HÍREK

Több száz gyermek lett beteg egyszerre két kecskeméti iskolában, még nem tudni miért

Az eddigi vizsgálatok szerint felső légúti megbetegedés és bélrendszeri jellegű fertőzés is valószínűsíthető.

Link másolása

Kecskeméten drasztikusan megugrott hétfő óta a megbetegedések száma az Arany János és a Lánchíd Utcai általános iskolákban - írja a hiros.hu. Meg nem erősített információik szerint

a két intézményben összesen közel félezer gyermek betegedett meg egy időben, volt, aki kórházba is került.

A hírt a Kecskeméti Tankerületi Központ is megerősítette. Közölték: „az intézmények vezetői az eljárásrendnek megfelelően értesítették az iskolai védőnőt és az iskolaorvost. A hiányzók magas létszáma miatt a Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal Népegészségügyi Osztálya megkezdte az ügy kivizsgálását, ami jelenleg is tart".

A hivatal a szakmai szempontok szerint kiválasztott beteg gyermekek szüleivel, az intézményekben alkalmazottként dolgozó betegekkel is felvette a kapcsolatot, ezen kívül a légúti minták és székletminták levétele is megtörtént.

Hogy milyen betegségről van szó, azt egyelőre nem lehet tudni. Mint írták, jelenleg folyamatban vannak a vizsgálatok, felső légúti megbetegedés és bélrendszeri jellegű fertőzés is valószínűsíthető.

Az ügyet vizsgálja a Kecskeméti Járási Hivatal Népegészségügyi Osztálya.

VIDEÓ: Több száz gyermek betegedett meg két iskolában


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk


HÍREK
3700 km/h sebességgel száguldó rakétát teszteltek az oroszok a Japán-tengeren
A P-270 Moskit rakéták sikeresen eltalálták a 100 kilométeres távolságra kijelölt célpontokat a hadgyakorlat során.

Link másolása

Szuperszonikus hajóelhárító rakétákat tesztelt kedden a Japán-tengeren az orosz haditengerészet, írja a The Sun az orosz védelmi minisztérium közleménye alapján. A két P-270 Moskit típusú cirkálórakéta sikeresen találta el a mintegy 100 kilométeres távolságban kijelölt célpontokat.

A P-270 Moskit közepes hatótávolságú szuperszonikus cirkálórakéta, mely akár 120 kilométeres hatótávolságon belül is képes megsemmisíteni egy hajót. A hagyományos vagy akár nukleáris robbanófejjel is szerelhető rakéta sebessége elérheti a 3700 km/h-t is.

Hajasi Josimasza japán külügyminiszter szerint Tokió éberen figyeli a térségben zajló orosz hadműveleteket. Ugyanakkor megjegyezte, hogy a rakétatesztek semmilyen kárt nem okoztak. Hajasi megjegyezte, hogy ahogy folytatósik az Ukrajna elleni invázió, az orosz erők egyre aktívabbak a Távol-Keleten, beleértve Japán környékét is.

A szuperszonikus rakétakilövésről készült felvételt itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
Lemondott a fővárosi állatkert megvádolt operatív igazgatója
A Fővárosi Önkormányzat „a sajtóból értesült arról, hogy állítólagosan vádat emeltek az igazgató ellen”, aki többszöri felszólítás ellenére sem cáfolta ezt, illetve nem kért helyreigazítást.

Link másolása

Lemondott Szabó Roland, a Fővárosi Állat- és Növénykert operatív igazgatója kedden, mert sajtóhírek szerint vádat emeltek ellene - közölte a Főpolgármesteri Hivatal.

Azt írták:

a Fővárosi Önkormányzat "a sajtóból értesült arról, hogy állítólagosan vádat emeltek" az igazgató ellen, aki többszöri felszólítás ellenére sem cáfolta ezt, illetve nem kért helyreigazítást. A főpolgármester ezért megtette a szükséges lépéseket, hogy a Fővárosi Közgyűlés Szabó Rolandot visszahívja. Az igazgató kedden benyújtotta a lemondását.

"A főváros mindent megtesz intézményei jogszerű és átlátható működése érdekében, így a Fővárosi Állat- és Növénykert esetében is" - áll a Főpolgármesteri Hivatal közleményében.

A Magyar Nemzet március 24-én azt írta, hogy az Egri Járási Ügyészség március 10-én csalás és hamis magánokirat felhasználása miatt vádat emelt a fővárosi állatkert igazgatója ellen.

Szabó Roland 2019 novemberében lett az állatkert operatív igazgatója, majd Persányi Miklós főigazgató 2020. februári lemondása után megbízott főigazgató, és pályázott a főigazgatói posztra, ám 2020 végén pályázatát visszavonta és főigazgató-helyettesként dolgozott tovább.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
Legyengül a szél, fagyos éjszaka jön, akár -10 fok is lehet
Péntekre javul az idő, majd újabb lehűlés érkezik.

Link másolása

Szerda hajnalban szinte mindenhol fagyni fog, a derült, fagyzugos, szélvédett északi és északkeleti tájakon nem kizárt a -10, -8 fok. Napközben nyugaton megnövekszik a felhőzet, számottevő csapadék ugyanakkor nem várható, hosszabb szűrt napsütéses időszakokra keleten számíthatunk. A többfelé élénk nyugati-délnyugati szélben 8-13 fokot mérhetünk - írja Időkép.

Csütörtökön a felhős időben rövid napos időszakokra számíthatunk. Több helyen kialakulhat eső, zápor. Többfelé élénk, délnyugaton erős lesz a déli-délnyugati szél. Hajnalban -5, +6 fokig csökken a hőmérséklet. Elsősorban északon, északkeleten várható még fagy. Délután 9 és 20 fok között alakulhatnak a maximumok. Nyugaton, délnyugaton érhetjük el a 20 fokot.

Pénteken kezdetben keleten várható eső, majd napközben a napos, fátyolfelhős időben többfelé fordulhatnak elő záporok, néhol zivatar is lehet. Élénk, több helyen erős lesz a délnyugati szél. Hajnalban már nem lesz fagy, délután pedig 16-21 fok közé melegedhet a levegő.

Szombaton a változóan felhős-napos időben ismét többfelé alakulhatnak ki záporok, helyenként zivatarok is. Az északnyugatira forduló szelet sok helyen erős, a Kisalföldön viharos lökések kísérhetik. A csúcshőmérséklet 13-19 fok között valószínű.

Vasárnap többfelé felhős, esős időre van kilátás. Erős, viharos lökések kísérhetik az északias szelet. Délután 8-16 fok közötti maximumok várhatóak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
80 milliárd forintból épült a hódmezővásárhelyi Tram-Train, eddig a várt bevétel felét hozta
A MÁV szerint az utasforgalom emelkedése megfelel a vártnak.

Link másolása

2022 augusztusa óta fizetős a több mint 80 milliárd forintból megépült tram-train. Az Átlátszó közadatigénylésben kért a MÁV-tól információt a jegy- és bérleteladásokról. A számokból az derül ki, hogy a megvalósíthatósági tanulmányhoz képest a tervezett jegybevétel harmadát sikerült eddig elérni. De más érdekességeket is ki lehet olvasni az adatokból - írja a portál.

Korábban a megvalósíthatósági tanulmány a jegyeladásokból évente 800 millió forintos bevétellel számolt, de fél év alatt a várt összeg alig felét hozta a hódmezővásárhelyi tram-train. Azaz a bevétel a 45 százaléka a tervezettnek – derül ki a MÁV-tól kapott adatok alapján.

A több mint 80 milliárd forintból és uniós támogatással megépült villamosvasút jegyeladásait két időszakban vizsgálták meg: a 2022. szeptember 1. és november 7., valamint a 2022. november 7. és idén február 2. közötti intervallumokat.

Az első időszakban napi átlagban 987, a másodikban 1315 jegyet adtak el.

Az utasok közel fele utazik teljes árú jeggyel, a vásárlók 46 százaléka kedvezményes jegyet vett mindkét időszakban. A bérletesek száma a második időszakra közel 20 százalékkal csökkent.

A jelenlegi bevétel az adatok szerint messze elmarad a tervezettől.

Tavaly szeptember-november között napi 995 ezer forint, a második időszakban 1,03 millió volt a bevétel, ami az előrejelzett bevétel felét sem teszi ki.

A MÁV szerint az utasforgalom emelkedése megfelel a vártnak:

„folyamatosan emelkedett a napi átlagos bevétel”, az utasok pedig egyre inkább választják a TramTraint. Szerintük a bevételi szint megfelel a jelenlegi közlekedési gyakoriságnak és a várakozásoknak. A társaság szerint az adatok nem tartalmazzák a díjmentesen utazókat, valamint a buszsofőröknél helyben vett jegyek számát sem. Hozzátették, hogy az ünnepi időszak, továbbá az év eleji iskolai és közigazgatási szünet is befolyásolta az utazási szokásokat.

A portál megjegyzi, hogy a megvalósíthatósági tanulmányban az is benne volt, hogy a két város között ritkábban fognak a járni a buszok. A Volán szerint 2022 októberére 639-cel kevesebb busz közlekedett, és egyes járatokon 20 százalékkal kevesebb utas volt, mint korábban.

Az Átlátszó emlékeztet rá, hogy a Hódmezővásárhely és Szeged belvárosait összekötő fejlesztés előremutató, és jóval olcsóbbá teszi a két város között utazást. De mivel a beruházás EU-s támogatást kapott, fontos lenne tudni, fenntartható lesz-e a működése hosszú távon.


Link másolása
KÖVESS MINKET: