A Hippikiller új lemezére Najmányi László is írt dalszöveget
Három év után ismét angol nyelvű lemezt jelentetett meg a Hippikiller, az újságíró-szerkesztőként és Majdnem Híres Rocksuli-társalapítóként is ismert Bihari Balázs szólóprojekt-zenekara, amely eredetileg tavaszi szólóturnéja idején adta volna ki albumát márciusban egy videóval megspékelve, de az ismert járványügyi okok miatt mindez elmaradt és eltolódott. A köztes időszakot beárnyékolta BB kollégája, egyik állandó szerzőtársa, Najmányi László nemrég bekövetkezett halála, aki két dalszöveget írt a Deleted Pictures albumra.

A lemezen a koncertező Hippikiller eredeti felállásából közreműködik Gerdesits Faszi (Forgotten Man) és Mezei András (Neon Knights), egy dalban feltűnik az Anahit vezetője, Csányi Rita, míg a teljes albumot BB producerelte, melyben segítségére volt Philipp László, Schram Dávid és Vastag Vasti Gábor.
A Hippikiller legközelebb ősszel koncertezik az Intim Torma Illegál társaságában, pótolva a félbeszakadt tavaszi turnét és remélhetőleg az eredeti, Gerdesits-Mezei-Bihari felállásban.
Most pedig következzenek a dalok egyesével, Bihari Balázs kommentárjaival:
Forgotten Man (tribute to Sir David O'Clock)
Az utóbbi napok mind Najmányi Laci és halála körül forogtak: eleve szürreális volt, hogy szinte minden online médium egy tizennyolc éve nem létező magazin Facebook-oldalára, a Wantedra hivatkozott forrásként, majd amióta elkészítettük a róla szóló Wanted podcast emlékműsort, a készítőkkel - Németh Robival, Uj Péterrel és Vályi Gáborral - gyakorlatilag 24 órás Wanted értekezleten vagyunk cseten. Utoljára egy-másfél hónapja beszéltem Lacival telefonon, jó hosszasan, hiszen kábé két-három éve nem találkoztunk. Már nagyon nem volt jól. Feküdt és hangja alapján valószínűleg nyugtató lehetett benne. A Forgotten Man és a lemez végén található God Has Left and Satan's Too kapcsán hívtam, hogy lejelentsük a dalokat. Korábban mindig volt valami megjegyzése a kiejtésemmel kapcsolatban, annak ellenére, hogy ha valaki, akkor ő csodálatos hunglish akcentussal beszélt, viszont engem soha nem kímélt. Én meg hagytam. Igaza is van. Volt. De ez most már így marad. Meg is lepődtem, hogy a baszogatás ezen része most kimaradt, persze azért megjegyezte, hogy szerinte hátul van az ének. Magát a szöveget még 1988-ban írta New York-i évei alatt Sir David O'Clock alteregója alatt és létezik egy saját dalverziója. Én viszont teljesen új zenei alapot készítettem. A felvétel még 2019 őszén indult, ekkor kértem meg Csányi Ritát, hogy közreműködjön, míg a dobokhoz, mint mindig, Gerdesits Faszi ült. Ritával először dolgoztunk, remélem, nem utoljára, Ferkauval milliomodszorra. Nagyon köszönöm nekik.
Neon Knights
Mantraként szoktam ismételgetni, hány felvétellel dolgozom egyszerre, és hogy mindig a töredékével rukkolok elő: a Neon Knights sem mostanában került a folderembe. Még 2014 nyarán kezdtem el foglalkozni ezzel a Black Sabbath-számmal, amely a legelső általam birtokolt Sabbath-lemez, a Heaven and Hell nyitó dala és bármennyit foglalkoztam a zenekar munkásságával, mindig ehhez az albumhoz kanyarodom vissza. Bocs, Ozzy. Nálam általában rengeteget változik egy dal a kezdeti fázistól a végeredményig: a Neon Knights esetében az alapötlet minimálisan változott. Valami ilyesmit akartam, a dal hagyta magát és azzá is alakult.
The Needle of the Scale
A Forgotten Man és a Neon Knights utáni kontraszt. Mindig is nagyon szerettem Bodrogi Andris dalait, az ő zenei világa és ízlése nagyon közel áll hozzám, mindezen túl jó barátok is vagyunk. A The Needle of the Scale még előző lemezének számomra egyik kulcsfelvétele: már akkor elkértem a dal sávjait, hogy remixeljem. Aztán el is felejtettem, így megy ez. 2019 őszén viszont valamiért rátaláltam és mégsem remixeltem, hanem egy-két hét alatt átformáltam azzá, amit én hallottam bele a dalba. Egy nyolcvanas évek ABC-Spandau Ballet-világú felvételt, ahogy Móricka elképzeli a Lövölde téren.
Wasteland (BB's Trap World Remix)
A lemez szerkesztése során úgy érzetem, dramaturgiailag ismét indokolt elővenni ezt a dalt, amely gyakorlatilag ugyanolyan, amilyen előzőleg volt, csak mostani hangszerelésben. Szóval olyan, de még olyanabb.
Deleted Pictures
Ez a felvétel egy BB - Priger Zsolti add-tovább-szamár-a-végállomás jelenlegi állása. Úgy kezdődött, hogy Zsolti számára készítettem egy feldolgozást a Crossroads című dalból Anima & Animus című lemezükhöz, amely aztán átdolgozássá fejlődött, ugyanis a közepébe beletettem egy majdnem egyperces önálló zenei részt. Nemrég pedig úgy gondoltam, hogy ebből simán lehet önálló felvétel, így született a Deleted Pictures. Most Zsolton a sor, hogy ő vegyen ki egy részt a dalból és továbbírja.
God Has Left and Satan's Too (tribute to Sir David O'Clock no.2.)
A másik Najmányi-szöveg. Ha esetleg bekerül a Retro Rádióba mint egy eleddig ismeretlen Jimmy Somerville-felvétel, a küldetés sikeres volt.