A Főgáz megkezdte a hiba helyrehozását
Most küldi ki becsült adatok alapján összeállított számláit Baranya megyében az új szolgáltató, a Főgáz. A reklamálók szerint azonban több esetben a szokásos összeg két-két és félszerese került kiszámlázásra - írja a Bama.hu.
"Azt hittem megáll a szívem, amikor megláttam az összeget. Még soha nem fizettem húszezer forint fölött, most meg ennek a többszöröséről kaptam számlát. Alig száz a nyugdíjam, abból tartom fent a korábban férjemmel közösen lakott házat. Ennyi pénzt nem tudok egyszerre kifizetni a gázra." – nyilatkozta egy nyugdíjas hölgy a Bama.hu-nak a Főgáz pécsi ügyfélszolgálata előtt.
A magasabb összegű számlák okáról egyébként a Főgáz előzetesen már tájékoztatta a fogyasztókat. Az első, februári számlán két alapdíjat találnak, mivel az előző hónapban, januárban nem történt alapdíjszámlázás. Emellett arról is tájékoztattak, hogy a januári hónapban egy matematikailag meghatározott algoritmus alapján becsült mennyiséget számláznak ki, diktálásra csak később lesz lehetőség.
Az algoritmus részletei nem ismertek, nem tudni, mi alapján számol. Ám valószínűleg ennek köszönhetőek a magas számlaösszegek.
A Főgáz továbbá azt tanácsolta ügyfeleinek, hogy ha nem értenek egyet a becsült mennyiséggel, bármelyik ügyfélszolgálaton kezdeményezhetik a módosítását. A második számlától pedig minden fogyasztó választhat, illetve visszaállhat a korábban megszokott átalányfizetésre vagy diktálásra.
FRISSÍTÉS:
A Főgáz megkezdte az E.ON hibájának helyrehozását. Az ügyfélpanaszok nyomán a Főgáz azonnal az E.ON-hoz fordult, és a szolgáltató-váltás kapcsán átadott fogyasztási adatok helyességének felülvizsgálatát kérték. Az E.ON elismerte hibáját, amiről sajtóközleményben is tájékoztatta a lakosságot. Illetve elnézést kértek a fogyasztóktól és a Főgáztól.
"A folyamatos egyeztetés ellenére az adatszolgáltatás közben hibásan becsült adatok is átkerültek az E.ON-tól a Főgáz Zrt.-hez, ami egyes ügyfelek esetében egyszeri számlázási problémát okozott, ezt az E.ON azonnal javítja." - derült ki a tájékoztatásból.
A Főgáz ezzel párhuzamosan soron kívül fogadja a reklamációkat, biztosítja a korrekció lehetőségét, és egyúttal a fogyasztók türelmét kérik.
A problémát az okozta, hogy a decemberi átadás-átvételi mérőállás alapján kiszámított napi átlagfogyasztás értékét nem az éves fogyasztásból határozta meg a számítást végző rendszer, hanem a decemberiből, így az magasabb várható fogyasztást kalkulált.
Ti is reklamálnátok?
Ha ti is reklamálnátok a 2016. február 9-től február 23-ig terjedő keltezéssel készült számlákkal kapcsolatban, ezt megtehetitek a Főgáz ügyfélszolgálati irodáiban, illetve a 06 40 474 474 telefonszámon is.
A Főgáz felhívása szerint az adatok pontosításának legegyszerűbb módja a diktálás, amit napi 24 órában megtehettek a Főgáz online önkiszolgáló ügyfélszolgálatán, vagy a 0680 405540 és 061 2377777 telefonszámokon.
A diktálás után a következő számlában az eltérés automatikusan kiegyenlítődik, a különbözetet pedig jóváírják a következő havi számlában.
Ha érdekesnek találtad a hírt, nyomj egy lájkot!