HÍREK
A Rovatból

Suhajda Szilárd Facebook-oldalán részletesen leírták, hogyan zajlott a mentőexpedíció

A posztban kiemelték, hogy Suhajda Szilárdnak reális célja volt pótlólagos oxigén használata és magashegyi teherhordók támogatása nélkül elérni Földünk legmagasabb pontját.


A legjobb nepáli hegyivezetőkből összeállított keresőcsapat emberfeletti munkája ellenére sem találta meg Suhajda Szilárdot a Mount Everesten - mindezt szombat délután közölték a hegymászó Facebook-oldalán.

Suhajda Szilárd Facebook-oldalán részletesen beszámoltak arról, hogyan próbálták megtalálni az eltűnt magyar sportolót.

„Órákon át kutattak a Hillary-lépcső bővebb területén, ahol a hegymászót utoljára életben látták. A serpák 8750 méter és a 8848 méteres csúcs között többször fel-alá másztak és keresték Szilárd nyomát, mindhiába.

Az eltelt időt, időjárási és terepviszonyokat figyelembe véve semmilyen további esélye nincs annak, hogy a hegymászót életben találják, ezért a földi keresést befejezték”

- áll a posztban.

„Jelenleg a keresésben részt vevő serpák biztonságos visszatérése a hazai háttércsapat prioritása. A hazai háttércsapat május 25-én kora este értesült róla, hogy egy másik expedíció serpája a reggeli órákban körülbelül 8780 méteren, a Hillary-lépcső aljában látta Szilárdot. A serpa korábbról személyesen ismerte Szilárdot, így kétség sem fért hozzá, hogy őt látta. Amikor elhaladtak mellette, életjeleket mutatott, de fagyási sérülések nyomai és a magashegyi agyödéma jelei látszottak rajta. A serpa vezető rendkívül legyengült állapotú kínai kliensét támogatta lefelé a csúcsról ezért semmilyen módon nem tudott segíteni Szilárdnak, aki ráadásul a mászóúttól valamivel távolabb feküdt, ezért nem kapcsolódott a rögzített biztosító kötélhez. Kötélbiztosítás nélkül megközelítése is életveszélyes lett volna.

Az információ birtokában a háttércsapat a helyzetértékelést követően azonnal megkezdte a mentés szervezését, és az esti órákban megállapodott a Szilárd alaptábori hátterét biztosító nepáli ügynökséggel abban, hogy 26-án reggel megkísérelnek helikopterrel felrepülni olyan magasságba, ahonnan láthatják Szilárdot. Ezzel egy időben három serpát elindítanak Szilárdért, akik optimális esetben már május 26-án, a késői órákban felérhetnek hozzá.

A tervek szerint 26-án reggel elindult felfelé a mentésre szervezett három fős serpa csapat, köztük a téli K2-t elsőként megmászó Gelje Sherpa, hogy elérjék Suhajda Szilárdot. A neves olasz hegymászó és helikopter-pilóta, Simone Moro Katmanduból gépével egyenesen a 2-es táborba vitte őket, majd egy felderítő repülésre indult, hogy átvizsgálja a hegy déli oldalát, kizárva annak esélyét, hogy Szilárd közben lezuhant.

A három serpa 26-án nepáli idő szerint délelőtt 10:00 órakor indult el a 6400 méteren lévő 2-es táborból. Rendkívül gyorsan, hét óra alatt elérték a 7950 méteren lévő 4-es tábort. Ez az út egy átlagos mászónak két napra elosztva ennek az időnek a háromszorosa. Itt egy negyedik serpa és egy segítő várta őket sátorban. Egyikük csatlakozni tervezett a keresőkhöz, másikuk feladata a többiek étellel, itallal történő ellátása volt.

Rövid pihenőt követően, a szél csitulása után mindössze két órával felérkezésük után, nepáli idő szerint 19:15-kor a háromfős csapat elindult a Hillary-lépcső irányába, majd a negyedik később indult utánuk. Egész éjjel másztak, a Hillary-lépcsőt már hajnalhasadáskor elérték. A megadott helyen azonban nem találták Suhajda Szilárdot, ezért elkezdték szisztematikusan átkutatni a területet. Először felmásztak egészen a csúcsig, majd vissza a Hillary-lépcsőhöz. A Hillary-lépcső környékét tüzetesen átvizsgálták, minden lehetséges esésvonalat az úttól jobbra és balra, a nepáli és a tibeti oldalon is, ameddig csak le tudtak ereszkedni a rögzített kötelektől.

Ezután a lépcső alatti, Déli-csúcsig (8750 m) vezető szakaszt és annak belátható környékét vizsgálták át, eredménytelenül. Ekkor a háttércsapattal történt egyeztetést követően közösen úgy döntöttek, hogy a keresést berekesztik. Május 28-án még egy utolsó helikopteres repülést végeznek a hegy 2-es tábor feletti oldalának átkutatására.”

- folytatták a leírást.

A cikknek még nincs vége, lapozz!



Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
„A magyar embereket küldik csak el” – magyar dolgozókat rúgtak ki a salgótarjáni akkumulátoripari gyárból
A cég szerint az autóiparban lévő megtorpanás miatt a teljes kapacitásuk negyedére csökkent a feladat, ezért leépítésre kényszerültek.


Megint munkavállalókat bocsátottak el egy magyar akkumulátorgyárból, a dolgozók szerint csak magyarokat küldtek el. Az eset miatt a térség ellenzéki képviselőjének panaszkodtak az érintettek. A cég azzal védekezett, hogy visszaesett az autóipar. Arról azonban nem nyilatkoztak, hogy hány embert küldtek el, és hány volt közöttük magyar.

Az RTL Híradó beszámolója szerint a cég korábban több mint 2 és fél milliárd forintos állami támogatást kapott. A mostani elbocsátás pedig már a már a második hullám. A gyárban eddig magyarok és távol-keletről érkező vendégmunkások is dolgoztak.

Most azonban többeket is elküldtek. Egyikük elmondta, hogy őt is és feleségét is elbocsátották:

"Váratlanul ért ez az egész, mert kettőnket küldtek el egyszerre, vettünk egy ingatlant, amit igenis szeretnénk újítani, de viszont így, hogy elküldtek egyszerre kettőnket, év végén így nem nagyon" - mondta.

Berki Sándor országgyűlési képviselő szerint több tucat hasonló esetről tud, amikor magyar dolgozókat rúgtak ki:

"Arról beszéltek, hogy milyen mélyen érinti őket az, hogy elveszítették a munkájukat úgy, hogy közeledik a tél, közelednek az ünnepek, és azért abban a megyében vagyunk, amely az ország legkisebb és legszegényebb megyéje, hogy mi lesz velük".

A cég délután közleményben azt írta, hogy az autóiparban tapasztalt megtorpanás miatt a "teljes kapacitásunk negyedére csökkent", ezért leépítésre kényszerültek. Szerintük a koreai vezetés igyekszik a legjobban teljesítő munkaerőt megtartani és "a magyar munkaerőt preferálni".

A Dél-Koreai cég 2019-ben jött Magyarországra, és a salgótarjáni gyáruk építéséhez több mint két és fél milliárd forintot kaptak az államtól. Ezért azt vállalták, hogy 200 új munkahelyet hoznak létre a munkanélküliséggel küzdő Nógrád megyében. Az autóipari gondokra hivatkozva idén már volt egy elbocsátási hullám, melyről Gulyás Gergely akkor azt mondta, hogy "Pontosan olyan arányban távoztak magyarok és külföldiek a cégtől, mint amilyen arányban magyarok, illetve külföldiek vagy vendégmunkások ott dolgoztak, csak a cég ezt nem kommunikálta".

A mostani elbocsátások idején a magyar kormány új rendeletben szigorította a vendégmunkások foglalkoztatásának szabályait. Ennek alapján a jövőben nem vehet fel például távol-keleti dolgozót az a munkáltató, amely korábban "harmadik országbeli állampolgárok foglalkoztatását kívánta indokolatlanul előnyben részesíteni" a magyar dolgozókkal szemben, vagy amelyre egy éven belül munkaügyi vagy munkavédelmi bírságot szabtak ki" - áll a rendelkezésben.

A cég a közösségi oldalán osztott meg egy közleményt, melyben azt írták, hogy a távozó dolgozók legtöbbje saját elhatározásból vagy közös megegyezéssel lépett ki. A kormány felé vállalt kötelezettségüket pedig teljesítik - áll többek között a levélben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Lejárt a munkaideje, kiszállt a mozdonyvezető Bicskénél
A kalauz is csak annyit tudott mondani, hogy „ennyi volt mára”. Az utasoknak nem volt más választásuk, leszálltak, és megvárták az egy órával későbbi járatot.
Fotó: Facebook - szmo.hu
2024. október 15.



Lejárt a mozdonyvezető munkaideje, úgyhogy félúton megállította a vonatot, és kiszállt - számolt be róla az Index. A lap egyik olvasója október 4-én, péntek este Tatáról indult volna Budapestre, de az utazás hamar megakadt Bicskénél.

A vonat ugyanis egyszer csak megállt, és nem ment tovább. Nem, nem műszaki hiba, nem is forgalmi akadály volt az oka – a mozdonyvezető egyszerűen kiszállt, mert lejárt a munkaideje.

A kalauz is csak annyit tudott mondani, hogy „ennyi volt mára”, a vonat pedig maradt Bicskén. Az utasoknak nem volt más választásuk, leszálltak, és megvárták az egy órával későbbi járatot. Így a tervezett 21:30 helyett végül 22:30-kor érték el Budapestet.

A 24.hu cikke emlékeztetett rá, hogy nem először történik ilyen. Már 2020-ban is volt egy hasonló eset: akkor a Vác és Budapest között közlekedő s70-es vonat állt meg Rákospalota-Újpesten, mert a mozdonyvezető munkaideje ott ért véget. Ő sem akart túlórázni, az utasok pedig mehettek, amerre látnak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter: A propagandisták tökölésének köszönhetően, már friss gyümölcsöt és zöldséget is kapunk az irodába
A jelenlegi 27+4,5 százalékos fogyasztási adó abszolút rekord Európában, ahogy az élelmiszer infláció is az volt a maga 62%-ával - tette hozzá a TISZA Párt vezetője. Azt is elárulta, mit terveznek az élelmiszer áfájával.


Magyar péter az utóbbi napokban többször is jelentkezett közösségi oldalán receptekkel. Megmutatta, hogyan készül az avokádós latte, a Magyar-turmix, hogy mire használja a banánt, és hogyan süt palacsintát.

A TISZA Párt politikusa legutóbb egy nagy láda gyümölccsel fotózkodott, melyhez azt írta:

"A propagandisták tökölésének köszönhetően,

most már friss gyümölcsöt és zöldséget is kapunk a TISZA Pàrt irodájába. Köszönjük a rengeteg segítő felajánlást!

- majd hozzátette, hogy a párt mit tervez ezek áfájával, ha kormányzásra kerülne:

"A TISZA Párt egyik vállalása, hogy a választást követően azonnal 5 %-ra csökkenti a zöldségek és gyümölcsök ÁFA-ját és lépésről lépésre az összes egészséges élelmiszer ÁFA kulcsát. A jelenlegi 27 + 4,5 százalékos fogyasztási adó abszolút rekord Európában, ahogy az élelmiszer infláció is az volt a maga 62%-ával.

Spanyolországban 0, Lengyelországban 4, Romániában 5 % a zöldségek és gyümölcsök ÁFA kulcsa.

Téves az a nézet, hogy a jelentős ÁFA csökkentés nem eredményezne áresését a zöldségesnél és a boltokban (egy jól működő fogyasztóvédelem nyomon tudja követni az árakat, hogy a kereskedők ne nyeljék le a különbözetet)" - magyarázta.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Leáll a Hell energiaitalok gyártása egy időre, a cég bejelentette, hogy mi az oka
A vállalat többi termékét nem érinti a gyártási szünet, azok továbbra is elérhetőek lesznek a boltokban - írják a közleményükben.


A Hell Energy Magyarország Kft. csütörtöktől legfeljebb 2-3 hétre felfüggeszti a B-vitaminokat is tartalmazó Hell energiaitalok gyártását az Európában tapasztalható B-vitamin-hiány miatt - közölték az MTI-vel.

A cég azt közölte, hogy mindent megtesznek annak érdekében, hogy a gyártási szünetet a lehető legrövidebbre csökkentsék, és minimalizálják annak hatásait.

A leállás kizárólag a Hell energiaitalokat érinti, a vállalat portfóliójának többi terméke - az Ice Coffee, a XIXO és a FloeWater - zavartalanul elérhető lesz.

A közlemény szerint a B-vitaminok létfontosságúak a gyógyszeriparban és az élelmiszeriparban, így ezeknek az iparágaknak egyes részei az Európát fenyegető súlyos B-vitamin-hiány miatt "komoly kihívásokkal néznek szembe".


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk