NÉGYKERÉK
A Rovatból

Tökéletes elektromos autó a hétköznapokra, és 10 millió alatt is hozzájuthatsz

Már akár 385 kilométeres hatótávval is kapható a Nissan LEAF.


Idén január 1-től jelentősen szigorodtak az autógyártókra vonatkozó uniós szabályozások, amelynek értelmében az egy év során értékesített teljes flotta CO2 kibocsátása nem haladhatja meg a 95 gramm/kilométer átlagot. 2020-ban még megengedőbb a rendszer, most a teljes eladásukból csak a legkevésbé szennyező 95 százalékot kell figyelembe venniük, de 2021-től már ezzel a kedvezménnyel sem számolhatnak a gyártók, amely minden eddiginél nagyobb teret adhat az elektromos autók terjedésének. Hogy a márkák, a hálózat mennyire készült fel erre, az számomra még kérdéses, mindenesetre az szinte biztos, hogy több részben vagy teljesen egészében árammal hajtott négykerekű jelenhet meg az utakon.

A Nissan az egyik olyan márka, amely már évek óta kínál elektromos autót, a LEAF 2010-óta érhető el a piacon, s immáron közel 350 ezret értékesítettek belőle. Két évvel ezelőtt újult meg a modell, azonban az új szabályozásoknak köszönhetően minden eddiginél nagyobb szerepet tölthet be a márka életében. Főleg amiatt, mert a jelenlegi globális elektromos autós kínálatban az egyik legjobb alternatíva.

Az új LEAF minimálisan hosszabb és szélesebb lett az első generációs modellnél, magassága azonban csökkent, a tengelytáv viszont változatlan maradt, emellett pedig 0,32-ről 0,28-ra javult a légellenállási együttható. A kocsi formája sokat változott az elődhöz képest, a gömbölyded, kissé nőies vonalakat erőteljesebb élek váltották, ezáltal jóval maszkulinabb lett a megjelenés, amiben természetesen felfedezhetőek a márkára jellemző elemek, mint például a bumeráng alakú fényszórók és az autó elejének V-motion kialakítás. Az autón kék kiegészítők utalnak arra, hogy a jármű 100 százalékban elektromos hajtású, például az első hűtőrács és a hátsó lökhárító díszítése is ezt jelzi.

Az e-autó belső tere teljes átalakuláson esett át, és érezhetően a járművezetőre összpontosít, bent finom anyagok tapinthatóak, és felhasználóbarát a kialakítás. A Nissanra jellemző „ívelt szárny” forma megjelenik az ülések huzatának élénk kék varrásában, a műszerfalon és a kormánykeréken, a nyugodt környezet és kiváló minőség érzetét keltve ezzel. 435 literes csomagtartó áll rendelkezésünkre, a hátsó ülés 60/40 arányban osztható, a maximális csomagtér-kapacitás lehajtott ülésekkel 1.176 liter, így akár kisebb bútorokat is szállíthatunk a kocsi fedélzetén.



# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


NÉGYKERÉK
Jön az új rendszám jövő tavasszal, lesz pár változtatás
2022 májusában léphet hatályba a törvény, jövő tavasszal adják ki az új formátumú rendszámokat.


A Magyar Autóklub magazinja, az Autósélet szerint, bár a tervet hivatalosan még nem megerősítették meg, úgy tűnik, hogy jövőre plusz egy betű és a magyar címer is felkerül a rendszámtáblákra. Az újság szerint pár napon belül hivatalosan is bejelentik a változtatást, vele együtt pedig az egyedi, illetve motoros rendszámok sorsát is.

Az Autósélet.hu szerint az újabb változtatás bevezetése elengedhetetlen, mert jelenleg az S-sel kezdődő betűkombinációnál tartunk.

Ezután csak a T-s, a V-s és a Z-s sorozat van hátra, így nemsokára elfogynak a jelenleg alkalmazott elv szerint kiosztható azonosítótáblák, ráadásul a veterán járművek OT betűjelű rendszámaiból is nagyon kevés kiadható maradt.

1990-ben vezeték be a három-három betűből és számból, a magyar trikolórból, illetve egy nagy H betűből álló, korábbi formátumot. Az uniós csatlakozáskor, 2004-ben a H betű kék alapszínű lett, a magyart pedig az Európai Unió zászlajának csillagaira cserélték le - jelenleg is ez a formátum van érvényben.

A változtatás valószínűleg az egyedi és egyéni rendszámokat is érinteni fogja és sokkal több lehetőséget fog biztosítani azok számára, akik ilyet szeretnének igényelni.

Az egyedi rendszám jelenleg 4+2 vagy 5+1-es elosztású, az egyéni pedig szabadon válaszható, 3+3-as elosztású, egyénileg legyártott rendszám. Az előbbiek legyártatása, kiadása és engedélyeztetése 435 000, az utóbbiaké pedig 112 450 Ft.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

NÉGYKERÉK
Tömeges visszahívás a magyar Suzukiknál – hibás alkatrészek miatt kerültek bajba a Vitara és S-Cross tulajdonosok
Az üzemanyagpárát megkötő EVAP-tartály a hibás. Egyelőre azonban még várni kell a javításra, mert nincs megfelelő pótalkatrésze a gyárnak.


Komoly visszahívási kampányt indított a Magyar Suzuki Zrt. a 2019 óta gyártott Vitara és S-Cross modellek esetében, miután hibát találtak a járművek párolgásszabályozó rendszerében (EVAP-tartály). Ez a rendszer felel azért, hogy a kipufogógázokból származó üzemanyagpára ne kerüljön a környezetbe. Az EVAP rendszer ezt a gőzt egy széntartályba zárja, majd a motor üzemanyagként való felhasználására visszavezeti, így akadályozva meg a környezet szennyezésétA Pénzcentrum egyik olvasója is értesítést kapott arról, hogy autója érintett lehet a problémában. Az értesítés szerint a hibás alkatrész miatt

„fennáll a párolgó üzemanyag légkörbe jutásának lehetősége, ami a vonatkozó előírásoknak való nem megfelelőséget eredményezhet.”

A probléma az EVAP-tartály belsejében keletkező légrés miatt alakulhat ki, ami csökkentheti a rendszer hatékonyságát. A hiba miatt a Suzuki több tízezer autót hívhat vissza, bár a pontos számot egyelőre nem közölték. Tekintettel arra, hogy ez a két modell évek óta vezeti a hazai eladási listákat,

az érintett járművek száma jelentős lehet.

A visszahívás ugyan már szerepel az Európai Bizottság adatbázisában, de az autótulajdonosoknak még várniuk kell a javításra. A Suzuki ugyanis még nem rendelkezik a szükséges pótalkatrészekkel. „A javításhoz szükséges alkatrész még nem áll rendelkezésre, beszerzése érdekében a Magyar Suzuki Zrt. mindent megtesz” – áll a levélben, amelyet a Pénzcentrum olvasója kapott.

A visszahívás az alábbi gyártási időszakokban készült modelleket érinti:

- **SX4/S-Cross:** 2019.09.05. – 2024.09.05.

- **Vitara:** 2019.03.09. – 2024.05.24.

A bizottsági kiadvány szerint a problémát először Hollandiában észlelték, és az autók jelenlegi állapotukban nem felelnek meg a gépjárművek jóváhagyásáról szóló rendeletnek. Az autótulajdonosokat újabb értesítéssel fogják tájékoztatni arról, mikor vihetik autóikat a szervizbe a hiba ingyenes kijavítására. Az érintetteknek addig is érdemes fokozott figyelemmel kísérni a fejleményeket.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

NÉGYKERÉK
A hatótávpara vége? Öt perc töltés után 520 kilométert megy a villanyautó az új akkumulátorral
A CATL fejlesztése lekörözheti a Teslát és a BYD-t. Az új akkumulátor extrém hidegben is csúcsteljesítményt nyújt, jönnek a nátriumionos változatai.


A debreceni gyárral is rendelkező, kínai CATL hétfőn több új akkumulátort mutatott be, köztük a második generációs Shenxing-modellt. A vállalat azt állítja, hogy ez az akkumulátor öt perc töltés után 520 kilométeres hatótávot biztosít, ami „új globális rekordot” jelent a szupergyors töltési technológiák terén.

A CNBC riportja szerint az új fejlesztés csaknem olyan gyors, mint egy hagyományos autó tankolása. A Shenxing akkumulátor teljes feltöltéssel egyébként 800 kilométeres hatótávolságra képes, és 1,3 megawattos csúcstöltési teljesítménnyel rendelkezik, de a gyártó azt is kiemelte, hogy az -10 Celsius-fokos környezetben jobb teljesítményt nyújt, mint a jelenleg elérhető leggyorsabb töltőrendszerek.

A vállalat bemutatta a Naxtra akkumulátorsorozatot is, amely szerintük „a világ első sorozatgyártású nátriumion-akkumulátora” lesz. Ez a technológia a lítium-alapú technológiáktól való függőség csökkentését célozza.

A CATL közlése szerint a nátriumion-akkumulátorok -40 és +70 Celsius-fok közötti hőmérsékleten képesek működni, és a karbantartási költségeket is csökkenthetik. A sorozat egyik típusa kifejezetten nehézgépjárművekhez készült: több mint nyolc éven keresztül használható, miközben olcsóbb üzemeltetés és nagyobb hatékonyság érhető el vele a hagyományos ólom-sav akkumulátorokhoz képest.

A CATL fejlesztése a kínai BYD legújabb akkumulátorát is megelőzheti.

A BYD múlt hónapban jelentette be, hogy új töltőrendszerével öt perc alatt körülbelül 400 kilométernyi hatótávot lehet elérni. A nyugati gyártók között a Mercedes-Benz és a Tesla szupergyors töltői tűnnek a legjobbnak: előbbi 10 perc alatt 325 kilométeres, utóbbi 15 perc alatt 270 kilométeres hatótávra képes.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

NÉGYKERÉK
Kipróbálta a Cybertruck gázlós üzemmódját, de végül egy szlovák tóban akadt el
A Cybertruck leírása szerint a gázlós üzemmód lehetővé teszi, hogy a jármű akár 80 centiméter mély vízen is átkeljen. Ez több volt.
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. július 05.



Megpróbálta kipróbálni a Cybertruck gázlós üzemmódját, de végül egy szlovák tóban akadt el az apokalipszis-biztosnak kikiáltott Tesla Cybertruck egyik tulajdonosa – számol be róla a Slovak Spectator egy Facebookra feltöltött videó alapján.

A Cybertruck leírása szerint a gázlós üzemmód lehetővé teszi, hogy a jármű akár 80 centiméter mély vízen is átkeljen. A Tesla azonban figyelmeztette a tulajdonosokat, hogy mielőtt belehajtanak egy tóba vagy folyóba, mindig ellenőrizzék annak mélységét.

A közzétett videó alatt megjelent kommentek közül talán a legjobb így hangzik:

„Elon, a Marsot próbáld meg meghódítani, ne Szlovákiát”



Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk