Megnyerte a pert a Ryanair, amely rablásnak nevezte az „extraprofitadót” – nem kell befizetniük a 300 millió forintos bírságot
Az egész ügy 2022-re nyúlik vissza, amikor a kormány bevezette az „extraprofitadót”, amit a Ryanair rablásnak nevezett. A koronavírus járvány miatt a légitársaságok veszteségesen működtek, így a társaság nem akart még egy terhet a nyakába venni. A Ryanair végül úgy döntött, hogy egy 10 eurós különadót vet ki az utasokra. A fogyasztóvédelem a történtek miatt később 736 ezer eurós, mintegy 300 millió forintos büntetést szabott ki a vállalkozásra.
A Ryanair jogi útra terelte az ügyet. A Fővárosi Törvényszék 2023 nyarán megsemmisítette a fogyasztóvédelem határozatát, tehát törölte a bírságot, de a kormányhivatal fellebbezett, így került a Kúriához az ügy. A Kúria végül kimondta: a Fővárosi Törvényszék jogosan semmisítette meg Ryanair légitársaságra még tavaly augusztusban kiszabott 736 ezer eurós bírságot. Ez azt jelenti, hogy a társaság jogerősen is megnyerte a Fogyasztóvédelmi Hivatal elleni perét.
A Kúria döntése szerint, mivel a Ryanair az ÁSZF szerint járt el amikor a rá kiszabott extraprofitadót az utasokra terhelte, ezért nem valósult meg a fogyasztók megtévesztése, ahogy azt a fogyasztóvédelem állította.
Az „extraprofitadót” a kormány azóta „környezetvédelmi adóvá” alakította át, a Ryanair az utasadó árát megtartotta jegyei árában.