Hajléktalanként él ma a csaló, aki annak idején eladta a Nyugati pályaudvar tetőszerkezetét
Hajléktalanként él a magyar "csalókirály", akinek legnagyobb visszhangot kiváltó húzása a Nyugati pályaudvar tetőszerkezetének eladása volt - tudta meg a Blikk.
Bósa István nyilatkozott is a lapnak hihetetlen életéről.
A csaló igazi polihisztornak látszik, annyiféle állást betöltött már
Bósa István felelevenítette, hogyan tartott misét évekig a Székesfehérvári Egyházmegye egyik templomában, miként praktizált egy kórházban osztályvezetőként, pszichológus főorvosként.
Fiatalon pap akart lenni. Amikor ez nem jött össze, nem gátolta abban, hogy valóban erre pályára lépjen, csak éppen törvénytelen úton: teológiai végzettségét igazoló papírt szerzett. Éveken át látott el egyházi feladatokat. Ám két rendőr felismerte, ekkor bukott le először.
Az orvosi karrier mellett akkor döntött, amikor meglátott egy ideggyógyászt kereső álláshirdetést. A reggeli interjú után délelőtt már vizitet tartott az osztályon, mint orvos. Praxisa alatt 47 embert kezelt, főorvosi pozícióig jutott. Ám az egyik betege meghalt, mert egy ápolónő olyan gyógyszert adott a páciensnek, amit nem lett volna szabad. Ekkor került Bósa István először börtönbe.
Az élete felét börtönben töltő férfi állítja: évek óta nem követett el semmi törvénytelent, aminek az az oka, hogy a hazai börtönökben a "cukorbetegséget nem jól kezelik".
– mondta 2019-ben Bósa.
Papként is tevékenykedett, ott két év után bukott le, amikor az egyik szertartásra bement egy olyan rendőr is, aki az egyik elfogásánál részt vett.
Bósa István legnagyobb "dobása" a Nyugati tetőszerkezetének "eladása" volt
Országos ismertséget akkor szerzett, amikor eladta a Nyugati pályaudvar tetőszerkezetét. Azt is elmesélte, hogyan történhetett meg a nem mindennapi bűncselekmény.
– mesélte.
"Kikerestem a Közbeszerzési Közlönyben a legnagyobb acélfelvásárlókat, és írtam nekik. Egy német férfi azonnal jelentkezett, napokon belül itt volt 40 ezer márkával. Felállványozták a pályaudvart, és elkezdődött a bontás. Valakinek gyanús lett a művelet, és elkezdték az eladót keresni. Én azonban ekkor már a Szegedre tartó gyorsvonaton ültem" – mesélte büszkén Bósa István.
Részben a vasút iránti vonzalma vezethette erre. Korábban ugyanis a börtönből szabadulva a MÁV egyik pályafenntartási felügyelője lett. Amíg el nem adott egy kisebb vasútállomást, gépekkel, eszközökkel és sínekkel együtt... Szabadulása után visszavették a MÁV-hoz, ahol rövid idő után szakszervezeti vezető lett - de csak azért, mert eltitkolta a múltját, így elbocsátották. Bósa István pert indított, amit meg is nyert, annak ellenére, hogy idő közben a balatonfenyvesi kisvasút egyik vagonját és mozdonyát is eladta...
Még törvényt is módosítottak a kezdeményezésére
akinek kamuállásai nem múltak el minden nyom nélkül: álügyvédként a kezdeményezésére módosították a Btk.-ban a csecsemőgyilkosságért járó büntetést. 2–8 évig terjedő szabadságvesztés helyett életfogytiglanira emelték a büntetési tételt.
Korábban a Fókuszban így foglalták össze a csaló addigi életútját:

