FELFEDEZŐ
A Rovatból

Volt, aki öt év alatt 2,5 millió forintért rendelt gint a Wolttól

A finn alapítású futárcég 2018 óta van jelen Magyarországon. Az évforduló apropóján most jó néhány érdekes adatot is megosztottak.
Fotó: Wolt - szmo.hu
2023. június 23.



Ötödik születésnapját ünnepelte a Wolt Magyarországon: az immár több mint 350 fősre nőtt cég munkatársai egy népes összejövetelen idézték fel a főbb mérföldköveket. A cég az elmúlt öt év alatt dinamikusan terjeszkedett és fejlődött.

Amikor 2018-ban a finnországi alapítású, ma már az amerikai DoorDash tulajdonában lévő Wolt elindította magyarországi szolgáltatását, jellemzően még csak budapesti éttermekből vittek házhoz rendeléseket a futár partnerek.

A közben eltelt öt év alatt a cég dinamikusan terjeszkedett és folyamatosan bővítette szolgáltatási palettáját. 2023 második felére több mint 60 településen érhető el a Wolt szolgáltatása – ebből 30 idén került vagy kerül fel a Wolt térképére.

Amíg 2018-ban egy tucatnyi munkatárssal és alig több mint 10 futár partnerrel kezdte meg működését a cég Magyarországon, addig 2023-ban már 350-en dolgoznak főállásban a Wolt Magyarország Kft.-nél és 6000 aktív futár partner járja az utakat. 2018-ban még csak éttermekből lehetett rendelni,

2023-ban pedig már közel 50 ezer kiskereskedelmi termék érhető el a Wolton.

2018-ban még egyáltalán nem létezett Wolt Market, mára Budapesten, Debrecenben és Pécsen is el lehet intézni a bevásárlásokat innen, akár fél órán belüli házhozszállítással.

Megjelent a Wolt for Work szolgáltatás is, amely a munkáltatóknak teszi lehetővé, hogy a munkatársaiknak dolgozói juttatásként biztosítsanak egyszerű, kényelmes, applikáción belül egyedileg beállítható ételrendelést. Több mint 200 cég, a startupoktól a multikig él ezzel a lehetőséggel akár rendszeresen, akár csak ideiglenes cateringszolgáltatásként.

Emellett a Wolt Drive egyre több webshop számára biztosítja, hogy 1 órán belül házhoz viszi az onnan megrendelt árucikkeket.

A tavalyi év végén a piacon elsőként jelent meg az előfizetéses szolgáltatás, a Wolt+: havidíjért cserébe házhozszállítási díj nélkül rendelhetnek a felhasználók a csatlakozó éttermekből és üzletekből. Ezáltal az eddigi tapasztalatok alapján a felhasználók többet rendelnek, és átlagosan közel 3000 forintot takarítanak meg havonta.

Budapesten hétvégén elindult a 0-24 óráig tartó kiszállítás több mint 30 vendéglátóhelyről és élelmiszerüzletből.

Jellemzően hajnal ötig fokozatosan csökken a rendelési kedv, majd utána újra megélénkül. Eddig leggyakrabban hamburgert vásároltak az éjszaka megéhező felhasználók.

A Wolt vérkeringésébe tavaly a nyári időszakra már sikeresen bekapcsolódott Siófok mellett idén már Balatonfüreden és Keszthelyen is elérhető a szolgáltatás. Júniusban megnyílt a Wolt Market kilencedik egysége Dél-Pesten, amelynek köszönhetően immár a főváros területének 90 százalékáról lehet bevásárlást házhoz rendelni akár fél óra alatt.

A pizza kezdetektől megtalálható a Wolt kínálatában, gyakorlatilag minden településen, így nem csoda, hogy

5 év alatt összesen 2.928.186 pizzarendelés történt a Wolton keresztül.

A legnagyobb összegű rendelésnél nem ételt vitt ki a futár partner, hanem egy iPhone 14 Plus készüléket 544.999 forint értékben. Nemcsak a kedvenc ételnél fordulhat elő, hogy visszatérően ugyanazt rendeljük:

valaki összesen 2.570.251 forintot költött az évek során száraz ginre, ez a legnagyobb azonos termékért kiadott összeg.

Az ötéves időszak rekorder felhasználója 2823 vásárlással büszkélkedhet, 263 különböző helyről. A piaci jelenlét öt évében markánsan jelent volt a koronavírus-járvány: Covid-tesztből 34.901 darabot igényeltek a felhasználók a Wolton keresztül.

A futár partnerek az elmúlt 5 évben 112.875.262 kilométert tettek meg, ami annyi, mintha 2816-szor körbetekertek volna az egyenlítő vonalán.
A Wolt egy helsinki székhelyű technológiai vállalat, amely egyszerűvé teszi az éttermek, élelmiszerboltok és egyéb helyi üzletek felfedezését és termékeik házhozszállítását. A Wolt platformja három csoport között közvetít: a vásárlók bármit rendelhetnek, amire szükségük van, a kereskedők könnyebben el tudják érni a vásárlókat és így növelni az eladásaikat, míg a futár partnerek rugalmas munkavégzési lehetőséghez jutnak. Ennek érdekében a Wolt a helyi logisztikától kezdve a kiskereskedelmi szoftvereken át a pénzügyi megoldásokig számos technológiát fejleszt, valamint Wolt Market néven saját online élelmiszerüzleteket üzemeltet. A Woltot 2014-ben alapították, a céget 2022-ben vásárolta fel az amerikai DoorDash. A DoorDash ma 27 országban működik, ebből 23-ban a Wolt termékével és márkájával.

Forrás: Wolt


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Pottyondy Edina Várkonyi Andrea egymilliós nadrágjáról: Annyira megkérdezném Ondit, hogy nem érzed magad szarul benne? Nem szégyelled magad?
A humorista nem kímélte a luxusban élő tévést, kemény szavakat intézett hozzá a közösségi oldalán. Szerinte a drága ruhadarab arcátlanság a mai megélhetési gondok mellett.


Pottyondy Edina szerdai posztjában Várkonyi Andrea luxusnadrágján háborodott fel. A humorista a Facebookon fakadt ki. Azt írta, már meg sem lepődik, ha „a Mészáros-klán éppen Ferrarival, Rolls Royce-szal vagy Lamborghinivel veret. Hozzászoktam, eltompultam, ez a közpénz sorsa Orbán Viktor birodalmában”.

Úgy fogalmazott, hogy nem érdekli, ha „Várkonyi Andrea kiszáll egy százmilliós Bentley-ből, hogy megvegye a napi Hell lattéját, leszarom, bármilyen irritáló és komikus”.

Viszont az már kiverte nála a biztosítékot, hogy mindezt egy egymillió forintos nadrágban tette. „Egymillió! Egy kicseszett nadrág!” – írta.

Pottyondy szerint egy csomó ember retteg a holnaptól, egy egész ország szorong az infláció, az élelmiszer- és gyógyszerárak miatt. Hozzátette, hogy egymillió forintért egy tanár két hónapot dolgozik, ez négyhavi átlagnyugdíj, vagy hét évnyi családi pótlék.

„Annyira megkérdezném Ondit, hogy nem érzed magad szarul benne? Nem szégyelled magad? Bár nyilván nem. Az arcomba röhögne, és a Prada cipőjében meg a Versace blézerében elsuhanna. Vagy pofán csapna valamelyik őrző-védő fogdmegje”

– írta tovább.

Úgy fogalmazott, hogy szerinte „ez a Fidesz elit”. Azt kérdezte: „És mit várhatunk olyan emberektől, akik egymilliót kifizetnek egy nadrágért? Akiknél még a cumi is Gucci. Hogy várjuk el Orbántól vagy Lázártól vagy bármelyik gazembertől, hogy értse az átlagember nehézségeit, amikor egymilliós nadrágok állják körbe?”

A luxusnadrágot egyébként Hadházy Ákos független képviselő szúrta ki, erről itt írtunk korábban:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
FELFEDEZŐ
A Rovatból
Szüzességelvesztő valóságshow indul hétfőn - 12 embert zárnak össze egy mediterrán szigeten
A Virgin Island című brit műsor célja, hogy közelebb hozza a testiséget a fiatalokhoz. A szereplők félelmeiket leküzdve keresik az intimitást a kamerák előtt.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. május 10.



Május 12-én szokatlan reality indul a brit Channel 4 műsorán. A Virgin Island című sorozatban tizenkét fiatal egy mediterrán luxushelyszínen próbálja meg feldolgozni az intimitással kapcsolatos félelmeit – a nézők pedig mindezt élőben követhetik végig, írja a LADbible.

A készítők célja az, hogy felhívják a figyelmet a fiatalok visszafogottabb szexuális életére, és egyfajta útkeresésen vezessék végig a szereplőket. A programot szexológus szakértők – köztük Dr. Danielle Harel és Celeste Hirschman – segítik, akik támogatást nyújtanak a résztvevőknek abban, hogy bátrabban merjenek szembenézni saját érzéseikkel és vágyaikkal.

A műsor készítői szerint a tévében nincs túl sok szex, sőt, ők éppen hogy a valóságosabb, hitelesebb szexuális tartalmak megjelenítését tartanák fontosnak, különösen a pornófilmek sablonos és tárgyiasító ábrázolásával szemben.

„Ha azt kérdezed tőlem, mi jobb: ennyi erőszakot látni a tévében vagy inkább szexet, akkor bármikor a szexet választanám, különösen, ha sokkal realisztikusabb és összefüggőbb módon mutatják be” – mondta Celeste Hirschman.

A szexológus arra is kitért, hogy szerinte siralmas a tévékben megszokott szexábrázolás, ahol „lehúzzuk a nadrágot, bedugjuk, és aztán vége” – ehelyett szívesebben látna olyan jeleneteket, amelyekben „valódi embereket nézhetnénk a valódi tempójukban működni”.

A LADbible azt is megjegyzi, hogy bár a formátum újszerű, felmerül a kérdés: miért mindig egy napsütötte szigeten játszódnak ezek a műsorok, és miért nem például egy önkormányzati bérlakásban?

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Elképesztő dolgot szúrtak ki XIV. Leó pápa karján egy szentmisén – új irányt mutat az egyházban
A 69 éves egyházfő modern kütyükkel is jól boldogul, nem csak a Bibliával. Már bíborosként is hordta Apple Watch óráját, most pedig egy piros keretes darabot is megmutatott.


XIV. Leó pápa első hivatalos szentmiséjén Apple Watch-ot viselt. Ez az első alkalom, hogy egy katolikus egyházfő csúcstechnológiát képviselő okosórával jelent meg a nyilvánosság előtt – vette észre a Liner.

Az Apple okosóra használatához iPhone is kell, hiszen ezzel lehet beállítani és szinkronizálni az adatokat. Ez arra utal, hogy a 69 éves pápa más modern eszközöket is használhat. Az Apple Watch képes figyelni a szívműködést, és esés esetén riasztást küld. Ezért sok idősebb ember is szívesen hordja, gyakran családtagok ajándékozzák nekik.

Nick Gould óraspecialista szerint a pápa már a bíborosi időszaka alatt is rendszeresen viselte az Apple Watch-ot. A szakértő azt is észrevette, hogy az első nyilvános megjelenésén a reverendája ujja alól egy piros számlapkeretes óra is kivillant. Többen Rolex GMT-Master II-ként azonosították a modellt.

Más szakértők szerint inkább egy Wenger Swiss Military 7223X modellről lehetett szó, amit „Cardinal Red” néven kezdtek emlegetni. Az óra iránti kereslet azonnal megugrott, a készletek gyorsan elfogytak. Korábban Ferenc pápa egy fekete műanyag Swatch órát viselt, amely körülbelül 50 fontot ért.

A mostani pápa technológiai nyitottsága új korszakot jelenthet az egyház életében.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Így néz ki belülről a pápai lakosztály, ahova XIV. Leó beköltözött
A frissen megválasztott egyházfő néhány napig még régi lakhelyén maradt, de már készül új otthonába. A pápai lakosztály nemcsak lakás, hanem hivatalos rezidencia is.


A katolikus egyház új feje, XIV. Leó pápa néhány napig még abban az épületben lakott, ahol korábban bíborosként is élt. Ez a Hittani Kongregáció épülete, amely szintén a Vatikán területén található.

Most azonban átköltözik az Apostoli Palotába, ahol a pápai lakosztály található. Ez a pontifikális lakosztály az épület harmadik emeletén van, ablakai a Szent Péter térre néznek – szúrta ki a Sassy.

A lakás nem egyszerű szoba vagy szállodai lakosztály, hanem egy reprezentatív lakrész, ahol hivatalos találkozókat is tartanak.

Körülbelül tíz szobából áll. Van benne dolgozószoba, ahol a pápa vendégeket fogad, hálószoba, étkező, kápolna, és szobák a közeli munkatársaknak.

Itt található az ablakterem is, ahonnan vasárnaponként és ünnepnapokon a pápa elmondja az Angelus imádságot, és megjelenik, hogy szóljon a hívekhez.

A korábbi pápák idején különböző átalakításokat végeztek a lakáson. Akkor vezették be a korszerű fűtést, a telefont, és liftet is építettek a lakosztályba. Bár az új pápa elvileg bármit kérhet, XIV. Leóról azt lehet tudni, hogy valószínűleg nem lesznek extrém kérései. A lakosztály célja nem a luxus, hanem egyszerre szolgál lakóhelyként és hivatalos rezidenciaként.

Még XVI. Benedek pápasága idején készült egy videó arról, hogyan néz ki az Apostoli Palotának azon része, ahol az egyház feje dolgozik. Íme a videó, amiben nagyjából a 8. perctől látható a szóban forgó lakosztály:


Link másolása
KÖVESS MINKET: