KULT
A Rovatból

10 háborús film, ami totális csőd lett

Van, amelyiken mi sem csodálkoztunk - de gondoltátok volna, hogy pl. a Rambo III. is hatalmas bukta volt?

Link másolása

Hol vannak már azok az idők, amikor egy háborús film automatikusan kasszasikert jelentett? A 60-as évek második világháborús eposzainak reneszánsza után, Vietnammal és az 1968-as paradigmaváltással párhuzamosan a lelkesedés világszerte csökkent a hasonló alkotások iránt, és ma sincs garancia semmire a pénztáraknál. A HONVEDELEM.HU szubjektív összeállítása a bizonyíték rá, hogy néha egészen meglepő, biztos befektetésnek tűnő filmek is simán elhasalnak a kasszáknál.

1. Navarone ágyúi 2: Az új különítmény

(Force 10 from Navarone, 1978)

Rendezte: Guy Hamilton

Főszereplők: Robert Shaw, Edward Fox, Harrison Ford, Barbara Bach, Franco Nero

A Navarone ágyúi 1961-es első része egészen kiváló film volt: pörgős, szórakoztató és izgalmas, de egyszersmind tartalmas is, tele kiváló színészekkel. Hatalmas sikere után az álomgyárban természetesen egy idő után úgy gondolták, érdemes lenne folytatni a sztorit, így egy igen sápadt második részt is forgattak hozzá. Jó színészek itt is bőven akadtak Robert Shawtól Edward Foxig, és még a Han Solóként ezekben a hónapokban a világ egyik legismertebb arcává emelkedő Harrison Ford is felbukkant a vásznon, ez azonban nem kárpótolhatta a nézőket a sekélyes történetért: a film kitermelte 7 millió dolláros büdzséjét, ennél azonban mindenki sokkal többet várt tőle, így bukásként vonult be a köztudatba.

1navarone2

2. Rambo III

(Rambo III, 1988)

Rendezte: Peter MacDonald

Főszereplők: Sylvester Stallone, Richard Crenna, Kurtwood Smith, Marc de Jonge

Hihetetlen, de igaz: a film, amely a ‘80-as évek végén minden videomagnóval rendelkező háztartásban megfordult legalább egyszer alámondásos változatban, csúfosan alulteljesítette a várakozásokat az amerikai mozikban, főleg hihetetlenül sikeres elődjéhez, az 1985-ös Rambo: Első vér II-höz képest. Sylvester Stallone afganisztáni környezetbe helyezett, zászlólobogtatós akciófilmje a maga idejében kifejezetten drága, A-kategóriás szuperprodukciónak számított: 62 millió dollárba került, az akkori hollywoodi átlagbüdzsék mintegy négyszeresébe, és máig minden idők egyik legerőszakosabb, legtöbb gyilkosságot bemutató filmjének számít.

Nehéz megfejteni, miért utasította el az előző részt keblére ölelő amerikai közönség a Rambo III-at, de az eredmények önmagukért beszéltek: az Egyesült Államokban befolyt 53 millió dollár egy más film esetében szép summa lett volna akkoriban, ilyen befektetések után azonban valósággal sokkolta a finanszírozókat és magát Stallonét is, hiszen mind abban a hitben éltek, hogy az év egyik leghatalmasabb blockbusterét gyártották le. Egyetlen szerencséjük az volt, hogy a világ többi része kíváncsi volt a szovjetek ellen vonuló egyszemélyes amerikai hadseregre, így a nemzetközi bevételeknek köszönhetően a Rambo III végül mégis megállt a lábán. De nem véletlen, hogy a sokáig tervezett negyedik rész végül csak 2008-ban készülhetett el.

2rambo3be

3. Intruderek támadása

(Flight of the Intruder, 1991)

Rendezte: John Milius

Főszereplők: Danny Glover, Willem Dafoe, Brad Johnson, Rosanna Arquette, Tom Sizemore

A Top Gun után nagy divatja támadt a repülős filmeknek, bár az azért óva intette a producereket a hasonló befektetésektől, hogy később egyetlen hasonló alkotás sem volt képes még csak megközelíteni sem Tom Cruise filmjét. A szakma joggal reménykedett abban, hogy a politikailag igen vonalas, konzervatív és semmiféle tabut nem ismerő John Milius valami mást csinál majd, mint a többiek, de a vietnami háborús díszletek közé helyezett sztori végül teljesen szokványos akciómozi lett az invenció leghalványabb szikrája nélkül. Az eredmény: a 35 millió dolláros büdzséhez képest mindössze 14 milliós amerikai bevétel.

3intruderek

4. Az őrület határán

(The Thin Red Line, 1998)

Rendezte: Terrence Malick

Főszereplők: Sean Penn, Adrien Brody, Jim Caviezel, George Clooney, John Cusack

Az őrület határán roppant hányattatott sorsú film volt: a két évtizednyi szünet után visszatérő Terrence Malick a megahosszú forgatás során végig a költségvetési keretek határán egyensúlyozott, és képes volt először egy ötórás változatot bemutatni a producereknek a James Jones regényéből készült második világháborús eposzból. Ezzel természetesen nem aratott nagy sikert, így egy háromórás, számos drága pénzen kifizetett színész jeleneteit teljes egészében nélkülöző végső verzió ment a mozikba. Ilyen előzmények után Az őrület határán természetesen csakis a megalomániás pazarlás iskolapéldájaként vonulhatott be a filmtörténetbe, ráadásul a nézők alaposan meg is büntették Mallicket a zavaros, befejezetlen hatást keltő moziért: az 52 milliós büdzséből mindössze 36 millió jött vissza Amerikában.

4orulet

5. Ellenség a kapuknál

(Enemy At The Gates, 2001)

Rendezte: Jean-Jacques Annaud

Főszereplők: Jude Law, Ed Harris, Rachel Weisz, Joseph Fiennes, Bob Hoskins

Az ezredfordulós évek legdrágább európai koprodukciós filmje amerikai színészekkel mesél a sztálingrádi csatáról a német Erwin König és a szovjet mesterlövész, Vaszilij Zajcev személyes harcán keresztül. Az Ellenség a kapuknál bizonyosan az utóbbi tizenöt-húsz év egyik legjobb háborús filmje (habár Oroszországban többen a film betiltását követelték a Vörös Hadsereg katonáinak ábrázolásmódja miatt), ez azonban sosem jelent egyenes utat az üzleti sikerhez: Jean-Jacques Annaud mozija Amerikában megbukott a pénztáraknál: a 68 milliós gyártási költséggel szemben mindössze 51 milliót hozott be, és ugyan Európában remekül teljesített, a marketingkiadásokat is tekintve összességében csak a nullszaldó környékén egyensúlyozott világviszonylatban is.

5ellenseg

6. A fegyverek szava

(Windtalkers, 2002)

Rendezte: John Woo

Főszereplők: Nicolas Cage, Christian Slater, Peter Stormare, Adam Beach, Noah Emmerich

John Woo 2002-es filmje két indián rádiós és a védelmükre rendelt amerikai katonák történetét akarta elmesélni Nicolas Cage-dzsel a főszerepben, aki ekkoriban karrierje csúcsán állt, és biztos nézőmágnesnek tűnt. A „sokkal jobb is lehetett volna” kategóriás film bebizonyította, hogy a közönség nem eszik meg mindent automatikusan azért, mert ott látja Cage jellegzetes édesbús tekintetét egy plakáton: kifejezetten sokba, 115 millió dollárba került, de csak 41 milliót volt képes kitermelni az Egyesült Államokban.

6fegyverekszava

7. Hart háborúja

(Hart’s War, 2002)

Rendezte: Gregory Hoblit

Főszereplők: Bruce Willis, Colin Farrell, Terrence Howard, Cole Hauser, Marcel Iures

Bruce Willis kétségtelenül Hollywood egyik legprominensebb sztárja, és ez az állapot már jó ideje kitart, a színész neve azonban – bármilyen meglepő is ez – sosem jelentett instant kasszasikert, még karrierje leghatalmasabb box office-bombája, a Hatodik érzék utáni években sem. A John Katzenbach regénye alapján készült Hart háborúja egy német hadifogolytáborban történt gyilkossági ügy körül bonyolódott, és több műfaj között egyensúlyozó történetszálaival nem kívánkozott éppen a filmtörténet legmaradandóbb darabjai közé. A közönség a moziban egyértelmű nemmel szavazott a filmre, amely 70 millió dollárt kóstált – de még 20 milliót sem termelt vissza ebből az amerikai mozipénztárakban.

7harthaboru

8. A Nap könnyei

(Tears of the Sun, 2003)

Rendezte: Antoine Fuqua

Főszereplők: Bruce Willis, Monica Bellucci, Cole Hauser, Tom Skerritt, Eamonn Walker

A Nap könnyei szintén jó példa Willis kockázatosságára, pedig itt még Monica Belluccit is mellétették extra látványnak. Antoine Fuqua 2003-as filmje egy kitalált afrikai mentőakció történetét meséli el, és ugyan ez volt az első mozis alkotás, amelyet a USS Harry S. Truman nevezetű repülőhordozón forgathatott a stáb, a kifejezetten unalmas, gyenge mozi nem vonzotta be a nézőket a mozikba: 75 millióba került, de csak 44 milliót termelt ki az amerikai pénztáraknál.

8napkonnyei

9. Alamo

(The Alamo, 2004)

Rendezte: John Lee Hancock

Főszereplők: Dennis Quaid, Billy Bob Thornton, Jason Patric, Patrick Wilson, Emilio Echevarría

Megbukhat-e Amerikában egy olyan film, amely az amerikai történelem egyik roppant izgalmas fejezetéről, a texasi forradalomról és az alamói csatáról, illetve egy nemzeti ikonról, Davy Crockett ezredesről szól? Főleg, ha egyébként annyira nem is rossz? A válasz egyértelmű igen – ehhez mindössze annyi kellett, hogy egy időben mutassák be Mel Gibson A passiójával, amely aztán minden levegőt elszívott az Alamo elől. Ezt ebben az esetben szó szerint kell érteni, John Lee Hancock háborús eposza ugyanis a filmtörténet egyik leghatalmasabb fiaskójának számít: 107 millió dollárba került, vagyis rengeteget fektettek bele, de csak 25 milliót hozott vissza ebből Amerikában. Pedig ennyire azért tényleg nem rossz.

9alamo

10. Lopakodó

(Stealth, 2005)

Rendezte: Rob Cohen

Főszereplők: Josh Lucas, Jessica Biel, Jamie Foxx, Sam Shepard, Joe Morton

Egy egyöntetű vélemények szerint nagyon rossz film, amely érdemeinek megfelelően teljesített a pénztáraknál is. Rob Cohen sci-fi akciómozija középpontjában egy teljes egészében mesterséges intelligencia vezérelte harci repülőgép áll, amely egy villámcsapás következtében önállósítja magát, és elszabadulva saját készítői ellen fordul. Mint látható, már maga az alapötlet is komoly szellemi kihívásokkal küzd, és sajnos egy szemmel sem jobb, mint sejthető – ebben az esetben bizony teljesen jogos volt, hogy az előző évtized egyik legbrutálisabb buktája sült ki belőle. 135 millióba került, és csupán 32 milliót termelt az Egyesült Államokban – teljes bizonyossággal jelenthető ki, hogy itt bizony nem lesz folytatás…

lopi

Forrás: HONVEDELEM.HU

Ha érdekes volt, nyomj egy lájkot!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„A bicskei áldozatok elnézést kértek, végre, Balog Zoltántól, Varga Judittól és Novák Katalintól” – Bödőcs Tibor retró Híradó-paródiával jelentkezett
Teli van erős utalásokkal a humorista legújabb videója, amiben körülmetélik Gyöngyösi Mártont, és Karácsony Gergely is férfivá műtteti magát.

Link másolása

A régi idők Híradójának paródiájával jelentkezett Bödőcs Tibor. Az alig ötperces szösszenetben számos közéleti eseményt figurázott ki a népszerű humorista.

A humor azonban sok helyütt maró társadalomkritikát rejtett: szóba került többek között, hogy Szijjártó Péter Szergej Lavrovval együtt nevette ki az orosz börtönben meghalt Alekszej Navalnij nyitott koporsóját, hogy Orbán Viktor megtanította cipőfűzőt kötni Donald Trumpot vagy hogy a bicskei gyerekotthon áldozatai bocsánatot kértek – végre – Balog Zoltántól, Varga Judittól és Novák Katalintól.

Ezen kívül a Vágó István-klón Bödőcs „beszámolt” arról is, hogy az amerikai nagykövetségen körülmetélték Gyöngyösi Mártont, hogy Magyar Péter eltávolíttatja Schmidt Mária-tetoválását a válláról, és megtudhattuk, hogy Karácsony Gergely férfivá műtteti magát.

A rövid videó végén, mintegy bónuszként, értesülhettünk a legújabb Rákay Philip-filmről is – ezúttal igen meglepő stílusban.

Bödőcs Tibor retró Híradó-paródiája


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
95 éves lenne Audrey Hepburn, aki előre tudta, hogy meg fog halni
Az ikonikus angol-holland származású színésznő 1929-ben született és 1993-ban halt meg egy hospice házban. Kemoterápiával kezelték, de tudta, hogy nem fogja túlélni a betegséget.

Link másolása

Idén ünnepelné 95. születésnapját Audrey Hepburn, melynek apropóján a Blikk képgalériát közölt a híres színésznőről.

Audrey Hepburn sikeres modell is lehetett volna, ha fiatal nem happolják el a filmes szakemberek. Pályája elején modellkedésből és táncos szerepekből keresett pénzt, de 1948-ban kapta meg az első szerepét a Nederlands in zeven lessen című filmben.

Az '50-es években Angliában dolgozott, ahonann az Egyesült Államokba vezetett az útja, ahol az első világraszóló sikerét a Római vakációval szerezte. 1967-ben visszavonult a filmes szakmától, ám Steven Spielberg amerikai filmrendező felkérésére elvállalta később az Örökké című film egyik szerepét.

1992-ben derült ki, hogy vastagbélrákkal küzd. A diagnózist követően megműtötték, kemoterápiával kezelték, de tudta, hogy nem fogja túlélni a betegséget.

Egy hospice házban halt meg 1993. január 20-án.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Az év legjobb sorozata, csak a legerősebb idegzetűeknek – A Szarvasbébi való életbeli szereplői is megszenvedték a történetüket
Ha van kedved egy kis önsanyargatásra, és bírod a lelki zsarolást, a Szarvasbébi a te sorozatod lesz! Miután megnéztem a Netflix legújabb dobását, kellett egy kis idő, mire össze tudtam foglalni a gondolataimat.

Link másolása

Ez meg mi volt? Gondolhatná mindenki, miután végig nézi a Szarvasbébit. Sokan már a címét se tudják hova tenni, egy nagy kérdőjel a sorozat.

Amikor utánaolvastam az interneten, mindenhol azt írták, hogy ez a sorozat fájni fog.

De nem úgy, ahogy egy rossz sorozat tud fájni. Hanem egy erős gyomros, amit csak egy igazán kiemelkedő alkotás tud adni.

Nagyon kellemetlen nézni a Szarvasbébit, de hajtja a nézőt a katasztrófaturizmus. Tipikus „ennél rosszabb már nem jöhet”, aztán kapjuk a gyomrosokat sorban, mígnem a földön heverünk, de mégis megnézzük a következő részt. Nagyon fura, de nem tudom autentikusan leírni, milyen érzés a sorozatot végig ülni, bárhogy is próbálom, ezt bizony látni kell.

Miről is szól a Szarvasbébi? Egyáltalán mi ez a cím?

Richard Gadd skót humorista a 2019-es edinburgh-i Festival Fringe-en adta elő a Szarvasbébi című műsorát, ami saját életéről szólt. Arról, hogy hogyan próbált betörni a showbizniszbe, majd végül hogyan lett szinte emberi roncs. Ezt a műsort a Netflix megvette, és sorozat formájában feldolgozta. Richard Gadd maradt az író, az alkotó és a főszereplő. Megváltoztatták a neveket, de csak azért, hogy a valódi szereplők identitását védjék. A Szarvasbébi nem finomkodik, Gadd minden rossz döntése szinte szűrő nélkül bekerült a forgatókönyvbe úgy, hogy közben narrálja a cselekményt, tehát még mögé is látunk, mit miért csinál szerencsétlen főszereplőnk.

Donny Dunn (Richard Gadd) kitartó, de sikertelen humorista. Csaposként dolgozik egy bárban, ahova betéved Martha Scott (Jessica Gunning). A túlsúlyos, nem túl ápolt, alacsony brit nő pityeregve lép oda a csaposhoz, ám amikor Donny megkérdezi mit szeretne, azt válaszolja Martha, hogy nincs pénze. Donny meghívja egy csésze teára. Ez az apró gesztus nem várt következményekkel fog járni Donny életében. Martha innentől fogva rátapad, mint egy kullancs, minden nap bejár a kocsmába, főszereplőnk pedig meghívja egy diétás kólára, mert bár Martha azt hazudja, hogy gazdag, sosincs pénze.

A csaposnak jó érzés, hogy végre valakinek fontos, mert éppen a padlón van az élete.

Amit még nem tud Donny ekkor, hogy mindig van lejjebb. Martha megszerzi Donny e-mail címét a humorista weboldaláról, és innentől kegyetlenül elkezdi zaklatni. De ő nem csinál semmit, nem jelenti a rendőrségen, csak hagyja, hogy a nő a bőre alá másszon, hiszen addig sem üres az élete. Nem írok sokat, de elég annyi, hogy egy folyamatos lejtmenetnek leszünk tanúi, aminek a végeredménye a Szarvasbébi. Ami nem más, mint a becenév, amit Martha ad Donnynak, a nagy, szomorú szemei miatt.

A legszörnyűbb a Szarvasbébiben, hogy mennyire reális, hihető és megdöbbentő. Ez akárkivel megtörténhet, és meg is történik nap-mint-nap. Minden, amin Donny keresztülmegy, érthető, logikus és teljesen megbabonázó. Tényleg jönnek azok az információk, amiket nem ad ki magáról az ember, főszereplőnk mégis elmondja a nézőknek, sőt belső monológokkal meg is magyarázza őket.

Közelről, szinte barátként tekintünk szegény Donnyra, látjuk azt az elképesztő utat, amit a hét rész alatt bejár.

A legmorbidabb az egészben, hogy ennek a zaklatásról szóló szörnyű történetnek az lett a vége, hogy a sorozat rajongói felkutatták az igazi embereket, akiket álnéven játszottak a színészek, és kegyetlenül elkezdték zaklatni őket... Ilyen volt például az „igazi Martha” esete, a beteg nőt elkezdték kegyetlenül online inzultálni a nézők. Richard Gaddnek kellett rászólnia a saját rajongóira, hogy mennyire képmutató a viselkedésük. Ezzel be is zárunk egy teljes kört.

Ahogy haladnak előre az epizódok, egyre rosszabb dolgok történnek Donnyval, és mégsem lehet leállni a sorozattal. Bámulatosan rossz döntések szemtanúi lehetünk, amiket ennyire rosszul kezelni ámulatba ejtő. Ilyet tényleg nem lehet kitalálni.

A súlyosan beteg elme és erősen labilis lelki problémákkal küzdő humortalan komikus párbaja eddig az év legjobb olyan sorozata, aminek a közelébe se szeretnék menni többet.

Nézni, ahogy a két sérült lélek függ egymástól, igazi katasztrófaturizmus. Engem a negyedik rész teljesen kiütött. Nagyon fontos, erősen 18+-os a sorozat, és nem azért, mert annyira grafikus a megjelenítés, hanem mert ez egy érett, kegyetlenül lélekromboló sorozat.

A színészek 100%-ot beleadnak, ami nem csoda, Gadd gyakorlatilag Donny, csak más néven. Jessica Gunning néha szánalomra méltó, máskor irritáló, de van, amikor egyenesen ijesztő az alacsony, pufi, középkorú hölgy. Nava Mau alakítja főszereplőnk transznemű barátnőjét pár rész erejéig, Terit, aki az egyetlen fény az életében. A többi színész pedig tökéletesen játszik Donny és Martha párbaja alá.

Kiemelendő még Mark Lewis Jones, mint Donny apja. A skót karakterszínész minden pillanata aranyat ér.

Eljutottunk a lezárásig. Nem tudom, mi a helyes ajánlás a Szarvasbébi esetében. Mert ezt mindenkinek látnia kéne, de pontosan tudom, hogy az emberek többsége ki fog borulni tőle. Aki nyitott egy kis önsanyargatásra, annak tudom ajánlani a sorozatot. Tényleg az év egyik legjobb szériája, amit azért kevés embernek ajánlok tiszta szívből. A Szarvasbébi megtekinthető a Netflix kínálatában.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Két órából egy érdekes, egy kínzás. Megéri? Az elátkozott Queen Mary kritika
Az elátkozott Queen Mary nem más, mint egy ügyesen összerakott zagyvaság. Hangulatos, gyönyörű, de értelmetlenül túlbonyolított horror próbálkozás.

Link másolása

A Queen Mary olyan, mintha egy erőltetett, izzadságszagú Netflix horrort néznénk. Egy szerencséje van: az alkotók komolyan gondolták és kemény munkát fektettek bele. Nem tudom, hogyan lehetne leírni Az elátkozott Queen Mary-t úgy, hogy átadjam a tapasztalataimat.

Kerek egész képet, ugyanis nem tudok írni, akkora összevisszaság az egész.

Kár érte, se a színészek, se a filmes szakemberek nem tehetnek róla, egészen máshol csúszhatott el ez a történet.

A kezdés meglepően impozáns. 1938-ban járunk egy halloween-i estélyen egy hajó fedélzetén, amely épp az új világba tart Angliából. Egy furcsa családot követünk az első osztálynak fenntartott étteremben, akikkel valami nem stimmel.

Apuka erőszakosnak tűnik, anyuka babonásnak, a gyermek pedig nem bír magával.

A párbeszédekből hamar össze lehet tenni, hogy ők bizony nem az első osztályra valók, de Halloween-re hivatkozva, álruhában sikerül elvegyülniük a gazdagok között. Természetesen lebuknak és baj-bajt követ, majd az egész egy vérengzésbe fullad.

Aztán gyors váltás és egy másik családot kezdünk el követni a jelenben, Anne (Alice Eve), Patrick (Joel Fry) és gyermekük Lukas (Lenny Rush) személyében. Szépen lassan, nem túl szájbarágósan kiderül, hogy ők mit keresnek a már szórakoztató központként működő, Los Angelesben végleg kikötött Queen Mary-n.

Valami nem stimmel az egész hajóval, egyszerre túl steril és zavaróan mocskos.

A kapitány, Bittner (Dorian Lough) is gyanúsan viselkedik, mintha titkolna valamit. Mondani sem kell, hogy a két történetszál egyszerre folyik egymás mellett, felváltva váltakozik, majd egyszer csak összefonódnak.

Nem fogok spoilerezni, mert nem is igazán tudnék. Hangulatos indításból viszonylag gyorsan elérkezünk az unalmas tucathorrorok világába. Maga a helyszín már megért volna egy értelmesebb filmet. Az atmoszféra tapintható, mind a jelen mocska és felületes sterilsége, mind a ’30-as évek elegáns nyomora. A képi világ zseniális, a vágások néha ámulatba ejtőek, a gyönyörű képekkel társulva.

Isaac Bauman operatőr képei magukért beszélnek. A kivégzések brutalitása ritkán látott moziban X karika nélkül. Nem ezen fog múlni a siker.

A kosztümök, a maszkok, a díszletek és még a CGI is rendben van, az alacsony költségvetés ellenére. Alice Eve, Joel Fry és a többi színész is jó. Ami biztos, hogy nem ezen a brigádon csúszott el a dolog. A forgatókönyvíró és a rendező azonban egyest érdemelnek - köszönjük leülhetnek.

Sokat segíthetett, hogy tényleg mindent próbáltak helyszínen felvenni, a Queen Mary hajón forgathatott a stáb, sőt még egy 3D-s szkennelést is végeztek az egész hajón, így szabadon mozoghatott az operatőr a szűk térben, digitálisan. Érdekes technológia ügyes felhasználása. Akkor mi a gond az egésszel, hogy nem úgy hivatkozom rá, hogy az év egyik legjobb horrorja? Egyszerű: ősbutaság az egész film. Nem csak unalmas, nem ijesztő, de még értelmetlen, logikátlan és zavaróan buta karakterekkel van tele.

Ennyire gyenge forgatókönyvet régen láttam. Mintha mesterséges intelligenciával írták volna,

azzal a leírással, hogy „robot csinálj nekem egy látványos, brutális horrorfilmet, naaaaagy csavarral a végén.” Hát nem jött össze, se izgalmas, se érdekes nem lett a végeredmény. Azon kívül, hogy szép és mozog a kép, sok köze nincs egy koherens történethez.

Itt senki se úgy viselkedik, mint egy élő ember. A gyilkos áldozatai megköszörülik a torkukat, miközben a kegyetlen tettes véres fejszéje még egy fejbúbban van. Aztán elkezdenek elfutni egy zsákutcába négyen! Tényleg mélységesen felháborító, hogy ezzel valaki pénzt szeretett volna szerezni. A forgatókönyvírók között nem meglepő, hogy az első filmes Stephen Oliverrel és a nem túl nagy tapasztalattal rendelkező Gary Shorreal találkozunk. Egyébként Shore rendezte is a filmet elég, ha ehhez annyit teszek hozzá, hogy előző nagyjátékfilmje Az ismeretlen Drakula mérföldekkel jobb volt ennél. Pedig az nagy szó! Aki látta, az tudja.

Ami a legrosszabb az egészben, hogy a mozi annyira szép, amennyire egy horrorfilm képes rá.

Még a felúszó feliratok, a stáblista elrendezése és a főcím is művészire sikerült. Valószínűleg itt ment félre: volt egy remek ötlet, de nem volt elég tartalom egy egész estés filmhez, ezért tóldották-fóltozták és addig csavarták művészieskedéssel, hogy a Frankenstein szörnyetege effektus történt. Lehet jobb lett volna, ha elégetik a Queen Mary-t, ahogy ezt a szörnnyel is tették. Spoiler az 1931-es Boris Karloff filmből, elnézést.

Nem ragozom tovább, rossz film a Queen Mary. Lehetett volna remek horror is, ha a forgatókönyv hozzáértő kezekben landol, vagy ha csak egy rövidfilmet készítenek az alkotók. De egy több mint kétórás misztikus kalandnál nem adott többet.

Olyan mintha megnéztük volna a Lost első és utolsó részét egymás után. Egy figyelemfelkeltő, gyönyörű, rejtélyes felvetés, ami egy kiábrándító, túlcsavart, értelmetlen badarságba csap át.

Nem ajánlom senkinek, inkább nézzetek meg mást a mozi kínálatból.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk