A Rovatból

Életveszélyes az ország egyik legforgalmasabb útja

Előzni tilos tábla, de szaggatott vonal a sávok között – mindkettő frissen került ki az átalakuló M2 egyik szakaszán.

Link másolása

Az M0 és Magyarország északi határa között húzódó, kamionforgalmat is bonyolító M2-es főútról ír a Vezess.hu.

A lap azt írja, hogy a KSH adatok szerint évek óta ez az egyik legveszélyesebb főút az országban. A statisztikai hivatal szerint az M2-esen csak 2016-ban 65 személyi sérüléses baleset történt.

Mivel ez az útszakasz túlterhelt, a kormányzat megkezdte a kibővítését, uniós támogatással. Egyelőre a Budapest és Vác közötti 19,6 kilométeres szakaszt teszik 2×2 sávos gyorsforgalmi úttá, burkolt leállósávokkal. Új csomópontokat is kialakítanak, felüljárókat is építenek, a tervek szerint Dunakeszi mellett körülbelül 3 kilométeren át zajcsökkentő falat húznak, és 4,5 hektárnyi csereerdőt is telepítenek a kivágott fák pótlására.

A felújítással kapcsolatban a Vezess.hu "furcsa megoldásokról" ír:

"Előzni tilos tábla, de szaggatott vonal a sávok között – mindkettő frissen került ki az átalakuló M2 egyik szakaszára. (...) Találtunk egyéb furcsaságokat is a hírhedt úton."

Az építkezés miatt a közelmúltban kialakított ideiglenes forgalmi rend a lap szerint veszélyes, mert tábla tiltja ugyan az előzést, a sávok között mégis szaggatott vonal húzódik.

"Akinek jogsija van, annak tudnia kell, hogy a szaggatott vonal és az éppen ellenkezőjét mutató tábla közül melyik a felsőbb rendű (igen, a tábla). Az előzést engedő szaggatott vonal és az előzést tiltó táblák konzekvensen együtt kísérik hosszú kilométeren át az autósokat."

A lap azt írja, hogy megkérdezték a Magyar Közút Zrt.-t, hogy "miért éppen az ellenkezőjét jelentő táblákat és felfestést használnak egyszerre kilométereken át az 1+1 sávos, frissen használatba adott szakaszon, illetve mi a magyarázata a 2+1 sávos szakaszon a szintén egymásnak ellentmondó jelzéseknek, és a nagyobb hely ellenére az előzőnél alacsonyabb sebességhatárnak?"

A Magyar Közút Vezess.hu számára adott válaszában az áll többek között, hogy az M2-es autóút építését, felújítását a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. végzi. Az M2-es autóúton a munkák során az érvényben lévő Útügyi Műszaki Előírás szerint alakították ki a szakemberek a forgalmi rendet.

Az M2-es autóút az M0-s autóúttól a 2104 jelű útig, vagyis a Gödöllő-Vácrátót lehajtó csomópontig építési munkaterület, emiatt azon a szakaszon ideiglenes forgalmi rend van érvényben.

Az útszakaszon kint lévő KRESZ táblák is ezt jelzik: "úton folyó munkák, sebességkorlátozás, előzni tilos" stb. Helyenként veszélyre figyelmeztető tábla vagy útszűkületet jelző tábla van kint.

A válaszban azt írják, hogy a Dunakeszi és az M0-s autóút közötti szakaszon még nem a végleges felújítás utáni állapot látható, a beton elválasztóelemek is hiányoznak, és az aszfalt kopóréteg is, a sávkiosztás sem végleges, és a kialakított sávszélességek is még szűkítettek. A Dunakeszit követő szakaszon már a végleges visszatartó elemek, burkolatok és sávkiosztások is elkészültek, és ezek a különbségek indokolják az eltérő kialakítást, forgalmi rendet.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KÉK HÍREK
A Rovatból
Ráckeresztúri repülőbaleset: megszólalt a fiát elvesztő édesanya
Újabb részletek derültek ki a ráckeresztúri repülőszerencsétlenségről. Az is kiderült, hogy az utast testvére engedte maga elé, aki ennek köszönheti az életét.

Link másolása

Újabb részletek derültek ki a ráckeresztúri repülőszerencsétlenségről, melyben az eddigi hírek szerint a 60 éves milliárdos exdiplomata, Magyari József és utasa életét vesztette. Az AcNews úgy tudja, egy országos bajnok ejtőernyős két fia is repült volna utasként a gépen. A lap szerint az első, tragédiával végződő út előtt az idősebb fiú ezzel engedte maga elé testvérét:

„Menjél csak, szállj fel előbb te!”

Az áldozat a korábbi hírek szerint 19 éves volt, az AcNews cikkében is ez az életkor szerepel, ám a Blikk most egy 26 éves halálos áldozatról ír. Előbbi lap elérte az áldozat édesanyját, aki ezt nyilatkozta:

„Hiszek Istenben. Most Isten segít nekünk a gyászban, hogy elviseljük ezt a mérhetetlen tragédiát.”

A baleset okát egyelőre vizsgálják, a Blikk információi szerint a pilóta műrepülő-elemeket gyakorolt szombaton, ez végződött szerencsétlenséggel. Egy úgynevezett orsófigurát repült – írják –, ami azt jelenti, hogy a repülőgép hossztengelye körül körbefordul. A művelet könnyen dugóhúzóban végződhet, vagyis szinte irányíthatatlan zuhanásban. Az AcNews számára nyilatkozó szakértő szerint a pilóta a manőver közben elveszíthette eszméletét: az extrém nehézségi terhelés miatt úgynevezett G-lockot kaphatott.

„A roncsok alapján a helyszínen képtelenség volt azt is megállapítani, hogy hogyan ért földet a gép”

– nyilatkozta ugyancsak a Blikknek a Martonvásári Önkéntes Tűzoltóegyesület munkatársa. Őket riasztották a tragédia helyszínére, hogy segítsenek a repülő maradványainak és az áldozatok testének kiemelésében. A repülő olyan mélyen fúródott a földbe, hogy munkagépekre is szükség volt ahhoz, hogy minden darabját meg tudják találni.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

KÉK HÍREK
A Rovatból
Ezt mondta az utolsó szó jogán a Deák téri kettős gyilkosság vádlottja: „Legrosszabb rémálmomban sem gondoltam volna, hogy ilyen ügybe keveredek”
Az ügy első-, másod- és harmadrendű vádlottjai az utolsó szó jogán őszinte megbánást tanúsítottak és részvétüket fejezték ki az áldozatok hozzátartozóinak. Az ügyben április 29-én várható ítélet.

Link másolása

Megbánták tetteiket, legrosszabb rémálmaikban se gondolták volna, hogy ilyen ügybe keverednek - mondták az utolsó szó jogán a Deák Ferenc téri kettős gyilkosság vádlottjai a Fővárosi Törvényszéken hétfőn a Telex beszámolója szerint.

Április 29-én várható ítélet az ügyben, a hétfői tárgyalási nap nagy részét a védői perbeszédek tették ki.

Mint ismert, négy évvel ezelőtt, 2020 májusában csapott össze két rivális társaság a Deák téren. Az egyik csoport egyik tagja kést rántott és több szúrással megölt két embert a másik csoportból. Cs. Krisztián elsőrendű vádlott, aki éppen a 18. születésnapját ünnepelte, a késelés után elfutott, de a rendőrök nem sokkal később elfogták és őrizetbe vették egy társával együtt.

A lap szerint az ügy első-, másod- és harmadrendű vádlottjai az utolsó szó jogán őszinte megbánást tanúsítottak és részvétüket fejezték ki az áldozatok hozzátartozóinak.

„Legrosszabb rémálmomban sem gondoltam volna, hogy ilyen ügybe keveredek”

– mondta az ügy elsőrendű vádlottja, Cs. Krisztián az utolsó szó jogán.

A másodrendű vádlott, J. Marcell külön megkérdezte a bírótól, hogy odafordulhat-e az áldozatok hozzátartozóihoz, majd őszinte részvétét fejezte ki nekik és azt mondta, ha tehetné

„visszaforgatná az idő kerekét”.

J. Marcell jövőbeli terveiről is beszélt az utolsó szó jogán, el szeretné végezni a középiskolát és szakmát is szeretne tanulni.

J. Dániel, Marcell ikertestvére szintén sajnálatát fejezte ki a történtek miatt, de a másik két vádlottal ellentétben ő úgy fogalmazott, hogy „rosszkor volt rossz helyen” és nem akarja elveszíteni jelenlegi munkáját. Azt mondta, az eset óta józan életet él, „alkoholt is csak alkalmanként fogyaszt”.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KÉK HÍREK
„Egy szörnyeteget szeretek” – megszólaltak a késes ámokfutó szülei
Kifejezetten a nőket vette célba az a késes támadó, aki Sydney-ben rendezett ámokfutást. Szülei szerint beteg volt, és „az őrültségig frusztrálta”, hogy nem volt barátnője.

Link másolása

A rendőrség szerint egyértelmű, hogy nőket akart meggyilkolni az a férfi, aki szombaton Sydney egy bevásárlóközpontjában rendezett ámokfutást – írja a BBC. A támadás hat halálos áldozatából csupán egy volt férfi: egy biztonsági őr, aki megpróbált közbelépni.

A támadó a 40 éves Joel Cauchi volt, akit végül lelőttek. A Daily Mail idézi a férfi apját, Andrew Cauchit, aki az ausztrál sajtónak így nyilatkozott a történtek után:

„Egy szörnyeteget szeretek. Számomra ő egy szörnyeteg. Egy nagyon beteg fiú volt.”

Az ámokfutó apja úgy gondolja, fia barátnőt szeretett volna, de nem voltak szociális készségei, ami „az őrültségig frusztrálta” őt.

Hétfőn a szülei azt nyilatkozták, hogy Joel Cauchinál skizofréniát diagnosztizáltak. A férfi 35 éves koráig otthon élt velük a Queensland déli részén fekvő Toowoombában. Anyja, Michele Cauchi szerint akkor kezdődtek nála a problémák, amikor leállt a pszichiátriai gyógyszerének szedésével. A gyilkos ebben az időben költözött el otthonról. Anyja ezt nyilatkozta a támadás után:

„Megszakad a szívem azokért, akiket bántott. Ha észnél lett volna, teljesen összetörte volna az, amit tesz. De nyilvánvalóan nem volt magánál.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KÉK HÍREK
A Rovatból
Még Csepel is beállt, olyan dugó van az M0-ás hídfelújítása miatt
10 kilométeres a torlódás a Hárosi Duna-hídnál. Az ellenkező oldalon is felújítanak, így nem csak az M0-ás M1-es autópálya felé vezető oldalán van dugó.
FM. Kép: szmo.hu - szmo.hu
2024. április 15.


Link másolása

Állandósult a torlódás az M0-ás autóút M1-es autópálya felé vezető oldalán, a Hárosi Duna-hídnál – idézi az Útinform hétfői közleményét az MTI. Azt írták, a híd javítási munkálatai miatt a 17-es és a 14-es kilométer között csak két sáv járható.

A hídfelújítás miatt az 5-ös főút csomópontjától 10 kilométer hosszan araszol a kocsisor.

Már Csepelen, a II. Rákóczi Ferenc úton is jelentős torlódásra kell számítani a csomóponti felhajtás nehézségei miatt – írják.

Az ellenkező, M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál ugyancsak felújítanak. A 12-es és a 15-es kilométer között csak két sáv járható, ami miatt ebből az irányból is több kilométeres a torlódás.

Az Útinform a saját oldalán folyamatosan frissíti, hogyan alakul a forgalom.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk