Szirénázó mentőt állítottak meg egy diplomáciai konvoj miatt Budapesten
A vitatott jelenet a CPAC Hungary konferencia idején történt Budapesten. A delegáció miatt több járművet is feltartóztattak a rendőrök, köztük egy mentőt is. A rendőrség egyelőre nem reagált a történtekre.
Nagy felháborodást váltott ki egy videó, amelyet a közösségi médiában tettek közzé. A felvételen az látható, hogy a CPAC Hungary konzervatív konferencia idején egy diplomáciai delegáció autókonvoja miatt egy szirénázó mentőautót is megállítottak egy budapesti kereszteződésben, írta meg a Telex.
A videó a BAH-csomópontnál készült. A felvételen először két megkülönböztető jelzést használó rendőrmotoros tűnik fel, akik egy sárgamellényes rendőrrel együtt leállítják a keresztirányú forgalmat. A mentőautó ekkor még nem látszik, de a szirénája jól hallható.
Röviddel ezután halad át a kereszteződésen a konvoj, amely hét fekete személyautóból és kisbuszból áll, mindegyik jármű kék villogót használ.
A forgalom leállítása körülbelül 25 másodpercig tartott. Amikor a rendőr ismét engedélyezte az áthaladást, az első jármű, amely továbbhaladt, egy szirénázó mentőautó volt.
A Telex megkereste az Országos Mentőszolgálatot (OMSZ), hogy megtudja, ilyen helyzetben miért nem élvez elsőbbséget a mentőautó. Az OMSZ válasza így szólt:
„A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművek közlekedését a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet (KRESZ) 49. § szabályozza. Ennek értelmében a forgalmat irányító rendőr jelzését a megkülönböztető jelzést használó gépjármű is köteles figyelembe venni.” A rendőrség még nem reagált a lap megkeresésére.
Nagy felháborodást váltott ki egy videó, amelyet a közösségi médiában tettek közzé. A felvételen az látható, hogy a CPAC Hungary konzervatív konferencia idején egy diplomáciai delegáció autókonvoja miatt egy szirénázó mentőautót is megállítottak egy budapesti kereszteződésben, írta meg a Telex.
A videó a BAH-csomópontnál készült. A felvételen először két megkülönböztető jelzést használó rendőrmotoros tűnik fel, akik egy sárgamellényes rendőrrel együtt leállítják a keresztirányú forgalmat. A mentőautó ekkor még nem látszik, de a szirénája jól hallható.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Vitézy Dávid: Lázár azt a szóbeli utasítást adta a MÁV-nak, hogy a jelentősen késő vonatokat nem jeleníthetik meg a vonatinformációs rendszerben
A Podmaniczky Mozgalom vezetője szerint „mindez azért történt, mert számos, egy óránál is többet késő vonatról tettem közzé screenshotot a napokban. Így persze az automatikus késés-visszatérítés sem fog működni - ügyes.”
„Több MÁV-os vezetői forrásom is jelezte, hogy Lázár miniszter, gondolom a batidai vadászkastélyban dühöngve a pünkösdi hétvége totális leégése után, azt az utasítást adta szóban a MÁV-nak, hogy
a jelentősen késő vonatokat nem jeleníthetik meg a vonatinformációs rendszerben a továbbiakban.
Mindez azért történt, mert számos, egy óránál is többet késő vonatról tettem közzé screenshotot a napokban. Sztálin, elnézést, Lázár elvtárs ezért kiadta: el kell tüntetni a késő vonatokat a kíváncsi szemek elől” – írta Facebook-posztjában Vitézy, majd hozzátette: a jelenleg is 40-60 perc késéssel közlekedő IC 864 és az Ex 19704 Kék Hullám a Balatonra már el is tűntek a térképekről és a vonatinformációs rendszerből.
„Így persze az automatikus késés-visszatérítés sem fog működni - “ügyes”.
Miniszterelnök úr! Meddig hagyja ezt a szánalmas ámokfutást?” – zárul a poszt.
„Több MÁV-os vezetői forrásom is jelezte, hogy Lázár miniszter, gondolom a batidai vadászkastélyban dühöngve a pünkösdi hétvége totális leégése után, azt az utasítást adta szóban a MÁV-nak, hogy
a jelentősen késő vonatokat nem jeleníthetik meg a vonatinformációs rendszerben a továbbiakban.
Mindez azért történt, mert számos, egy óránál is többet késő vonatról tettem közzé screenshotot a napokban. Sztálin, elnézést, Lázár elvtárs ezért kiadta: el kell tüntetni a késő vonatokat a kíváncsi szemek elől” – írta Facebook-posztjában Vitézy, majd hozzátette: a jelenleg is 40-60 perc késéssel közlekedő IC 864 és az Ex 19704 Kék Hullám a Balatonra már el is tűntek a térképekről és a vonatinformációs rendszerből.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Magyar Péter Lázárnak a sokat késő vonatok eltüntetéséről: János, régen ezt a komcsik csinálták!
A Tisza elnöke szerint a vasúti összeomlás után egy nappal több száz buszt köröztetni az országban nemcsak drága, hanem felesleges is. - Mi lenne, ha inkább a vasút működne? - kérdezi Magyar Lázártól.
A hétvégi vonatkáosz óta mind Vitézy Dávid, mind Magyar Péter össztüzet zúdított Lázár János miniszterre, akit több szempontból is felelősnek tartanak a kialakult helyzetért.
Vitézy azt írta nemrég: „Több MÁV-os vezetői forrásom is jelezte, hogy Lázár miniszter, gondolom a batidai vadászkastélyban dühöngve a pünkösdi hétvége totális leégése után, azt az utasítást adta szóban a MÁV-nak, hogy
a jelentősen késő vonatokat nem jeleníthetik meg a vonatinformációs rendszerben a továbbiakban.
Magyar Péter sem késett soká, egy korábbi londoni fotó mellé írta a posztját:
"Emlékszel János erre a fotóra? Ez a londoni St. Pancras pályaudvar. Ismerős neked a város, ugye? Egymilliós szálloda közpénzen, kicsit összekeverve a közéletet a magánélettel.
Ennél a bejegyzésemnél szóltál be decemberben, hogy te mennyit dolgozol és nincs időd henyélni, meg hogy lesz 10 pontos vasúti fejlesztési terv meg vasúti reneszánsz, meg kánaán, stb. Persze pontosan tudtad már akkor is, hogy ebből egy szó sem igaz, hiszen ezermilliárdnyi fejlesztést/beszerzést állítottál le és felére vágtad a MÁV karbantartási költségvetését is" - írta a Tisza elnöke.
"Aztán hova jutottunk, újabb félév alatt? Nemcsak, hogy összeomlik a vasút, soha korábban ennyit nem késtek a vonatok, de már arra is utasítod a kivéreztetett MÁV vezetőit, hogy hamisítsák meg az utastájékoztatást és a túl sokat késő szerelvényeket tüntessék el a kijelzőkről és az online rendszerből" - tette hozzá.
Aztán kicsit keményebben fogalmazva így folytatta:
"János, régen ezt a komcsik csinálták, de ők is csak később, amikor a kellemetlenné vált elvtársakat utólag leretusálták a fotókról… Nehogy te is így járj végül. Úgy hallom, Gulyás, Rogán és Navracsics fenik rád a késeket…
ui.: hallom a vonatok helyett te inkább a buszokban bízol (semmi köze ennek Tiborcz buszos cégéhez nyilván), de a vasúti összeomlás után egy nappal több száz buszt köröztetni az országban nemcsak drága, hanem felesleges is. Mi lenne, ha inkább a vasút működne? Mondjuk, végül a budikat sem sikerült kitakarítani. De legalább a harmincfős kommunikációs stábod már működik… nem irigylem őket"
A hétvégi vonatkáosz óta mind Vitézy Dávid, mind Magyar Péter össztüzet zúdított Lázár János miniszterre, akit több szempontból is felelősnek tartanak a kialakult helyzetért.
Vitézy azt írta nemrég: „Több MÁV-os vezetői forrásom is jelezte, hogy Lázár miniszter, gondolom a batidai vadászkastélyban dühöngve a pünkösdi hétvége totális leégése után, azt az utasítást adta szóban a MÁV-nak, hogy
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Ahogy már írtunk róla, Magyar Péter hétfőn videóüzenetben nyilvános beszélgetésre hívta Orbán Viktort. A felvételben arról beszélt, hogy a megélhetésről, az egészségügyről, az idősek ellátásáról, a születésszámról és az oktatásról szeretne eszmecserét folytatni a miniszterelnökkel.
A felhívásra Menczer Tamás, a Fidesz kommunikációs igazgatója is reagált egy bejegyzésben. Azt írta: „szórakoztató, mégis szánalmas, ahogy a Kicsi Orbán Viktor figyelméért küzd. Akkor sem kapta meg, amikor Vargáné volt, és most, Weber-csicskaként sem jár neki.”
Menczer nem Orbán Viktort, hanem saját magát ajánlotta Magyar beszélgetőpartnerének, és ő is felvetett négy témát, amelyekről szívesen vitázna.
Hozzátette, más kérdésekről is lehet szó, ő készen áll a beszélgetésre.
A kommunikációs igazgató az alábbi kérdéseket tette fel Magyar Péternek:
• Miért támogatod Ukrajna uniós tagságát? Miért tennéd ezzel évtizedekre tönkre Magyarországot? Milyen undorító alkut kötöttél?
• Mit kért Weber a mentelmi jogodért?
• Miben állapodtál meg Zelenszkij emberével, Tseber Roland Ivanoviccsal, az ukrán kémmel?
• Kik és milyen ukrán telefonszámokon irányítják Ruszin-Szendi Romuluszt?
A bejegyzés végén Menczer úgy fogalmazott: „És ne reménykedj, Kicsi! A választást te soha nem fogod megnyerni. A magyar emberek ugyanis soha nem választanának olyat, akit Weber és Zelenszkij irányít. A választást megnyerjük, te meg mész a levesbe. A Fekete-Győr Bandi mellé.”
Ahogy már írtunk róla, Magyar Péter hétfőn videóüzenetben nyilvános beszélgetésre hívta Orbán Viktort. A felvételben arról beszélt, hogy a megélhetésről, az egészségügyről, az idősek ellátásáról, a születésszámról és az oktatásról szeretne eszmecserét folytatni a miniszterelnökkel.
A felhívásra Menczer Tamás, a Fidesz kommunikációs igazgatója is reagált egy bejegyzésben. Azt írta: „szórakoztató, mégis szánalmas, ahogy a Kicsi Orbán Viktor figyelméért küzd. Akkor sem kapta meg, amikor Vargáné volt, és most, Weber-csicskaként sem jár neki.”
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Az ukrán hadsereg újabb csapást mért az orosz légierőre. Az Ukrán Fegyveres Erők vezérkara arról számolt be, hogy egy célzott művelet során sikerült megrongálniuk két katonai repülőgépet: egy MiG-31-est, valamint egy másik, feltehetően Szu-30-as vagy Szu-34-es típusú vadászbombázót, írta a liner.hu.
A támadást az éjszaka folyamán hajtották végre, egy időben egy orosz rakétatámadással, amely során az orosz hadsereg több ukrán várost is célba vett.
Az ukrán vezérkar hivatalos közleménye szerint „a támadás következtében megrongálódott egy MiG-31 és egy másik, feltehetően Szu-30 vagy Szu-34 típusú vadászgép. A károk mértékének felmérése folyamatban van.”
A célpont a Nyizsnyij Novgorod megyei Savasleyka katonai repülőtér volt, amelyet az orosz hadsereg elsősorban Kinzsal hiperszonikus rakétákkal felszerelt MiG-31K gépek indítására használ. Az akciót az Ukrán Különleges Műveleti Erők hajtották végre más egységekkel együttműködve.
Az elmúlt időszakban Ukrajna több támadást is indított az orosz légierő ellen, különösen azokra a repülőgépekre koncentrálva, amelyeket civil infrastruktúra elleni csapásokhoz használnak.
A „Pókháló hadművelet” során például ukrán drónok több tucat stratégiai bombázót és felderítő repülőt is megsemmisítettek. Bár Moszkva elismerte, hogy történt támadás, a károk mértékét nem részletezték.
Június elején az Ukrán Biztonsági Szolgálat (SBU) is nagyszabású műveletet hajtott végre. Négy orosz katonai repülőteret – Olenya, Ivanovo, Dygilevo és Belaya – vettek célba drónokkal. A The Kyiv Independent beszámolója szerint az SBU jelentése alapján összesen 41 repülőgép rongálódott meg vagy semmisült meg. Ezek között A-50-es felderítő gépek és nehézbombázók is voltak, a becsült anyagi kár elérheti a 7 milliárd dollárt.
Az ukrán hatóságok a műveletekről azt közölték: „ezek a műveletek azt a célt szolgálják, hogy csökkentsék Oroszország képességét az ukrán városok elleni rakétatámadások indítására.” A támadásokról videófelvételeket is nyilvánosságra hoztak, amelyeken jól láthatók a direkt találatok az orosz katonai gépeken.
Az ukrán hadsereg újabb csapást mért az orosz légierőre. Az Ukrán Fegyveres Erők vezérkara arról számolt be, hogy egy célzott művelet során sikerült megrongálniuk két katonai repülőgépet: egy MiG-31-est, valamint egy másik, feltehetően Szu-30-as vagy Szu-34-es típusú vadászbombázót, írta a liner.hu.
A támadást az éjszaka folyamán hajtották végre, egy időben egy orosz rakétatámadással, amely során az orosz hadsereg több ukrán várost is célba vett.
Az ukrán vezérkar hivatalos közleménye szerint „a támadás következtében megrongálódott egy MiG-31 és egy másik, feltehetően Szu-30 vagy Szu-34 típusú vadászgép. A károk mértékének felmérése folyamatban van.”
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!