Elismerte az Árpád hídi gázoló, hogy rendszeresen részt vett gyorsulási versenyeken – a pszichológus szerint nem alkalmas a vezetésre
Szerdán folytatódott a Pesti Központi Kerületi Bíróságon annak a férfinek a büntetőpere, aki 2023 nyarán feltuningolt autójával egy spontán kialakult versenyzés során halálra gázolt egy biciklist az Árpád hídon. A 24.hu beszámolója szerint
A tragédiába torkolló verseny 2023. július 1-jén, éjjel egy órakor történt az Árpád hídon. A vád szerint B. Dávid a közel 700 lóerősre átalakított Mercedesével spontán versenybe kezdett két BMW-vel – az egyiket L. Márton, a másikat T. Bálint vezette. A három autó a Róbert Károly körút Teve utcai kereszteződésétől egészen az Árpád hídig száguldott. B. Dávid autójának sebessége megközelítette a 170 km/órát, a vád szerint még a menetstabilizátort is kikapcsolta. A hídon azonban elvesztette uralmát az autó felett, átszakította a szalagkorlátot, és a kerékpárútra sodródva, nagyjából 70 km/órás sebességgel elütötte az ott szabályosan közlekedő 26 éves férfit, aki a kórházban belehalt sérüléseibe. A Mercedes felborult, majd miközben a hídon pörgött, 117 km/órával belecsapódott az egyik versenyben részt vevő BMW is.
A szerdai tárgyaláson a gázoló a bíró kérdésére ismerte el, hogy rendszeresen járt gyorsulási versenyekre, de a balesetet okozó autót ritkán használta magáncélra.
A másik BMW-s, L. Márton – aki szintén megsérült a balesetben, több csontja is eltört – tagadta a versenyzést.
– mondta a bíróságon, majd bocsánatot kért B. Dávidtól az ütközésért, és részvétét fejezte ki az áldozat családjának.
Azt is mondta, hogy vészfékezett és ellenkormányozni is próbált, de így sem tudta elkerülni az ütközést. Szerinte, ha az úttesten nem lett volna olajos hűtővíz, sokkal jelentősebb sebességcsökkenést tudott volna elérni.
„Az ütközés utáni pillanatokra nem is emlékszem, mert sokkos állapotba kerültem. Később értesültem arról, hogy a korábbi baleset miatt egy kerékpáros életét vesztette, és a Mercedes sofőrje is megsérült. Nagyon megviselt, és most is megvisel az, ami történt. A baleset során szerzett lábsérülésem hónapok alatt gyógyult meg annyira, hogy jobban tudjam használni.
– mondta, hozzátéve, hogy többé nem fogja túllépni a megengedett sebességet, és jóvá akarja tenni a tette következményeit.
A harmadik autót vezető T. Bálintot tanúként hallgatták meg. Ő is tagadta a versenyzést, de arra nem tudott magyarázatot adni, miért hajtottak át az Árpád hídon, ha eredetileg Vác felé tartottak. Más, a helyszínen közlekedő autósok tanúként egyértelműen versenyzésről beszéltek.
A tárgyaláson két, egymásnak ellentmondó szakértői vélemény hangzott el. Kitanics Márk igazságügyi szakértő szerint B. Dávidot markáns bűntudat jellemzi, és képes és alkalmas a járművezetésre.
A pszichológus azt is mondta, hogy B. Dávid egy beszűkült személyiség, de a terápia jó hatással volt rá. Szerinte a férfi életében komoly terhet jelentett, hogy apja 2020-ban halt meg és ekkor született a gyermeke is. Az ekkoriban elkövetett közlekedési szabálysértései pedig már előre jelezték a problémát. „Ha ilyen jelzések érik az embert a közlekedésben vagy a családban, akkor arra fel kell figyelni, mert ennek lesz kicsúcsosodása. És nála ez a közlekedésben csúcsosodott ki ezzel a balesettel” – magyarázta.
Az ügyészség B. Dávidra halált okozó közúti baleset gondatlan okozása miatt letöltendő fogházbüntetést és a vezetéstől való végleges eltiltást, míg a vele ütköző BMW-t vezető Mártonra baleset gondatlan okozása miatt felfüggesztett fogházbüntetést, pénzbüntetést és határozott idejű eltiltást kért. A büntetőper márciusban folytatódik.