Tökéletes elektromos autó a hétköznapokra, és 10 millió alatt is hozzájuthatsz
Idén január 1-től jelentősen szigorodtak az autógyártókra vonatkozó uniós szabályozások, amelynek értelmében az egy év során értékesített teljes flotta CO2 kibocsátása nem haladhatja meg a 95 gramm/kilométer átlagot. 2020-ban még megengedőbb a rendszer, most a teljes eladásukból csak a legkevésbé szennyező 95 százalékot kell figyelembe venniük, de 2021-től már ezzel a kedvezménnyel sem számolhatnak a gyártók, amely minden eddiginél nagyobb teret adhat az elektromos autók terjedésének. Hogy a márkák, a hálózat mennyire készült fel erre, az számomra még kérdéses, mindenesetre az szinte biztos, hogy több részben vagy teljesen egészében árammal hajtott négykerekű jelenhet meg az utakon.
A Nissan az egyik olyan márka, amely már évek óta kínál elektromos autót, a LEAF 2010-óta érhető el a piacon, s immáron közel 350 ezret értékesítettek belőle. Két évvel ezelőtt újult meg a modell, azonban az új szabályozásoknak köszönhetően minden eddiginél nagyobb szerepet tölthet be a márka életében. Főleg amiatt, mert a jelenlegi globális elektromos autós kínálatban az egyik legjobb alternatíva.
Az új LEAF minimálisan hosszabb és szélesebb lett az első generációs modellnél, magassága azonban csökkent, a tengelytáv viszont változatlan maradt, emellett pedig 0,32-ről 0,28-ra javult a légellenállási együttható. A kocsi formája sokat változott az elődhöz képest, a gömbölyded, kissé nőies vonalakat erőteljesebb élek váltották, ezáltal jóval maszkulinabb lett a megjelenés, amiben természetesen felfedezhetőek a márkára jellemző elemek, mint például a bumeráng alakú fényszórók és az autó elejének V-motion kialakítás. Az autón kék kiegészítők utalnak arra, hogy a jármű 100 százalékban elektromos hajtású, például az első hűtőrács és a hátsó lökhárító díszítése is ezt jelzi.
Az e-autó belső tere teljes átalakuláson esett át, és érezhetően a járművezetőre összpontosít, bent finom anyagok tapinthatóak, és felhasználóbarát a kialakítás. A Nissanra jellemző „ívelt szárny” forma megjelenik az ülések huzatának élénk kék varrásában, a műszerfalon és a kormánykeréken, a nyugodt környezet és kiváló minőség érzetét keltve ezzel. 435 literes csomagtartó áll rendelkezésünkre, a hátsó ülés 60/40 arányban osztható, a maximális csomagtér-kapacitás lehajtott ülésekkel 1.176 liter, így akár kisebb bútorokat is szállíthatunk a kocsi fedélzetén.
Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!