Nem csak a buszsofőr a hibás a veronai busztragédiában a magyar szakértő szerint
Bár már több mint egy év eltelt a 17 halálos áldozatot követelő veronai buszbaleset óta, még mindig nem sikerült tisztázni a körülményeket, hogy pontosan mi vezetett a tragédiához.
A baleset után mi is beszámoltunk róla, hogy egy szakértő, M. Fekete György az interneten fellelhető képeket és videókat vizsgálva próbálta megérteni, mi történhetett és animációt készített a balestről. Akkor azt mondta, szerinte a legtöbben a buszsofőrre próbálják hárítani felelősséget, de az autópályáról készült felvételeken látszik egy villanyoszlopsor, az ütközés utáni képeken viszont már egyetlen lámpa sem ég. Ebből arra következtetett, hogy a busz sodródásakor a szalagkorlát kidöntött egy villanyoszlopot és ez rövidzárlatot okozhatott. Szerinte ez gyújthatta be az üzemanyagot. Az olasz hatóságok azonban azt állították, hogy a tűz akkor keletkezett, amikor a busz a pillérnek ütközött.
M. Fekete György most nyilvánosságra hozta vizsgálódásai eredményét: szerinte
a tragédiához több ok együttesen vezetett.
Úgy véli, szerepe volt benne az elalvó buszsofőrnek, az autópálya melletti szalagkorlát rossz kivitelezésének és több olyan mulasztásnak, amit a sztrádát tervező mérnökök követhettek el.
Néhány hónapja beszámoltunk róla, hogy az olasz sajtóban ismertetett vádirat részletei szerint egyre biztosabb, hogy a szalagkorlát rossz kivitelezése lehet az egyik legfőbb oka a tavaly január 20-i tragédiának.
A Ripost azt írja, M. Fekete György a veronai ügyészséghez is eljuttatta az elméletét kifejtő több oldalas dokumentumot.
A tragédia rekonstrukciója:
A netes fotók alapján M. Fekete György azt állapította meg, hogy "a busz a szalagkorlátot kidöntve kidönti a korlát melletti villanyoszlopot. A busz eleje, majd jobb oldala folyamatosan sérül. A busz jobb első gumija nem bírja a szalagkorlát kidöntött tartóoszlopainak, a leszakadt szalagkorlát összekötő elemének és a felszántott terep egyenetlenségeinek terhelését és defektet kap. Ettől a busz alváza, az üzemanyag-tartály sérül és a kidöntött villanyoszlop zárlata/szikrája belobbantja a sérült tartályból kifolyó gázolajat."