem igazi illuzionisták, így az általuk bemutatott trükkök láttán sem esik le az állunk, hiszen tisztában vagyunk vele, nem igaziak.

A Szemfényvesztők-filmekben ráadásul már olyan kunsztokat mutatnak be, amelyekre egyszerűen nem is lehet magyarázat, legalábbis a fizika törvényei szerint elfogadhatók, szóval időnként átnézünk a fantasy műfajába is. Ebben a harmadik rész sem kivétel.

Bár a forgatókönyvírók próbálnak időnként különféle magyarázatokkal előállni a trükkökre, azok a legtöbb esetben igen kevésnek bizonyulnak. Ráadásul ebben az epizódban is kapunk egy, a második rész kártyadobálós pillanatához hasonló kínos jelenetet: amikor a hét főhős egymást túllicitálva próbál menősködni saját képességeivel a kastélyban. Jujj!

Azért van jó hírünk is. A fentieket leszámítva egész szórakoztató lett ez a rész, amelyben valóban akadnak meglepő csavarok, amikre talán csak a legedzettebbek jönnek majd rá. A casting is szuper, az új színészek ügyesek, bár mind nagyon el vannak telve maguktól, de Dominic Sessa (Téli szünet), Ariana Greenblatt (65, Ahsoka, Barbie, Borderlands) és Justice Smith (Jurassic World: Bukott birodalom, Pokémon: Pikachu, a detektív, Dungeons & Dragons: Betyárbecsület) jól hozzák a karaktereiket, és sokkal emlékezetesebbek, mint az „öreg rókák”.

Ráadásul nekünk, magyaroknak is tartogat kukkolnivalót a film, hiszen azt részben Budapesten forgatták, így a szemfülesek nem egy fővárosi helyszínt könnyedén kiszúrhatnak (többek között a Szépművészeti Múzeumot, az Operaházat vagy a Dunán hajókázva a háttérben a Rákóczi hidat).

Összességében tehát kijelenthető, hogy bár a borzalmas második résznél jobb lett a Szemfényvesztők harmadik kalandja, az első frissességének és körmönfontságának azért híján volt, szóval továbbra is elkelne még néhány ütősebb trükk a szereplők ingujjaiba.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk