KÉK HÍREK
A Rovatból

Kevesebb MÁV-járat indul decembertől

Az Indóház Online foglalta össze a legfontosabb változásokat. Megmutatjuk, milyen lesz a menetrend.
Forrás: Indóház Online, Fotók: Rizsavi Tamás - szmo.hu
2015. november 20.



Járatritkítással spórol a MÁV-Start. Ez derül ki a 2015. december 13-án életbe lépő, jövő évre szóló menetrendből. Mindenhol belenyúltak az eddig megszokott rendbe.

A vasúttársaság új vezérigazgatója, Csépke András szeptemberben egy, az Európai Mobilitási Héten tartott szakmai konferencián kijelentette: ha csak rajta múlna, azonnal kihajítaná a vonatok tíz százalékát a menetrendből. Az Origo értesülései szerint 2016-ban összesen ötmillió vonatkilométert, a 2015-ös mennyiség hat százalékát húzzák ki a menetrendből. Összefoglaltunk néhány fontos változást.

Nemzetközi járatok

Az új bécsi főpályaudvar megnyitása miatt a railjetek menetideje fél órával csökken Ausztriában, így fél órával később indulnak-érkeznek majd a Keletiből. A szinte minden órában igénybe vehető bécsi összeköttetést a railjet-szolgáltatást kiegészítő Eurocityk (Lehár, Kálmán Imre, valamint a két átlós: a Hortobágy és az Avala) és az állandó romániai késések miatt csak nemzetközi gyorsként közlekedő Dacia biztosítják.

A Debrecenből közvetlen bécsi elérhetőséget biztosító Hortobágy, és a fővárosig jelenleg a Kelebia–Kiskunhalas–Kiskunfélegyháza–Cegléd–Kőbánya-Kispest útirányon, a szerb határtól Kecskemétig személyvonati megállásokkal haladó belgrádi Avala is bemegy a Keletibe decembertől. A Hortobágy már Nyíregyházától fog indulni, de Cegléd helyett Nagykátán keresztül megy. Változik a Romániából induló Dacia menetrendje is.

Kevesebb közvetlen járat lesz Németországba Szlovákián és Csehországon keresztül. Több járat végállomása is Prága lesz, például most még Hamburgig közlekedő Jeszenszky János/Jan Jesenius EC, és a berlini Hungária, amit Danubiusként kell majd keresni decembertől. A Porta Bohemica EC kapja a Hungária nevet és ez közlekedik majd Hamburgig. Újabb járatként szerepel a reggel Varsóba induló és onnan este érkező Varsovia EC.

Románia felé megszűnik a Kolozsvárig közlekedő Bihar intercity, jelenlegi menetvonalát a brassói Hargita IC veszi át. Az eddig az éjszakai Ister Euronight-vonattal Kürtösig egyesítve közlekedő, Szófiába tartó Serdika nemzetközi gyors napszakot és elnevezést vált! Budapestről reggel, a Traianus intercityvel egyesítve, már Bonina néven indul majd, és vissza irányban is a Traianus fogja a bolgár stokkot cipelni.

Az egyetlen szlovéniai vonat, a Budapestet-Ljubjana Citadella eurocityből nemzetközi gyorsvonat lesz.

Szerbia felé az Ivo Andric nemzetközi gyorsvonat két órával korábban megy, és mint fent olvashattátok, az Avala EC visszatér a kelebiai vonalra. A menetrendben szerepelnek a Szeged–Röszke–Horgos személyvonatok, de az IHO szerint " a nyomtatás közben kiadott módosítások tartalmazzák majd a vonal hatósági intézkedés miatti ideiglenes üzemszünetét".

vonat2

Dunántúl

Az 1-es számú Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon szinte csak railjet/EC-IC-személy lesz. Az eddig Csornáig együtt közlekedő szombathelyi és soproni intercityket különválasztják. A győri és szombathelyi/soproni gyorsvonatokat szinte teljesen megszüntetik.

Az IC-k decembertől – a Budapest felé tartó első, Savaria-Scarbantiát leszámítva – külön menetvonalon, két-két óránként járnak, és az eddigiekhez képest már Tatán és Komáromban is meg fognak állni a kieső gyorsvonati szolgáltatást pótolva. A főváros és Győr között létrejövő órás IC-ütemet azonban kis mértékben megtöri, hogy a GYSEV nem rendelkezik százhatvan kilométeres sebességre képes kocsikkal, azon a szakaszon lassabb a tempó.

Az IC-ütem eddigi dél környéki rését betömik: a Keletiből 12 óra 10 perckor a Szent Márton indul Szombathelyre, öt perccel egy után pedig a Scarbantia IC Sopronba, eleddig nem létező párjaik, azaz az Írottkő és a Kékfrankos pedig 13 óra 49-kor, valamint 14 óra 54-kor érkeznek a Keletibe.

Megszűnik a győri és szombathelyi gyorsvonatok többsége, a soproniak pedig teljesen. Győrig megmarad hétköznap délutánonként három mentesítő gyors (tíz perccel négy, öt, és hat óra előtt indulva a Keletiből), valamint vasárnap este mentesítő járatként szerepel mindkét irányban a Vaskakas expressz. Győrön túl azonban mindössze egy napi vonatpárt hagytak meg: a Szombathelyről kora reggel, jelenleg elsőnek induló 9209-es, és a fővárosból délután fél három körül visszainduló 9204-es. A gyorsvonatok helyett a komáromi Flirtöket küldik tovább Győrig, amelyek az elcsúsztatott railjet-ütem okán Almásfüzitőn engedik maguk elé a nemzetközi vonatokat. Erős negatívum azonban, hogy Sopron és a főváros között átszállás nélkül ezentúl csak helyjegyhez kötött szolgáltatást lehet igénybe venni.

A fővárost Szombathellyel Győrön át összekötő gyorsok eltörlésével a viszonylat kettészakad: a Győr–Szombathely szakaszon már személyvonatként funkcionálnak, Győrtől Celldömölkig a 10-es vonalon az eddigi gyorsvonati megállásaikkal és időbeli fekvésükkel együtt.

Sopron és Szombathely között (15-ös vonal) egy délutáni (9126-9123), valamint egy esti személyvonatpárt (9158-9121) korlátoznak munkanapokra. A vasi megyeszékhely és Nagykanizsa közötti 17-es vonal felső, GYSEV-tulajdonú részén megszűnik egy munkanap reggeli vasvári „kirohanós” járatpár, egy délutáni Zalaszentiván–Szombathely vonatpár (9813-9846) pedig csak hétköznapokon fog közlekedni. A vonalon várhatóan pár hónapon belül megkezdődik a villamosítás, így nagy valószínűséggel tavasztól vágányzári menetrend lesz érvényben, buszos vonatpótlással.

A kőszegi személyvonatok (18-as vonal) közül négy pár csak munkanap közlekedik.

A Győr–Veszprém (11-es) vonalon csak néhány vonat indulási és érkezési ideje módosul pár perccel. Esztergom és Komárom között (4-es vonal), valamint az 5-ös számú, Székesfehérvár–Komárom vonalon továbbra is marad a két vonatpáros alibimenetrend.

A Székesfehérvártól Szombathelyig vezető 20-as vonalon a Szombathely és a főváros között Celldömölkön és Győrön át közlekedő gyorsvonatok a fentebb említett kivételtől eltekintve Győr végállomású személyvonatokká avanzsálódnak át.

Nem hivatalos források szerint az 1-es vonalról felszabaduló halberstadti kocsik a szombathelyi gyorsokra kerülnek át. A Déliből reggel fél nyolckor Veszprémbe (960), valamint a Veszprémből délután egykor a fővárosba közlekedő gyorsvonatot (965) törölték.

A vonatkilométer-csökkentés érinti a Zalaegerszeg és a főváros közötti kapcsolatot is. Szombathelyről Budapest felé a reggeli első, visszafelé az esti utolsó vonat közvetlen zalaegerszegi kocsijai (9509 és 9508) maradnak ki, az egerszegi csatlakozásra egy órát lehet majd várni Bobán. Ezzel a Déliből este fél hatkor induló Göcsej intercity válik a napi utolsó közvetlen vonattá, amivel el lehet jutni Zalába.

A pécsi vonal távolsági menetrendjében nagyobb módosítás nem történik.

vonat1

Balaton

A tapolcai gyorsvonatok menetideje közel fél órával csökken. Nem csak a gépcsere miatt, hanem mert itt nem állnak meg: Csittényhegy (Balatonkenese-Üdülőtelep), Káptalanfüred, Csopak, Balatonarács, Zánkafürdő és Balatonszepezd. A téli hónapokban napközben egy kora délutáni sebesvonatpárral (974–975) lesz ritkább a menetrend.

A déli partra tartó gyorsvonatok budapesti indulási ideje is módosul: öt perccel később, a tapolcaiak jelenlegi indulási idejében közlekednek, a Délit páratlan óra harmincötkor hagyják el. A Siófok környéki pályafelújításnak köszönhetően a Székesfehérvár–Fonyód menetidő tíz perccel csökken: Siófokra nyolcvan, Fonyódra két óra hat perc, Nagykanizsára három óra huszonegy perc alatt lehet eljutni a Déliből, míg páratlan irányban pár perccel több a menetidő.

Kelet-Magyarország

A Keleti pályaudvarról Sátoraljaújhely felé induló vonatok közül az 524 csak péntekenként közlekedik majd teljes útvonalon, mentesítő járatként, a vasárnapi mentesítőnek átalakuló 523-mal együtt. Így egy hétköznapon négyszer lehet majd eljutni átszállás nélkül Sárospatakról vagy Sátoraljaújhelyről Budapestre. A mezőkövesdiek csak eggyel több közvetlen vonatpárt vehetnek majd igénybe. Az utasokat a miskolci és kör-intercitykre próbálják terelni, azonban azok személyvonati csatlakozásai egyes időpontokban, főleg a délelőtti órákban kedvezőtlenebbek a sebesekénél, így rosszabb esetben egy bő órát is lehet majd várakozni.

Töröltek több sátoraljaújhelyi sebesvonatot, több kazincbarcikai járatot, hétvégén minden második egri személyvonatot, Nyíregyháza és Szerencs között pedig két délelőtti személyvonatpárt.

Törölték a reggel Miskolcról Nyíregyházán át a Nyugati pályaudvarra induló Délibáb, és a vissza irányból este közlekedő Takta intercityket Miskolc és Nyíregyháza között. A járatok decembertől Záhonnyal kötik majd össze Budapestet. A borsodi és szabolcsi megyeszékhelyeket összekötő két IC menetvonalán intercity-pótló személyvonat közlekedik majd 510 és 511 számmal, IC-megállásokkal.

Kikerült a menetrendből két délelőtti személyvonatpár Nyíregyháza és Szerencs között (5149-5132 és 5137-5142), ebből háromnak maradna sebesvonati csatlakozása. Törölték a Füzesabonyból Hidasnémetibe 20 óra 2 perckor induló személyvonatot (5328) Füzesabony és Miskolc között, megszüntetve ezzel a gyors csatlakozást a főváros felől befutó Hernád IC-ről. Egy órával hamarabb, este tíz helyett kilenckor indul Miskolcról Füzesabonyba az 5041-es járat.

A 78-as vonalon Aszód és Balassagyarmat között a vonatok hat perccel hamarabb fognak közlekedni mindkét irányban.

Az óránként közlekedő egri személyek számát is megfelezik hétvégén: reggel nyolctól este tízig a páros óra nyolc perckor Füzesabonyból Egerbe, a páratlan óra harmincegykor Egerből induló járatokat pedig csak hétköznap lehet majd igénybe venni, azaz hétvégén a személyekről csak a kör-intercitykhez lesz azonnal csatlakozás, a miskolciakhoz csak egy órával később.

Miskolc és Kazincbarcika között a 92-es vonalon egy reggeli kivételével a kétórás alapütemen felüli összes vonatot eltörölték.

A Szerencs–Hidasnémeti (98-as) vonal felső szakaszán április 2-ától október 30-áig hétvégén és ünnepnapokon egy plusz járatpárt indítanak a meglévő két pár mellé.

Plusz intercityt kap Záhony: az eddig Miskolcról induló reggeli Délibáb (582) és az este Borsodba visszatérő jelenlegi Takta (686) intercityk már a szabolcsi határállomást szolgálják majd ki, és utóbbi járat is felveszi a Délibáb elnevezést.

Négyről háromra csökken a Püspökladányon keresztül Romániába tartó intercityk száma: a Budapestet Kolozsvárral összekötő Bihar idősávjában a brassói Hargitát lehet majd látni, a Hargita jelenlegi menetvonala megüresedik.

A szabolcsi mellékvonalakat minimális mértékben érintik a vonatkilométer-korlátozások. Debrecen környékén jobban belejöttek a korlátozásba: számos munkanap délutáni járat csak a nyári időszakon kívül közlekedik. Ilyenek például a hajdúsági megyeszékhelyről 14 óra környékén Nyírábrányba (6816), Nyírbátorba (6334) és Hortobágyra (6616) és 16 órakor Balmazújvárosba (6636) induló vonatok, valamint ezek visszatérő párjai (6323, 6613, 6633).

vonat4

Békéscsaba környékén szintén jelentős pályaépítés zajlik, zajlott az elmúlt években. A Traianus intercityvel egyesítve, felcserélt napszakban közlekedik majd az eddig Serdika néven futó szófiai Bonina nemzetközi gyors. A Budapestre tartó, jelenleg reggel még saját menetvonalat birtokló Serdika helyére gyorsvonat lép Lőkösházától. A Dacia nemzetközi gyors menetrendje is változik az 1-es vonal módosított nemzetközi üteméhez illeszkedés miatt.

Megszűnik a Szentesről a fővárosba közlekedő napi sebesvonatpár, szolnoki személyekké degradálódnak. Lemondják továbbá Kunszentmárton és Szentes között egy délutáni Kiskunfélegyháza–Szentes vonatpárt (37216–37213).

A Szeged és Békéscsaba közötti (135-ös vonal) délelőtti vonatok közül két pár (17702, 17707, 17717, 17712) csak hétvégén és ünnepnapokon, egy kora délutáni pár (7704-7705) pedig csak munkanapokon fog közlekedni.

A szegedi intercityk közül a Szegedre tartó utolsó Pusztaszer (IC728), valamint a fővárosba tartó utolsó Kárász (IC721) IC-k csak pénteken és vasárnap fognak közlekedni.

A Kiskunhalas–Kiskunfélegyháza vonalról eltűnő Avalát új, ütembe illeszkedő, Baja–Kecskemét viszonylatú személyvonat pótolja majd. Viszont az ütemen felüli, munkanapokon délután Kiskunfélegyházáról Bajára közlekedő 7813-as vonatot a nyári időszakra törlik.

Budapesti elővárosi vonalak

Az 1-es vonal elővárosi járatait tekintve a Komáromig közlekedő S10-es személyvonatok is már Győrig fognak járni, pótolva a megszűnő gyorsvonatokat. A railjetütem elcsúsztatása miatt Almásfüzitőn engedik majd maguk elé a nemzetközi járatokat.

A nemrégiben teljes hosszában visszaadott, többé-kevésbé felújított 2-es számú esztergomi vonalon a jelen állapothoz képest nem történik változás: hétköznap mindenhol megálló és gyorsított személyvonatok között választhatnak az utazók, hétvégén viszont csak az előbbiek közlekednek. A „bokorugró” vonatok a Nyugatitól Esztergomig nyolcvanhat, a főváros felé nyolcvannyolc perc alatt teszik meg az utat, a gyorsítottak menetideje kilenc és öt perccel kevesebb.

Az oroszlányi (12-es) vonalon az egyetlen változást az jelenti, hogy Tatabányáról három perccel hamarabb indulnak a szerelvények, így Oroszlányban már tíz perc fordulóidő áll rendelkezésre. A S12-es jelőlésű jelülésű járatok órás üteme azonban csak hétköznapokra lesz érvényes: a Tatabányáról páros óra 38-kor, Oroszlányból pedig páratlan óra 5 perckor startolók pihennek hétvégén.

A legelső S36-os Kőbánya-Kispest–Tárnok személyvonatpárt (3810-3819) törlik.

Vác és Diósjenő között öt perccel, Diósjenő és Balassagyarmat között pedig további öt perccel csökken a menetidő a drégelypalánki keresztezési idő rövidülésével. Visszafelé összesen nyolc perccel ér majd hamarabb Vácra a motorkocsi.

A ceglédi vonal kínálata elveszíti a közvetlen szentesi sebesvonatot a járat Szolnokig való visszavágásával, valamint szegényebb lesz a közvetlen bécsi és dunántúli kapcsolatot biztosító, ráadásul decembertől Nyíregyházáig meghosszabbított Hortobágy Eurocityvel is, amit az elővárosban a nagykátai vonalon (120a) kell majd keresni.

A 142-es számú, lajosmizsei elővárosi vonalba is belenyúltak fentről: hétvégén csak a Nyugati és Dabas között jár minden második S21-es személy.

A TELJES MENETRENDET ERRE A LINKRE KATTINTVA TÖLTHETED LE, PDF FORMÁTUMBAN.

Hasznos volt a hír? Oszd meg másokkal is!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KÉK HÍREK
A Rovatból
Kettős gyorshajtás okozhatta a 30 éves mentőtiszt és férje halálát Soponyánál
A rendőrség szerint mindkét autó túllépte a sebességhatárt, amikor összeütköztek a Soponya és Kisláng közötti úton. A tragédiában egy fiatal mentőtiszt és férje vesztette életét, az ügyben büntetőeljárás indult.


Ahogy korábban beszámoltunk róla, felfoghatatlan tragédia rázta meg a mentők közösségét: péntek este közlekedési balesetben életét vesztette Szigeti Barbara Júlia, az enyingi mentőállomás fiatal mentőtisztje, valamint a vele egy autóban utazó férje. Az Országos Mentőszolgálat közösségi oldalán búcsúzott a 2025 júniusában csatlakozott, megbecsült bajtársától.

A feol.hu megkereste a rendőrséget a baleset körülményeivel kapcsolatban, és részletes választ kapott. A Fejér Vármegyei Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint augusztus 8-án, 19 óra 15 perc körül a Soponyát Kislánggal összekötő úton, Soponya felé haladt Suzuki típusú autójával egy 30 éves nő, a megengedett 40 km/h sebességhatárt túllépve.

Haladása közben – egyelőre ismeretlen okból – áttért a szemközti sávba, ahol összeütközött egy ott szintén a megengedettnél nagyobb sebességgel közlekedő Audi személyautóval.

Az ütközés olyan erejű volt, hogy a Suzuki vezetője és 32 éves férfi utasa a helyszínen életüket vesztették. Az Audi sofőrjét a mentők kórházba szállították. A rendőrség a baleset pontos körülményeit büntetőeljárás keretében vizsgálja.

Az Országos Mentőszolgálat közleményében megrázó veszteségként beszélt a fiatal mentőtiszt haláláról, akit saját halottjuknak tekintenek, és részvétüket fejezték ki a családnak és a bajtársaknak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KÉK HÍREK
A Rovatból
Miután Miskolcon elfogták, ismét megszökött a rendőrök elől Európa egyik legveszélyesebb bűnözője
A 49 éves lengyel férfit több ország is körözte szexuális erőszak és lopások miatt. Végül Miskolcon csípték el, miután két évig bujkált a hatóságok elől.


Augusztus 4-én Miskolc belvárosában fogták el a két éve szökésben lévő Daniel Tomasz P.-t, adta hírül a Blikk. A rendőrök villámgyorsan intézkedtek, így a férfinak esélye sem volt a menekülésre. Mire észbe kapott, már bilincs került a kezére. A járdán fekve angolul kiabált segítségért: „Help, help!” – idézte fel egy szemtanú.

A 49 éves lengyel férfit több európai ország is körözte.

A szlovén rendőrség szexuális erőszak miatt adott ki ellene elfogatóparancsot, a bűncselekményt 2022 nyarán Portorozban követte el. A lengyel hatóságok vagyon elleni bűncselekmények miatt három év börtönbüntetésre ítélték, de nem vonult be, hanem megszökött. Németországban és Ausztriában is ismert volt, az Europol „Most Wanted” listáján is szerepelt.

Augusztus 1-jén több külföldi hatóság jelezte a magyar nyomozóknak, hogy keresik a férfit. Az információk szerint Szlovákiából érkezett Magyarországra, és Miskolcon rejtőzködhetett. Elfogása után előállították, majd átadási őrizetbe vették, a bíróság pedig augusztus 5-én letartóztatta.

Később kiderült, hogy amikor Budapestre szállították, sikerült megszöknie a hatóságok elől. Emiatt fogolyszökés miatt is felelnie kell.

Pénteken gyorsított eljárásban állítják bíróság elé – erősítette meg a lapnak a Fővárosi Főügyészség helyettes szóvivője, dr. Gasz Péter.

A szlovén hatóságoknak történő átadásáról később születik döntés.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KÉK HÍREK
A Rovatból
Fiatal mentőtiszt és férje halt meg szörnyű balesetben Fejér megyében
Az enyingi mentőállomás kedvelt tagját, Szigeti Barbara Júliát és férjét vasárnap este érte a halál. Bajtársai és barátai döbbenten gyászolják a párt.


Felfoghatatlan tragédia rázta meg a mentők közösségét. Tegnap este közlekedési balesetben meghalt Szigeti Barbara Júlia és a vele egy autóban utazó férje Fejér vármegyében. A hírt az Országos Mentőszolgálat közösségi posztban közölte.

„Barbara az enyingi mentőállomás fiatal mentőtisztje volt, aki 2025. június 1-jén csatlakozott az Országos Mentőszolgálat bajtársi közösségéhez. Nyitott, közvetlen személyisége miatt hamar az enyingi közösség megbecsült tagjává vált, rövid idő alatt szoros baráti kapcsolatokat alakított ki bajtársaival. Tragikus balesete nappalos szolgálatát követően történt”

– írták a Facebookon.

A mentőszolgálat saját halottjának tekinti a fiatal kollégát, és őszinte részvétét fejezte ki a családnak és bajtársaknak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KÉK HÍREK
A Rovatból
Hátizsák, titokzatos fotók, emberi maradványok – mi történt a két eltűnt holland lánnyal Panamában?
A nyomozók hónapokig kutattak a dzsungelben a két eltűnt fiatal nő után. Egy hátizsák és furcsa fotók adtak új lendületet az ügynek.


2014 márciusában a 21 és 22 éves holland lányok, Kris Kremers és Lisanne Froon megérkeztek a panamai Boquete városába, hogy elindítsák hat hónapos közép-amerikai útjukat. Április 1-jén túrázni indultak a festői Pianista-ösvényen, Boquete közelében. Soha többé nem látták őket, írja a LADbible.

Az ösvény teljesítése átlagosan három és fél órát vesz igénybe, ezért többen aggódni kezdtek, amikor aznap este nem tértek vissza. Másnap kihagyták az időpontot, amit egy helyi vezetővel beszéltek meg. Április 6-ra a szülők is megérkeztek Panamába, és nagyszabású keresés indult.

Két hónap telt el, mire találtak bármit is, ami a lányok eltűnésével kapcsolatba hozható. Június 4-én előkerült Lisanne kék hátizsákja. Benne volt a két nő napszemüvege, a telefonjaik, készpénz, egy kulacs és Lisanne digitális fényképezőgépe.

A telefonokból kiderült, hogy április 1. és 3. között több segélyhívást is megpróbáltak indítani mindkét készülékről, de a hívások nem kapcsolódtak a térerő hiánya miatt.

Az utolsó jelkeresés Kris telefonjáról április 11-én történt.

A fényképezőgépen olyan képek voltak, amelyek az eltűnésük után akár hét nappal is készülhettek. A fotók többsége éjszaka készült, és látható rajtuk a holmijuk, valamint Kris fejének hátsó része.

A szokatlan fotók sok találgatást indítottak el. Sokan úgy vélték, hogy a nőket követték, elrabolták és megölték a túra során.

Bizonyítékot ugyanakkor nem találtak arra, hogy gyilkosság történt volna.

A hátizsák megtalálása után két hónappal a térséget átkutató nyomozók emberi maradványokat találtak a Culubre-folyó partján: egy lábat, amely még bakancsban volt, valamint egy medencecsont-darabot. A folyópart további átkutatásakor 33 csonttöredék került elő, és mindkét nő azonosítása megtörtént.

A kevés maradvány miatt nem lehetett megállapítani a halál okát. A legvalószínűbb elméletek szerint balesetet szenvedtek, vagy eltévedtek és a természet viszontagságai miatt haltak meg.

„Nem tudjuk, hogy bárki más is érintett volt-e – ezt nem zárhatjuk ki” – mondta korábban Jürgen Snoeren, a Lost in the Jungle (Elveszve a dzsungelben) című könyv társszerzője. „Mi úgy gondoljuk, hogy a legvalószínűbb magyarázat az, hogy baleset történt – de ez nem 100 százalék. Az egyetlen módja annak, hogy teljes bizonyossággal következtetést vonjunk le, az lenne, ha megtalálnánk a testek többi részét. Szerintem még mindig vannak maradványok a dzsungelben a lányoktól. De ez pokoli munka.”


Link másolása
KÖVESS MINKET: