KULT
A Rovatból

10 háborús film, ami totális csőd lett

Van, amelyiken mi sem csodálkoztunk - de gondoltátok volna, hogy pl. a Rambo III. is hatalmas bukta volt?


Hol vannak már azok az idők, amikor egy háborús film automatikusan kasszasikert jelentett? A 60-as évek második világháborús eposzainak reneszánsza után, Vietnammal és az 1968-as paradigmaváltással párhuzamosan a lelkesedés világszerte csökkent a hasonló alkotások iránt, és ma sincs garancia semmire a pénztáraknál. A HONVEDELEM.HU szubjektív összeállítása a bizonyíték rá, hogy néha egészen meglepő, biztos befektetésnek tűnő filmek is simán elhasalnak a kasszáknál.

1. Navarone ágyúi 2: Az új különítmény

(Force 10 from Navarone, 1978)

Rendezte: Guy Hamilton

Főszereplők: Robert Shaw, Edward Fox, Harrison Ford, Barbara Bach, Franco Nero

A Navarone ágyúi 1961-es első része egészen kiváló film volt: pörgős, szórakoztató és izgalmas, de egyszersmind tartalmas is, tele kiváló színészekkel. Hatalmas sikere után az álomgyárban természetesen egy idő után úgy gondolták, érdemes lenne folytatni a sztorit, így egy igen sápadt második részt is forgattak hozzá. Jó színészek itt is bőven akadtak Robert Shawtól Edward Foxig, és még a Han Solóként ezekben a hónapokban a világ egyik legismertebb arcává emelkedő Harrison Ford is felbukkant a vásznon, ez azonban nem kárpótolhatta a nézőket a sekélyes történetért: a film kitermelte 7 millió dolláros büdzséjét, ennél azonban mindenki sokkal többet várt tőle, így bukásként vonult be a köztudatba.

1navarone2

2. Rambo III

(Rambo III, 1988)

Rendezte: Peter MacDonald

Főszereplők: Sylvester Stallone, Richard Crenna, Kurtwood Smith, Marc de Jonge

Hihetetlen, de igaz: a film, amely a ‘80-as évek végén minden videomagnóval rendelkező háztartásban megfordult legalább egyszer alámondásos változatban, csúfosan alulteljesítette a várakozásokat az amerikai mozikban, főleg hihetetlenül sikeres elődjéhez, az 1985-ös Rambo: Első vér II-höz képest. Sylvester Stallone afganisztáni környezetbe helyezett, zászlólobogtatós akciófilmje a maga idejében kifejezetten drága, A-kategóriás szuperprodukciónak számított: 62 millió dollárba került, az akkori hollywoodi átlagbüdzsék mintegy négyszeresébe, és máig minden idők egyik legerőszakosabb, legtöbb gyilkosságot bemutató filmjének számít.

Nehéz megfejteni, miért utasította el az előző részt keblére ölelő amerikai közönség a Rambo III-at, de az eredmények önmagukért beszéltek: az Egyesült Államokban befolyt 53 millió dollár egy más film esetében szép summa lett volna akkoriban, ilyen befektetések után azonban valósággal sokkolta a finanszírozókat és magát Stallonét is, hiszen mind abban a hitben éltek, hogy az év egyik leghatalmasabb blockbusterét gyártották le. Egyetlen szerencséjük az volt, hogy a világ többi része kíváncsi volt a szovjetek ellen vonuló egyszemélyes amerikai hadseregre, így a nemzetközi bevételeknek köszönhetően a Rambo III végül mégis megállt a lábán. De nem véletlen, hogy a sokáig tervezett negyedik rész végül csak 2008-ban készülhetett el.

2rambo3be

3. Intruderek támadása

(Flight of the Intruder, 1991)

Rendezte: John Milius

Főszereplők: Danny Glover, Willem Dafoe, Brad Johnson, Rosanna Arquette, Tom Sizemore

A Top Gun után nagy divatja támadt a repülős filmeknek, bár az azért óva intette a producereket a hasonló befektetésektől, hogy később egyetlen hasonló alkotás sem volt képes még csak megközelíteni sem Tom Cruise filmjét. A szakma joggal reménykedett abban, hogy a politikailag igen vonalas, konzervatív és semmiféle tabut nem ismerő John Milius valami mást csinál majd, mint a többiek, de a vietnami háborús díszletek közé helyezett sztori végül teljesen szokványos akciómozi lett az invenció leghalványabb szikrája nélkül. Az eredmény: a 35 millió dolláros büdzséhez képest mindössze 14 milliós amerikai bevétel.

3intruderek

4. Az őrület határán

(The Thin Red Line, 1998)

Rendezte: Terrence Malick

Főszereplők: Sean Penn, Adrien Brody, Jim Caviezel, George Clooney, John Cusack

Az őrület határán roppant hányattatott sorsú film volt: a két évtizednyi szünet után visszatérő Terrence Malick a megahosszú forgatás során végig a költségvetési keretek határán egyensúlyozott, és képes volt először egy ötórás változatot bemutatni a producereknek a James Jones regényéből készült második világháborús eposzból. Ezzel természetesen nem aratott nagy sikert, így egy háromórás, számos drága pénzen kifizetett színész jeleneteit teljes egészében nélkülöző végső verzió ment a mozikba. Ilyen előzmények után Az őrület határán természetesen csakis a megalomániás pazarlás iskolapéldájaként vonulhatott be a filmtörténetbe, ráadásul a nézők alaposan meg is büntették Mallicket a zavaros, befejezetlen hatást keltő moziért: az 52 milliós büdzséből mindössze 36 millió jött vissza Amerikában.

4orulet

5. Ellenség a kapuknál

(Enemy At The Gates, 2001)

Rendezte: Jean-Jacques Annaud

Főszereplők: Jude Law, Ed Harris, Rachel Weisz, Joseph Fiennes, Bob Hoskins

Az ezredfordulós évek legdrágább európai koprodukciós filmje amerikai színészekkel mesél a sztálingrádi csatáról a német Erwin König és a szovjet mesterlövész, Vaszilij Zajcev személyes harcán keresztül. Az Ellenség a kapuknál bizonyosan az utóbbi tizenöt-húsz év egyik legjobb háborús filmje (habár Oroszországban többen a film betiltását követelték a Vörös Hadsereg katonáinak ábrázolásmódja miatt), ez azonban sosem jelent egyenes utat az üzleti sikerhez: Jean-Jacques Annaud mozija Amerikában megbukott a pénztáraknál: a 68 milliós gyártási költséggel szemben mindössze 51 milliót hozott be, és ugyan Európában remekül teljesített, a marketingkiadásokat is tekintve összességében csak a nullszaldó környékén egyensúlyozott világviszonylatban is.

5ellenseg

6. A fegyverek szava

(Windtalkers, 2002)

Rendezte: John Woo

Főszereplők: Nicolas Cage, Christian Slater, Peter Stormare, Adam Beach, Noah Emmerich

John Woo 2002-es filmje két indián rádiós és a védelmükre rendelt amerikai katonák történetét akarta elmesélni Nicolas Cage-dzsel a főszerepben, aki ekkoriban karrierje csúcsán állt, és biztos nézőmágnesnek tűnt. A „sokkal jobb is lehetett volna” kategóriás film bebizonyította, hogy a közönség nem eszik meg mindent automatikusan azért, mert ott látja Cage jellegzetes édesbús tekintetét egy plakáton: kifejezetten sokba, 115 millió dollárba került, de csak 41 milliót volt képes kitermelni az Egyesült Államokban.

6fegyverekszava

7. Hart háborúja

(Hart’s War, 2002)

Rendezte: Gregory Hoblit

Főszereplők: Bruce Willis, Colin Farrell, Terrence Howard, Cole Hauser, Marcel Iures

Bruce Willis kétségtelenül Hollywood egyik legprominensebb sztárja, és ez az állapot már jó ideje kitart, a színész neve azonban – bármilyen meglepő is ez – sosem jelentett instant kasszasikert, még karrierje leghatalmasabb box office-bombája, a Hatodik érzék utáni években sem. A John Katzenbach regénye alapján készült Hart háborúja egy német hadifogolytáborban történt gyilkossági ügy körül bonyolódott, és több műfaj között egyensúlyozó történetszálaival nem kívánkozott éppen a filmtörténet legmaradandóbb darabjai közé. A közönség a moziban egyértelmű nemmel szavazott a filmre, amely 70 millió dollárt kóstált – de még 20 milliót sem termelt vissza ebből az amerikai mozipénztárakban.

7harthaboru

8. A Nap könnyei

(Tears of the Sun, 2003)

Rendezte: Antoine Fuqua

Főszereplők: Bruce Willis, Monica Bellucci, Cole Hauser, Tom Skerritt, Eamonn Walker

A Nap könnyei szintén jó példa Willis kockázatosságára, pedig itt még Monica Belluccit is mellétették extra látványnak. Antoine Fuqua 2003-as filmje egy kitalált afrikai mentőakció történetét meséli el, és ugyan ez volt az első mozis alkotás, amelyet a USS Harry S. Truman nevezetű repülőhordozón forgathatott a stáb, a kifejezetten unalmas, gyenge mozi nem vonzotta be a nézőket a mozikba: 75 millióba került, de csak 44 milliót termelt ki az amerikai pénztáraknál.

8napkonnyei

9. Alamo

(The Alamo, 2004)

Rendezte: John Lee Hancock

Főszereplők: Dennis Quaid, Billy Bob Thornton, Jason Patric, Patrick Wilson, Emilio Echevarría

Megbukhat-e Amerikában egy olyan film, amely az amerikai történelem egyik roppant izgalmas fejezetéről, a texasi forradalomról és az alamói csatáról, illetve egy nemzeti ikonról, Davy Crockett ezredesről szól? Főleg, ha egyébként annyira nem is rossz? A válasz egyértelmű igen – ehhez mindössze annyi kellett, hogy egy időben mutassák be Mel Gibson A passiójával, amely aztán minden levegőt elszívott az Alamo elől. Ezt ebben az esetben szó szerint kell érteni, John Lee Hancock háborús eposza ugyanis a filmtörténet egyik leghatalmasabb fiaskójának számít: 107 millió dollárba került, vagyis rengeteget fektettek bele, de csak 25 milliót hozott vissza ebből Amerikában. Pedig ennyire azért tényleg nem rossz.

9alamo

10. Lopakodó

(Stealth, 2005)

Rendezte: Rob Cohen

Főszereplők: Josh Lucas, Jessica Biel, Jamie Foxx, Sam Shepard, Joe Morton

Egy egyöntetű vélemények szerint nagyon rossz film, amely érdemeinek megfelelően teljesített a pénztáraknál is. Rob Cohen sci-fi akciómozija középpontjában egy teljes egészében mesterséges intelligencia vezérelte harci repülőgép áll, amely egy villámcsapás következtében önállósítja magát, és elszabadulva saját készítői ellen fordul. Mint látható, már maga az alapötlet is komoly szellemi kihívásokkal küzd, és sajnos egy szemmel sem jobb, mint sejthető – ebben az esetben bizony teljesen jogos volt, hogy az előző évtized egyik legbrutálisabb buktája sült ki belőle. 135 millióba került, és csupán 32 milliót termelt az Egyesült Államokban – teljes bizonyossággal jelenthető ki, hogy itt bizony nem lesz folytatás…

lopi

Forrás: HONVEDELEM.HU

Ha érdekes volt, nyomj egy lájkot!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Megszólalt Krasznahorkai László: Ha néhány pillanat úgy telt el Magyarországon, hogy sokan boldognak érezték magukat, talán még meg is lehet szokni
A Nobel-díjas író pár mondatban reagált ma a díjra, az azt követő jókívánságokra, és meg is köszönte az olvasóinak őket. Záporoznak is a kommentek a poszt alá.


Néhány napja jelentették be, hogy Krasznahorkai László kapta a 2025-ös irodalmi Nobel-díjat, akkor volt egy rövid nyilatkozata, de azóta nemigen szólalt meg az író. Most a közösségi média oldalán írt pár sort a követőinek a maga fanyar humorával:

„Krasznahorkai László hálás az Elkerülhetetlen Véletlennek, hogy ennyi embernek okozott örömöt. Köszöni a jókívánságokat. Ha néhány pillanat úgy telt el Magyarországon, hogy sokan boldognak érezték magukat, talán még meg is lehet szokni”
– írta a Facebookon.

A kommentek túlnyomó része pozitív reakciókat tartalmaz, köszönik a könyveket, az olvasás élményét, és gratulálnak a frissen díjazott írónak:

"Pont a mester kötetét olvasva kaptam a híreket. Hát persze hogy boldogság."

"Itt Erdélyben is nagy volt az öröm. Egy könyves kávézóban dolgozom, jó volt elsőnek két német egyetemi hallgatónak elújságolni a hírt, hallottak a szerzőről!"

"Mikor évekkel ezelőtt egy brit könyvtárban dolgoztam karbantartóként, mindig megpróbáltam becsempészni a Wenckheim báró hazatér angol nyelvű, keménykötésű kiadását az ajánlott irodalom polcra, de valaki mindig észrevette és visszatették. Végig nekem volt igazam. Gratulálok a díjhoz!"

"Igen, végre önfeledten lehetett örülni, egy időre ki lehetett lépni a nyomasztó, nehezen elviselhető mindennapjainkból. Köszönjük!"

"Hatalmas öröm és boldogság,hogy egy magyar ember ismét feltette hazámat a kultúra felső polcára.Szívből gratulálok,jó egészséget és kreatív energiákat kívánok az elkövetkezendő időkre is!"


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Szerető családapa, rejtőzködő szörnyeteg – az Apám, a BTK gyilkos bepillantást enged a gonosz otthonába
A gyilkos, akit mindenki szeretett: a cserkészvezető, gyülekezeti vezető, aki éjjel igazi szörnyeteg volt. Lánya most szembenéz az örökségével. A Netflix legújabb dokumentumfilmje felfedi, milyen életet él az, aki csak utólag jön rá, hogy az apja Amerika egyik leghírhedtebb sorozatgyilkosa.
B.M.; Fotók: youtube.com - szmo.hu
2025. október 13.



Skye Borgman legújabb dokumentumfilmje, Apám, a BTK gyilkos a Netflix jól bevált true crime-formuláját követi, mégis valami egészen másról szól, mint amit elsőre várnánk. A néző nem pusztán egy hírhedt sorozatgyilkos történetét kapja, hanem egy család széthullásának, egy identitásválsággal küzdő nő lelki útjának intim, néhol kényelmetlenül személyes lenyomatát. Borgman rendezése az ismert BTK-gyilkos, Dennis Rader életét és tetteit idézi fel, de csak felszínesen, mert valójában az áldozatok közül egy különlegeset helyez a középpontba: a gyilkos lányát, Kerri Rawson-t.

A film témája eleve hátborzongató. A „BTK” rövidítés a „Bind, Torture, Kill”, azaz „Megkötöz, Megkínoz, Megöl”. Az egyik legrettegettebb név lett az amerikai bűnügyi történelemben.

Rader a hetvenes évektől kezdve Wichita városát tartotta rettegésben, miközben a külvilág számára átlagos, sőt példás polgárnak tűnt: cserkészvezető, felekezeti vezető, lakóközösségi egyesületi ellenőr, szerető családapa. A kettősség döbbenetes és éppen ez a kontraszt teszi a történetet annyira megrázóvá. A rendőrség évtizedeken át képtelen volt kézre keríteni, miközben a gyilkos nyíltan üzengetett nekik az újságokon keresztül, cinikusan játszadozva a hatóságokkal. Aztán a ’80-as évekre hirtelen csak eltűnt, hogy 2004-ben újra felbukkanjon, ám ekkor már a technológia fejlődése, a DNS-vizsgálatok és a számítógépes nyomozás véget vetett rémuralmának. Végül 2005-ben elfogták, és Rader, mindenki megdöbbenésére, azonnal beismerte a gyilkosságokat, rideg részletességgel mesélve el szörnyű tetteit.

Borgman nem a bűncselekmények rekonstrukcióját helyezi előtérbe. A film sokkal inkább a következményekkel foglalkozik: hogyan éli meg egy család, ha egyik pillanatról a másikra rájön, hogy az apa, akit szeretett, egy szadista sorozatgyilkos? Kerri Rawson visszaemlékezései ennek az ellentmondásnak a fájdalmát tárják fel. Ő az, aki szó szerint egész életét újraépíti abból, amit apja öröksége lerombolt. A generációs trauma, amit Kerriék kaptak a gyilkos apjuktól kegyetlen terhet ró az egész családra. A filmben Kerri kendőzetlenül beszél gyerekkoráról, az apjához fűződő kapcsolatáról, arról a pillanatról, amikor megtudta az igazságot, és arról is, hogyan próbálta feldolgozni a feldolgozhatatlant. A fura az egészben, hogy Kerri nyíltan kimondja, hogy elhidegült a családjától, akik egyébként nem kívántak részt venni a projektben, sőt még az arcuk mutatását se vállalták.

Így kicsit furcsa a helyzet, hogy a lány önmagát állítja a központba, miközben testvére és édesanyja véleményét nem hallhatjuk.

Borgman kamerája türelmes, de nem ítélkezik. Mégis, nézőként nehéz nem érezni bizonyos feszültséget Kerri szerepében. Egyrészt mélyen átérezzük a fájdalmát és a traumáját, másrészt viszont zavarba ejtő, hogy immár több dokumentumfilm és interjú is épül az ő történetére és maga is előadóként, tanácsadóként dolgozik olyan áldozatokkal, akik hasonló helyzetbe kerültek. Ez a kettősség, vagyis a "karitatív munka, ami igazából megélhetés is” egy érdekes kérdéskör, mely finoman, de érezhetően végigvonul a filmen. Mintha Borgman is ezzel a dilemmával küzdene: meddig lehet együttérezni valakivel, aki mégis a hírhedt gyilkos révén vált ismertté és ez definiálta az életét.

A film szerkezete klasszikus netflixes ritmusban építkezik: visszaemlékezések, archív felvételek, interjúk és gondosan megkomponált dramatizált jelenetek váltják egymást. Mindez lendületet ad, ugyanakkor néha kizökkenti a nézőt. A narratíva időnként megbicsaklik, mintha a rendező sem tudná eldönteni, krimit, családi drámát vagy pszichológiai portrét szeretne készíteni. Mindez azonban nem csökkenti a téma erejét: Rader kettős élete, a hétköznapiság és a szörnyűség közötti éles kontraszt olyan kérdéseket vet fel, amelyek túlmutatnak egyetlen dokumentumfilm keretein.

Különösen izgalmas, hogy a film új fényt vet az amerikai sorozatgyilkos-mítoszra is.

Magyar szemmel nézve Dennis Rader neve kevéssé ismert, noha az amerikai popkultúrában mély nyomot hagyott. Aki látta a Mindhunter sorozatot, talán emlékszik rá: BTK volt az a rejtélyes figura, aki a sorozat részeinek elején, vagy végén egy-egy rövid jelenetben feltűnt, mint egyfajta árnyék, akit a néző sosem ismerhet meg teljesen. Sőt, a 2018-as kiemelkedően jó és méltatlanul elfeledett The Clovehitch Killer című film is erősen merített Rader történetéből, nem teljesen, de tekinthető adaptációnak is valamennyire. Hogyan élhet együtt egy család a „jó apa” illúziójával, miközben az valójában szörnyeteg.

Borgman tehát nemcsak a sorozatgyilkosságokat dolgozza fel, hanem egy kulturális jelenséget is boncolgat: mi az oka annak, hogy ennyire vonzódunk a gonosz történeteihez? Miért nézzük újra és újra ezeket a filmeket, miközben elborzadunk? A válasz valószínűleg abban rejlik, hogy a true crime tartalmak biztonságos távolságból engednek bepillantást az emberi természet legsötétebb zugaiba és a Netflix pontosan tudja, hogyan adagolja ezt az élményt. Elképesztő rajongóbázist épített ki magának a valós bűnügyi történeteken alapuló „szórakoztató” zsáner.

Mindezek ellenére az Apám, a BTK gyilkos nem tartozik Borgman legerősebb munkái közé.

A téma megrázó, a történet lebilincselő, mégis hiányzik belőle az a fajta érzelmi vagy stiláris kohézió, ami igazán emlékezetessé tehetné. A film sokkal inkább egy alapos, jól megszerkesztett, de kissé személytelen riport, mintsem egy mélyre hatoló, lélektani tanulmány. Talán épp ez a visszafogottság teszi valamennyire felejthetővé is.

Összességében az Apám, a BTK gyilkos egy megrendítő, de kissé ellentmondásos dokumentumfilm.

Erőssége a témaválasztás és Kerri őszintesége, gyengesége viszont a formanyelv, a rohanás és az érzelmi tompultság. Mégis, ha valaki érdeklődik a true crime műfaj iránt, és kíváncsi arra, hogyan hat a bűn egy család életére generációkon át, ez a film megéri a figyelmet, még akkor is, ha nem hagy maga után katarzist, csak egy kellemetlenül őszinte kérdést: mennyire ismerhetjük valójában azokat, akik köztünk élnek és szeretünk?


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Kiszáll a külföldi tulajdonos a Szigetből, Gerendai Károly mentheti meg a fesztivált
A jelenlegi tulajdonos a 2026-tól esedékes területfoglalási engedélyük megszüntetését kérte. Gerendai mindeközben hajlandónak mutatkozik a világhírű fesztivál hóna alá nyúlni.


Ahogy arról korábban írtunk, Karácsony Gergely főpolgármester hétfő reggel egy Facebook-posztban osztotta meg, hogy bizonytalanná vált a Sziget Fesztivál jövője. Mint írta, a fesztivál vezérigazgatója arról tájékoztatta, hogy kezdeményezni fogja a fővárossal kötött megállapodás felmondását.

A Sziget sajtóosztálya szerint ez nem jelenti a rendezvény végét. Bíznak abban, hogy a fesztivál egy új, magyar tulajdonosi háttérrel még sikeresebb lehet a jövőben.

A szervezők valóban azzal a kéréssel fordultak a Fővárosi Önkormányzathoz, hogy a 2026-tól esedékes területfoglalási engedélyüket közös megegyezéssel szüntessék meg. Ennek okáról azt írták: „A fesztivál külföldi tulajdonosa – annak ellenére, hogy korábban egy hosszabb távú fejlesztési programban gondolkodott – úgy döntött, hogy a jelenlegi struktúrában nem vállal további kockázatot Magyarországon” – írja a Telex.

A döntés hátterében az is szerepet játszik, hogy

„mivel a Fővárosi Közgyűléssel kötött területhasználati megállapodásunk határozott időre szól és a fizetési kötelezettség még jövőre is fennállna, akkor is, ha nem lenne rendezvény, ezért vagyunk kénytelenek a megállapodást ebben a formában felmondani”.

A Sziget ugyanakkor hangsúlyozta, hogy ez nem a fesztivál történetének lezárása. „Ezen döntéssel párhuzamosan – a hazai menedzsment javaslatára – a Sziget Zrt. tulajdonosai felvették a kapcsolatot a fesztivál alapítójával, Gerendai Károllyal, lehetőséget kínálva arra, hogy a rendezvény ismét vele folytathassa működését” – írták.

Az egyeztetések még zajlanak, ezért a szervezők nem kívántak további részleteket elárulni. Közleményükben úgy fogalmaztak: „Mi, a Sziget szervező csapata, őszintén bízunk abban, hogy a fesztivál egy új, független, magyar tulajdonosi háttérrel az eddigieknél is sikeresebb lehetne, hiszen a változás egyszerre nyújt lehetőséget a fejlődésre és a megújulásra, valamint a Sziget klasszikus értékeinek és szellemiségének az újbóli megerősítésére.”

Azt is remélik, hogy számíthatnak a közönség támogatására, a „szakmai partnereikkel ápolt kiváló kapcsolatukra”, valamint a „Főváros megértő együttműködésére is”. Hozzátették: „Hiszünk benne, hogy a Sziget léte nemcsak az abban közvetlenül érdekelteknek, hanem az egész ország számára fontos, közös ügy.”

A Sziget Zrt. tulajdonosai a hazai menedzsment javaslatára keresték meg újra Gerendai Károlyt, aki 2022-ben szállt ki a fesztivál életéből. A Sziget-iroda közölte: „Mivel az egyeztetések jelenleg is folynak a felek között, ezzel kapcsolatban még nem áll módunkban további információkat megosztani.”

Gerendai Károly sem kívánt részleteket megosztani, amíg nincs konkrét megállapodás, de a Forbesnak annyit elárult:

„Bár nemrég még nagyon nem így képzeltem el az elkövetkező éveimet, de a jelen helyzetben határozott célom megoldást találni a Sziget létének hosszú távú biztosítására.”

Az egykori főszervező az elmúlt években főként a Costes csoporthoz tartozó gasztronómiai vállalkozásaira koncentrált, szabadidejének jelentős részét pedig utazással töltötte. Most abban bízik, hogy akár már októberben létrejöhet egy olyan új tulajdonosi struktúra, ami szakmailag és pénzügyileg is biztosíthatja a fesztivál jövőjét.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Színészlegendák és legendás szerepek kísérték Diane Keaton életét – galéria
A 79 éves korában elhunyt színésznő a szakma krémjével dolgozott együtt. Néhány munkakapcsolata párkapcsolattá is alakult, bár sosem ment férjhez. Egy élet és karrier képekben.


Ahogy arról korábban beszámoltunk, szombaton Los Angelesben elhunyt Diane Keaton amerikai színész, rendező és producer.

Az Oscar- és Golden Globe-díjas művész pályafutása során olyan nagy sztárokkal dolgozott számos filmben, mint Woody Allen, Al Pacino, Richard Gere, Warren Beatty, Jack Nicholson, Mia Farrow vagy Jane Fonda.

Megannyi filmes szerepéből olykor romantikus kapcsolat is szövődött kollégáival, bár férjhez soha nem ment. Két örökbe fogadott gyereke Dexter (1996) és Duke (2000).

Filmes szerepeiből, pár- és munkakapcsolataiból készítettünk válogatást (a képekre kattintva galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk