Hiába szóltak előre, a Wizz Air nem akart felengedni egy fiút vakvezető kutyájával a repülőre
A 19 éves Móritz Mátét és vakvezető kutyáját, Fülöpöt annak ellenére sem engedték felszállni a Wizz Air hétfő reggeli, Londonba tartó járatára, hogy az állat minden egészségi papírja rendben volt – adta hírül a Baráthegyi Vakvezető és Segítő Kutya Iskola Alapítvány, ahol kiképezték a fiú segítőtársát.
"Két hónapja foglaltuk le az utat. Akkor jeleztem, hogy segítőkutyával utaznék. A repülés előtt 72 órával sikerült elérnem az ügyfélszolgálatot, ahol közölték, lefoglalták a helyünket, várnak minket szeretettel. A szabály szerint a vakvezető kutyának az első sorbban ülő gazdi előtt kell a földön feküdnie. Reggel azonban kiderült, hogy mégsem foglalták le a széket"
- mesélte Máté a Blikknek.
"Felszállás előtt elkérték az összes iratomat, közte Fülöp útlevelét, igazolványát és oltási könyvét is, amit ilyenkor kötelező magamnál tartanom. Ezekkel minden rendben is volt, ám közölték: hiányzik egy formanyomtatvány, amit a Wizz Air weboldaláról kellett volna letöltenünk. De a helyszínen gyorsan kiderült, hogy az oldalon nem található ilyesmi. Nem értettem az egészet, és azt sem, mit gondoltak, mihez kezdtem volna a kutyám nélkül."
A fiú előzetesen minden papírt elküldött és mivel tartott az esetleges karanténtól, még arra is megkérte az illetékeseket, hogy értesítsék a londoni repteret is érkezésükről. Végül órákig vesztegeltek idehaza, mire a légitársaság tisztázta a helyzetet és egy másik gépre helyet biztosítottak számukra.
"Az Egyesült Királyságban az Európai Unió más országaihoz képest szigorúbbak a rendelkezések, amelyek az állatok behozatalát szabályozzák. Budapesti földi kiszolgáló partnerünk a kísérőkutya minden engedélyét és szükséges papírját alaposan megvizsgálta, nehogy egy esetlegesen hiányzó irat miatt visszafordítsák a látássérült utast és a kísérőkutyáját Londonból. Az iratok átvizsgálása a tervezettnél tovább tartott, így utasunk sajnos nem tudott elrepülni az eredetileg tervezett reggeli járattal"
– állt a Wizz Air közleményében.