ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

Mit tehetsz azért, hogy ne bohócként öregedj? – A hálószoba, a konyha, a WC és a tornaterem négyszögében van a megoldás

Ha a környezeted gúnyosan fürkésző tekintetekkel igyekszik leleplezni a magaddal szemben elkövetett csalásaidat, akkor a hiba nem az ő készülékükben van.


Arcunk az egyik legpontosabb térkép rólunk. Múltunk, életmódunk, szokásaink, egészségi állapotunk, lelki alkatunk, törekvéseink és elfojtásaink, és még oly sok minden olvasható le a bőr állapotából, ápoltságából, barázdáiból, és a mindezek elfedésére tett törekvésekből.

Igazi játék ennek a kódrendszernek a megfejtése. A Vintage Beauty blogon Eszter erre és mindezek megválaszolására, megoldására tesz kísérletet.

Ha az önmagad fiatal kiadásához vezető utat megszállottabban keresed, mint a korodhoz, életformádhoz mért szépséget, akkor önámításban élsz. A jövő szépsége az egészségben (étkezés+sport), a kellemben (kíváncsiság, nyitottság, derű, női öntudat) és az önazonosságban rejlik.

Ehhez kell hozzátenni az igényességet és a tudatos ápoltságot. Ekkor kb. 10 évet elcsalhatsz látványban a biológiai korodhoz képest. Ha többet akarsz, annak ára van és egy ponton túl hiába lesz feszesebb átmenetileg az arc.

A nyakad, a kezed, a tested, a tartásod, a hajad elárulja, hogy kétségbeesetten igyekszel becsapni a tükröt. Az ember az egészségét viszi a vásárra először, aztán a lehetőséget ahhoz, hogy tiszteljék a külseje miatt. Mert a világ egy ponton túl szánakozva néz. Így nem tehetsz mást, mint hogy havonta add meg a bőrödnek a generális kozmetikai „feljavítás” lehetőségét, használj „élő”, tiszta kozmetikumokat, egyél-igyál mértékkel és minőségit, sportolj, szeress, nevess és csodás maradsz.

Sokszor találkozom a kérdéssel, hogy 40 felett hogyan ne váljunk a saját konzerválásunk rabjává? Egyre inkább azt gondolom, hogy a tartós jól konzerváltság nem a kozmetikában kezdődik, még csak nem is a fürdőszobában. Sokkal inkább valahol a hálószoba, a konyha, a WC és a tornaterem négyszögében.

1. A hálószoba

A hálószoba alatt a kiegyensúlyozott, töltést jelentő, önbecsülést adó szeretetkapcsolatot értem. Mindegy is, hogy ezt párunkkal, utódainkkal, tágabb családunkkal, vagy kutyánkkal éljük meg. Ennek hiányában, avagy egy torz tükröt nyújtó kapcsolatban, az ember előbb-utóbb dühből, dacból, elkeseredésből, vagy elgyengülésből, de kompenzálni kezd. Ezt pedig általában kívülről kezdi, többnyire viszonylag radikálisan. A nevetés, az önazonosság, az elfogadás, az empátia az évek során felismerhető nyomokat vájnak az arcra, ahogyan a megkeseredettség, a fásultság, a boldogtalanság is. Nincs az a filler kezelés, botox, vagy aranyszál, amellyel ezeket meg tudnánk hazudtolni.

2. A konyha

Az ember jó néhány évtizedet kap ahhoz, hogy megtanuljon tudatosan, számára optimális viszonyokat teremtve élni. Mire 40-es éveinkhez érünk, pontosan tudjuk, hogy mitől élhetünk könnyű gyomorral, jó emésztéssel, mi árt és mi épít bennünket. Tudjuk, hogy mennyit rombol egy áttivornyázott éjszaka, egy doboz cigaretta (szálanként 150 ml C-vitamin elvonva a szervezettől, az érfalak rugalmatlanságát előhívva ezzel), vagy egy nehéz vacsora. És persze azt is megtapasztaljuk, hogy mennyi belső frusztrációt jelent az, ha káros voltuk ellenére mindezen földi örömöket időnként sem engedjük közel magunkhoz.

A 40 . születésnap után érdemes arra koncentrálni, hogy számunkra harmonikus arányban igyekezzünk teret engedni az élet adta lehetőségeknek. Közhely, de igaz, hogy

* mérsékelni szükséges a szénhidrátbevitelt,

* hangsúlyosabbá tenni a minél kevésbé feldolgozott élő, tiszta, növényi tápanyagot,

* tudatosan megadni testünk számára a szükséges folyadékmennyiséget. Itt kizárólag a tiszta vízre gondolok. Részesítsük ezt előnyben és felejtsük el a „modulált” italokat.

* Nem ördögtől valóak a vitaminok és ásványi anyagok sem. A cink, a szelén, a vas, a C-vitamin, a P-vitamin, a B-vitaminok ésszerű alkalmazása megelőzhet, vagy kordában tarthat bizonyos bőrműködési problémákat.

* És felejtsük el a cigarettát. Mindörökre!

Egyébiránt szokjunk át lassanként a nagytányérról a kistányérra, a mennyiségi fogyasztásról a minőségi fogyasztásra és valóban legyen ünnep, ha mindebből engedünk némi kikacsintást. Fogadjuk el továbbá, hogy bizonyos koron túl döntenünk kell, hogy az arc legyen feszes, vagy a fenék. Van, hogy 1-2 kg plusz súly többet használ, mint a legcsodásabb anti-aging kozmetikum.

3. A WC

Talán Márai Sándor írta, hogy „a világ minden dolga visszavezethető az emésztésre”. Az emésztési renyheség modern, urbánus probléma. Különösen nőknél. Rostszegény étrend, mozgásszegény életmód, stressz, hormonális problémák, emésztőszervi gondok, étel intolerancia, stb. mind okozhatnak ellustult perisztaltikát. Van, hogy csak a tónusát vesztett kötőszövet, a szem alatti táskák, a hangsúlyosabb vénás erecskék árulkodnak erről, de van, hogy konkrét diffúz gyulladások mutatják az emésztési rendszer diszharmóniáját. Sok esetben előbb láthatóak a tünetek az arcon, minthogy megfogalmazódna a páciensben az alapprobléma, amelyhez hosszú távon hozzá lehet szokni. Természetesnek tűnhet. Onnantól lesz zavaró, hogy láthatóvá válik az arcon is.

4. A tornaterem

Vagy ki-milyen mozgásformát preferál. A lényeg a mozgás. Heti minimum 3 x 60 perc. Egy 40 éves nő esetén a minimum, a 140-es percenkénti pulzus, amelyet el kell érni és fent kell tartani 45-60 percen keresztül ahhoz, hogy megfelelő anyagcserefokozás, verejtékezés történhessen. Ez többet ér minden ránctalanító készítménynél. Tagadhatjuk és vitathatjuk ezeket az összefüggéseket, felmentéseket kereshetünk a magunk számára a tudatos fizikai tevékenységek alól, de ha azt kérdezed, hogy mi az, ami fiatalon tart az én hitem és tapasztalatom szerint, akkor a mozgást, mint egyik legfontosabb, (ha nem a legfontosabb) faktort tudom megnevezni.

5. Bőrápolás

Mit javasolnék egy 40 éves vendégnek bőrtípustól függetlenül? A jövő szépsége nem az erőltetett fiatalításban, hanem a saját korunkhoz, nemünkhöz, élethelyzetünkhöz mért kellemben, ápoltságban és egészségben mutatkozik meg. Előbbi mögött sokszor frusztrált, „izzadtságszagú” törekvés, az önelfogadás hiánya, kompenzálási szándék áll, amely idővel szánalmassá és/vagy komikussá teszi a megjelenést. Utóbbi önazonosságot sugall, amely tiszteletre és csodálatra sarkallja a környeztet. Fittnek egészségesnek, ápoltnak, derűsnek és magabiztosnak látszani, és belülről és ekképp élni meg magunkat. Csakis ez lehet a reális, követendő cél.

Ha a kérdést leszűkítjük a napi kozmetikai protokollra, akkor csak azt tudom ismételni, amelyet minden női magazin fennen hajtogat: reggel és este letisztítani, majd hidratálni a bőrt, hetente kétszer pedig bőrtípustól függően megfosztani „őt” az elhalt szarupikkelyektől (hámsejtektől) radírozással. Ehhez semmi más nem kell csak némi kis kávézacc, apró szemű cukor, vagy darált dió. Nem pénzkérdés. Ahogyan a tisztítás és a hidratálás sem. E két lépésnél azonban hangsúlyoznám, hogy az én nézetem szerint csakis az élő anyagok használata elfogadható hosszú távon.

Ilyen szempontból a biominősítést nyert termékekben bízhatunk, hiszen esetükben szigorú szabályok rendelkeznek a növényi eredetű összetevők arányáról. Egyre fontosabbá válik, hogy egy kozmetikum tiszta legyen, élő anyagokból szülessen és képes legyen problémákat enyhíteni. 40 felett különös jelentőséget kap ez a mondat. 40 felett ugyanis a genetika és az életforma benyújtja a számlát. Nem elégséges önmagában pusztán egy hidratáló alkalmazása. Az egyéni bőrjellegzetességek egyéni válaszokat igényelnek és ez a tömegtermékekkel egyre kevésbé elégíthető ki.

Fotó: Vintage Beauty Szépészeti Nőintézet

Az otthoni szépségápolás mellett fontosnak tartom havonta-kéthavonta egyszer meglátogatni a kozmetikusunkat, ezen belül is azokat a szakembertársaimat javasolom, akik a kreatív kozmetikai vonalat képviselik, az elektrokozmetikai „soft” eljárásokat sem utasítják vissza és természetes összetevőjű készítményekkel dolgoznak. Én magam nagyon hiszek a bőrök több fázisú, mértékletes koptatásában és tisztításában, a klasszikus hatóanyagbeviteli eljárásokban, a rádiófrekvenciás kezelésekben (amely technológia az elmúlt 10 év kozmetikai gyakorlatának egyik legnagyobb felfedezése) és a manualitásban. Mindezekkel, valamint a napi rutin személyre szabott kialakításával és a táplálkozás-psziché-sport hármasának harmóniába helyezésével arra a pályára állíthatjuk a bőrt, amellyel maximum 10 év elcsalható látványban és elérhető a kellem, az ápoltság és az egészség adta szépség elérése.

Egy jól képzett kozmetikus szakszerű szemléletet, manuális és elektrokozmetikai megoldásokat, helyes napi protokollok kialakítását, magas hatóanyagtartalmú kozmetikumokat nyújthat. És persze edukációt.

6. Ne tedd!

És hogy mi az, amit mindenképp elkerülnék? Kerülném az arcvonások harmóniáját megbontó beavatkozásokat. Mindazokat, amelyek túl gyorsan, vagy feltűnően hosszú időre ígérnek radikális megoldást. Ne legyünk naivak. Ára van ezeknek a kecsegtető lehetőségeknek és itt nem a kezelés végén fizetendő számlára gondolok, hanem arra a diszharmóniára, amelyet a környezetünk sok esetben lát, de nem említ.

Rengeteg eljárás éli ma reneszánszát, amely egy ponton túl szánalmassá, vagy komikussá varázsolja a pácienseket. És akkor még nem beszéltünk ezen beavatkozások rövid-, vagy hosszú távon jelentkező esetleges mellékhatásairól.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Már nem a Hanna a legnépszerűbb lánynév, a fiúknál a Dominik kirobbanthatatlan
A lányoknál az Abigélek és a Nazirák, míg a fiúknál az Ábelek és az Eliotok hajráztak nagyon 2023-ról 24-re. Az élmezőnyben csak kisebb cserék történtek.


Mint minden évben, most is megtudhatjuk, hogy mik voltak a legnépszerűbb lány- és fiúnevek az elmúlt esztendőben a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint.

Bár hazánkban folyamatosan gondot jelent a megszületett gyerekek alacsony száma, ennek sok hatása nincs a névadási szokásokra, igaz, néhány érdekes trend megfigyelhető.

A lányok esetében változás történt az első helyen: a korábban vezető Hannát beelőzte a 2023-ban még csak harmadik Luca.

Az élmezőny itt a következőképp néz ki:

  1. Luca
  2. Hanna
  3. Zoé
  4. Anna
  5. Emma
  6. Léna.

A lista első 50-jében a legnagyobbat az Nazirák ugrottak előre: a korábbi 76. helyett már a 40. legnépszerűbb név a listán. Az Abigélek is nagyot mentek: ők a 38.-ról a 27. helyre törtek előre.

A további listát itt lehet böngészni:

A fiúknál sokkal nehezebben változnak a trendek. Ott 2023-hoz képest nincs változás a dobogón, de az első 15-ben sincsenek jelentős változások. A 23-ban még negyedik Mátéknak tavaly meg kellett elégedniük a 6. hellyel, a Milánok és a Marcellek is beelőztek. Itt az élmezőny így néz ki:

  1. Dominik
  2. Olivér
  3. Levente
  4. Marcell
  5. Milán
  6. Máté.

Az első 50-ben itt az Ábelek dobbantottak nagyot: 14 helyet előre ugorva a 34.-ről a 20. helyre ugrottak. Nem panaszkodhatnak a Barnabások sem, akik a 25.-ről a 19.-re kerültek. Némi meglepetésre hatalmas, 25 helyes röppályával éppen befértek az első 50.-be az Eliotok. Tavaly Magyarországon 228 kisfiú kapta ezt a nevet.

A fiúnevek további listája:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Megnéztük, mi történik a textilgyűjtő konténerbe dobott ruhákkal!
Megnéztük, mit jelent a valódi újrahasznosítás: mi történik a ruhákkal, ha nem a kukába, hanem a megfelelő helyre kerülnek. Videón mutatjuk, miért nem mindegy, hová dobod a textilt!


Valószínűleg a te szekrényed mélyén is lapul néhány kinőtt, kifakult, lyukas vagy egyszerűen csak megunt ruhadarab. És ha már tudatos vagy, akkor nem a kukába, hanem egy textilgyűjtő konténerbe dobod ezeket. De vajon mi történik velük ezután? Hova kerül a póló, amit öt éve már csak alváshoz hordtál? Vagy a kabát, amit még mindig sajnálsz, de tudod, hogy már kiszakadt és sosem veszed már fel?

Mi nemcsak feltettük ezeket a kérdéseket, hanem utánajártunk a pontos válaszoknak – testközelből! A székesfehérvári válogatóüzemben, a Textrade Kft.-nél jártunk, ahová a MOHU textilgyűjtő konténereiből származó ruhák kerülnek. A TikTok-videónkban megmutatjuk, mi történik a konténerbe dobott darabokkal – a válogatástól az újrahasznosításig.

VIDEÓ: Nézd meg, hogyan zajlik a válogatás, mi történik a darált anyaggal, és hova kerülnek a legmenőbb vintage ruhák!
@szeretlekmagyarorszag.hu #hirdetés te tudtad, hova kerülnek a ruhagyűjtőből a ruhák???? #mohu #gyűjtőkonténer #szmo #szeretlekmagyarország ♬ eredeti hang - Szeretlek Magyarország.hu

Az első szűrő: ruhaként még használható?

A folyamat azzal kezdődik, hogy megvizsgálják: egyáltalán viselhető-e még az adott darab. Ha igen, akkor kategóriák szerint szétválogatják – nadrág, kabát, gyerekruha, szoknya, blúz, kiegészítők stb. Ezután több körös szortírozás következik, amelyben anyagminőség alapján döntenek a ruhák további sorsáról.

A jobb állapotú darabok európai second hand üzletekben landolnak, a gyengébb minőségűek pedig – lebálázva – afrikai piacokra kerülnek. Van azonban egy különleges szekció is: a „vintage válogató”, ahová a beérkezett ruhák legjobb 1%-a kerül. Ezek a darabok különösen keresettek a menő second hand butikokban, és nem ritkán újra divatot csinálnak abból, amit más már elfeledett.

Mi lesz a teljesen hordhatatlan ruhákból?

Ha a textil már nem hordható – például szakadt, foltos vagy nagyon elhasználódott –, akkor a darálóba kerül. Innen két út vezethet: az egyik az RDF, vagyis az energetikai hasznosítás. Az így ledarált ruhadarabokat erőművekben elégetik, és energiát nyernek belőlük. A másik lehetőség, hogy ipari célokra használják fel őket: például autók hangszigeteléséhez, töltőanyagként vagy tisztítórongyként. Ez már önmagában is sokkal jobb sors, mint a szeméttelep – de ehhez az kell, hogy te jól dönts: ne a kommunális hulladékba dobd a textilt!

Miért fontos ez az egész?

A ruháink előállítása hatalmas környezeti terheléssel jár: rengeteg víz, energia és szennyezés kapcsolódik egy-egy új pólóhoz vagy nadrághoz. Ha ezeket a darabokat elhasználás után egyszerűen elégetjük vagy elásva tároljuk, azzal mindezt az erőforrást elpazaroljuk – ráadásul

sok műszálas textil lebomlás helyett mikroműanyagként szennyezi a földet és a vizeinket.

Hol találsz textilgyűjtő konténert?

A textilgyűjtő konténerek országszerte megtalálhatók. Jelenleg Magyarországon 3000 textilgyűjtő konténer érhető el, és a cél, hogy 2026 végére ez a szám elérje a 6000-et. Tavaly már 1200 új gyűjtőt helyezett ki a MOHU, és a tervek szerint minden 2000 főnél nagyobb településen elérhető lesz ilyen konténer, amennyiben a telepítési feltételek biztosítottak.

Az első ilyen konténerek már megtalálhatók hulladékudvarokban, kiskereskedelmi egységeknél és településeken, de a hálózat folyamatosan bővül. Ha szeretnéd megtudni, hol van a hozzád legközelebbi gyűjtőpont, keresd fel a MOHU térképes keresőjét.

A konténerek telepítésére önkormányzatok és kiskereskedelmi egységek online jelentkezhetnek a MOHU Gyűjtőkonténer igénybejelentő oldalán. Ha egy vállalkozás vagy település szerződést köt, a telepítés ingyenes, és a MOHU alvállalkozója rendszeresen üríti a konténereket.

És mit tehetsz te?

A legegyszerűbb dolog: ha megválsz egy ruhától, ne az otthoni szemetesbe dobd! Vidd el egy MOHU-s textilgyűjtő konténerhez. Ezekből már több mint 2800 van országszerte, és folyamatosan bővül a hálózat. A legközelebbi konténert könnyen megtalálod a MOHU térképes keresőjében. Ezzel egy apró, de nagyon is számító lépést teszel a fenntarthatóság felé. Minden egyes bedobott ruhadarab esélyt kap az újrahasználatra vagy újrahasznosításra – és közben te is teszel valamit a környezetért!


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Húsvéti bevásárlás: teszteltük, hogy alakulnak az árak, és megnéztük, hogyan kerül a csokinyuszi a boltokba
Húsvét közeledtével kíváncsiak voltunk, hogyan készülnek fel az áruházak az ünnepi rohamra és teszteltük, mennyibe kerül vajon egy húsvéti bevásárlás. Videónkból kiderül, mennyit sikerült spórolni a kasszánál, de kulisszatitkokat is mutatunk: utánajártunk, hogyan kerül a csokinyuszi a Tesco polcaira.


Ahogy közeledik a húsvét, egyre többen indulnak útnak, hogy beszerezzék az ünnepi asztalhoz szükséges finomságokat – a sonkától kezdve a tojásig, a kalácstól a csokoládé nyuszikig. Idén mi is bevásárlókosarat ragadtunk, és ellátogattunk a Tesco budaörsi áruházába, hogy megnézzük, milyen árakkal és kínálattal számolhatnak a vásárlók húsvét előtt.

Vajon idén mennyire kell mélyen a zsebünkbe nyúlni, ha a klasszikus húsvéti finomságokkal szeretnénk feltölteni a kosarunkat?

A vásárlás során azonnal szembetűnt, hogy nem mindegy, hogyan válogatunk! A Tesco Clubcarddal ugyanis nemcsak a kosarunkat tölthetjük meg ínycsiklandó termékekkel, de jócskán spórolhatunk is. Egy-egy terméknél akár több száz forintot is, így érdemes beszerezni a digitális kártyát azoknak is, akik eddig nem használták. Az akciók a húsvéti szezonban különösen előnyösek, hiszen az ilyenkor jellemző nagybevásárlások során összeadódik a megtakarítás.

Nagybevásárlás olcsóbban

Szalámi, tészta, kukoricakonzerv, liszt, öblítő, mosogatószer, kutyaeledel. Tipikus bevásárlólista, ráadásul tipikusan 2-3 helyre is elmegyünk, hogy mindezt beszerezzük. A Tescónál viszont mindezt egy helyen, és még olcsóbban megvehetjük, mint tavaly ilyenkor. Az áruházlánc ugyanis áprilistól 260 olyan termék árát is csökkentette a tavalyinál alacsonyabb szintre, ami nagyobb bevásárláskor kerül a kosarakba. Legyen szó akár húsvéti készülődésről, nagytakarításról vagy a hűtőszekrény feltöltéséről, a Tesco Árgarancia programjában és kedvező Clubcard-árain mindent megtalálsz, amire szükséged van.

A húsvéti roham idején a polcok gyorsan ürülnek, a termékek pótlása azonban zökkenőmentesen zajlik – köszönhetően a Tesco hatalmas logisztikai hálózatának. Hogy megtudjuk, hogyan jutnak el időben a húsvéti termékek az áruházakba, ellátogattunk a Tesco logisztikai központjába is. Megnéztük, hogyan működik Szigetszentmiklóson, ahonnan az ünnepi kínálat java is útnak indul.

A húsvéti bevásárlásról és a logisztikai központban tett látogatásról készült videónkat nézd meg itt - a végén pedig az is kiderül, mennyit sikerült spórolnunk:

Belestünk a kulisszák mögé, és Melhardt Norbert raktárvezető vezetésével megnéztük azt az elképesztő,

100 ezer négyzetméteres komplexumot, amely nemcsak méreteiben és technológiai megoldásaiban lenyűgöző, hanem arra is képes, hogy 24 órán belül kiszolgáljon 198 Tesco áruházat országszerte.

Itt láthattuk, hogy milyen összehangolt munkára van szükség ahhoz, hogy az ország több száz üzletébe eljussanak az ünnepi áruk. A raktárakban már hetekkel az ünnep előtt megkezdődik a húsvéti áruk fogadása, rendszerezése, majd szétosztása. A precízen működő logisztikai rendszernek köszönhetően a polcokon mindig friss és megfelelő mennyiségű áru várja a vásárlókat – még az utolsó pillanatban is.

Miért kellett ez az új központ?

A válasz egyszerű: hatékonyság és fenntarthatóság. A korábbi herceghalmi és gyáli raktárakat egy központba vonták össze, hogy kevesebb megtett kilométerrel, kisebb környezeti terheléssel és gyorsabb kiszállítással működjön a Tesco logisztikája. A számok önmagukért beszélnek: az éves szén-dioxid-kibocsátás várhatóan 830 tonnával csökken, és a megújuló energiát több mint 8600 napelem biztosítja.

Mi van a színfalak mögött?

Március óta teljes kapacitással pörög a központ, ahol minden terméktípus külön zónát kapott: a hűtést nem igénylő szárazáru, a zöldség-gyümölcs, a tejtermékek, húsok és halak mind saját részlegben „laknak”, különböző hőmérsékletű csarnokokban.

Külső szemlélőként a legdurvább talán az 1 fokos hűtőcsarnok, ahol zsilipes dokkolórendszer akadályozza meg a hőveszteséget, és ahol egy kamion rakodása pont úgy történik, mint egy svájci óramű működése.

A logisztika teljes mértékben digitális: a termékek útja a beérkezéstől a kiszállításig nyomon követhető, a kollégák pedig PDA-val és vonalkódokkal dolgoznak. A csarnokban 32 ezer raklapnyi, azaz körülbelül 2,5 millió karton termék tárolható, és minden úgy van kialakítva, hogy még a targoncák is menetrendszerűen működjenek.

És hogy néz ki egy nap itt?

Az üzemben közel 900 munkatárs dolgozik folyamatos műszakokban, a pihenőidőben pedig masszázsfotelek, csocsóasztalok és meleg étel is várja őket. A biztonságról több száz kamera, mozgásérzékelő és tűzvédelmi rendszer gondoskodik – egészen elképesztő, milyen komplexitással működik ez az egész.

A telephely saját járműjavítóval, kamionmosóval és üzemanyagtöltő állomással is fel van szerelve. Ráadásul egy elektromos vontató is segíti a munkát, ami újabb lépés a környezetbarát működés felé.

És mi köze mindennek a húsvéthoz?

Nos, a Tesco üzletekbe március végétől már innen érkeznek a húsvéti termékek: több száz tonna sonka, több mint húszféle, magyar forrásból származó tojás (heti akár 2 millió darab!), friss zöldségek, kalács, torma, no meg persze a csokinyuszik és -tojások is itt indulnak útnak, hogy az ünnepi asztalra kerüljenek.

Mi pedig a látogatás során megtapasztaltuk: ez a központ nemcsak logisztikai bravúr, hanem egy aprólékosan megtervezett, jövőbiztos rendszer, ami mögött ott áll a technológia, az ember és a környezettudatos szemlélet – na meg az a csapat, amelynek köszönhetően a húsvéti reggeli (és minden más bevásárlás) tényleg gond nélkül az asztalodra kerülhet.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Tojás, sonka, kalács – húsvéti klasszikusok, de vajon miért pont ezek kerülnek az ünnepi asztalra?
A húsvéti ételek nemcsak finomak, hanem szimbólumokkal is tele vannak – minden falat egy régi történetet idéz. Most nemcsak az ízek mögötti hagyományokat fejtjük meg, hanem azt is megmutatjuk, hogyan készülhetsz fel az ünnepekre egyszerűen és stresszmentesen.


A húsvéti ünnepekhez mindannyiunknak fűződik egy-egy különleges emléke: a sonkafőzés illata, ami belengi a konyhát hajnalban, a nagyi kalácsának melege, ahogy még gőzölög a terítőn, a piros tojások a hímzett abroszon, vagy az újhagyma csípős frissessége, amitől összefut a nyál a szánkban. A húsvéti asztal nem csak étel – emlék, hagyomány, meghitt pillanatok sorozata, amit generációk adnak tovább egymásnak.

De vajon miért pont ezek a fogások kerülnek évről évre a húsvéti asztalra?

Ebben a cikkben nemcsak arra adunk választ, hogy miért váltak ezek az ételek az ünnep elengedhetetlen részeivé, hanem azt is megmutatjuk, hogyan szerezheted be őket egyszerűen – például a Lidl kínálatából. Mert a húsvét akkor a legszebb, ha nem az előkészületek stresszéről, hanem a közösen megélt pillanatokról szól.

Sonka – a bőség és a böjt vége

A sonka nemcsak ízében karakteres, hanem szimbolikájában is. Jelképe annak, hogy véget ért a nagyböjt: jöhet a hús, a lakoma, a jókedv! Régen hetekig érlelgették a füstölt húst a kamrában, hogy húsvétra pont jó legyen – ma viszont már gyorsabb (és ugyanolyan finom) verziók közül is válogathatsz.

Tipp: A Lidl-ben idén tizenhétféle sonka közül választhatsz – van klasszikus kötözött lapocka, és van „békebeli” változat is, ha a hagyományokat követnéd. A kínálatban sertésből és pulykából készült sonkák is helyet kaptak, így mindenki megtalálhatja a kedvencét. Legyen szó füstölt-főtt vagy hagyományos eljárással készült finomságról, a húsvéti asztal garantáltan teljes lesz – a Pikok füstölt-főtt kötözött lapocka pedig továbbra is a legnépszerűbb választás. Ha pedig valami különlegesre vágynál, próbáld ki az idei újdonságot a Pikok Pure füstölt tarját!

Kalács – az otthonosság és megosztás jelképe

A fonott kalács a vendégszeretet és a közösség szimbóluma: osztható, közös, puha és édes. Régen kézzel, otthon készítették, ma viszont már a pékségekben is találni olyan változatokat, amelyek ízben és illatban is felidézik a gyerekkort.

Tipp: A Lidl idén hétféle kaláccsal vár, és van benne minden, mi szem-szájnak ingere! Kóstolhatod a klasszikus, 400 g-os vajas fonott kalácsot, de ott van a vaníliás-kakaós újdonság is, sőt, a kör alakú vajas-mézes változat is, hogy a hagyományos ízek mellett egy kis frissességet is csempésszen az asztalra. Az állandó kínálat mellett elérhető a sós kalács, a tormás és a Dia-Wellness tönköly kalács is – így a különlegesebb étrendet követők sem maradnak finomság nélkül. És ha valami igazán ünnepi desszertre vágysz, ne hagyd ki a bejgliket sem: a klasszikus diós, mákos és gesztenyés mellett húsvétkor visszatér a karácsonyi siker, a pisztáciás tekercs is!

Tojás – az élet, újjászületés, tisztulás szimbóluma

A tojás már a kereszténység előtt is az élet, a tisztulás és az újrakezdés jelképe volt – nem véletlen, hogy még ma is ott van minden húsvéti asztalon - legyen főtt, töltött, díszített vagy épp csokoládéból készült. A gyerekek kedvencei a kertbe „eldugott” csokitojások és nyuszik – ilyenkor tényleg életre kel a húsvéti mesevilág.

Tipp: A Lidl húsvéti édességkínálata maga a csokimennyország: közel 90-féle tojás és nyuszi közül válogathatsz – a jól ismert Favorina finomságoktól egészen az ikonikus Lindt nyuszikig. Akár a klasszikusokat szereted, akár valami különlegesebbre vadászol, itt biztosan megtalálod a kedvencedet!

Torma – az erő, tisztulás és emlékezés íze

A torma nem csupán ízesítő: régen a keserűséget, a szenvedést szimbolizálta, így vált a húsvéti asztal kötelező elemévé. A csípőssége megtisztítja az ízlelőbimbókat – és kicsit talán a lelket is. Van, aki az igazi erősre esküszik, más az almás vagy tejszínes verziót szereti – de egy biztos: egy falat sonka tormával teljes csak igazán!

Tipp: Tipp: A Lidl-ben többféle torma közül is válogathatsz – a különféle ízesítésű változatok mellett megtalálod a klasszikus reszelt erős tormát is, amely a legnagyobb kedvenc a vásárlók körében. A saját márkás Hazánk Kincsei terméke egytől egyig magyar beszállítóktól érkeznek. A termékek csomagolása a magyar népmesék világát idézi, és nemcsak látványos, de az otthon ízeit is felidézi – pont úgy, ahogy egy jó tormának húsvétkor lennie kell!

Friss zöldségek és gyümölcsök – a tavasz üzenete

A húsvét a tavasz első igazi ünnepe is – nem csoda, hogy ilyenkor az asztalra is friss, zöld, roppanós alapanyagok kerülnek. A fejessaláta, az újhagyma, a retek, a paradicsom vagy épp az első bogyós gyümölcsök nemcsak színpompássá teszik a tálakat, hanem a megújulás, az újjászületés üzenetét is hordozzák.

Tipp: A Lidl üzleteiben minden nap frissül a zöldség- és gyümölcskínálat, amit a frissességfelelősök reggelente alaposan ellenőriznek. Az áruházakban átlagosan 150-féle friss termék érhető el, és külön figyelmet kapnak a szezon kedvencei: a fejessaláta, a retek, az újhagyma, valamint a paradicsom, az uborka, a bogyós gyümölcsök és a citrusfélék is. A Lidl frissesség iránti elkötelezettségét az is mutatja, hogy már ötödik alkalommal nyerte el Az Év Zöldség- és Gyümölcskereskedője díjat – ez nem csak egy cím, hanem garancia arra, hogy amit az asztalra teszel, az valóban friss, szép és finom lesz.

Tervezd meg a húsvétot előre – így lesz igazán nyugodt az ünnep

Már tényleg csak napok kérdése, és itt a Húsvét, de a Lidl-nél már most megtalálod az ünnepi készülődéshez szükséges összes finomságot és kelléket. Nem véletlenül figyelnek ennyire oda erre az időszakra – a karácsony után ez az év második legforgalmasabb időszaka, amikor mindenki megrohamozza az üzleteket.

Ha te nem akarsz az utolsó pillanatban kapkodni, érdemes előre betárazni a húsvéti kedvenceidből. Érdemes figyelni a Lidl Plus kuponkedvezményeket, a szuper árakat, a 2+1 akciókat, az 50%-os kedvezmények a második termékre és XXL kiszereléseket - melyekkel tovább csökkenthetőek a költségek.

Legyen szó Favorina csokinyuszikról, sütési alapanyagokról, dekorációról, vagy épp a klasszikus húsvéti fogásokról – sonka, kalács, torma, friss zöldségek és gyümölcsök – náluk mindent egy helyen be tudsz szerezni. Nem kell boltról boltra rohangálnod, marad időd a lényegre: pihenni, családozni, reggelizni egy jót – vagy csak hátradőlni egy szelet kaláccsal.


Link másolása
KÖVESS MINKET: