„Te ki a fasz vagy?” – balhé a Wizz Air római járatánál, miután másnapra halasztották az indulást
Kedd este helyett szerda délután érkezett meg Rómába az a Budapestről induló repülő, amelyen Király Kinga Júlia író, műfordító és kollégái is utaztak. Azért mentek az olasz fővárosba, hogy a Washingtoni Holokauszt Múzeum felkérésére interjúkat készítsenek többek között a Mussolini-rezsim egy 102 éves szemtanújával, ám ezt végül a kb. 16 órás késés miatt nem tudták megtenni. Az író a 24.hu-nak mesélte el a kálváriájukat.
A Wizz Air római járatának május 24-én este, 20 óra előtt 5 perccel kellett volna felszállnia, ám már délután 5-kor jelezték sms-ben az utasoknak, hogy a gép csak éjjel negyed egykor indul el. Ettől függetlenül arra kérték őket, hogy menjenek ki időben a repülőtérre és csekkoljanak be az eredeti indulás időpontjában. Este fél 8-kor aztán jött az újabb értesítés, hogy a repülő végül csak másnap délelőtt 10:35-kor szállhat fel, ekkor nagy tanácstalanság alakult ki. Király Kinga Júlia elmondása szerint a reptéri dolgozóktól nem sok segítséget kaptak, nekik kellett kideríteni, hogy hol és hogyan szerezzék vissza a csomagjaikat. Miután ez sikerült, hazamentek és szerda reggel visszatértek a repülőtérre, ahol azonban újabb problémával szembesültek.
Amikor megkapták a jegyüket a bejelentkező pultnál, kiderült, hogy az előzőleg megvásárolt ülőhely helyett egy másik szerepelt rajta. Ez pedig gond volt, mivel azért választották direkt a nagyobb lábhelyet biztosító üléseket, mert a munkaeszközeiket csak itt tudták biztonságosan tárolni. Amikor ezt jelezték a reptéri dolgozóknak, átküldték őket egy másik sorba, ahol aztán
Az író nem hagyta magát, kijelentette, hogy addig nem mozdul onnan, amíg nem adja ki a jegyét. Le is fotózta a fiatalembert, aki addig nem akart neki jegyet adni, amíg ki nem törli a fotót. Viszont meg sem várta, hogy eltűnjön a kép a telefonról, elment dohányozni. A kollégája végül kiadta a jegyet azután, hogy Király Kinga Júlia kitörölte a fotót. Az írónő és kollégái végül szerda délután érkeztek meg Rómába.
A 24.hu megkeresésére a földi kiszolgáló, a Menzies Avation azt közölte, hogy számukra is nehéz helyzet, amikor késések lépnek fel a repülőjáratoknál, hiszen ők nem tehetnek erről, csak tájékoztatni tudják az utasokat. Elismerték, hogy a kommunikáció nem mindig könnyű, sem az utasok, sem az ő alkalmazottjaik számára, hiába esnek át számos képzésen is ezzel kapcsolatban.
Tájékoztatásuk szerint az utas panaszát már szerdán reggel megkapták és ki is vizsgálták a történteket, hamarosan válaszolnak is rá. "Elnézést kérünk a részünkről, nem firtatva, hogy munkatársunk is miket tapasztalt" - fűzték hozzá. Azt is megjegyezték, hogy bár a panaszában az utas azt írta, hogy bocsánatkérés esetén nem vonja be a nyilvánosságot, „megdöbbentő, hogy nem kaptunk esélyt az eset megválaszolására”. Végül azt írták, az alkalmazottak szakmai vezetője is foglalkozott már az esettel, és a "megfelelő javító intézkedéseket" meghozzák.
A Wizz Air azt közölte a lappal, hogy elfogadhatatlan számukra az ilyen viselkedés, így abban az esetben, ha a belső vizsgálat alapján bebizonyosodik, hogy az eset valóban így történt, megteszik a megfelelő lépéseket az érintett kollégával szemben.
A római járat késésével kapcsolatban annyit írtak, hogy technikai probléma volt a budapesti bázisukban.
A Blikk szerdán arról számolt be, hogy a Wizz Air 180 utasa rekedt Rómában kedden éjjel, miután az eredetileg 22:20-kor induló járat végül csak másnap délután tudott Budapestre repülni. Az egyik utas a lapnak azt mondta, először hajnali 2:45-re tolták az indulást, amiről még kaptak értesítést, arról viszont már nem mindenki, amikor kiderült, hogy csak szerdán 13-kor lesz a felszállás. A Wizz Air ez esetben is a budapesti bázisukban történt technikai problémákra hivatkozott.