Mészáros Piroska előadásában kiderül milyen színésznőként dolgozni egy call centerben
A napi robotból kiszabadulva ugyan ki akarna színházba menni csak azért, hogy ott újra átélje azokat a pillanatokat, amiket a hét minimum öt napján, legalább napi nyolc órában tapasztal? Pedig van ilyen: a multiknál dolgozóknak biztosan receptre kellene felírni Mészáros Piroska Call girl című, hamarosan a Kristályban látható 8-ét, ami bátran kikacagja nem csak önmagát, de az egész rendszert is, aminek csupán kényszerből vált az egyik csavarjává.
A jó memóriájúak emlékezhetnek: a fiatal színésznő, Mészáros Piroska a Nemzeti Színház társulati tagja volt, majd tíz évvel ezelőtt távoznia kellett a társulattól. Valahogy úgy alakult az élete, hogy nem kapkodtak érte se színházi, se filmes produkciók, pénzre viszont szüksége volt, így
A Boronkay Soma dramaturg és Spáh Dávid rendező közreműködésével készült, remek tempójú előadás fontos erénye, ahogy azonosítja a civil néző által csillogó álomvilágnak képzelt színház és a művészek által lélekölő börtönnek gondolt multivilág nagyszámú különbségét és kevéske hasonlóságát.
Ahhoz persze Mészáros Piroska színészi tehetségére és ragyogó humorérzékére van szükség, hogy a munkakeresés, -találás, majd a maradás fázisait ne tragikus szenvedéstörténetként, hanem sokkal inkább felszabadító élményként tálalja az előadás.
A mozgó- vagy állóképeken, hanggal, animációval vagy más eszközökkel megidézett további szereplők egyszerre nagyon ismerősek és elrajzoltak: az egészen eltérő közegből a GDP-termelés gályarabságába került művészlélek kívülről látja őket, miközben szinte észrevétlenül ő maga is kénytelen a rendszer részévé válni. A Call girl legerősebb pillanatai azok, amikor Mészáros Piroska kegyetlenül őszinte önreflexióval tekint saját, illetve egykori kollégái tevékenységére – és a bő órás előadásban számos ilyen momentum akad.
VIDEÓ: Szemle Plusz: Mészáros Piroska a Call girl című előadásról
A néző meghatározó élménye, hogy rácsodálkozik egy fiatal színésznő és alkotótársai tehetségére, meg arra, hogy a sokak számára nagyon is valóságos élményekről hogyan lehet karikírozva, mégis két lábbal a realitás talaján állva beszélni. Igazi one-woman-show, vállalati stand up, ami kisebb-nagyobb tímeknek csapatépítésként sem utolsó móka. Tudjuk, megtanultuk, mi is csináljuk: a show-nak mennie kell tovább – a jól ismert kulcsmondat azonban új tartalmakkal gazdagodik a Call girl után.