HÍREK
A Rovatból

Jön az idei téli szezon első hófúvásos napja, itt számíthattok nehezebb közlekedésre

A Magyar Közút azt írja, hogy a téliesebb útviszonyok miatt előkészítettek mindent a hó eltakarításához, az utak síkosságmentesítéséhez, de kérik az utazókat, hogy tájékozódjanak indulás előtt és vezessenek óvatosan.


Az időjárási előrejelzések alapján a téli szezon első országos havazására lehet számítani a hétvégén, hófúvásra és téliesebb útviszonyokra figyelmeztet a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Minden rendelkezésükre álló eszközt bevetnek majd a következő napokban, ahol lehet, ott előszórási, preventív sószórási munkákat is végeznek. Ugyanakkor a folyamatos munkavégzésük mellett

az intenzív havazás mellett időszakosan téli útviszonyokra is fel kell készülniük az autósoknak, főleg Észak-Dunántúlon és a Bodrogközben, ahol a 70-75 kilométer per órás széllökések már a szombat esti órákban is hófúvást eredményezhetnek.

A közútkezelő ezért arra kér mindenkit, hogy a következő napokban még utazás előtt tájékozódjanak az aktuális útviszonyokról és csak a téli közlekedésre alkalmas járművel induljanak útnak.

Az Országos Meteorológiai Szolgálat szombat délutáni előrejelzése alapján

éjfélig az Alpokalján, a Bakonyban, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében, majd vasárnap már másutt is egyre többfelé válthat havazásba az eső, ugyanakkor a váltást követően a legtöbb helyen gyorsan gyengül, vagy megszűnik a csapadék a vasárnap déli órákig.

Vastagabb hótakaró kialakulására főként az Alpokalja, a Dunántúli- valamint az Északi-középhegység magasabb részein lehet számítani. A nyugati, valamint az északkeleti tájakon 1-6 centiméteres hóréteg is kialakulhat, vasárnap este pedig az Ózd-Békéscsaba vonal mentén hullhat 1-5 centiméternyi friss hó.

A Magyar Közút szakemberei a hófúvásban várhatóan érintett megyékben már pénteken előkészítettek valamennyi hómarót és még a havazás előtt megelőzésképpen síkosságmentesítő anyagokat is kijuttatnak az országos utakra, hogy megakadályozzák a friss hó azonnali letapadását a burkolatra. Ezt nehezítheti, hogy gyakorlatilag mindenhol intenzív esőzésből vált majd át havazásba az időjárás, így az előzetesen kijuttatott anyagokat lemoshatja az eső.

A szükséges esetekben a síkosságmentesítési munkákon kívül a hóeltakarítási munkákat is ütemezetten elvégzik az országos közutakon. A belterületi utak többsége önkormányzati kezelésben van, az autópályák döntő többségét pedig koncessziós társaságok üzemeltetik.

A munkagépek 80 mérnökségi telephelyről indulnak el a 31 ezer kilométeres közúthálózatra és a több mint 3000 településen átvezető szakaszokra, így egy-egy munkagép teljes fordulóköre a beavatkozás jellegétől, az időjárási és forgalmi helyzettől, valamint a terepviszonyoktól függően 2-4 órát is igénybe vehet.

Az erős szél miatt kialakuló hófúvással érintett területeken ugyanakkor hatékonyan csak a szél elállta után tudnak beavatkozni a szakemberek,

de addig is mindent megtesznek az utak járhatóságáért. Mint írták, hófúvás esetén hiába takarítják le a burkolatról a havat a gépek, azt a viharos széllökések visszahordhatják, egy idő után még olyan szakaszokon is, ahol hófogó rácsok vannak.

A Magyar Közút a közlekedők együttműködését is kérik: vezessenek lassabban, óvatosan, az évszaknak megfelelően, csak megfelelően felkészített, átvizsgált és téli gumival felszerelt járművekkel induljanak el, a nehéz tehergépjárművekkel közlekedők pedig ha tehetik, várják meg az intenzívebb havazás végét, mert ha egy hegyvidéki szakaszon, akárcsak latyakos úton is megtorpannak és nem tudnak tovább haladni, a mögöttük feltorlódott forgalomban kell várakoznia a közutas munkagépeknek is.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Újabb két ember jelezte, hogy le sem töltötték a Tisza Párt applikációját, ezért az adataik sem szivároghattak ki onnan
Krekó Péter, a Political Capital igazgatója és Vörös Szabolcs, a Válasz Online újságírója is közölte, hogy nem Tisza Világ-felhasználók.


Újabb két ember jelezte, hogy soha nem töltötte le a Tisza Párt Tisza Világ alkalmazását, ezért az adataik sem szivároghattak ki onnan.

A Mandiner korábban arról írt, hogy ellenzéki közszereplők és újságírók neve is szerepel a kiszivárgott adatcsomagban, amelynek forrása valószínűleg az app.

Krekó Péter, a Political Capital igazgatója egy posztban cáfolta, hogy ő is érintett lenne.

„Ma tudtam meg a kormányoldali szennylapok kiváló tényfeltárásából, hogy Tisza-app felhasználó vagyok. Lássuk be: ha valóban az lennék, akár állampolgárként, akár politikai elemzőként, abban sem lenne semmi különös. Csakhogy én soha életemben nem töltöttem le az említett alkalmazást. Jó lenne, ha a propagandamédia nem terhelné az olvasóit ismételten unalmas, kitalált történetekkel”

- fogalmazott hozzátéve:

„úgy tűnik, itt nem csak adatszivárgási/adatlopási és személyes adatokkal való visszaélési botrányról van szó (biztos csak véletlen, de én eddig kizárólag a kormányoldali »médiában« láttam neveket), hanem vegytiszta dezinformációról is”.

A Válasz Online cikket is írt az ügyről, melyben jelezték, hogy a Mandiner újságírói a cikkük megjelenése előtt megkeresték őket, és többek között Vörös Szabolcs újságírótól is megkérdezték, hogyan lehetnek ott az adatai a kiszivárgott információk között.

„Természetesen nem szerencsés, ha felhasználók bizalmas adatai nyilvánosságra kerülnek. A Mandinerhez eljutott információk azonban lehet, hogy felülvizsgálatra szorulnak, ugyanis nem vagyok Tisza Világ-felhasználó. Így aztán bizalmas adatom sem szivároghatott ki. A párt kizárólag a munkahelyi elérhetőségeimet ismeri — de ebben, újságíróként, talán ön sem talál kivetnivalót”

- írta a Mandinernek küldött válaszában az újságíró.

Mint arról mi is beszámoltunk: Alföldi Róbert neve is felmerült, de ő is közölte, hogy nem töltötte le az appot. Ugyanakkor kiemelte, hogy a személyes adatokkal való visszaélés büntetőjogi kategória, ezért „az adataimat jogosulatlanul kezelő sajtóorgánum(ok) ellen a szükséges jogi lépéseket megtesszük”.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter: Orbán Viktor janicsárjai telefonon és személyesen is zaklatják a magyarokat
A TISZA Párt elnöke szerint „Orbánék már nyilvánosan listáznak és fenyegetnek bírókat, művészeket, újságírókat és civileket”.


„A rendszerváltás óta most először történt olyan, hogy egy magyar kormány nyíltan fenyegeti és listázza a honfitársait. Orbánék már nyilvánosan listáznak és fenyegetnek bírókat, művészeket, újságírókat és civileket” - írta Magyar Péter szerda délelőtti Facebook-posztjában.

„Orbán Viktor janicsárjai telefonon és személyesen is zaklatják a magyarokat. Már a Fidesz-frakció szóvivője is nyíltan fenyegeti a korrupt hatalommal egyet nem értőket”

- fogalmazott a TISZA Párt elnöke, aki szerint „a rettegő hatalom minden erkölcsi és jogi határt átlépett”.

„Ez az a pont, amikor a magyar nemzetnek pártállásra tekintet nélkül össze kell fognia és megálljt kell parancsolnia Orbán Viktornak”

- írta Magyar.

Szerinte már mindenki érezi, hogy „nincs jobb, nincs bal, csak magyar” .

„158 nap múlva nemcsak arról szavazunk, hogy működő és emberséges országban fogunk élni, hanem arról is, hogy olyan hazát szeretnénk-e, ahol a kormány nyíltan a saját honfitársaira támad és képes több százezer ember életét tönkretenni besúgóhálózattal, listázással és nyílt fenyegetéssekkel a hatalma megtartása érekében. Áprilisban senki nem maradhat csendben! Senki nem maradhat otthon! A választáson a szabad Magyarország a tét” - zárta posztját.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Évekig nem temethetik el a kenyai tragédia magyar áldozatait, ha nem sikerül azonosítani őket
A becsapódás után kigyulladt repülőgépen utazók a felismerhetetlenségig összeégtek. A hatóságok most a gyászoló családtagoktól kérnek személyes tárgyakat, hogy DNS-mintát nyerjenek.


A kenyai repülőgép-baleset áldozatainak azonosítása a tragédia utáni napokban is komoly kihívás elé állítja a hatóságokat, mivel a becsapódás után kigyulladt gépen utazók a felismerhetetlenségig összeégtek. A szakemberek DNS-minták alapján próbálják megállapítani az elhunytak személyazonosságát, ehhez pedig a gyászoló, életben maradt családtagoktól kértek személyes tárgyakat, amelyeken megtalálható a korábbi használó DNS-e – írja a Blikk.

Dr. Borbély Zoltán közlekedési szakjogász a lapnak elmondta:

ha a hatóságok nem tudják egyértelműen azonosítani az áldozatokat, a jogszabályok szerint eltűntnek kell nyilvánítani az érintetteket. Ebben az esetben viszont nem lehet őket eltemetni, csak bizonyos idő eltelte után.

A jogszabályok szerint az eltűnés megállapításától számítva öt évnek kell eltelnie, mire a hozzátartozók kezdeményezhetik a holttá nyilvánítást, és

csak a bírósági határozat megszületése után tartható meg a temetés.

A szakértő hozzátette, hogy a tapasztalatok szerint az azonosítási folyamat általában gyors, a 2017-es veronai buszbalesetnél például napok alatt lezárult ez a szakasz.

Mint az már ismert, a tragikus repülőbaleset magyar áldozatai Süllős Gyula, a Vasas ökölvívó-szakosztályának egykori vezetője és családja. A gyászoló családtagoknak kell intézkednie a földi maradványok Magyarországra szállításáról, amelyben a kenyai magyar konzulátus munkatársai segítenek. Ez a lelki teher mellett jelentős anyagi költséggel is jár. A magyar áldozatokon kívül két német turista és a kenyai pilóta vesztette életét a szerencsétlenségben.

A kenyai közlekedési minisztérium 30 napos vizsgálatot ígért a baleset okainak feltárására.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Lezuhant a UPS teherszállító gépe a louisville-i repülőtér mellett, legalább heten meghaltak
A gép röviddel felszállás után zuhant egy ipari területre. A balesetnek 7 halálos áldozata és 11 sérültje van. A számok azonban még emelkedhetnek.


Tragédia a louisville-i repülőtér mellett:

röviddel felszállás után ipari területre zuhant egy UPS MD–11-es teherszállító, a hatóságok legalább hét halottról és 11 sérültről számoltak be

– írja a CNN.

A kormányzó szerint a számok emelkedhetnek, több sérült állapota nagyon súlyos, a helyieket arra kérték, maradjanak otthon és ne közelítsék meg a környéket.

A 2976-os járat Honoluluba indult, és kedden, helyi idő szerint nem sokkal 17 óra után zuhant le. A gépen körülbelül 140 ezer liter üzemanyag volt.

A helyszínről készült felvételeken hatalmas fekete füst látszik a kifutópálya közelében lévő ipari zónában, bő egy kilométerre a pálya végétől. Több tucat mentőegység dolgozik, a videók szerint a környéken rengeteg épület és jármű is lángra kapott; a légi felvételeken egy égő autóbontó és egy teherautó-parkoló is kivehető.

A kormányzó kiemelte: a baleset egy kőolaj-újrahasznosító üzemet is érint, ezért különösen nagy a tűzveszély. A hatóságok arra kérik a lakókat, tartsák be a figyelmeztetést, kerüljék a helyszínt, mert a jelenlétük akadályozná a mentést. A repülőtéren minden érkező és induló járatot leállítottak, több utat lezártak a környéken.

A UPS közölte, hogy

a gépen háromfős személyzet utazott, a sorsukról egyelőre nincs hivatalos információ.

Louisville polgármestere az X-en azt írta: „Minden mentőszolgálat a helyszínen van. Több sérült van, és a tűz még mindig ég.” Majd hozzátette: „A környéken számos utat lezártak – kérjük, kerüljék el a helyszínt”.

Szemtanúk szerint a törmelék és a rakomány nagy területen szóródott szét. Egy férfi a CNN-nek ezt mondta:

„A fiam szólt, hogy: hé, néz fel az égre, ekkor láttam, hogy ilyenek hullanak odaföntről”.

A Szövetségi Légügyi Hatóság a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanáccsal (NTSB) együtt vizsgálja a baleset körülményeit. Az NTSB vizsgálatát végző 28 szakember még szerdán megérkezik a baleset helyszínére, és várhatóan több tájékoztatót is tartanak majd a további részletekkel.

A louisville-i légikikötő az UPS hatalmas Worldport központja: a több mint 460 ezer négyzetméteres létesítményben több mint 12 ezer ember dolgozik, és naponta több mint kétmillió csomagot kezelnek. A balesetben érintett típus, a McDonnell Douglas MD–11F a nagy cargo-üzemeltetők kedvelt gépe; a konkrét példány 1991-ben készült, először a Thai Airwaysnél repült, 2006 óta az UPS-nél szolgált.


Link másolása
KÖVESS MINKET: