„A földön fetrengtünk, mert vártuk, hogy valami történjen” – közel 200 magyar rekedt Franciaországban, a Wizz Air otthagyta őket
Közel kétszáz utas ragadt Franciaországban vasárnap este, mert a Wizz Air nem hozta haza őket. Egy utas a Blikknek elmondta, hogy előbb késést jeleztek, majd törölték a járatot.
A légitársaság - az utasok szerint - nem adott semmilyen segítséget. Az orly-i repülőtéren várakoztak, majd végül a franciák intéztek szállást nekik, mert a reptéren nem maradhattak, mert az bezárt.
"Semmilyen tájékoztatást nem kaptunk, legalább kétszáz utas várakozik, köztük pici babás családok. Egész este nem is tudtunk aludni, a földön fetrengtünk, mert vártuk, hogy valami végre történjen. Éjfélkor még ott voltunk, de végül el kellett jönni a reptérről, mert az éjfélkor bezár.
- mondta el egy utas, aki még mindig Franciaországban van a többi utassal együtt.
A légitársaság csak egy sms-t küldött azzal, hogy törölték a járatot.
A Wizz Airről semmit sem tudunk, a hotelt sem ők intézték, most a hazautat is magunknak kell állnunk. Először úgy volt, hogy a hotelért is fizetnünk kell, de szerencsére végül nem kellett. A franciák előtt egyébként le a kalappal, ők mindenben próbáltak nekünk segíteni" - mondta az utas a lapnak.
A Wizz Air a Blikknek azt mondta, hogy tudnak a problémáról.
"A járatot valóban átütemezték technikai problémák miatt. Elvileg minden ügyfél sms-t illetve e-mailt kapott a tudnivalókról és az átfoglalási lehetőségekről.
- közölte a Wizz Air szóvivője.
Tájékoztatása szerint ha az utas a Wizz Airhez foglal át, akkor nem kerül semmilyen többletköltségbe a haza út. Ha viszont más társaságot választ, akkor jóváírást kérhet a jegy árának 120%-áért Wizz Air pontokban, vagy a jegy árát készpénzben.
"Tehát ezt a pénzt az utas a törölt járat miatt nem veszíti el. Ezen felül van a kártérítés, ami legfeljebb 250 euro fejenként" - mondta a szóvivő.