KULT
A Rovatból

10 szerelmes film, amit még a pasik is imádhatnak

Összegyűjtöttük a szerintünk legjobb, legviccesebb romantikus filmeket, amelyekkel nem lehet mellélőni egy közös mozizáskor.


Bizonyítékunk van rá, hogy a férfiak nem csak harcos-b.szós, kardos-kalandos és kóbojos-indiános filmeket néznek, hanem csókos-aktatáskás mozikat is. Szerettük volna, ha a filmajánlónkban olyan darabok szerepelnek, amiket férfiak is vállalnak, amin ők is nevetnek, amin ők is sírnak, és amin nem alszanak el az első 3 percben. Megkérdeztünk a környezetünkben élőket és a saját élményeink, illetve az ő tippjeik alapján állítottuk össze ezt a listát. Természetesen szubjektív, és egy tízes listára nem fér 10-nél több...

1. Casablanca

A második világháború alatt, Marokkóban játszódik a történet, itt üzemeltet bárt Rick, a férfi főszereplő. Gyakorlatilag az emigránsok központja ez a hely, sokan próbálnak meg Marokkón keresztül az Egyesült Államokba jutni. A fő bonyodalom két meggyilkolt német tiszt papírjai körül forog, amelyek Ricknél kötnek ki, és amelyek után nyomozás folyik. Ebbe a helyzetbe toppan be a cseh Viktor László és a felesége, Ilsa. Mint kiderül, ő volt Rick régi párizsi szerelme, aki eltűnt az életéből. A két férfi között ingadozik Ilsa, és bevallja Ricknek, hogy Párizsban azért volt vele együtt, mert halottnak hitte a férjét... Rick őrlődik, ám végül elengedi a nőt és a férjét, ezzel együtt a régi szerelmet is. Ingrid Bergman és Humphrey Bogart feledhetetlen kettőse és a híres betétdal több mint 70 éve inspirálja a filmművészetet, elég, ha csak Woody Allen egyik klasszikusára, a Játszd újra, Sam! című filmre gondolunk.

VIDEÓ: "Játszd, újra, Sam! Ilsa és Rick újra találkozik

2. Dirty Dancing - A piszkos tánc, 1987

Milyen szexi, buja filmnek számított tinédzserként! Szóval a Houseman család két leánygyermekével nyaral egy vidéki szállóban, 1963-ban. Az egyik lány, Baby felfedezi, hogy milyen partikat nyomnak éjjelente a szálloda táncosai. Táncórákat vesz, és közben beleszeret jóképű "tanárába", Johnnyba. Kapcsolatuknak a szülők nem örülnek túlzottan, mivel a lány apja azt hiszi, Johnny ejtette teherbe az egyik táncoslányt - aki helyett Babyt kérik meg beugrónak egy táncversenye. Kellemesen közhelyes bonyodalmak után az end tényleg happy, és nagyon vidám. Igen, férfiak is meg szokták nézni ezt a filmet, és szörnyülködnek azon, hogy Patrick Swayze és Jerry Orbach, a film férfi főszereplői, már nem élnek...

VIDEÓ: Spoilerveszély! A híres zárójelenet

3. Idétlen időkig (1993)

A férfiak által is az egyik legjobb romantikus fimnek kikiáltott darab, a Groundhog Day. Mennyi, de mennyi mondatát tudjuk idézni! "Nincs önnek deja vu-je Mrs Lancaster?" "Nem hiszem, de majd körülnézek a konyhában!" Phil Conor, az öntelt időjárás-bemondó feladata, hogy kis stábjával (Rita és Larry) egy pennsylvaniai kisváros mormota-napjáról tudósítson. A mormota, Punxsutawney Phil árnyékát kell figyelni. Az állat nem bújik elő, Phil bosszús, undok Ritával és Larryvel, de a hóvihar miatt nem tudnak hazatérni, a kisvárosban ragadnak. Phil reggel arra ébred, hogy ugyanazt a műsort hallja a rádióban, mint előző nap. Lassan ráeszmél, hogy valami csoda folytán újra február másodika van. És ez így megy a végtelenségig: február másodika ismétlődik folyamatosan. Philnek ki kell találnia valamit, hogy kibírja ép ésszel: hol jól szórakozik, hol kétségbe esik. Végül elkezd udvarolni Ritának, és közben megismeri a városka lakóit.

VIDEÓ: Phil a bárpultnál fűzi Ritát

4. Lesz ez még így se! (1997)

"Végül is ez egy szép szerelmi történet. Van benne romantikus szál. Meg vicces is" hangzik a férfiak érve. Ha az Idétlen időkben Phil mogorva és öntelt volt, akkor Melvinre már szavaink sincsenek. Végtelenül undok és magának való, kényszeres cselekvő férfi, akit csak az zökkent ki a szokásos kerékvágásból, hogy a szomszédját kirabolják. Közben megismerkedik egy pincérnővel. Itt kezdődnek a bonyodalmak: Melvin egymás után csöppen olyan szituációkba, amelyektől korábban irtózott és kénytelen elhagyni a komfortzónáját, fizikai értelemben is. Egy utazás a szomszéddal és a pincérnővel láncreakciót indít el...

VIDEÓ: Melvin éppen bókolni próbál Carolnak

5. Ha eljön Joe Black (1998)

Nyálasnak nyálas, de nézhető film. William Parrish gazdag üzletember, aki a hatvanötödik születésnapjára készül. A halál megkörnyékezi, és abba egyeznek meg, hogy amíg fenntartja William az érdeklődését, addig nem viszi magával. Kisebbik lánya, Susan megismerkedik a kávézóban egy fiúval, akivel ez alatt a rövid idő alatt is vonzalom alakul ki. A fiú baleset szenved és meghal, ám ezt a lány nem tudja. Nem sokkal ezután megjelenik a házban a kávézóban megismert srác. Illetve maga a halál a fiú testében... Susan felkelti az érdeklődését. Marad egy ideig.

VIDEÓ: A megismerkedés a kávézóban

6. Az 50 első randi (2004)

Blőd, mégis kedves mozi arról, hogy mi történik, ha egy srác egy olyan csajba zúg bele, aki egy baleset miatt elvesztette a rövid távú memóriáját, és másnap már fogalma sincs arról, hogy előző nap megismerkedtek. Ez a helyzet feladja Henrynek a leckét: minden nap meg kell küzdenie Lucy figyelméért és szerelméért. Egy-egy böfögős színvonalú poént leszámítva rendben van a film, a faszik rendszerint remekül szórakoznak rajta.

VIDEÓ: A film előzetese

7. Igazából szerelem (2003)

A karácsonyi csomagolás ellenére szerintünk ez egy echte Valentin-napi film. A boldog és boldogtalan, a beteljesült és beteljesületlen szerelemről szól, az életünkben magunkkal cipelt jó és rossz kapcsolatokról, az előítéletekről, a félreértésekről, a csábításról, a gyászról és az egymásra találásról. Arról, hogy mennyi akadálya lehet a beteljesült szerelemnek, és persze arról, mennyi akadályt le lehet győzni, ha valaki kitartó. Imádjuk, mert több szálon fut a sztori, imádjuk, mert mindenki talál benne olyan karaktert, akit egy csapásra megkedvel - mint a portugál lány, Aurelia, vagy a kissé ügyetlenül csajozó Colin, akinek szent meggyőződése, hogy Amerikában tárt karokkal várják az európai fiúkat a bombanők.

VIDEÓ: Így kezdődik minden idők egyik legjobb szerelmes angol filmje

8. Utóirat, szeretlek (2007)

Fiúk kértek meg bennünket, hogy tegyük a listára. Nem csak a sztori miatt, hanem azért is, mert a Jóbarátokból ismert Lisa Kudrow és az Ál/Arc egyik szereplője, Gina Gershon baromi jó nő a szemükben, és ők is szerepelnek a filmben. Hollyt és Gerry szokványos pár: élik az életüket és néha veszekszenek. Szeretik egymást. De Gerry meghal daganatos betegségben, és Holly szinte összeomlik a fájdalomtól. Kiderül, hogy Gerry előre megírt egy rakás levelet, és elküldi Hollyt Írországba, megismerkedésük színhelyére. Ugrálunk jelen és múlt között, így bontakozik ki a maga teljességében a történet.

VIDEÓ: Egy buli felidézi Holly emlékeit

9. Őrült, dilis szerelem

Nagyon szeretjük ezt a csupa balfék palimadárról, szerencsétlenkedő szerelmesről szóló filmet. Elég erősen indít a történet: Callal közli a neje, hogy válni akar, és hogy lefeküdt valaki mással. Cal végül egy bárban köt ki, ahol a hangos, részeg bénázását figyeli egy srác. Egy alkalommal odalép hozzá a nagymenő csávó, beszélgetni kezd vele. Aztán lehatározza, hogy vonzó, sikeres, csajozós férfit csinál belőle. A terv szépen alakul. Jacob és Cal is az ujja köré csavarja a nőket. És igen, itt kezdődnek a bonyodalmak, és még az a legkisebb gond, amikor Cal és a volt felesége a szülői értekezleten fut bele Cal egyik futó kalandjába...

VIDEÓ: A csajozás egyik trükkje, a Dirty Dancing-jelenet

10. Fogadom (2012)

Legnagyobb meglepetésünkre férfiak is ajánlották ezt a filmet, sőt, miután rábukkantunk egy részletre a neten, a kommentek között férfiak lelkendeznek a filmről. A futottak még kategóriába tettük, hogy ha nem akad jobb,felvesszük a listára. Aztán megnéztük. Ledöbbentünk azon, hogy ez egy igaz történet. Ha az 50 első randit alapszitujára gondoltok, talán mosolyogtok, de ezen nem fogtok. Paige és férje Leo fiatal házasok és nagyon szerelmesek. Ám egy váratlan autóbaleset következtében (ezzel az ütős jelenettel indul a film) Paige kómába esik, és miután eszméletére tér, elveszti az emlékezetét. Leonak kemény munkára és hihetetlen kitartásra van szüksége ahhoz, hogy Paige újra belé szeressen. Ne hagyjátok ki ezt a filmet.

VIDEÓ: A Fogadom magyar nyelvű előzetese

Ti milyen filmeket tennétek még fel a listára?


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Szerető családapa, rejtőzködő szörnyeteg – az Apám, a BTK gyilkos bepillantást enged a gonosz otthonába
A gyilkos, akit mindenki szeretett: a cserkészvezető, gyülekezeti vezető, aki éjjel igazi szörnyeteg volt. Lánya most szembenéz az örökségével. A Netflix legújabb dokumentumfilmje felfedi, milyen életet él az, aki csak utólag jön rá, hogy az apja Amerika egyik leghírhedtebb sorozatgyilkosa.
B.M.; Fotók: youtube.com - szmo.hu
2025. október 13.



Skye Borgman legújabb dokumentumfilmje, Apám, a BTK gyilkos a Netflix jól bevált true crime-formuláját követi, mégis valami egészen másról szól, mint amit elsőre várnánk. A néző nem pusztán egy hírhedt sorozatgyilkos történetét kapja, hanem egy család széthullásának, egy identitásválsággal küzdő nő lelki útjának intim, néhol kényelmetlenül személyes lenyomatát. Borgman rendezése az ismert BTK-gyilkos, Dennis Rader életét és tetteit idézi fel, de csak felszínesen, mert valójában az áldozatok közül egy különlegeset helyez a középpontba: a gyilkos lányát, Kerri Rawson-t.

A film témája eleve hátborzongató. A „BTK” rövidítés a „Bind, Torture, Kill”, azaz „Megkötöz, Megkínoz, Megöl”. Az egyik legrettegettebb név lett az amerikai bűnügyi történelemben.

Rader a hetvenes évektől kezdve Wichita városát tartotta rettegésben, miközben a külvilág számára átlagos, sőt példás polgárnak tűnt: cserkészvezető, felekezeti vezető, lakóközösségi egyesületi ellenőr, szerető családapa. A kettősség döbbenetes és éppen ez a kontraszt teszi a történetet annyira megrázóvá. A rendőrség évtizedeken át képtelen volt kézre keríteni, miközben a gyilkos nyíltan üzengetett nekik az újságokon keresztül, cinikusan játszadozva a hatóságokkal. Aztán a ’80-as évekre hirtelen csak eltűnt, hogy 2004-ben újra felbukkanjon, ám ekkor már a technológia fejlődése, a DNS-vizsgálatok és a számítógépes nyomozás véget vetett rémuralmának. Végül 2005-ben elfogták, és Rader, mindenki megdöbbenésére, azonnal beismerte a gyilkosságokat, rideg részletességgel mesélve el szörnyű tetteit.

Borgman nem a bűncselekmények rekonstrukcióját helyezi előtérbe. A film sokkal inkább a következményekkel foglalkozik: hogyan éli meg egy család, ha egyik pillanatról a másikra rájön, hogy az apa, akit szeretett, egy szadista sorozatgyilkos? Kerri Rawson visszaemlékezései ennek az ellentmondásnak a fájdalmát tárják fel. Ő az, aki szó szerint egész életét újraépíti abból, amit apja öröksége lerombolt. A generációs trauma, amit Kerriék kaptak a gyilkos apjuktól kegyetlen terhet ró az egész családra. A filmben Kerri kendőzetlenül beszél gyerekkoráról, az apjához fűződő kapcsolatáról, arról a pillanatról, amikor megtudta az igazságot, és arról is, hogyan próbálta feldolgozni a feldolgozhatatlant. A fura az egészben, hogy Kerri nyíltan kimondja, hogy elhidegült a családjától, akik egyébként nem kívántak részt venni a projektben, sőt még az arcuk mutatását se vállalták.

Így kicsit furcsa a helyzet, hogy a lány önmagát állítja a központba, miközben testvére és édesanyja véleményét nem hallhatjuk.

Borgman kamerája türelmes, de nem ítélkezik. Mégis, nézőként nehéz nem érezni bizonyos feszültséget Kerri szerepében. Egyrészt mélyen átérezzük a fájdalmát és a traumáját, másrészt viszont zavarba ejtő, hogy immár több dokumentumfilm és interjú is épül az ő történetére és maga is előadóként, tanácsadóként dolgozik olyan áldozatokkal, akik hasonló helyzetbe kerültek. Ez a kettősség, vagyis a "karitatív munka, ami igazából megélhetés is” egy érdekes kérdéskör, mely finoman, de érezhetően végigvonul a filmen. Mintha Borgman is ezzel a dilemmával küzdene: meddig lehet együttérezni valakivel, aki mégis a hírhedt gyilkos révén vált ismertté és ez definiálta az életét.

A film szerkezete klasszikus netflixes ritmusban építkezik: visszaemlékezések, archív felvételek, interjúk és gondosan megkomponált dramatizált jelenetek váltják egymást. Mindez lendületet ad, ugyanakkor néha kizökkenti a nézőt. A narratíva időnként megbicsaklik, mintha a rendező sem tudná eldönteni, krimit, családi drámát vagy pszichológiai portrét szeretne készíteni. Mindez azonban nem csökkenti a téma erejét: Rader kettős élete, a hétköznapiság és a szörnyűség közötti éles kontraszt olyan kérdéseket vet fel, amelyek túlmutatnak egyetlen dokumentumfilm keretein.

Különösen izgalmas, hogy a film új fényt vet az amerikai sorozatgyilkos-mítoszra is.

Magyar szemmel nézve Dennis Rader neve kevéssé ismert, noha az amerikai popkultúrában mély nyomot hagyott. Aki látta a Mindhunter sorozatot, talán emlékszik rá: BTK volt az a rejtélyes figura, aki a sorozat részeinek elején, vagy végén egy-egy rövid jelenetben feltűnt, mint egyfajta árnyék, akit a néző sosem ismerhet meg teljesen. Sőt, a 2018-as kiemelkedően jó és méltatlanul elfeledett The Clovehitch Killer című film is erősen merített Rader történetéből, nem teljesen, de tekinthető adaptációnak is valamennyire. Hogyan élhet együtt egy család a „jó apa” illúziójával, miközben az valójában szörnyeteg.

Borgman tehát nemcsak a sorozatgyilkosságokat dolgozza fel, hanem egy kulturális jelenséget is boncolgat: mi az oka annak, hogy ennyire vonzódunk a gonosz történeteihez? Miért nézzük újra és újra ezeket a filmeket, miközben elborzadunk? A válasz valószínűleg abban rejlik, hogy a true crime tartalmak biztonságos távolságból engednek bepillantást az emberi természet legsötétebb zugaiba és a Netflix pontosan tudja, hogyan adagolja ezt az élményt. Elképesztő rajongóbázist épített ki magának a valós bűnügyi történeteken alapuló „szórakoztató” zsáner.

Mindezek ellenére az Apám, a BTK gyilkos nem tartozik Borgman legerősebb munkái közé.

A téma megrázó, a történet lebilincselő, mégis hiányzik belőle az a fajta érzelmi vagy stiláris kohézió, ami igazán emlékezetessé tehetné. A film sokkal inkább egy alapos, jól megszerkesztett, de kissé személytelen riport, mintsem egy mélyre hatoló, lélektani tanulmány. Talán épp ez a visszafogottság teszi valamennyire felejthetővé is.

Összességében az Apám, a BTK gyilkos egy megrendítő, de kissé ellentmondásos dokumentumfilm.

Erőssége a témaválasztás és Kerri őszintesége, gyengesége viszont a formanyelv, a rohanás és az érzelmi tompultság. Mégis, ha valaki érdeklődik a true crime műfaj iránt, és kíváncsi arra, hogyan hat a bűn egy család életére generációkon át, ez a film megéri a figyelmet, még akkor is, ha nem hagy maga után katarzist, csak egy kellemetlenül őszinte kérdést: mennyire ismerhetjük valójában azokat, akik köztünk élnek és szeretünk?


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Kiszáll a külföldi tulajdonos a Szigetből, Gerendai Károly mentheti meg a fesztivált
A jelenlegi tulajdonos a 2026-tól esedékes területfoglalási engedélyük megszüntetését kérte. Gerendai mindeközben hajlandónak mutatkozik a világhírű fesztivál hóna alá nyúlni.


Ahogy arról korábban írtunk, Karácsony Gergely főpolgármester hétfő reggel egy Facebook-posztban osztotta meg, hogy bizonytalanná vált a Sziget Fesztivál jövője. Mint írta, a fesztivál vezérigazgatója arról tájékoztatta, hogy kezdeményezni fogja a fővárossal kötött megállapodás felmondását.

A Sziget sajtóosztálya szerint ez nem jelenti a rendezvény végét. Bíznak abban, hogy a fesztivál egy új, magyar tulajdonosi háttérrel még sikeresebb lehet a jövőben.

A szervezők valóban azzal a kéréssel fordultak a Fővárosi Önkormányzathoz, hogy a 2026-tól esedékes területfoglalási engedélyüket közös megegyezéssel szüntessék meg. Ennek okáról azt írták: „A fesztivál külföldi tulajdonosa – annak ellenére, hogy korábban egy hosszabb távú fejlesztési programban gondolkodott – úgy döntött, hogy a jelenlegi struktúrában nem vállal további kockázatot Magyarországon” – írja a Telex.

A döntés hátterében az is szerepet játszik, hogy

„mivel a Fővárosi Közgyűléssel kötött területhasználati megállapodásunk határozott időre szól és a fizetési kötelezettség még jövőre is fennállna, akkor is, ha nem lenne rendezvény, ezért vagyunk kénytelenek a megállapodást ebben a formában felmondani”.

A Sziget ugyanakkor hangsúlyozta, hogy ez nem a fesztivál történetének lezárása. „Ezen döntéssel párhuzamosan – a hazai menedzsment javaslatára – a Sziget Zrt. tulajdonosai felvették a kapcsolatot a fesztivál alapítójával, Gerendai Károllyal, lehetőséget kínálva arra, hogy a rendezvény ismét vele folytathassa működését” – írták.

Az egyeztetések még zajlanak, ezért a szervezők nem kívántak további részleteket elárulni. Közleményükben úgy fogalmaztak: „Mi, a Sziget szervező csapata, őszintén bízunk abban, hogy a fesztivál egy új, független, magyar tulajdonosi háttérrel az eddigieknél is sikeresebb lehetne, hiszen a változás egyszerre nyújt lehetőséget a fejlődésre és a megújulásra, valamint a Sziget klasszikus értékeinek és szellemiségének az újbóli megerősítésére.”

Azt is remélik, hogy számíthatnak a közönség támogatására, a „szakmai partnereikkel ápolt kiváló kapcsolatukra”, valamint a „Főváros megértő együttműködésére is”. Hozzátették: „Hiszünk benne, hogy a Sziget léte nemcsak az abban közvetlenül érdekelteknek, hanem az egész ország számára fontos, közös ügy.”

A Sziget Zrt. tulajdonosai a hazai menedzsment javaslatára keresték meg újra Gerendai Károlyt, aki 2022-ben szállt ki a fesztivál életéből. A Sziget-iroda közölte: „Mivel az egyeztetések jelenleg is folynak a felek között, ezzel kapcsolatban még nem áll módunkban további információkat megosztani.”

Gerendai Károly sem kívánt részleteket megosztani, amíg nincs konkrét megállapodás, de a Forbesnak annyit elárult:

„Bár nemrég még nagyon nem így képzeltem el az elkövetkező éveimet, de a jelen helyzetben határozott célom megoldást találni a Sziget létének hosszú távú biztosítására.”

Az egykori főszervező az elmúlt években főként a Costes csoporthoz tartozó gasztronómiai vállalkozásaira koncentrált, szabadidejének jelentős részét pedig utazással töltötte. Most abban bízik, hogy akár már októberben létrejöhet egy olyan új tulajdonosi struktúra, ami szakmailag és pénzügyileg is biztosíthatja a fesztivál jövőjét.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Színészlegendák és legendás szerepek kísérték Diane Keaton életét – galéria
A 79 éves korában elhunyt színésznő a szakma krémjével dolgozott együtt. Néhány munkakapcsolata párkapcsolattá is alakult, bár sosem ment férjhez. Egy élet és karrier képekben.


Ahogy arról korábban beszámoltunk, szombaton Los Angelesben elhunyt Diane Keaton amerikai színész, rendező és producer.

Az Oscar- és Golden Globe-díjas művész pályafutása során olyan nagy sztárokkal dolgozott számos filmben, mint Woody Allen, Al Pacino, Richard Gere, Warren Beatty, Jack Nicholson, Mia Farrow vagy Jane Fonda.

Megannyi filmes szerepéből olykor romantikus kapcsolat is szövődött kollégáival, bár férjhez soha nem ment. Két örökbe fogadott gyereke Dexter (1996) és Duke (2000).

Filmes szerepeiből, pár- és munkakapcsolataiból készítettünk válogatást (a képekre kattintva galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Gerendai Károly: Néhány hetünk maradt a Sziget megmentésére
A Sziget alapítója szerint két fő feladatuk van, az első és legfontosabb a biztos finanszírozást előteremteni.


Hétfőn érkezett a hír, hogy veszélyben lehet a Sziget Fesztivál jövője: Karácsony Gergely főpolgármester egy Facebook-posztban osztotta meg, hogy a fesztivál vezérigazgatója arról tájékoztatta, hogy

kezdeményezni fogja a fővárossal kötött megállapodás, pontosabban a 2026-tól esedékes területfoglalási engedélyük felmondását.

A Sziget sajtóosztálya szerint ez nem jelenti a rendezvény végét. Bíznak abban, hogy a fesztivál egy új, magyar tulajdonosi háttérrel még sikeresebb lehet a jövőben. Éppen ezért a Sziget Zrt. tulajdonosai felvették a kapcsolatot a fesztivál alapítójával, Gerendai Károllyal, lehetőséget kínálva arra, hogy a rendezvény ismét vele folytathassa működését.

Gerendai Károly nyolc év után térhet vissza a fesztivál élére. Az Indexnek elmondta, hogy most nagyon új neki ez a helyzet, hiszen nyolc évig kimaradt a fesztiválszervező világból. Amikor kiszállt, úgy érezte, nem ért már eléggé ehhez, nem ismeri eléggé a mai fiatalok gondolkodását, ízlését. Erre viszont nincs sok ideje, hiszen gyorsan kell cselekedni, hogy megmentsék a jövő évi fesztivált. Mint mondta, sok embert megkeresett már a környezetében, sokan pedig őt találták meg a hírek hatására, hogy felajánlják segítségüket.

Első lépésként a nemzetközi trendeket és a hazai piac állapotát nézi át. Felméri, voltak-e stratégiailag hibás döntések az elmúlt években, és ha kell, korrigálna. Azt is vizsgálja, mennyire lehet a régi Sziget hagyományaira építeni, mi maradt értékes, és mit kell újragondolni. Kérdés számára az is, mire van igénye a mai fiataloknak, érdemes-e kizárólag rájuk építeni, vagy vissza kell-e hozni a korábbi közönséget is.

„Még csak keresem az ezzel kapcsolatos válaszokat, de nagyon rövid időn belül döntéseket kell hozni, hiszen az, hogy még mindig nincsenek árusítva a jegyek, nincsenek lekötve fellépők, nem zajlanak azok a folyamatok, amelyeknek ilyenkor már rég zajlania kéne, olyan probléma, amit nem lehet sokáig fenntartani. Mert ha még sokáig gondolkodunk, akkor hiába az a szándékom, hogy folytassuk, egyszerűen kicsúszunk az időből. Erre most néhány hetünk van maximum”

– mondta a Sziget alapítója.

Azt is elmondta, melyek most a legfőbb feladatai: „Az egyik, összerakni azt a finanszírozást, ami biztosítja azt, hogy folytatható legyen a Sziget a következő időszakban, hiszen sajnos komoly veszteségek képződtek az elmúlt években, és ahhoz, hogy ezt egyáltalán legyen esély megvalósítani, kell egy kockázatvállaló befektetői háttér. Másrészt pedig kell egy olyan vízió, amiről azt gondoljuk, hogy jobb lesz, hiszen az a cél, hogy ne legyenek a későbbiekben már ilyen veszteségek.

Tehát ez a két fő feladat van, egyrészt a jelenlegi biztos finanszírozást előteremteni, a másik pedig megtalálni a megoldást arra, hogy hosszú távon ne kelljen finanszírozni.”

Gerendai úgy látja, a hosszabb kihagyás miatt frissebb szemmel néz a folyamatokra. „Akik benne vannak egy adott szakmában, azok sokszor már nem látják a fától az erdőt, kevésbé érzékelik a nagy képet vagy a tágabb összefüggéseket” – mondta. Az elmúlt napokban szakmai anyagokat olvasott és sokakkal egyeztetett.

„Tegnap is szinte egész nap kint voltam a Sziget-irodában, és a volt kollégáimmal azt próbáltuk elemezgetni, hogy miket látunk hibának az elmúlt időszakban, és miket látunk jó iránynak. Miben kéne erősíteni, mit kéne megváltoztatni, miben kellene visszatérni inkább az alapokhoz, miben kellene kifejezetten megújulni.

Most egyszerre kell megteremtenünk egy stabil hátteret, miközben ez esély arra, hogy jó irányba mozduljanak el a dolgok, mert ez a számok alapján egyértelműen szükségesnek látszik”

– fogalmazott.

Az ötletelés mellett már tárgyal a lehetséges befektetőkkel is. Alapvetően magyar partnerekről beszélt, részleteket azonban nem árult el. Azt is mondta, úgy érzi,

a fesztivál az édes gyermeke, és mindent meg kell tennie azért, hogy megmentse.

Gerendai szerint ez a főváros és az ország érdeke is, ezért arra számít, hogy ebben pozitív lesz mindenkinek a hozzáállása. „Ez egy komoly szakmai kihívás, ami engem még inspirál is, hogy meg tudjuk-e találni a választ” – mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk