A 3-as metró múltját tárja fel a Közlekedési Múzeum és a Fortepan
A megújuló Közlekedési Múzeum fontosnak tartja az eltűnő közlekedési és ipari értékek megőrzését és dokumentálását. Így az M3-as metró felújítási munkálatai kapcsán a Fortepannal együttműködésben az elmúlt több mint negyven év emlékeit felelevenítve felhívást írtak ki.
"Az M3-as metróvonal jelenleg zajló felújítási munkálatai kapcsán úgy döntöttünk, mindent megteszünk annak érdekében, hogy a vonal építését, átadását és használatba vételét megörökítő felvételeket begyűjtsük, és egyre növekvő, digitálisan is elérhető fotógyűjteményünk részeként bárki számára elérhetővé tegyük."
"Az ipari emlékek a szemünk láttára válnak a jövő történelmi relikviáivá, ennek a pillanatnak a megörökítésében a Múzeum is részt akar venni" – mondta el Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum főigazgatója.
A Közlekedési Múzeum fontos feladatának tartja a gyűjteményeihez való nyílt hozzáférés biztosítását, illetve a megőrzésében lévő fotók és filmanyagok feldolgozását a Fortepannal közösen. Az M3-as építése 1970-ben kezdődött meg, a kész metróvonalat 1976. december 31-én adták át, ekkor a metró még csak a Deák Ferenc tér és a Nagyvárad tér között közlekedett, Kőbánya-Kispestig tartó hosszabbítása csak 1980-ra készült el. Végső, ma is teljes hosszán 1990 óta használhatjuk. Van tehát bőven mit archiválni.
A Múzeum a beadott fotókat szakszerűen feldolgozza és biztonságosan megőrzi az utókor számára. Emellett, tervei szerint, az intézmény a felajánlott fotók közül közösségimédia-felületein, illetve honlapján is válogatást tesz majd közzé.
A Közlekedési Múzeum és a Fortepan felhívása ezen a linken érhető el.
Nyitókép és fotók: Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Archívuma