Ezzel a szovjet autócsodával jár Hatvan polgármestere
Mára már igen kevés üzemképes példány maradt az egykori szovjet hétszemélyes autócsodából, az M24-es Volgából, ami 1970-ben gördült le először a futószalagról és a legszélesebb volt egykor a szocialista táborban.
A négyhengeres, felülszelepelt, 2400 köbcentiméteres motorja 186 Nm-es, 100-110 km/óra sebességet kedveli, ilyenkor a fogyasztása 9-10 liter benzin körül van.
Készült belőle jó néhány V8-as motoros, automata váltós példány is, de csak a Szovjetunióban használta őket a KGB elfogásokra, üldözésekre.
Nem kell tartani attól, hogy ez lesz a vidéki polgármesterek szolgálati gépkocsija, az állami közbeszerzések listáján nem szerepel, mert már nem is gyártják már.
Ennek a típusnak az eredetihez hasonló felújított kombi változatú példánya látható nap mint nap a hatvani városháza előtt kék köntösben pompázó, a polgármesteri parkolóban. Tulajdonosa Horváth Richárd, a város polgármestere, aki ezzel jár otthonából a munkahelyére.
A gépészmérnök végzettségű városvezetőnek hobbija a volt Szovjetunióban készült Lada és Volga típusok felújítása, melyek közül az 1600-as sárga Lada típusával sikeresen szerepel az országos kiállításokon. Nemrég a Hungaroring Classicon az egyik legszebb autó lett „a sárga", így a Kelet-Európa kategóriában az első helyért járó díjat vehette át.
Remélhetőleg a sok munkával, nemrég elkészült Volga is hoz majd babérokat számára. A helyiek és a turisták szívesen örökítik meg magukat a városháza előtt parkoló ritkaság előtt, mely mára valódi turisztikai látványosság lett.
Motor: soros, négyhengeres, hengerenként kétszelepes, felülszelepelt benzinmotor, elöl hosszában beépítve. K 126 jelű karburátor. Hengerűrtartalom: 2445 cm3. Teljesítmény: 98 LE, 4500/perc fordulaton.
Nyomaték: 186 Nm, 2400/perc fordulaton. Erőátvitel: négyfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó, hátsókerék-hajtás. Egytárcsás száraz kuplung.