Hiába robbant fel, összességében nagy siker a SpaceX legutóbbi Starship-tesztje
Bár a legtöbb médium kudarcként, a felrobbanást kiemelve hozta le a SpaceX Starshipjének szerdai tesztrepülését, valójában a legtöbb szempontból óriási siker a prototípus szerdai útja, ahogy erre a BBC is rávilágított cikkében.
Annak fényében aggasztó leginkább a hatalmas robbanásban teljesen megsemmisülő rakéta képe, hogy a SpaceX-vezér Elon Musk szentül állítja:
négy év múlva embereket visz vele a Marsra.
Nem árt azonban árnyalni a képet, a szerdai tesztrepülés ugyanis több szempontból is túlszárnyalta az előzetes elképzeléseket. A Starship elődjét még 2012-ben kezdték tervezni, amikor Musk bejelentette, hogy irány a Mars. 2019-re aztán kész lett az első prototípus, a Starhopper, amely 150 méterre emelkedett, majd pontosan landolt a kiindulásától nem messze. Érdemes összevetni a most készült videóval, hogy másfél év alatt hová sikerült eljutniuk: az alacsonyan röpködő flakonoktól a többkilométeres magasságban manőverező űrhajókig.
Az ezt követő időben folyamatosan tesztelték a különböző prototípusokat, amelyek közül több robbant fel, mint ami nem - elsősorban a nyomásteszteken vagy az üzemanyagtartály tesztelésekor robbantak fel. Ezek azonban még nem voltak orr-résszel ellátva, leginkább úgy festettek, mint füstölő-lebegő flakonok, amik az amatőr szemek számára még igen távol álltak attól, hogy a Marsra vigyenek bárkit.
Ehhez képest a legújabb prototípus, az SN8 előtt jóval nagyobb kihívás állt, mint 150 métert repülni: a 12,5 kilométeres magasság volt a cél, és már orr-résszel is ellátták, amelyen helyet kaptak azok az eszközök is, amikkel képes aerodinamikai manőverezésre a levegőben. Az eddigi egyhajtóműves repülések után most először használtak három Raptor hajtóművet.