Több mint két és fél napot várt a mentőre egy beteg, miután tárcsázta a segélyhívót Angliában
Ijesztő képet fest a brit egészségügyre nehezedő nyomásról az, hogy átlagosan mennyi időt kell várniuk a betegeknek a mentőautók kiérkezésére, írja a Metro a Munkáspárt által összegyűjtött adtok alapján.
Volt olyan páciens, aki a segélyhívástól számítva 65 órán és 38 percen, vagyis több mint két és fél napon keresztül várt a mentők kiérkezésére még tavaly decemberben. Holott a 3-as, vagyis nem életveszélyes kategóriába sorolt segélykérések 90 százalékára két órán belül reagálni kellene.
Akadnak azonban olyan 2-es kategóriába sorolt hívások is, melyekhez csak 21 órával később ért ki a segítség. Az ide sorolt riasztások helyszínére 18 percen belül kellene kiérni, mivel a bejelentés alapján szívroham vagy agyvérzés is állhat a beteg állapotának hátterében. Az ide sorolt hívások közül a leghosszabb várakozási idő 26 óra volt.
A tavalyi adatokból kiderül, hogy volt olyan beteg, akinek 40 órát kellett a mentőautó hátsó ülésén várakozva, a kórház épülete előtt tölteni, mire felvették a megfelelő osztályra. Az ellenzékben lévő Munkáspárt szerint ez a brit egészségügy (NHS) „rémisztő valósága 13 év konzervatív kormányzás után”.
A Metro tegnap arról írt, hogy az NHS hetente több mint 1 millió fontot (421 millió forint) költ arra, hogy betömje a sürgősségi hívások kezelésében mutatkozó hiányt. Szakértők szerint a most nyilvánosságra került adatsor is annak a bizonyítéka, hogy az elmúlt tél volt az egyik legkeményebb időszak a brit egészségügy történetében. A kormány közben hosszú távú munkaerő-fejlesztési tervet jelentett be, melynek segítenie kell a probléma megoldásán.